UNA REFLEXIÓ SOBRE LA SORTIDA (CALÇOTADA)

Sortides mensuals de l'any 2007

Moderadors: Airald, Kinder

Avatar de l’usuari
roger
Presentats
Entrades: 345
Membre des de: dc. gen. 10, 2007 2:59 pm
Ubicació: Andorra la Vella

Entrada Autor: roger » dt. feb. 20, 2007 8:33 pm

Crec molt interesant que es parlin aquest temes amb normalitat.

Molt bé :D :D :D :D
Roger
VStrom dl650 k7

Imatge

Avatar de l’usuari
jordi__99
Presentats
Entrades: 283
Membre des de: dv. feb. 02, 2007 9:07 pm

Entrada Autor: jordi__99 » dt. feb. 20, 2007 8:41 pm

Hola,

Anims Joan. M'he assabentat al foro i m'alegro que no hagis patit mal. Amb la moto mai se sap. La caiguda mes tonta pot portar greus consequencies

Aprofito per felicitar una vegada mes als organitzadors que fan facil el que es complicat: que un grup de 30 o mes motos arribin al lloc i no es perdi ni una


La meva modesta opinio:

En surtides com la del diumenge no crec necesari fer grups. Aquest es formen pels diferents ritmes dintre del grup i per la circulacio de vehicles. No obstant en autovies i autopistes si que ho trobo convenient perque per mi es perillos en aquestes vies una filera de moltes motos.

Un element important es que una persona coneguda del grup s'encarregui de tancar-ho. Si ho fem per senyals pot ser que una persona nova no ho conegui i el rellevista estigui esperant innecesariament

M'he adonat que anant a ritme mitga als revolts quan s'enfila una recta es corre bastant mes. Penso que sense molestar els altres usuaris de la via publica a les rectes tindriem d'anar a velocitats inferiors en 10-20km de la maxima velocitat permesa :
- per facilitar la tasca dels rellevistes
- el grup es torna agrupa (es produeix meyns dispersio)
- Facilitar l'adelantament d'aquells que tenen un ritme mes alt.

Un altrea idea es que hagin tres tipos de rellevistes:
rellevistes de cap de grup
rellevistes meitat de grup. Relleven als primers
rellevistes cua de grup. Relleven als anteriors i marxa quan veu al motorista que tanca el grup


Obviament em presento voluntari
-Per fer llibre de ruta (si em dieu lloc de surtida i carretes per on passarem faig un esborrany)
-tancar el grup
-fer de rellevista


I per acabar, recordar l'essencia del missatge de Xavitiger
El que em de pensar i preocupar es en arriba be perque jo, com la resta, volem gaudir de la vostra companyia


Salutacions

Avatar de l’usuari
Angel
Presentats
Entrades: 1284
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:37 pm
Ubicació: Vilafranca del Penedès

Entrada Autor: Angel » dc. feb. 21, 2007 12:17 am

Veig que cada u diu la seva. Si em permeteu diré la meva:
El sistema de rellevistes el trobo bo per mantenir el grup unit però a la vegada perillós. Us recordo que la maniobra d’avançament es una de les mes perilloses, i aquest sistema implica fer aquest tipus de maniobra. Si volem seguretat, no crec que aquest sigui el millor sistema.
Us faig una reflexió imaginant un drama que ens podria passar fent això: Imagineu-vos el que podria passar si un de nosaltres es veies obligat a fer una maniobra a l’esquerra per esquivar una persona, objecte, o el que sigui, a la carretera mentre el relleviste l’esta avançant per aconseguir la seva posició de ruta. No voldria pas trobar-me una situació així.
Per altra banda cada persona a de conduir dintre de les seves possibilitats a un ritme que trobi adient a les circumstancies però malauradament no es per tothom el mateix. I ens trobem que aquí es on es trenca el grup.
En el seu dia ja vaig proposar un sistema de anar en ruta fent grups reduits, que vindria a ser el sistema que ja s’ha proposat anteriorment que consisteix en que a les interseccions, rotondes, o cruïlles cada u s’hauria de preocupar d’esperar el que ve darrera seu però a nivell de grups reduïts de motos. D’aquesta manera un grupet de motos a la borera de la carretera esperant al següent grup no fa tanta nosa al trànsit com si fos el grup sencer. No se si m’he explicat be.
En qualsevol cas el que recomano quan anem en grup a mes de anar a una velocitat acceptable es evitar al màxim els avançaments.

Salutacions.
Salutacions moteres.

