Reflexio

Sortides mensuals de l'any 2012

Moderadors: Airald, Kinder

Avatar de l’usuari
Eva
Presentats
Entrades: 10516
Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
Ubicació: Torroella de Montgrí

Reflexio

Entrada Autor: Eva » dc. set. 19, 2012 6:37 pm

Ja sabeu que a mi m'encanta sortir amb Mototurisme i malgrat la distancia que em separa del punt de sortida i d'acabament, no es impediment perquè intenti venir a TOTES les sortides.

Aquesta vegada només voldria fer un comentari , sense cap anim de polèmica ni res que si sembli.

Si surto amb Mototurisme és perquè considero que malgrat hi poguin haver molts nivells de conducció diferents, hi han una serie de paràmetres que fan que tothom hi tingui cabuda en una sortida.

Per a mi una sortida amb Mototurisme es sinònim i garantia de SEGURETAT. Portem road leader, cruilleros i moto escombra.

Tothom es molt conscient de les seves possibilitats i tant es pot anar a ritme de "cruillers" com a ritme de "passeig dominguero"(com jo vaig).

Amb aquesta introducció vull remarcar que a nivell de sortida - mototurisme- segura per a mi, ha deixat de ser-ho:

1.- Intento sempre mantenir una distància de seguretat amb el motoriste del davant . Aquesta distància és el meu relax en cas de frenada brusca o si em trobo en qualsevol imprevist. Dons a aquesta sortida la distància de seguretat més d´un se l´ha passat per el forro i aprofitan per a colar-se en adelantaments inoportuns. Això no m´agrada. A mi no em fa res que m´adelantin, al contrari i sempre intento donar pas si veig que se m´apropa el mototuriste del darrera. Cap problema. Hi han dies que vas més poc a poc, d´altres més alegre..... a Mototurisme hi ha espai per tothom. El que no m´agrada es que NO ES RESPECTIN LES DISTANCIES DE SEGURETAT. No tothom té els reflexos que voldria i crec que el nivell de perillositat és molt elevat.

2.- Si jo vaig conduint tranquil.lament per una carretera normal ( a uns 100 km/h i amb una distància pridencial del mototuriste que tinc al davant), de vegades tant vaig une mica al costat dret o esquerra del meu carril. Dons no entenc I SEMPRE DINS UN NIVELL DE SEGURETAT , hi ha gent que adelanta sense avisar i ho fa dins el meu carril, ja que venen cotxes eb el carril contrari. Tant depressa s´ha d´arribar perque jo, que vaig normal, m´arrisqui a que em toquin la maleta i anem TOTS per terra !!!! Quina pressa hi ha !!!!! Si vols adelantar, tal i com diu el codi de circulació posa el intermitent i m´adelantes per el carril contrari ( si no ve ningú), sinó t´esperes tranquil.lament que no donen un premi al primer que arriba !!!!!

Ja sé que no os agraden aquestes reflexions, però ho faig per un be en la SEGURETAT DEL GRUP i evidenment meva.

Jo no soc absolutament ningú per dir res a algú, però entenc que la capacitat de cadascun de fer el que volguí acaba on comença la meva seguretat.
Així dons deixo aquesta reflexió on no he posat cap nom, ni em vull referir a cap persona en particular.
Eva l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. set. 19, 2012 6:38 pm, en total s’ha editat 2 vegades.

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8181
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Reflexio

Entrada Autor: Kpeps » dc. set. 19, 2012 6:57 pm

las distancies de seguretat son molt importants i esta clar que las sortides de Mototurisme no estan pensades per apurar frenades ni altres coses que es fan en sortides ''domingueras'' de genoll a terra ,si has notat aixo fas molt be en dir-ho ja que a vegades un pot fer coses sense mala intencio i com be dius es per reflexionar i corregir,el mateix que pasar companys per el mateix carril o ficarse a adelantar sense mirar el retrovisor...........per aixo som companys,per dir las coses sense que ningu senfadi ;)
Imatge

Avatar de l’usuari
Gearbox
Presentats
Entrades: 1591
Membre des de: dj. des. 31, 2009 5:53 pm
Ubicació: Castellolí

Re: Reflexio

Entrada Autor: Gearbox » dc. set. 19, 2012 7:02 pm

En termes semblants em vaig expressar jo mateix, a mitjans de juny, en el post "Tema avançaments" obert pel Jordi Prony.

