Dos Petits Tresors De L'Alta Garrotxa

Tot sobre el mon trail.
Novetats,equipament,sortides,rutes,...

Moderadors: Airald, Kinder

Avatar de l’usuari
Straw man
Presentats
Entrades: 294
Membre des de: dv. maig 18, 2012 10:40 am
Ubicació: Sant Andreu del Palomar

Dos Petits Tresors De L'Alta Garrotxa

Entrada Autor: Straw man » dt. jul. 24, 2012 1:13 pm

Amb tot el tema de l’incendi no paro de pensar en la tragèdia que seria que el foc saltés a l’Alta Garrotxa. Tot just el dissabte vaig estar per la zona explorant un parell de coses que tenia mirades al basecamp per fer una visita.

En primer lloc em vaig arribar a Oix a fer unes fotos del seu pont romà, el qual queda amagat per la bardissa i no es veu des de la carretera que va a Beget.


Imatge


És una pena que un pont tant bonic estigui tant amagat, el curiós és que el pont creua el Llierca (quasi bé sec i la poca aigua que hi havia era estancada) però no hi ha cap camí, a una banda hi ha un sembrat i a l’altra una finca amb una tanca.


Imatge


Imatge


Imatge


Des de dalt del pont mirant cap al NE
Imatge


Vistes Direcció Oest amb el Castell d’Oix al fons (suposo que el Baró deuria baixar d’allà per anar al veïnat de Sta. Bàrbara de Pruneres que es troba a l’altre marge del riu)


Imatge



Cap a l’est el pont no porta enlloc, tan sols un corriol que passa paral•lel al riu i que passa pels ulls laterals del pont i que porta al trencantt de la carretera.


Imatge


dalt del pont

Imatge


Després agafo un altre trencant de la carretera passat Oix que em portarà a St. Miquel d’Hortmoier, lloc que recomano que visiteu els amants de les caminades, des d’Oix hi haurà uns 5km fins allà i el passeig val la pena. A més hi ha altres coses a visitar, com Talaixà, Sta. Bàrbara de Pruneres i altres meravelles de la comarca.

La pista és bona al principi i m’animo a investigar. El Llierca baixa sec. A veure si plou una mica d’una vegada.


Imatge


El Ferran al fons

Imatge


La llera del Llierca com podeu comprovar sense gota d’aigua

Imatge


Parada per inspeccionar la pista, ja que hi havia un revolt molt complicat i volia veure com seguia el camí, anant sol no és qüestió de complicar-se gaire la vida.

Imatge


Imatge


Imatge


Per sort, el camí millora i les pedres donen pas a la terra i a la vegetació frondosa

Imatge


Imatge


Imatge


Paradeta per contemplar les vistes i estudiar una mica el terreny.

Imatge


Imatge

Allà comença un tram amb molts còdols de mida considerable i començo a tenir dubtes de si avançar més o no; el sol ja és bastant baix i fa estona que no em trobo ningú pel camí.
No vaig poder arribar a St. Miquel d’Hortmoier però després de caminar uns metres si que vaig arribar al prat on hi ha “els roures del rei” uns arbres monumentals amb 500 anys d’antiguitat.

Podeu llegir-ne la història en aquest interessant blog dedicat als arbres monumentals que he trobat buscant documentació sobre el tema.
http://arbresambhistoria.blogspot.com.e ... -vall.html



Imatge


Imatge


Imatge


Imatge


Imatge


Imatge


Imatge


Imatge


Imatge


Imatge


Doncs això, que la Garrotxa ens amaga molts tresors i m’encanta tenir ocasió de sortir a descobrir-los.

Una forta abraçada a tots els empordanesos i molts ànims a aquells que s’hagin vist afectats materialment per la tragèdia. Per desgràcia el bosc cremat no el restituirà cap decret, tansols el pas del temps. Ànims!!