Avatar de l’usuari
johnnyenglish
Presentats
Entrades: 25
Membre des de: ds. gen. 13, 2007 10:25 am

Entrada Autor: johnnyenglish » dc. feb. 21, 2007 8:37 am

Hola tots,

lemansotarres: ets el meu ídol!!!!!

Als que no vareu tenir noticies del incident d´en JoanF, estigueu tranquils que en el moment de la caiguda anavem 4 o 5 motos més que varem estar amb ell per ajudar´lo i el que fes falta. I com que afortunadament no va haver danys personals, doncs tampoc es va comentar gaire.

Jo estic d´accord amb practicament amb tot el que s´ha dit pero, sol, en grup petit, en grup gros o de qualsevol manera, si em foto un recte, es culpa meva i només meva, i anan en grup nombrós, l´ull al retro es practicament constant.

Per evitar que els rellevistes hagin d´anar a tot drap es questió de posar més rellevistes que coneguin la ruta.

Salut i gass

Avatar de l’usuari
jordi__99
Presentats
Entrades: 283
Membre des de: dv. feb. 02, 2007 9:07 pm

Entrada Autor: jordi__99 » dj. feb. 22, 2007 9:51 pm

Hola,

Un exemple del que podria ser el llibre de ruta de les sortides de mototurisme
http://www.esnips.com/web/mototurisme
fitxer _ruta.pdf


Salutacions

Avatar de l’usuari
Tonet
Presentats
Entrades: 891
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:06 am
Ubicació: La Valldigna, Safor (P.V)

Entrada Autor: Tonet » dj. feb. 22, 2007 10:00 pm

Molt complet Jordi. Si cadascú s'imprimex el seu llibre de ruta no és gens costòs ni dificil. Bona idea!!! :!:
Tonet l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. feb. 23, 2007 4:28 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
... eppur si muove.!!!

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: Albert » dj. feb. 22, 2007 10:22 pm

Holaaaa,
jordi ha escrit:Hola,

Un exemple del que podria ser el llibre de ruta de les sortides de mototurisme
http://www.esnips.com/web/mototurisme
fitxer _ruta.pdf


Salutacions
Aquesta solució ja la vàrem pensar inicialment, fins i tot en un parell de sortides vam preparar alguna cosa semblant, però quan circules per territoris desconeguts tot es un problema i si no veus l'indicador correcte es molt fàcil agafar la direcció contrària, tot i que al següent encreuament te’n adonis de l'error, però llavors ja has de tornar endarrera amb el resultat de que has perdut molt de temps i els demés no saben si t'has perdut o vens amb retard.

Com a complement ho trobo genial, així el vulgui pot estudiar-se la ruta.


:P :P :P
Sort,

Avatar de l’usuari
SetCincTres
Presentats
Entrades: 457
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 3:30 pm
Ubicació: BAIX MARESME--VILASSAR DE DALT

Entrada Autor: SetCincTres » dv. feb. 23, 2007 8:31 pm

Hola a tots.

Jo crec que tot el que s'ha dit sobre aquet tema es molt correcte, i precisament per aixo mateix es un tema complicat.

Jo crec que tots ja sabem a quin ritme podem anar en cada moment, i no es el mateix en autopistes, autovies o carreteres de revolts i dintre d'aquestes no totes son iguales, jo el que veig en aquest ultim grup, i crec que es el que amb pasa a mi i soposso que algu mes tambe, es que quan veus el que va el teu devant comença a deixar-te inconsienment tu tambe apretes una mica mes del que es normal per a tu, i aqui pot estar el perill, jo, el cap d'un rato si veig que ting de forçar mes el deixo posso el meu ritme i ja ens trobarem el lloc d'encontre.

El tema dels encreuaments, potser si que es podria fer d'una altre manera, perque no siguin sempre els mateixos els que tenem que parar i recuperar el seu lloc tot el rato, ara be jo no en ting ni idea com es podria fer.

En quan a lo de marcar la ruta abans, normalment ja es possa en el principi del post de les sortides, pero lo que a vegades, si no la coneixes es complicat seguir-la i encara que hi han indicadors, potser que anem per l'altre costat perque es mes maca o qualsevol altre cosa.