Fa molt temps que diem que hem de reflexionar sobre això... :???:
BMW K75 RT (en venda)
BMW R1200 RT

Malauradament no ens adonem del que tenim fins que ho perdem...

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Reflexio

Entrada Autor: Randy-650 » dc. set. 19, 2012 7:52 pm

Imatge
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Reflexio

Entrada Autor: Steelman » dc. set. 19, 2012 8:17 pm

Desgraciadament són temes que passen periodicament. No de forma majoritaria, pero si que ciclicament, desgraciadament n´hem de parlar...

Normalment, els administradors, quant ho veiem o ens ho dieu, parlem amb les persones que en algun moment han fet una imprudencia (voluntaria o no)

Entenc el teu punt de vista i preocupació, peró crec aquestes conductes aïllades és millor solucinar-les al moment i amb les persones afectades..

Si veiessim , o ens fessiu veure , que es majoritaria aquesta conducta, aleshores ja seriem els Administradors que donariem la "clatellada" a tots.

Amb tot, gràcies, per intentar millorar constructivament, les sortides ;)
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Alex
Presentats
Entrades: 387
Membre des de: dg. abr. 20, 2008 3:56 pm
Ubicació: Segrià
Contacta:

Re: Reflexio

Entrada Autor: Alex » dc. set. 19, 2012 9:20 pm

..
Alex l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. set. 20, 2012 2:03 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
recordeu que la moto ens dona mes vida de la que ens pot prendre

Avatar de l’usuari
Sergi3
Presentats
Entrades: 1451
Membre des de: dv. jul. 13, 2007 6:55 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Reflexio

Entrada Autor: Sergi3 » dc. set. 19, 2012 9:32 pm

[quote user="Steelman" post="212914"]Desgraciadament són temes que passen periodicament. No de forma majoritaria, pero si que ciclicament, desgraciadament n´hem de parlar...

Normalment, els administradors, quant ho veiem o ens ho dieu, parlem amb les persones que en algun moment han fet una imprudencia (voluntaria o no)

Entenc el teu punt de vista i preocupació, peró crec aquestes conductes aïllades és millor solucinar-les al moment i amb les persones afectades..

Si veiessim , o ens fessiu veure , que es majoritaria aquesta conducta, aleshores ja seriem els Administradors que donariem la "clatellada" a tots.

Amb tot, gràcies, per intentar millorar constructivament, les sortides ;)[/quote]

Tot i així, parlar-ne de tant en tant per aquí no va malament, així tots ho tenim ven present ;)

:cerv
Només tu pots decidir que fer amb el temps que se t`ha donat

Avatar de l’usuari
Digamjordi
Presentats
Entrades: 884
Membre des de: dg. nov. 02, 2008 10:51 am
Ubicació: Barcelona

Re: Reflexio

Entrada Autor: Digamjordi » dc. set. 19, 2012 9:34 pm

Jo crec que comença a ser un tema recurrent. A l´hora dels dinars sempre surt a la conversa l ´incident de la sortida.
Una vegada passat l ´incedent demanar disculpes no es suficient donat que es una situació reiterada en alguns casos.
El fi últim és arribar a casa sans i estalvis després d´haber gaudit d´una jornada en companyia.
La prudència tindria que ser una màxima cuan comparteixes la carretera amb amics mototuristes. I tindriem que tindre especial cura
en aquest sentit en benefici de tots.
Compartir la carretera

Avatar de l’usuari
IsraGS
Presentats
Entrades: 191
Membre des de: dc. feb. 02, 2011 7:29 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt, Vallès Oriental

Re: Reflexio

Entrada Autor: IsraGS » dc. set. 19, 2012 10:03 pm

Amb la nostra seguretat no es pot jugar...

Amb la dels altres menys...

Sempre hi ha algu que ens espera...

Tinguem seny...

