Rialb I Alt Urgell - Matinal De GS Per Racons Perduts

Tot sobre el mon trail.
Novetats,equipament,sortides,rutes,...

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
CarlesOsonaGS
Presentats
Entrades: 427
Membre des de: dc. feb. 09, 2011 9:45 pm
Ubicació: Centelles (Osona)

Rialb I Alt Urgell - Matinal De GS Per Racons Perduts

Entrada Autor: CarlesOsonaGS » ds. des. 29, 2012 7:28 pm

Dimenge 23 decembre. Dia soleiat, fresquet, amb poca humitat.

La ruta:Enllaç

Perfecte per anar a explorar la zona de Rialb i Alt Urgell, pendre vistes, explorar racons, prèvies, ... vaja un matí GS complert.
Surto pasades les 07:15 de Centelles. Ruta d'aproximació fins a Ponts per l'eix. Per fi...quasibé acabat i velocitat límit a 120. Pocs cotxes que em deixen pasar. Faig via.
Fresqueta matinera, pero sense fred. 1 punt de calefactables i gas. Fins a Calaf be, de Calaf a Ponts boira humida i freda, molt freda. No paso de 80 / 100.

Arribo a Ponts i vaig un café amb llet calent al Ventureta. L'esmorçar...mes tard. En el casc, una peliculeta de glaç.
Imatge

Pasades les 09:00 comença la ruta. La C-1412 es una carretera inmillorable. Rapideta, bona asfalt, bones traçades, ..., m'encanta.
Per sort, al enfilar-me una mica la boria escampa i puc gaudir de les vistes, el paisatge i la GS.

Imatge

Imatge

Imatge

Faig via fins el punt D del mapa. Avui també volia "descubrir" esglesies o ermites abandonades o perdudes. Per tant, em vaig fer una llista.
La primera era l'Ermita de Sant Josep, per anar despres per pistes a la de Sant Jaume.

La de Sant Josep està inclosa en un mas de turisme rural típic català, Heratat la Guàrdia. Per anar a Sant Jaume tenies que pasar per dins de la casa de turisme,
i estaba tancat amb cadenes. No puc anar, llastima. El paisatge ja no te pérdua...

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

I una de la Viquipèdia. L'Ermita de Sant Josep estan dins del mas.
Imatge

Desde aquest punt (punt D del mapa) enfilo un petit tram de pista tranqui-off perfecte per la GS.
Imatge

Imatge

Aquesta pista enllaça amb el trencant que hi ha desde la C-1412 i enfilo cap a l'Ermita de Sant Joan (punt E del mapa).

Desde aquest trencant hi ha un indicador pendent...la pista al Coll de Faidella. Mes tard faré un tastet, pero pendent per un dia complert GS per fer aquesta pista i continuar cap al Boumort (que ja vaig fer-ne una part). 100% GS.
Imatge

Aquesta Ermita (Sant Joan) torna a estar dins d'un mas, tancat i amb gosos bordant...no puc entrar.
Imatge

Continuo fins Sant Cristofol de la Donzell (punt F del mapa). Una pista d'uns 4 Km perfecte, solitaria, natura, silenci...
Imatge

Imatge

Imatge

Quan veig l'Ermita, em paro. Contemplo el lloc. Solitud, bon temps, bon paisatge, silenci...ideal per esmorçar.
Imatge

Imatge

Imatge

Que millor que un entrepà de pernil del bo, una birreta de Lupulus del Montseny... i aquestes vistes?
Imatge

Imatge

L'Ermita es del segle XI, en un nucli de petites cases abandonades. Terra de reconquestes, de repoblament, d'identitat catalana...
Contemplo una estona el lloc pensant amb les dures condicions de vida de no fa tants anys, la gent que hi vivia aillada, l'abandonament...
Imatge

Imatge

Imatge

Continuem fins el punt G del mapa, on hi ha la cruilla cap a la pista al Coll de Faidella (Pendent!!). Enfilo cap al poble del Puig (punt H)
Imatge

Algunes vistes mes:
Imatge

Imatge

Despres de fer pistes, ara toca asfalt i fer correr una mica la GS. Reculo per agafar la carretera que em portarà a Peramola, tocant el pantà de Rialb.
Molt molt divertida i rapideta. De 3era/4arta per la GS. Poc transit, poc humida i amb vistes.

Una de les cues del pantà (punt I del mapa):
Imatge

Imatge

Una capelleta perduda:
Imatge

La "rossa":
Imatge

El tram d'on venia...
Imatge


St. Iscle de la Torre i Sta. Victòria, s. X-XI:
Imatge

Segons la Web de la Baronia de Rialb:
L'església de Sant Iscle i Santa Victòria centra el petit nucli de la Torre de Rialb, situat en un esperó que domina el curs de Rialb, al marge esquerre, just davant de l'església de Sant Girvés. A la Torre de Rialb s'hi pot arribar per la carretera que va a Politg i a Peramola.
Aquest edifici es del tot excepcional dins del context de l'arquitectura catalana alt- medieval, que per les seves condicions constructives podria semblar una obra del segle XI allunyada dels corrents dominants en la seva època. Amb tot i i això no es pot excloure una dotació anterior, a cavall entre el segle X i el començament del segle XI. L'edifici, però, es devia acabar o reformar a la segona meitat del segle XI.