Malgrat tot, no vull ni pensar les conseqüències si el foc passa cap a l’oest del pantà de Boadella, fins a Camprodon cremaria tot perquè no hi ha ni un accés per terra per a camions fins a la carretera de Molló. Gràcies a Déu que el vent ha afluixat i sembla que tenen el front més o menys controlat. Se’m fa un nus a la gola només de pensar-ho.

Salut.
Straw man l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. jul. 24, 2012 1:24 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
strawman going straight to the devil
strawman going straight to hell.

Avatar de l’usuari
STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: Dos Petits Tresors De L'Alta Garrotxa

Entrada Autor: STELVIO 00 » dt. jul. 24, 2012 4:53 pm

Bones fotos !!! Crec que m´hi acostaré un dia a combinar moto i muntanya. ;)

Gracies per compartir ho. !!!
ImatgeImatgeImatge

Avatar de l’usuari
CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Re: Dos Petits Tresors De L'Alta Garrotxa

Entrada Autor: CMB » dt. jul. 24, 2012 5:06 pm

Si senyor, bon reportatge!

Tota aquesta zona té uns paratges excepcionals! si t'enfiles en direcció contrària cap a Camprodon, hi ha unes vistes del Pirineu excepcionals!

Gràcies per compartir!

Veig que compartim inquietuds! :lol:

Avatar de l’usuari
Josep973
Presentats
Entrades: 2131
Membre des de: dl. juny 04, 2007 2:25 pm
Ubicació: Preixens-Lleida

Re: Dos Petits Tresors De L'Alta Garrotxa

Entrada Autor: Josep973 » dt. jul. 24, 2012 5:10 pm

bon reportatge i belles parades
no hi ha major plaer que el trovar un vell amic,
tret del de fer-ne un de nou.

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8182
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Dos Petits Tresors De L'Alta Garrotxa

Entrada Autor: Kpeps » dt. jul. 24, 2012 5:23 pm

veig lleginte que ets prudent,aixo de parar a veure que hi ha despres de la curva es molt inteligent i mes anant sol :cerv :cerv uns indrets molt macos,tots els camins d'aquestes contrades porten a vistes excepcionals,gracies per posar les fotos ;)
Imatge

Avatar de l’usuari
Pedroguzzi
Presentats
Entrades: 416
Membre des de: ds. jul. 07, 2012 12:41 pm
Ubicació: Lliça D'Amunt (Valles Oriental)
Contacta:

Re: Dos Petits Tresors De L'Alta Garrotxa

Entrada Autor: Pedroguzzi » dt. jul. 24, 2012 6:13 pm

Una pena que el Llierca no tingui el aigua que necesita per alimentar tot el verd que te la zona, aquesta zona me la he pateijat moltes vegades. Merci per les fotos i por el reportatge
En dues o tres rodes , a la fi del mon
Imatge

Avatar de l’usuari
Joavel
Presentats
Entrades: 604
Membre des de: dl. gen. 24, 2011 9:08 am
Ubicació: Bigues i Riells

Re: Dos Petits Tresors De L'Alta Garrotxa

Entrada Autor: Joavel » dt. jul. 24, 2012 6:29 pm

Gracies per compartir. :cerv

Molt maca tota la zona, del tema dels incendis a Girona no escriuré res, la mala llet no em deixa.

Molts anims a tots els Gironins !!!
Joavel l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. jul. 24, 2012 6:29 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
CarlesOsonaGS
Presentats
Entrades: 427
Membre des de: dc. feb. 09, 2011 9:45 pm
Ubicació: Centelles (Osona)

Re: Dos Petits Tresors De L'Alta Garrotxa

Entrada Autor: CarlesOsonaGS » dt. jul. 24, 2012 7:35 pm

Bona ruta i bons pasatges. Per una GS i un iniciat com jo, veig que es practicable,correcte?

Gracies per compartir-la.