Avatar de l’usuari
Tommy
Presentats
Entrades: 324
Membre des de: dl. juny 22, 2009 10:28 am
Ubicació: Mediterrani

Re: Reflexio

Entrada Autor: Tommy » dc. set. 19, 2012 10:20 pm

Hola Companys

Jo penso que la pota, tots l'hem ficat alguna vegada. . . i com que la moto
és una activitat de risc, tots assumim que poden passar coses. . .

Però quan la pota, sempre la fiquen els de sempre. . . és quan cal
reflexionar, abans que passi alguna cosa. . . Jo també m'he espantat amb
alguns avançaments, que no venian al cas. . .

I quan el resultat d'un avançament, que no ve al cas, pot
posar en perill la teva salut. . . la teva integritat. . . i els teus diners, és quan és
per emprenyar-se

Salut

Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1849
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: Reflexio

Entrada Autor: Trencaferro » dc. set. 19, 2012 11:38 pm

Buffffff...... Aquest tema encara és més complicat i dificil d'arreglar que el de la política....

Eva, quan et passi això, m'acompanyes una estona a la feina i et desfogues! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Reflexio

Entrada Autor: Jordi » dc. set. 19, 2012 11:40 pm

[quote user="Eva" post="212900"].........Ja sé que no os agraden aquestes reflexions, però ho faig per un be en la SEGURETAT DEL GRUP i evidentment meva..........
.............Jo no soc absolutament ningú per dir res a algú..............[/quote]

Benvolguda Eva,

1er. Estas errada, a tots en agraden aquestes reflexions perquè som un grup molt integre i un bon cop de puny sobre la taula ens convé a tots de tant en tant.
2on. Tu no ets ningú?? I un be negre amb potes rosses!! Tu ets tan o mes que qualsevol altre, si be es cert que hi ha membres als que se'ls te mes "respecte" perquè son els que "tallen el bacallà" (I als quals ho agraeixo).
3er. Tots, i ningú se'n salva, hem comes errors, hem vorejat el desastre i, en ocasions ni tan sols n'hem estat conscients. El que passa es que hi han alguns companys que potser practiquen un estil de conducció un xic nerviós (que no vol dir ràpid) i els cal un toc d'atenció.
4rt. Vull aprofitar per demanar disculpes, a tu i a tots els companys perquè de ben segur que en alguna ocasió us he pogut donar algun ensurt.
5é. Per la meva experiència en altres grups, et puc assegurar que rati de bestieses a Mototurisme es molt reduït.
6é. A la sortida de l'Anoia, vaig haver de patir l'estil molt agressiu i molt lleig, impropi d'un membre de Mototurisme, per part d'un assistent no habitual. Durant la aturada a Castellet de Foix en vaig fer esmena i a hores d'ara encara se'n enriuen de mi.
7é. Demano públicament als que tots tenim com a "organitzadors" que en la propera sortida dediquin uns minuts a reunir-nos, fer-nos callar i estar atents, per donar-nos una xerrada en la que es faci palès el risc que certs comportaments poden comportar. Segons el meu parer, el que està passant es que estem tenint molta fortuna i això ens està relaxant.

I reitero les meves disculpes a tots aquells als quals en qualsevol ocasió he pogut molestar. Els que em coneixeu sabeu que m'esforço en aportar seguretat (No em poso la manopla fosforito per fer-vos riure) però encara em queda molt per aprendre de vosaltres (Excepte facilitar els avançaments, ja m'enteneu).

Que segueixi el fil amb la dignitat que s'està duent fins ara.

Jordi "Prony"
Jordi l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. set. 19, 2012 11:45 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Reflexio

Entrada Autor: Randy-650 » dc. set. 19, 2012 11:42 pm

[quote user="Alex" post="212920"]escric poc i vinc menys pero....

http://admt.foroactivo.com/t1555-consej ... r-en-grupo

espero que us sigui de servei[/quote]

Amb tot el respecte del món, amic Àlex, en Panotxa -que no és en Panotxa de Mototurisme- no en té ni pu#^ idea d'anar en grup quan diu això:

-"Recomponer el grupo antes de una rotonda o cruce que pueda hacer perder a algún miembro.".

