Reflexio

Sortides mensuals de l'any 2012

Moderadors: Airald, Kinder

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Reflexio

Entrada Autor: Randy-650 » dj. set. 20, 2012 2:38 pm

[quote user="Kinder" post="212991"]

Reflexionar….. crec que és una gran idea fer-ho en la pràctica habitual de la conducció.....

[/quote]

Doncs som-hi! :D

Reflexionem sobre aqueta foto.... :tremolant

Imatge
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Kinder
Moderador de MTC
Entrades: 2005
Membre des de: dl. ago. 20, 2012 7:50 am
Ubicació: Santa Perpètua de la Mogoda

Re: Reflexio

Entrada Autor: Kinder » dj. set. 20, 2012 3:07 pm

[quote user="Randy-650" post="212995"][quote user="Kinder" post="212991"]

Reflexionar….. crec que és una gran idea fer-ho en la pràctica habitual de la conducció.....

[/quote]

Doncs som-hi! :D

Reflexionem sobre aqueta foto.... :tremolant

Imatge[/quote]

Jajajajajajaja !!!!! Això és trampa !!!!!! Tu saps qui soc jo però.... jo no se pas qui ets !!!!! :smile: :smile: :smile:
Dona'm una pista visual !!!!!!! Així et puc posar cara !!!!

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Reflexio

Entrada Autor: Randy-650 » dj. set. 20, 2012 3:16 pm

[quote user="Kinder" post="212998"]

Jajajajajajaja !!!!! Això és trampa !!!!!! Tu saps qui soc jo però.... jo no se pas qui ets !!!!! :smile: :smile: :smile:
Dona'm una pista visual !!!!!!! Així et puc posar cara !!!![/quote]

No és que sàpiga qui ets, és que m'ho suposo tot mirant les fotos: una Suzuki 500, una noia, texans.... Ningú et va dir res sobre els texans? :shock:
I no pateixis, no em coneixes. Bé, no em coneix ningú a mi. :|
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Kinder
Moderador de MTC
Entrades: 2005
Membre des de: dl. ago. 20, 2012 7:50 am
Ubicació: Santa Perpètua de la Mogoda

Re: Reflexio

Entrada Autor: Kinder » dj. set. 20, 2012 4:47 pm

[quote user="Randy-650" post="212999"][quote user="Kinder" post="212998"]

Jajajajajajaja !!!!! Això és trampa !!!!!! Tu saps qui soc jo però.... jo no se pas qui ets !!!!! :smile: :smile: :smile:
Dona'm una pista visual !!!!!!! Així et puc posar cara !!!![/quote]

No és que sàpiga qui ets, és que m'ho suposo tot mirant les fotos: una Suzuki 500, una noia, texans.... Ningú et va dir res sobre els texans? :shock:
I no pateixis, no em coneixes. Bé, no em coneix ningú a mi. :|[/quote]



Ostres tu !! Així doncs ets com Déu!!!! Tothom el coneix però ningú l’ha vist mai !!
Si és així…. I ets com Déu….. m’hauries de fer un favor….. necessito uns pantalons i unes botes per anar amb moto !!! Ara entenc per què tothom em mirava malament, eren els texans !!! jejejejejeje

Avatar de l’usuari
Vendetta
Presentats
Entrades: 2527
Membre des de: dv. gen. 12, 2007 1:27 pm

Re: Reflexio

Entrada Autor: Vendetta » dj. set. 20, 2012 6:04 pm

Em sap greu Eva, haver-te avançat aixì. :cool:

Avatar de l’usuari
Vendetta
Presentats
Entrades: 2527
Membre des de: dv. gen. 12, 2007 1:27 pm

Re: Reflexio

Entrada Autor: Vendetta » dj. set. 20, 2012 6:14 pm

Aquest cop no hi era. :mrgreen:

Ja li has comentat a qui pertoca?

Tot i aixi mira igualment pels retrovisors, no t'apalanquis. Vosaltres teniu mès habilitats per fer dos coses alhora, no? :mrgreen:

Els administradors això de dificil soluciò ho tenen.

Ara el que si que es podria fer és crear una secciò de denuncies, i a la tornada es penja i au. :mrgreen:

Però resumint, el recordatori està ben fet.