Avatar de l’usuari
Straw man
Presentats
Entrades: 294
Membre des de: dv. maig 18, 2012 10:40 am
Ubicació: Sant Andreu del Palomar

Re: Dos Petits Tresors De L'Alta Garrotxa

Entrada Autor: Straw man » dt. jul. 24, 2012 7:56 pm

[quote user="CarlesOsonaGS" post="208157"]Bona ruta i bons pasatges. Per una GS i un iniciat com jo, veig que es practicable,correcte?

Gracies per compartir-la.[/quote]

depèn del grau d'iniciació, si ets cinturón negro 4ª Dam, sobrat :mrgreen:

fins on jo vaig arribar: assequible
però hi ha trams que demanen certa inèrcia :mrgreen:
ha de ser increible a la tardor però aquelles pedres mullades no hi vull ni pensar :roll: :mrgreen: XD
strawman going straight to the devil
strawman going straight to hell.

Avatar de l’usuari
Deivid
Presentats
Entrades: 965
Membre des de: dg. abr. 01, 2007 10:52 am
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Dos Petits Tresors De L'Alta Garrotxa

Entrada Autor: Deivid » dt. jul. 24, 2012 8:25 pm

Uala, molt bones les fotos i les explicacions, es per tenir-ho en compte !!

gràcies per compartir-ho.

Avatar de l’usuari
Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Re: Dos Petits Tresors De L'Alta Garrotxa

Entrada Autor: Pasqual » dt. jul. 24, 2012 8:26 pm

Estic content de que us agradi aquesta zona. Més ho estic jo de viure-hi! :lol:

El pont romà d'Oix, va quedar en desús al fer la pasarel·la nova sobre la riera d'Oix (de fet és el Llierca, però aquí ningú li diu així fins que no s'ajunta amb la riera de Sant Aniol). Al quedar en propietat privada (i especialment al fer unes granges d'indiots, els propietàris van prohibir el pas, per això molta gent no el coneix (tot i estar anunciat)

La pista d'Hormoier, és un cul de sac. El Sr. Racionero va comprar tota la vall a principis dels 80 amb la intenció de fer-ne una reserva de cacera privada. Va començar a vallar-la i vàrem ser molts els que a la nit anàvem a desfer un autèntic atentat contra la natura, contra el patrimoni de tots. La cosa va acabar amb la intervenció de la guàrdia civil (encara no hi havien mossos). Per aquest raò la pista està força feta malbé, ja que el propietari, va obri una pista nova per el Bastracà (aquesta sí en bon estat) tancada amb una reixa i candau.

De fet Straw man la tenies que veure just abans de passar el riu, a l'esquerra, per anar al pla del Rei on hi havien els tres roures fins fa un 15 anys més o menys.

Seguint la pista, abans podies anar a sortir a Pera (entre Oix i Baget) però s'ha perdut completament.

Una bona opció és travessar la riera just davant la font de la teula i pujar cap a Talaixà. Poble abandonat on ara s'està reconstruint l'antiga rectoria. Hi ha un refugi del Centre Excursioniste.

Tot i la quantitat de pedra suelta, és accesible tot l'any i només si hi ha gelada és una mica perillós.

El lloc MOLT aconsellable, és millor visitar-lo a peu.

Gràcies Straw Man per compartir l'excursió.

Avatar de l’usuari
Straw man
Presentats
Entrades: 294
Membre des de: dv. maig 18, 2012 10:40 am
Ubicació: Sant Andreu del Palomar

Re: Dos Petits Tresors De L'Alta Garrotxa

Entrada Autor: Straw man » dt. jul. 24, 2012 8:38 pm

[quote user="Pasqual" post="208167"]Estic content de que us agradi aquesta zona. Més ho estic jo de viure-hi! :lol:

El pont romà d'Oix, va quedar en desús al fer la pasarel·la nova sobre la riera d'Oix (de fet és el Llierca, però aquí ningú li diu així fins que no s'ajunta amb la riera de Sant Aniol). Al quedar en propietat privada (i especialment al fer unes granges d'indiots, els propietàris van prohibir el pas, per això molta gent no el coneix (tot i estar anunciat)