Si a cada cruïlla/rotonda s'hagués de recompondre el grup podria ser que s'arribés a dinar a l'hora de sopar. :lol:

Et dic més, avui per avui no hi ha quasibé cap forum a TOT Espanya que facin sortides amb tanta gent i arribin tots sans i estalvis i a la mateixa hora al lloc del dinar. Aquest forum és una excepció, t'ho creguis o no.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Jesus
Presentats
Entrades: 3559
Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA

Re: Reflexio

Entrada Autor: Jesus » dj. set. 20, 2012 12:57 am

Doncs jo normament no tinc problemes amb ningú, vaig a la meva bola i sempre miro d'anticipar-me a les maniobres dels demés ... tot i que a vegades soc conscient que quant passes a algú en una frenanda es pot sorpendre. Però el que vinc a dir és que n'hi ha que van una mica passats de voltes i despendolats ... que no vol dir que vagin ràpids ... i en Kpeps ja sap que vull dir, ja que va presenciar en directe l'última "maniobra" d'aquest company ( crec que ja me n'ha fet tres o quatre ... la sol·lució ... o rostir-lo i deixar-lo enrera o passar d'ell i donar-li un bon marge ... :enfadat ) ... ens hem d'acostumar a mirar pels miralls i estar alerta de les maniobres dels demés ... i així evitarem ensurts innecessaris !!!

Salut !!! :cerv
Jesus l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. set. 20, 2012 1:00 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Gas a la burra!!!

Avatar de l’usuari
Eva
Presentats
Entrades: 10516
Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
Ubicació: Torroella de Montgrí

Re: Reflexio

Entrada Autor: Eva » dj. set. 20, 2012 7:23 am

[quote user="Jesus GS" post="212940"]Doncs jo normament no tinc problemes amb ningú, vaig a la meva bola i sempre miro d'anticipar-me a les maniobres dels demés ... tot i que a vegades soc conscient que quant passes a algú en una frenanda es pot sorpendre. Però el que vinc a dir és que n'hi ha que van una mica passats de voltes i despendolats ... que no vol dir que vagin ràpids ... i en Kpeps ja sap que vull dir, ja que va presenciar en directe l'última "maniobra" d'aquest company ( crec que ja me n'ha fet tres o quatre ... la sol·lució ... o rostir-lo i deixar-lo enrera o passar d'ell i donar-li un bon marge ... :enfadat ) ... ens hem d'acostumar a mirar pels miralls i estar alerta de les maniobres dels demés ... i així evitarem ensurts innecessaris !!!

Salut !!! :cerv[/quote]

Jesús, estic d´accord amb tu. Però el que no pot ésser és que estiguis més pendent de la persona que t´apareixerà de cop o que has de deixar passar perque és un "poc conscient" amb els companys de ruta.

Jo surto amb mototurisme per estar tranquil.la i en més d´una sortida he estat més pendent del retrovissor que de la conducció.
Es la persona que et vol adelantar que ha de procurar fer-ho en un lloc adeient, jo he de patir i conduir per el que tinc endevant i no per qui em pogui venir per el darrera ..
Es pressupossa que qui vingui al darrera calcularà distàncies i m´adelantarà quant pogui, no arriscarà la meva i la seva integritat per .... només el plaer de adelantar amb risc em donarà un ensurt en els millors dels casos, em farà apartar perque dos motos de costat i un cotxe en sentit contrari és massa just.

Avatar de l’usuari
Jesus
Presentats
Entrades: 3559
Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA

Re: Reflexio

Entrada Autor: Jesus » dj. set. 20, 2012 9:33 am

Eva, completament d'acord... espero que el personatge es doni per al·ludit i deixi de jugar amb l'integritat de las resta del grup... :enfadat

Salut !!! :ksss
Gas a la burra!!!

Avatar de l’usuari
Straw man
Presentats
Entrades: 294
Membre des de: dv. maig 18, 2012 10:40 am
Ubicació: Sant Andreu del Palomar

Re: Reflexio

Entrada Autor: Straw man » dj. set. 20, 2012 9:44 am

[quote user="Eva" post="212941"]
Jo surto amb mototurisme per estar tranquil.la i en més d´una sortida he estat més pendent del retrovissor que de la conducció.
Es la persona que et vol adelantar que ha de procurar fer-ho en un lloc adeient, jo he de patir i conduir per el que tinc endevant i no per qui em pogui venir per el darrera ..