Adeu.
PER SOBRE DE TOT L'AMISTAT


JAUME I Mª ANGELS

Avatar de l’usuari
jordi__99
Presentats
Entrades: 283
Membre des de: dv. feb. 02, 2007 9:07 pm

Entrada Autor: jordi__99 » dv. feb. 23, 2007 10:41 pm

Albert ha escrit:Holaaaa,
jordi ha escrit:Hola,

Un exemple del que podria ser el llibre de ruta de les sortides de mototurisme
http://www.esnips.com/web/mototurisme
fitxer _ruta.pdf


Salutacions
Aquesta solució ja la vàrem pensar inicialment, fins i tot en un parell de sortides vam preparar alguna cosa semblant, però quan circules per territoris desconeguts tot es un problema i si no veus l'indicador correcte es molt fàcil agafar la direcció contrària, tot i que al següent encreuament te’n adonis de l'error, però llavors ja has de tornar endarrera amb el resultat de que has perdut molt de temps i els demés no saben si t'has perdut o vens amb retard.

Com a complement ho trobo genial, així el vulgui pot estudiar-se la ruta.


:P :P :P
Hola Albert,

L'idea es que sigui un complement. Com comentes quan circules per llocs que no coneixes et pots equivocar perque no esta prou be indicat, hi han obres, etc, etc. Quan surto sol sempre miro de fer rutes que no he fet i alguna vegada he tingut que recular, cosa que no m'ha passat surtin amb vosaltres. L'unic que em sap greu es el sacrifici d'altres compayns i si es pot ajudar, encantat de fer-ho

Salutacions

Avatar de l’usuari
NouSetTres
Presentats
Entrades: 496
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 12:37 am
Ubicació: Lleida
Contacta:

Entrada Autor: NouSetTres » dv. feb. 23, 2007 11:53 pm

Un parell de coses...


- JoanF, sento lo de la caiguda, no en sabia res. He estat uns dies off-line (quasi una setmana) i m'estic quedant de pedra al llegir això. Ho sento de tot cor!

- XaviTiger, penso que has tocat un tema crucial per a la nostra seguretat, el dia de Tamarite es va corre bastant i segons dieu el d'aquesta sortida també. Penso que entre tots hem de fer quelcom per evitar mals majors.

Consells:
1. Ajudaria molt si els primers van a un ritme moderat (legal 100%).
2. Ficar als més inexperts al començament del grup.
3. La resta a disfrutar del paissatge!!! ;)
4. A dinar i/o esmorzar el millor possible i deixar a casa les ganes de fer el "capullo".
5. Qui vulgui correr s'ha equivocat de foro o que ho faci quan vulgui, però no en les sortides de grup

No sé... se més d'un que ha deixat de sortir amb algún determinat grup o foro per temes simil·lars.

Vsssssssssssss
Ningú desapareix mentre hagi algú per recordar-lo!

Avatar de l’usuari
Burruktala
Presentats
Entrades: 629
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 7:17 am
Ubicació: Parets del Valles
Contacta:

Entrada Autor: Burruktala » ds. feb. 24, 2007 8:34 am

Jo segueixo pensant, i desprès de tot el que ha sortit aquí, mi reafirmo......

Que tots els problemes són deguts a la desinformació o ignorancia que hi ha de la manera de circular quant sortim.
Si ho tinguéssim clar, amb el sistema de vigilar les cruïlles, tal i com s’ha fet fins ara, tindríem que saber que no caldria:
  • - Portar cap mena de itinerari o llibre de ruta, mes que a tall d’informació, ja que és impossible que ningú es perdi.
    - Que no passa re per perdre el que portes davant, per tant no cal augmentar el nostre ritme normal.
    - Que qualsevol pot posar-se a vigilar una cruïlla, no cal saber l’itinerari per res. Només cal esperar que passi l’escombra i ja està.
    - Que no passa res per que t’avancin, tot hom te el seu ritme, i si el teu és lent, cap problema, L’escombra no t’avançarà mai.
    - Patir per quedar-se sol en una caiguda (excepte l’escombra, que aquí si que tindríem que mirar com ho fem, però mai l’he vista quedar-se enrera sola)
    - El grup en general va comunicat, i cada vegada més. Molts porten walki i molts en portarem aviat.
Com es pot comprovar, el sistema de fer el rondo a les cruïlles, és efectiu i eficaç per els nostres objectius, tot i que tal i com ho fem últimament comporta diferents problemes.
  • - El fet que el rondo el facin només unes persones, fa que en remuntar tinguis que anar molt per sobre de la velocitat permesa, i que t’acostis molt més als límits que un mateix sap que no pot traspassar.
    - El paper de lider de grup és molt important, i tindria que ser sempre el mateix.
    - En carretera que no és de muntanya o corbes, (nacionals, autovies, autopistes.....) cal mantenir les limitacions i regles de velocitat.
Altre cosa a discutir, i si el grup, te que vetllar per la seguretat de l’individu.
Com ja s’ha dit, la sensació de córrer i de perill és molt diferent en cada persona, i fins hi tot una mateixa persona valorarà diferent el perill o la sensació de velocitat segons el dia.