Avatar de l’usuari
Eva
Presentats
Entrades: 10516
Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
Ubicació: Torroella de Montgrí

Re: Reflexio

Entrada Autor: Eva » dj. set. 20, 2012 7:21 pm

[quote user="Vendetta" post="213013"]Em sap greu Eva, haver-te avançat aixì. :cool:[/quote]

De veritat que he tingut que pensar dues vegades si t´havia vist o no !!!! :eyes :eyes

Avatar de l’usuari
Siono1000
Presentats
Entrades: 2516
Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
Ubicació: Baix Empordà

Re: Reflexio

Entrada Autor: Siono1000 » dj. set. 20, 2012 10:03 pm

[quote user="Eva" post="213019"][quote user="Vendetta" post="213013"]Em sap greu Eva, haver-te avançat aixì. :cool:[/quote]

De veritat que he tingut que pensar dues vegades si t´havia vist o no !!!! :eyes :eyes[/quote]

Potser el veus fins hi tot en somnis??? :shock:

Jo també algun cop el veig en somnis i...una altre mala nit !!! :???: :razz:

Salut.
Salut i kilómetres

Avatar de l’usuari
Siono1000
Presentats
Entrades: 2516
Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
Ubicació: Baix Empordà

Re: Reflexio

Entrada Autor: Siono1000 » dj. set. 20, 2012 10:19 pm

És un tema dificil de resoldre al 100%.


- Si avances assegura't de que t'hagin vist.
- Si fas tap, facilita l'avançament.
- Tant si avances com si facilites l'avançament, fes servir l'intermitent.
-
- Si vols anar a roda, deixa suficient espai al de davant perquè ho entengui.
- Si no vols que vagin a roda, posa l'intermitent, arracona't i que passin.


Tot molt complicat i difícil. :roll:

Salut.

PD: N'he borrat una perquè potser no era prou adient amb el to del fil. :mrgreen:
Salut i kilómetres

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Reflexio

Entrada Autor: Jordi » dj. set. 20, 2012 11:33 pm

[quote user="Siono1000" post="213039"]..............Si fas tap, facilita l'avançament.................[/quote] Doncs jo en conec uns que sistemàticament provoquen un tap de tres parells de c*llons, per la qual cosa al seu darrera s'hi acaben agrupant un munt de motos que s'ajunten massa a les àrees de corbes i els quals no recordo haver-los vist mai enretirar-se o facilitar que els avancin. Ells van al reu ritme, xino-xano, tan panxos. Haurien de ser prou llestos per, sabent que son els mes lents, procurar sortir sempre els últims. Els tinc en estima, però sense prou confiança per comentar-els-hi. Confio en que se sentin al.ludits.

Jordi "Prony"

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: Reflexio

Entrada Autor: Albert » dv. set. 21, 2012 8:56 am

Bon dia,

[quote user="Siono1000" post="213039"]És un tema dificil de resoldre al 100%.
- Si avances assegura't de que t'hagin vist.
- Si fas tap, facilita l'avançament.
- Tant si avances com si facilites l'avançament, fes servir l'intermitent.
-
- Si vols anar a roda, deixa suficient espai al de davant perquè ho entengui.
- Si no vols que vagin a roda, posa l'intermitent, arracona't i que passin.
Tot molt complicat i difícil. :roll:
[/quote]

Gràcies per el resum Cassi, sembla que ha de ser fàcil, no?

Doncs per què a l’hora de posar-ho en practica ningú no ho recorda?

Com es que hi ha companys que son capaços de comprometre seriosament la seva seguretat i la dels companys?
Sort,

Avatar de l’usuari
MontseR
Presentats
Entrades: 511
Membre des de: dt. març 27, 2012 1:03 pm
Ubicació: Manresa

Re: Reflexio

Entrada Autor: MontseR » dv. set. 21, 2012 9:02 am

Em sembla molt bé aquest post, crec que de tant en tant va bé que reflexionem tots plegats, tant els que porteu la moto com els que anem al darrera, perquè de vegades no som conscients que damunt la moto som el xassís i en una caiguda, per petita que sigui, ens podem arribar a fer molt mal. Com que som molts a cada sortida de mototurisme, doncs encara hem d'anar més amb compte a l'hora de fer avançaments i com diu l'Eva sempre pel carril contrari i mantenint la distància de seguretat, en el moment que això no es compleix és quan ve el perill, tampoc hem de confondre la imprudència amb la rapidesa, es pot córrer amb prudència, doncs també hi ha motoristes que van molt a poc a poc que són un perill.
Esperem que no hagin d'haver més ensurts i gaudim de les sortides d'aquest fòrum que ens agrada tant a tots :cerv
A tota nació li correspon per naturalesa la seva sobirania. Ramon Llumà