Es pressupossa que qui vingui al darrera calcularà distàncies i m´adelantarà quant pogui, no arriscarà la meva i la seva integritat per .... només el plaer de adelantar amb risc em donarà un ensurt en els millors dels casos, em farà apartar perque dos motos de costat i un cotxe en sentit contrari és massa just.[/quote]

sense entrar a valorar la resta (estic d'acord amb la intenció i el to amb que has obert el post), el que et remarco en negreta ho faig perque crec que si vols mantenir la màxima seguretat en tot moment has d'estar pendent tant del que tens per davant com el que tens per darrera i no pressuposar res en cap moment. I no ho dic tansols perque et pugui venir un company de mototurisme amb actituds temeràries; pots ser un seat león amb algun tarat al volant, un vehicle d'emergències, o qualsevol altre circumstància de la que també has d'estar pendent per a la teva seguretat.

Estar pendent del retrovisor forma part, i molt important, de la conducció. En tot moment i per a la teva seguretat.
strawman going straight to the devil
strawman going straight to hell.

Avatar de l’usuari
Jordi Pons
Presentats
Entrades: 713
Membre des de: dg. maig 22, 2011 7:13 pm
Ubicació: Mollerussa

Re: Reflexio

Entrada Autor: Jordi Pons » dj. set. 20, 2012 10:10 am

Si em permeteu voldria aportar la meva experiència de rodar en grup organitzat.
Jo vaig en maxiscooter, però a la fi, es el mateix. Fins fa un any, vivia a Itàlia, i allí sortia, i encara hi vaig de tant en tant (la Grimaldi em farà un monument :shock: ), deia que sortia sovint en grup organitzat des de 30 fins a 80 u més motos, ja estem parlant de quantitats considerables, i que no son fàcils de gestionar.
Hi havia unes regles molt simples que s’havien de respectar ESCRUPOLOSAMENT:
a) No fer avançaments, respectar la cua. Així de senzill.
b) Tots en “fila india” i si pot ser avorats a la dreta, evidentment, respectant una distancia de seguretat.
c) El cap de grup, u pilot, sempre algú que coneix el terreny. Aquest ha de mantenir una velocitat mitjana, un xic moderada, ja que al estirar-se el grup, darrera es va més ràpid.
d) Opcional i depenent del nombre de motos: els STAFF. Tallen cruïlles i rotondes per que passi el grup. Una vegada han passat, adelanten tota la fila fins a situar-se de nou darrere el cap.
e) El que tanca el grup, sempre el mateix, això si, un tio amb molta experiència.
f) Els acompanyants del primer i últim, connectats per Walkie Talkie.
g) Si algú es queda, l’últim l’espera i decideix de fer parar el grup o de que continuï.
h) També ni ha un que sempre fa el cabra, no per fer avançaments perillosos, si no per que es despenja, es distreu, balla damunt la moto, i altres ruqueries ...., senzill, una vegada detectat, se’l va dir que si volia venir, el seu lloc era el penúltim de la cua, si no, tenia altres dues opcions: anar tot sol u quedar-se a casa.

Evidentment que no tothom es igual, però el seny i la moderació,en aquestes experiències, son uns grans aliats.
Se que no soc ningú per donar consells, nio estic en possessió de la veritat absoluta, però només vull aportar-vos el meu gra de sorra, per si aquest, us pot servir d’ajut.

Imatge
Imatge

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: Reflexio

Entrada Autor: Albert » dj. set. 20, 2012 12:01 pm

Bon dia,
Eva m’agrada que toquis aquest tema que alguns potser els hi sembla repetitiu o recorrent, però si es torna a tocar es que no hem millorat gaire des de la ultima vegada que se’n va parlar al fòrum. Mai hi posaré pegues a fer aquestes reflexions en veu alta.

No diguis que no ets ningú, ets un usuari del fòrum que participa activament en tantes activitats de Mototurisme com pots, i això et legitima per donar les teves opinions i sensacions del que hi veus i de les teves sensacions. A mi em preocupa, i molt, que pensis que “- mototurisme- segura per a mi, ha deixat de ser-ho”, especialment per que em consta que no ets la única que ho pensa.