La pista d'Hormoier, és un cul de sac. El Sr. Racionero va comprar tota la vall a principis dels 80 amb la intenció de fer-ne una reserva de cacera privada. Va començar a vallar-la i vàrem ser molts els que a la nit anàvem a desfer un autèntic atentat contra la natura, contra el patrimoni de tots. La cosa va acabar amb la intervenció de la guàrdia civil (encara no hi havien mossos). Per aquest raò la pista està força feta malbé, ja que el propietari, va obri una pista nova per el Bastracà (aquesta sí en bon estat) tancada amb una reixa i candau.

De fet Straw man la tenies que veure just abans de passar el riu, a l'esquerra, per anar al pla del Rei on hi havien els tres roures fins fa un 15 anys més o menys.

Seguint la pista, abans podies anar a sortir a Pera (entre Oix i Baget) però s'ha perdut completament.

Una bona opció és travessar la riera just davant la font de la teula i pujar cap a Talaixà. Poble abandonat on ara s'està reconstruint l'antiga rectoria. Hi ha un refugi del Centre Excursioniste.

Tot i la quantitat de pedra suelta, és accesible tot l'any i només si hi ha gelada és una mica perillós.

El lloc MOLT aconsellable, és millor visitar-lo a peu.

Gràcies Straw Man per compartir l'excursió.[/quote]

moltes gràcies a tú per les teves indicacions pasqual, les tindré molt en compte :mrgreen:
ets un afortunat de viure en aquestes contrades.
tens raó que és millor visitar-ho a peu, però mentre la legalitat vigent no ho impedeixi, els que no estem dotats pel treking i ens agrada fer excursions en moto tampoc fem tanta nosa com es vol fer creure :roll:

pel que fa al tema cadenes i tall de camins que tenen condició legal de vies de pas públiques, sempre es pot trobar un pas alternatiu si la llei t'ampara. o fer ús de la cissalla.

salut.

PD: hi ha dues coses que tinc ficades a la ceba: arribar a Talaixà i a Monars en moto, el temps dirà si en soc capaç.
una altra fita que tenia era fer el pas a França per l'Hostal de la muga i ja l'he pogut fer, no sense esfrorços i patiments :mrgreen:
Straw man l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. jul. 24, 2012 8:59 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
strawman going straight to the devil
strawman going straight to hell.

Avatar de l’usuari
Cabirol
Presentats
Entrades: 1784
Membre des de: dj. jul. 16, 2009 11:01 pm
Ubicació: Roda de Ter (Osona)

Re: Dos Petits Tresors De L'Alta Garrotxa

Entrada Autor: Cabirol » dt. jul. 24, 2012 10:01 pm

Es veu que vas disfrutar de la plena natura que dona aquestes contrades, , llastima que a les rieres i rierols no baixa ni gota d'aigua, les fotos wapisimas,

Avatar de l’usuari
Ricard_biker
Presentats
Entrades: 428
Membre des de: dj. nov. 03, 2011 10:20 pm
Ubicació: Viladecans

Re: Dos Petits Tresors De L'Alta Garrotxa

Entrada Autor: Ricard_biker » dt. jul. 24, 2012 10:38 pm

Gràcies per compartir aquesta crònica..., i a més, acompanyada d'aquestes fotos...


Apuntades les dades, i guardades a "futuribles"....


Salutacions!!!

Avatar de l’usuari
Pere29
Presentats
Entrades: 397
Membre des de: dg. maig 08, 2011 8:42 pm
Ubicació: Torelló

Re: Dos Petits Tresors De L'Alta Garrotxa

Entrada Autor: Pere29 » dt. jul. 24, 2012 10:44 pm

Quina zona mes maca, reconeixo que la tinc poc correguda, pero m´ha agradat molt.