Avatar de l’usuari
Vendetta
Presentats
Entrades: 2527
Membre des de: dv. gen. 12, 2007 1:27 pm

Re: Reflexio

Entrada Autor: Vendetta » dv. set. 21, 2012 12:35 pm

[quote user="Siono1000" post="213038"][quote user="Eva" post="213019"][quote user="Vendetta" post="213013"]Em sap greu Eva, haver-te avançat aixì. :cool:[/quote]

De veritat que he tingut que pensar dues vegades si t´havia vist o no !!!! :eyes :eyes[/quote]

Potser el veus fins hi tot en somnis??? :shock:

Jo també algun cop el veig en somnis i...una altre mala nit !!! :???: :razz:

Salut.[/quote]

Que cabr********ns

I jo que m'alegrava de veure't per aquì, cassi que ja no sè si fer-ho ara. :mrgreen:

Avatar de l’usuari
STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: Reflexio

Entrada Autor: STELVIO 00 » dv. set. 21, 2012 2:00 pm

[quote user="Prony" post="213045"][quote user="Siono1000" post="213039"]..............Si fas tap, facilita l'avançament.................[/quote] Doncs jo en conec uns que sistemàticament provoquen un tap de tres parells de c*llons, per la qual cosa al seu darrera s'hi acaben agrupant un munt de motos que s'ajunten massa a les àrees de corbes i els quals no recordo haver-los vist mai enretirar-se o facilitar que els avancin. Ells van al reu ritme, xino-xano, tan panxos. Haurien de ser prou llestos per, sabent que son els mes lents, procurar sortir sempre els últims. Els tinc en estima, però sense prou confiança per comentar-els-hi. Confio en que se sentin al.ludits.

Jordi "Prony"[/quote]

Jordi, vols dir que no es millor parlar ho obertament amb els al.ludits ? Els coneixes i jo penso que si comentes aixó de manera educada i constructiva com tú saps fer ho, no hi tindras cap problema.
Dit per aqui es pot mal interpretar i no seria el primer cop. Jo també els conec i n´estic segur que vos entendreu millor.
ImatgeImatgeImatge

Avatar de l’usuari
Tommy
Presentats
Entrades: 324
Membre des de: dl. juny 22, 2009 10:28 am
Ubicació: Mediterrani

Re: Reflexio

Entrada Autor: Tommy » dv. set. 21, 2012 3:32 pm

Hola companys

Vaig seguint el fil, perquè he sigut en el seu moment víctima d'un parell de "Hachazos" que casi
em treuen de la carretera, amb acollonida inclosa. . .

Aquí podem parlar, de mirar pels retrovisors. . . d'distàncies de seguretat. . .
de posar intermitents. . . o de posar una sirena d'ambulància. . . per deixar pas. . .

Però el problema no és aquest. . ., el problema, és la persona que avança amb la
seva moto, i decideix com. . . , Quan. . . i on. . . avança, sense importar-li si
li fica un susto a qui sigui. . . pressuposant que ja l'han vist. . .

És el "modus operandi", és la manera de fer les coses d'uns pocs que
acollona, si qualsevol de nosaltres cau a terra, i es fa mal, el que ve
darrera és un problema. . . la família, el treball, els diners etc.
i tot. . .per avançar. . .per arribar on?

Espero que entre tots arribem a una entesa, i seguim passant bones
estones junts. . . i una cosa tinc ben clara. . . l'última responsabilitat és del
que avança, si es pot i és segur, s'avança, i si no. . . doncs no s'avança i ja esta
Salut

Avatar de l’usuari
Dodo
Presentats
Entrades: 1101
Membre des de: dl. nov. 10, 2008 10:28 pm
Ubicació: Montcal-Canet D'Adri