Deixa’m començar per disculpar-me per l’avançament que jo mateix et vaig fer en condicions similars a les que descrius. Saps que no ho faig mai, que sempre espero que em veieu per avançar-vos, però en aquest cas, i no es excusa, tenia certa urgència per mirar de solucionar un problema real precisament sobre seguretat. Em sap greu.

Dit això, tots sabem que hi ha alguns membres del fòrum que sistemàticament no s’hi miren gaire a l’hora de fer avançaments. Això es un problema seriós però de solució una mica complicada. Com deia una campanya publicitària: “No podem conduir per tu”, tampoc ho volem fer la veritat. Els administradors volem que tothom sigui conscient del que vol dir rodar en grup, però mantenint un mínim imprescindible de llibertat personal a l’hora escollir el ritme que més li agradi a cada un. En funció de les capacitats, estat d’ànim, etc.., i com be dius, aquesta llibertat s’acaba on es comença a veure compromesa la seguretat dels altres companys de ruta.

Els que ja em coneixeu una mica sabeu que no em tremola ni els pols ni la veu quan he de dir les coses clares o he de prendre alguna determinació, per greu que em pugui saber. Com a administrador el bé del col•lectiu ha de passar pel davant de tot, però no podem estar a tot arreu ni veure tot el que passa en una sortida, ni anar renyant ara aquest, ara l’altre per això o per allò. Tots som prou madurs per saber el que hem de fer... en teoria.

Com aquesta teoria no sempre es compleix, ja he tingut una conversa seriosa d’advertiment amb un membre del fòrum. Espero que serveixi d’alguna cosa mes que les reflexions que intentem fer de forma periòdica per no oblidar que la sensació de SEGURETAT de tots es absolutament INNEGOCIABLE i IMPRESCINDIBLE.
El que no estigui disposat a assumir com a pròpia aquesta premissa es millor que busqui altres rutes o altres companys de ruta.



I ja que hi estem posats, anem a fer la reflexió encara més complerta, i aquí corregiu-me si creie que m’equivoco.

La distància de seguretat: Aquesta es una mesura que pot ser relativa per a cada un de nosaltres, però en tot cas penso que s’ha deixar l’espai suficient per a que el del davant no senti el nostre alè al clatell, especialment si no tenim intenció d’avançar-lo. Es molt interessant que si no volem avançar a qui portem al davant, deixem espai suficient per a que pugui entrar-hi la moto de qui podem portar al darrera, en cas de que ens vulgui avançar a nosaltres.

Tot sovint, i en carreteres de revolts especialment, he vist amuntegar-se varies motos a l’entrada d’algun revolt mes tancat. Això es perillós de per si. Si el nostre ritme es superior, l’avancem i ja està, en cas contrari per que ens hem d’amorrar tant? Es una situació que no acabo d’entendre. I si ets el que va al davant i veus que en portes un molt enganxat, per que no el fas passar? Potser es que no l’hem vist pel retrovisor?
El fet de que la carretera potser sigui una mica lenta no ha de fer que anem mes junts, es pitjor en cas de que hi hagi algun problema sobtat.
Curiosament he observat que quan la carretera es mes ràpida si que ampliem aquestes distàncies.

Retrovisors (no son un accessori): Alguns de nosaltres sembla ben bé que el tinguem per fer bonic, o al menys això sembla donat el poc cas que l’hi fem. Sempre hem de saber a qui porten darrera i a on el portem, tan si es un company com si no, tan si es una moto com un cotxe. Es la nostra seguretat la que està en joc. No val a dir jo vaig pel meu carril i qui vingui al darrera que s’esperi. Es molt poc solidari si es tracta de un company, i molt emprenyador si no es un company, o fins i tot si es un cotxe. No el podem deixar passar tranquil•lament si es tracta de un cotxe que va mes ràpid que nosaltres?