Avatar de l’usuari
SisoRT
Presentats
Entrades: 747
Membre des de: dg. maig 17, 2009 8:33 pm

Re: Dos Petits Tresors De L'Alta Garrotxa

Entrada Autor: SisoRT » dc. jul. 25, 2012 1:06 am

Ep, Pascual, Quina sort hem tingut de que el foc de l'Empordà, no hagi traspassat!

Soc un enamorat d'aquestes terres. Com sempre, un parell d'imatges:

El dia que, molt jove, vaig donar un cop de ma a la reconstrucció de l'ermita de la Mare de Déu d'Escaldes ( assentat a l'entrada, i veient com els altres treballen):

Imatge


O quan, en versió més "gamberra", vaig acampar al Pas dels Lliberals:

Imatge


Salut!
SisoRT l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. jul. 25, 2012 11:50 am, en total s’ha editat 8 vegades.

Avatar de l’usuari
SisoRT
Presentats
Entrades: 747
Membre des de: dg. maig 17, 2009 8:33 pm

Re: Dos Petits Tresors De L'Alta Garrotxa

Entrada Autor: SisoRT » dc. jul. 25, 2012 1:21 am

Gràcies Straw man pel relat i per les fotos !
SisoRT l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. jul. 25, 2012 1:23 am, en total s’ha editat 2 vegades.

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: Dos Petits Tresors De L'Alta Garrotxa

Entrada Autor: 650X » dc. jul. 25, 2012 3:30 am

Strawman... molt lleig això de fer aquestes sortides i no dir res. ;)

Gràcies per compartir-ho... tinc ganes de que aquesta calor afluixi una mica i no hi hagi tanta pols als camins :razz:

salut

Avatar de l’usuari
Bertu
Presentats
Entrades: 97
Membre des de: dc. maig 23, 2012 1:28 pm
Ubicació: Baix Montseny - Vallès Oriental

Re: Dos Petits Tresors De L'Alta Garrotxa

Entrada Autor: Bertu » dc. jul. 25, 2012 8:25 am

Caram Pol, quina excursió més guapa !! :eyes

Gràcies per la crònica i les explicacions, i al Pasqual també.
Salut

Avatar de l’usuari
Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Re: Dos Petits Tresors De L'Alta Garrotxa

Entrada Autor: Pasqual » dc. jul. 25, 2012 8:35 am

Strawman: La pujada a Talaixà des de Hormoier, ja t'he dit que cap problema. Des de Talaixà a Monars o veig gairebé impossible si no fas trial (i ni així). Per anara Monars, el millor és anar cap a Baget i desprès del poble en direcció Camprodon, desviar-te a la dreta per anar a les basses de Monars, al peu del Comanegra. El camí és ample i apte per qualsevol vehicle TT.

L'alternativa (més ràpida) és agafar una pista que hi ha a l'entrada de Baget (venint d'Oix) a la dreta i que s'acaba al cap d'uns quilòmetres. Des d'allà, hi ha un corriol per dins el bosc no apte per motos (almenys per la meva....)

Qualsevol dia que vulguis, només has de dir-ho ens hi acostem. (oferta oberta a tothom, eh?). Qualsevol informació o ruta de la zona que pugui ajudar...ja ho sabeu, demaneu.

Siso, cada cop em sorprens més. tens autèntiques joies del paleolític... :lol: :lol: :lol: les fotos, autèntics documents històrics. Gràcies per compartir-les.

Em sorprèn que ara necessitem tota la parafernàlia de motos, rodes de tac, casc, defenses, proteccions, guants.... per anar fins a Hormoier i vosaltres ho fèieu en Vespa :eyes :eyes . Per cert quina és la moto verd clar del fons?

Si, encara que la sort d'alguns no és consol del altres, hem tingut sort de que el foc no arribés aquí, però la destrossa de l'Alta Empordà tardarà anys a recuperar-se

Respon

Torna a “Zona Trail”