Re: Reflexio

Entrada Autor: Dodo » dv. set. 21, 2012 4:20 pm

Jo també segueixo el fil de ben aprop, ja que és molt interessant!!! :eyes
Haig de dir que he vist moltes vegades que als que solen correr més, ho fer avançaments, no se per què?, sempre son els últims de sortir del grup!! :sado
Personalment penso que si t'agrada anar al davant o a un ritme agil, et preucupes de situar-te on et convé i no esperes a tothom quan ha marxat per reaccionar, no estic parlant dels cruillers que més ho menys avancen sensa gaires problemes (sempre hi ha alguna exepció).
La gran majoria de nosaltres portem motos de gran cilindrada i aixó fa que sigui molt facil anar depressa a les rectes, la única sol-lució és que ens avancin a les corbes o facin una maniobra que no toca ( amb aixó no vull excusar ningú).
Potser també estem acustumats a anar un ritme bastant alt i s'ha perdut el criteri del turisme, no ho sé?
No sempre es té l'oportunitat de mirar enrera pels retrovisors, ja que de vegades tens prou feina a mirar endavant i conduir. :tremolant
Una altre cosa que preocupa, és que no es fagaire cas de la formació en Z quan circules en grup, molta gent circula pel mig o fent ziga-zagues i els del darrera es tornen boixos mirant de colocar-se a una i altre banda. :enfaduu
Jo també e fet coses que als demés no els agraden i no m'importa que m'ho diguin, hans el contrari, no voldria que un altre dia es tornés a repetir. :oops:
Com diu la Eva és una reflexió per mirar de millorar tots plegats i continuar gaudint per molts anys, alogiant la feina dels responsables i organitzadors de Mototurisme que fan posible que cada mes ens veiem i poguem gaudir tots plegats de la nostra afició.
Fa dos anys que soc entre vosaltres (molt pocs Kmts recorreguts envers la gran majoria) i em sento plenament en familia i espero continuar-ne molts més.
Salut a tots i endavant :cerv

Avatar de l’usuari
Eva
Presentats
Entrades: 10516
Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
Ubicació: Torroella de Montgrí

Re: Reflexio

Entrada Autor: Eva » dv. set. 21, 2012 4:22 pm

Ja he dit que no volia entrar en polèmica, però si fer una reflexió.

LLegint a grans trets i obviant algún comentari que no ve al cas amb el sentit del fil, voldria afegir que :

JO NO ADMETO COMPARTIR LA CULPA PEL FET DE NO ANAR PENDENT DEL RETROVISOR.

Es la persona que se m´apropa per el darrera que ha de controlar. Com a conductor vaig pendent i guadint de la moto i la carretera. Es la persona que ve per el darrera que ha de sapiguer pendre mides, respectar les distancies de seguretat i quedar-se al darrera si hi ha línea contínua i no pot adelantar o si ve un cotxe en carril contrari.

Una vegada dit això i reflexionant en primera persona diré que :

1.- Ja no em pinto la moto de color ROSA perque em veieu millor,
2.- No penso afavorir cap adelantament, qui em volgui adelantar que posi el intermitent i que pasi quant legalment pogui,
3.- No m´apartaré al veure als cruilleros, ells ja vehoran el millor moment per pasar-me ( menció especial als Cruilleros/es que cada día ho fan millor)
4.- Soc una persona educada i conscient com TOTS/ES els mototuristes i tothom es pot equivocar, i tenir un mal moment, però seré la primera en disculpar-me.

ufff i una vegada dit aixó.... ja no hi diré res més.

Només moltes gràcies per pensar en LA NOSTRE SEGURETAT.
Eva l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. set. 21, 2012 4:22 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
Gearbox
Presentats
Entrades: 1591
Membre des de: dj. des. 31, 2009 5:53 pm
Ubicació: Castellolí

Re: Reflexio

Entrada Autor: Gearbox » dv. set. 21, 2012 4:26 pm

No volia tornar a intervenir, donat que ja ho he fet a l'inici del post, però veig que no s'aborda un tema fonamental...

Pel meu punt de vista, aquest tema és la velocitat.

Crec que a Mototurisme, darrerament, es corre massa. Si la marxa fos més lenta molts d'aquests avançaments simplement no es farien.
Sense anar més lluny, en la darrera sortida, nosaltres vàrem fer tot el tram superior del port del cantó a una velocitat bastant per sobre de la legal, i no paraven d'avançarnos motos que anàven força més ràpid (algunes molt més ràpid).
Si, ja se que em direu que aquell tram te visibilitat i "presta" a còrrer, però això no és excusa. Per mí aquest és el "kit" de la qüestió.

Fins que no s'abordi això, dificilment resoldrem els temes que en aquest post s'exposen.