Tots som prou grans per saber on tenim aquests límits en cada moment, però és clar que tampoc podem afavorir que qui no els determina per inexperiència o no ha dormit, o lo que sigui.

La veritat, és que serà difícil marcar ritmes.
  • - Si fem grups de moteros de cinc o sis, com s’ha dit, el risc que menciona el Xavi, el tenim igual. Com determinaràs el grup? Qui diu si tu ets experimentat o no? Cada un es posa al grup que vol? Els quilometres que portes a l’esquena serveixen per avalar-te? Les cruïlles les farem igual, o cada grup amb un planol? No trobo la solució viable.
    - Si anem al ritme del més lent, qui determina aquest? Qui tindrà l’honor de ser? No m’imagino una sortida amb ruta de 200km amb depèn de quina moto al davant. No dic noms ni marques ni tipus, però ja sabem tots el que pot ser.... Considero que una moto lenta amb 30 motos darrera aguantant pistó pot ser encara més perillós... Que passarà el dia que s’apunti a la sortida una 125cc o una 250cc (el Malboro li fot gardela, eh!!....no ho dic per ell que ha demostrat poder seguir el ritme ) ja m’enteneu el que vull dir.
Tot plegat, d’entrada el sistema que hem fet seguir fins avui és el que trobo millor. Te problemes, si!!! A la vista estant, però crec que amb molt poca cosa poden quedar resolts.

Continuem meditant-hi, és un tema interessant i que cal tenir clar.


Wala quin tocharro que m’ha sortit. Això de no tenir son, un portàtil i al llit un dissabte al matí....

Avatar de l’usuari
Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6875
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » ds. feb. 24, 2007 6:24 pm

burruktala ha escrit:Wala quin tocharro que m’ha sortit. Això de no tenir son, un portàtil i al llit un dissabte al matí....
Això ha servit perqué fecis un escrit on jo estic d'acord amb tot el que has dit. :D

V'sssssssss
007
NEVER SAY NEVER AGAIN


Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Avatar de l’usuari
QSC
Presentats
Entrades: 1304
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:37 am
Ubicació: >>> Jordi i Júlia <<< (Sabadell)

Entrada Autor: QSC » ds. feb. 24, 2007 8:30 pm

Resumint..... jo ho tinc clar per la meva part (Miquel, diguem desinformat, ignorant o tikismikis :lol: :lol: :lol: :lol: ), procuraré gaudir de les sortides i si per això he d'arribar després de l'escombra... doncs hi arribaré, però no patiré mes durant aquestes hores que tinc d'esbarjo.

I dit això, a part de deliberar sobre els aspectes tècnics i organitzatius d'una sortida en grup (que sigui dit de pas ...es molt lloable), us recomanaria tornar a llegir el primer post de Xavitiger !!!! perquè em penso que s'ha olvidat.

V'ssssssssss

Avatar de l’usuari
Pere
Presentats
Entrades: 946
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:16 am
Ubicació: Lliçà d'amunt

Entrada Autor: Pere » dg. feb. 25, 2007 9:01 pm

Holas!!!!!!!!!!
Com ja habreu vist, aquest dissabte, varem sortir, en QSC, en Jordi, i jo mateix, per anar a Ulldemolins, la ruta fou dissenyada per en Jordi, tot, tot eren corves, sí sí tot, ni un sol pam d'autovia o autopista, el ritme, el famós ritme, d'entrada, es podria dir que era baix, si baix, però als pocs km els tres varem coincidir, al parar en una cruïlla, amb un sonriure d'orella orella, que estaven gaudint, pero molt molt molt, moltissim. En cap moment es va notar ni una espurna d'aborriment ni tampoc, en cap moment es va tenir que patir per ensurts, ni tampoc en cap moment es va passar tensió, tensió que nosaltres mateixos ens provoquem al voler fer les rectes el més ràpid possibles, per arribar aviat a la propera corva, no no aixó ja no cal, la diversió va ser tal, que nois, jo crec que ho tinc molt molt clar ja.
Vull gaudir de anar amb moto, no pas estar tens ni patir, a per cert, la corva que em va fer patir tant el dia de la sortida dels calçots, la varem fer també, i dos cops, res, ni un problema, es més diria que no presenta cap mena de dificultat, es clar, a un ritme adequat, a un ritme normal, sense preses, sense tensió, i sense patir. Que no discutiré si algú ho passa be, anant al límit, i fent pujar l'adrenalina.
El ritme de la sortida del dissabte va ser fantàstic.
Ara aviat posaré algunes fotos, val?
salutacions companys