Després arriba allò de que m’avancen per sorpresa i m’espanten. Els retrovisors es imprescindible portar-los controlats sempre, per això hi son. Si ho fem així millorarem la nostra tranquil•litat en ruta i la dels demes, tant si son companys de ruta com si no, en conseqüència, la seguretat de tots plegats també en surt reforçada.

Avançaments: Es una de les maniobres potser mes delicades de la conducció, no ens enganyem, però en formen part inherent. Es una maniobra que hem de mirar de fer amb molta cura, per seguretat de tos i també per respecte als altres usuaris de la carretera (siguin motos, cotxes o bicicletes). Però no ens equivoquem, no tan sols ha de tenir cura qui avança, si no que el que es avançat també ha de facilitar la maniobra. Recordeu que portem retrovisors i uns bonics intermitents que no fem servir tan com ens pensem tots.

Per començar ho diu el propi codi de circulació, però no cal arribar-hi, es un tema de respecte, educació i seguretat principalment. Es un tema que no tan sols en la nostres sortides s’ha de tenir en compte, si no que en la circulació habitual ho hauríem de tenir encara mes present.

M’agradaria que qui avança s’asseguri que el del davant l’ha vist i sap de la nostra intenció de passar-lo, que fem servir els intermitents com a indicatiu que ho volem fer, que no ens acostem massa a qui portem davant si no tenim intenció de passar-lo, que vigilem molt sovint els nostres retrovisors per veure-ho (no com aquell que em va dir que els mirava quan calia), que deixem espai suficient per que qui ens vulgui avançar s’hi pugui posar, i que facilitem a tothom qui ho vulgui l’avançament. N’estic segur que arribarem igualment al lloc, no arribarem ni abans ni desprès però si mes segurs.

Idíl•lic? Utòpic? No ho sé, però per la nostra seguretat i la dels nostres companys i amic penso que val la pena intentar.ho, no us ho sembla?
Tots tenim alguna cosa a millorar sempre i posats a fer, potser podríem començar per aquí no deixant passa aquesta oportunitat per reflexionar si ho fem tot sempre tan correcte com ens pensem.

Si heu arribat llegint fins aquí, us felicito. Esteu realment interessats en la seguretat. Entenc que no es fàcil empassar-se tot aquest totxo. Per a mi tampoc ha estat fàcil d’escriure’l, però val la pena fer-ho si algú hi reflexiona novament sobre el tema.

Moltes gràcies.
Sort,

Avatar de l’usuari
Kinder
Moderador de MTC
Entrades: 2005
Membre des de: dl. ago. 20, 2012 7:50 am
Ubicació: Santa Perpètua de la Mogoda

Re: Reflexio

Entrada Autor: Kinder » dj. set. 20, 2012 1:42 pm

Bon dia i bona hora !!!!!

Reflexionar….. crec que és una gran idea fer-ho en la pràctica habitual de la conducció, però reflexionem no pel simple fet que estiguem en un grup de motoristes, i que cada mes es facin sortides, si no per que som conductors i compartim les vies amb molts altres usuaris.

Personalment en el meu dia a dia de la conducció sempre estic mirant el retrovisor, sempre estic pendent de qui porto a davant i qui porto al darrere i intento sobretot anticipar-me a algú que vagi “pastorant ovelles” segur que en qualsevol moment farà una clavada de frens o qualsevol altre maniobra improcedent; per tant crec que la distància de seguretat és super important per poder reaccionar i anar segurs amb nosaltres mateixos, qualsevol acció ha de tenir una reacció ràpida. Estic convençuda que hi haurà algún dia que em despistaré i no controlaré algun d’aquests aspectes, per cansanci, per estat d’ànim, per preocupacions o pel que sigui… però les intencions i els fets són els que compten

Com tots sabeu diumenge passat va ser la meva primera sortida oficial, però anteriorment n’havia fet un parell extraoficial, i val a dir que personalment no m’he trobat en cap situació improcedent per part de la resta, ens el contrari, m’he trobat amb mototuristes amb molta paciència amb mi, amb moltes ganes d’ensenyar-me i amb moltes ganes de donar-me explicacions i rectificar la meva conducció de “pixapi” :razz:

Dit això….. espero que acabeu de passar un molt bon dijous :D !!!

Salut,

Respon

Torna a “2012”