I tampoc estic d'acord en que això sigui un comportament únicament de dos o tres "cremats" de la colla, no... molta més gent va, per sistema, massa per sobre de les velocitats adients per a un grup com el nostre.

Tinc amics motards, que el dia que tenen ganes de "gas" van a fer unes quantes voltes al Parcmotor de Castellolí, i surten amb l'adrenalina i el pneumàtic cremats, però no el cremen anant en grup el diumenge al matí.

Reflexionem-hi entre tots, sobretot els administradors (ja que son els que poden marcar les normes de les sortides), i si creieu que aquest no és el problema, doncs deixem-ho tal com està, però penseu que la velocitat, massa sovint, és la responsable de les caigudes.

Salut !!!
BMW K75 RT (en venda)
BMW R1200 RT

Malauradament no ens adonem del que tenim fins que ho perdem...

Avatar de l’usuari
Xavier
Presentats
Entrades: 4379
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Re: Reflexio

Entrada Autor: Xavier » dv. set. 21, 2012 6:28 pm

No tinc cap dubte que és bo que de tant en tant surti aquest tema. Com en tot en la vida, té tantes perspectives com persones i a més, ja m'he pronunciat sobre aquesta questió en d'altres ocasions i de moment no he canviat el meu parer.

Basicament, m'hi fico perquè no estic d'acord amb en Gearbox. Jo no crec que a Mototurisme es corri massa, ni de bon troç. Des de que surto amb MTC, i espero que sigui per molt de temps, no he vist ni una sola vegada que en una sortida oficial hi hagués un road líder passat de voltes.

Les circumstàncies de la carretera fan que a vegades la cosa s'estiri i permet de cargolar l'orella a la burra, però això ho decideix cada motero. I al contrari, de vegades es poden crear aglomeracions, questió de paciència tal com ho veig jo.

Amb el sistema de MTC, encara que vagis molt lent, no quedes mai despenjat. Ho trobo sensacional.

El Jordi Pons ens ha explicat el sistema d'un grup a Itàlia que em sembla molt correcte si els hi va bé però jo no hi sortiria. No poden adelantar. No ho critico, és a ells a qui ha d'anar bé no pas a mí.

Disculpeu si he desviat el tema.

Avatar de l’usuari
Xavier
Presentats
Entrades: 4379
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Re: Reflexio

Entrada Autor: Xavier » dv. set. 21, 2012 6:43 pm

[quote user="Eva" post="213115"]Ja he dit que no volia entrar en polèmica, però si fer una reflexió.

LLegint a grans trets i obviant algún comentari que no ve al cas amb el sentit del fil, voldria afegir que :

JO NO ADMETO COMPARTIR LA CULPA PEL FET DE NO ANAR PENDENT DEL RETROVISOR.

Es la persona que se m´apropa per el darrera que ha de controlar. Com a conductor vaig pendent i guadint de la moto i la carretera. Es la persona que ve per el darrera que ha de sapiguer pendre mides, respectar les distancies de seguretat i quedar-se al darrera si hi ha línea contínua i no pot adelantar o si ve un cotxe en carril contrari.

Una vegada dit això i reflexionant en primera persona diré que :

1.- Ja no em pinto la moto de color ROSA perque em veieu millor,
2.- No penso afavorir cap adelantament, qui em volgui adelantar que posi el intermitent i que pasi quant legalment pogui,
3.- No m´apartaré al veure als cruilleros, ells ja vehoran el millor moment per pasar-me ( menció especial als Cruilleros/es que cada día ho fan millor)
4.- Soc una persona educada i conscient com TOTS/ES els mototuristes i tothom es pot equivocar, i tenir un mal moment, però seré la primera en disculpar-me.

ufff i una vegada dit aixó.... ja no hi diré res més.

Només moltes gràcies per pensar en LA NOSTRE SEGURETAT.[/quote]

Eva, m'he llegit atentament la teva reflexió i penso que és un xic polèmica en ella mateixa: jo crec que hem d'estar pendents dels retrovisors tan com de mirar endavant. No és culpa del darrera si no sabem que hi és.

1. El color de la moto és cosa teva...

2. Accepto perfectament la teva manera de pensar però no la comparteixo.

3. Ve a ser el punt anterior, tots podem ser cruïlleros en un moment o altre.

4. Completament d'acord.

;)

Respon

Torna a “2012”