Avatar de l’usuari
Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6875
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dg. feb. 25, 2007 9:18 pm

PereBMW ha escrit: Vull gaudir de anar amb moto, no pas estar tens ni patir, a per cert, la corva que em va fer patir tant el dia de la sortida dels calçots, la varem fer també, i dos cops, res, ni un problema, es més diria que no presenta cap mena de dificultat, es clar, a un ritme adequat, a un ritme normal, sense preses, sense tensió, i sense patir.
Pere, quans vares sortir-te d'aquell revol, el que marcave el ritme, es dir el que anava al davant eres tu, l'Albert i jo seguiem el teu ritme.

V'sssssss
007
NEVER SAY NEVER AGAIN


Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Avatar de l’usuari
Pere
Presentats
Entrades: 946
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:16 am
Ubicació: Lliçà d'amunt

Entrada Autor: Pere » dg. feb. 25, 2007 9:23 pm

Si si Ramón, si jo a l'unic que en crec culpable sóc jo mateix, com be deia en la primera resposta d'aquest mateix fil.........., cosa que ara em fa tenir un altre punt de vista, del ritme que jo tinc que portar a les sortides.

Avatar de l’usuari
Tonet
Presentats
Entrades: 891
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:06 am
Ubicació: La Valldigna, Safor (P.V)

Entrada Autor: Tonet » dg. feb. 25, 2007 9:27 pm

Pere, estic segur que no és la teva intenció; però sembla que acuses algú per anar massa depressa el dia de la calçotada :shock: :shock: .
Si el que va davant meu va molt depressa,... jo el deixaré marxar, i cap problema. Ja ens veurem a l'hora de les postres :D :D :D .
Un altre tema és que el ritme d'avui era bo per vosaltres... potser per altres puguera ser una mica lent. Son apreciacions personals. :wink: :wink: :wink:
De bon rotllo Pere, no t'ho prengues malament, eh? :!: :!: :!:
... eppur si muove.!!!

Avatar de l’usuari
Pere
Presentats
Entrades: 946
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:16 am
Ubicació: Lliçà d'amunt

Entrada Autor: Pere » dg. feb. 25, 2007 9:32 pm

No no Tonet, no ho prenc malament, no de cap manera, i tampoc voldria que sembles el que comentes, tot al contrari, les dues úniques intervencions meves en aquest post, son per donarme culpable jo mateix, sempre he dit que la meva velocitat no era adequada, en cap cas la del grup, i si la del grup, ho fos, novament la culpa seria meva per intentar seguir un ritme que no es el meu, pero no, no dic pas aixo, desde la segona resposta d'aquest post, que fou meva, ja em posava jo com a culpable del meu ensurt, massa velocitat.

Avatar de l’usuari
J@N LINCE
Presentats
Entrades: 1106
Membre des de: dg. gen. 14, 2007 7:40 pm
Ubicació: TARREGA ( TERRA FERMA )

Entrada Autor: J@N LINCE » dl. feb. 26, 2007 10:35 pm

PereBMW ha escrit:, son per donarme culpable jo mateix, ja em posava jo com a culpable del meu ensurt, massa velocitat.
No crec que s`haguin de buscar culpables de res. :martell
Si de cas, va ser un xic de confiança en una corba desconeguda. :roll:
Eh de dir, que a varies de les sortides que hi he anat he seguit el "RITME" del Pere ,i m`ha semblat del tot adient i una persona que porte molt be la moto.
Aixo no treu que tots poguem tindre un ensurt un dia o un altre.
Anims company. :666
Amic gracies pel GIF. Es una passada!!!!!
Imatge

Avatar de l’usuari
NouSetTres
Presentats
Entrades: 496
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 12:37 am
Ubicació: Lleida
Contacta:

Entrada Autor: NouSetTres » dt. feb. 27, 2007 1:03 am

Pere... A la següent sortida me fico darrera teu i tú me marques el ritme!!!!

Penso que no serà gaire diferent!!! :lol: :lol: :lol: :lol:
Ningú desapareix mentre hagi algú per recordar-lo!

Respon

Torna a “2007”