Continuem fins a Peramola, un pur divertimento per anar en moto.
Imatge

Imatge

Al tombant, abans de arribar a Peramola, apareix la vall d'Oliana i la serra de Turp i Mora (Alt Urgell).
Imatge

A la vall que va cap a Ponts, la boira continua encallada...perfecte.
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Desde Peramola surt una pista que dur a les cases de Cortiuda, i a les montanyes de l'Ermita de Sant Salvador. Anirem a explorar...
Imatge

Just sortin del poble (no te pérdua) la pista te un tram encimentada. Despres ja es torna pista tranqui-off.
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

El temps s'acaba. Les 12 i poc i tinc que anar a dinar a casa. No puc continuar, pero aquesta pista es una altre pendent.
Si la segueixo, pots enllaçar amb el Poble del Puig i la pista de la Faidella. Necesito 1 dia sencer.

La tornada no te despercidi. La faig sempre que puc per tornar ràpid. Oliana, Solsona, Manresa, Vic i a casa.
El tram d'Oliana-Solsona-Manresa amb sol, sense boira ni humitats es fan a ritme. La GS...perfecte.

Alguna foto mes Enllaç
CarlesOsonaGS l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. des. 29, 2012 7:30 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
Llebra
Presentats
Entrades: 167
Membre des de: dl. juny 04, 2012 4:39 pm
Ubicació: Maresme nord / Pere

Re: Rialb I Alt Urgell - Matinal De GS Per Racons Perduts

Entrada Autor: Llebra » ds. des. 29, 2012 7:52 pm

Aquestes sortides em fan venir ganes de provar això de les maxitrail...

Felicitats, que bé que t'ho muntes !! :birracat :birracat
Derbi Variant, Rieju Marathon 50, Montesa enduro L, Yamaha XT 600 K,
Yamaha XJ 600 (la vella), Honda Transalp 600, i ara mateix, Yamaha XT 350, Honda Silverwing 600 i Yamaha XT 600 E.

Avatar de l’usuari
STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: Rialb I Alt Urgell - Matinal De GS Per Racons Perduts

Entrada Autor: STELVIO 00 » ds. des. 29, 2012 8:19 pm

Apa, que vas enganxar un dia esplendid !!!

I com sempre , molt bonas fotos :okcat
ImatgeImatgeImatge

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Rialb I Alt Urgell - Matinal De GS Per Racons Perduts

Entrada Autor: Randy-650 » ds. des. 29, 2012 9:55 pm

M'encanten els teus reportatges perquè em relaxen. :okcat

Gràcies per ensenyar-nos-ho. Si un dia tinc una mini-trail ja sé a qui hauré de preguntar. :holacat
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Re: Rialb I Alt Urgell - Matinal De GS Per Racons Perduts

Entrada Autor: CMB » ds. des. 29, 2012 11:58 pm

Carles,

Genial és poc! Ruta, crònica, fotos, ... molt elaborat si senyor!

Una pregunta, aquestes pistes que comentes tranqui-off, les descobreixes via google maps? o bé ho tens documentat d'altres visites?

Gràcies per compartir!

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Rialb I Alt Urgell - Matinal De GS Per Racons Perduts

Entrada Autor: Steelman » dg. des. 30, 2012 9:43 am

Moltes gràcies Carles per compartir amb nosaltres aquestes precioses rutes.
La zona per on vas fer aquesta és una zona molt deshabitada, molt poc coneguda i amb molta bellessa.
La Baronia de Rialb, es una poblacio amb mil masies,ermites,castells,.... i amb una extensió inmensa!!

[quote user="CMB" post="223014"]Carles,
Una pregunta, aquestes pistes que comentes tranqui-off, les descobreixes via google maps? o bé ho tens documentat d'altres visites?
[/quote]
Jo volia fer la mateixa pregunta!!
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Jordivili
Presentats
Entrades: 250
Membre des de: dc. abr. 27, 2011 7:20 pm
Ubicació: El Bisaura

Re: Rialb I Alt Urgell - Matinal De GS Per Racons Perduts

Entrada Autor: Jordivili » dg. des. 30, 2012 10:28 am

Un cop mes,una gran rutes,bones fotos i millor cronica.

Avatar de l’usuari
CarlesOsonaGS
Presentats
Entrades: 427
Membre des de: dc. feb. 09, 2011 9:45 pm
Ubicació: Centelles (Osona)

Re: Rialb I Alt Urgell - Matinal De GS Per Racons Perduts

Entrada Autor: CarlesOsonaGS » dg. des. 30, 2012 9:07 pm

Gracies per els vostres comentaris. La veritat es m'encanten aquestes escapadetes de matí, i la GS va perfecte per devorar carreteres.

Llebra, si les probes, t'enganxes.

Stelvio, el dia de collons. Sol, visibilitat, bona temperatura.

Randy, venint d'un entes com tu, el fet que et relaxin aquestes sortidetes es tot un elogi; ara bé si vingues d'aquesta tal Irenne de Vic.... ja seria masa. O no existeix?

Steelman, la zona te molt per descobrir. Es cert: masies, ermites, poblats abandonats, història, ... i com que trobes unes pistes potables; pots anar-hi i imaginar la forma de viure de no fa tant temps.

CMB, aquestes escapadetes comencen amb l'interes de coneixer racons de Catalunya perduts o fora de les rutes convencionals. I a mes, si puc visitar poblats abandonats, ermites antigues doncs millor. Per tant, primer fixo la zona.

Llavors busco per internet una mica d'info. dels llocs perduts. Amb el google maps en format satèl.lit m'acosto amb diferents zooms i marco la ruta que uneixi els punts on vull anar. La segueixo tota amb el maps a molt baix nivell.Complemento amb el Wikiloc, ViaMichelin o el ICC (Inst. Cartogràfic Cat.), per veure rutes semblants i comentaris de la gent. Com que el meu nivell off es justet, haig d'assegurar-me que puc pasar.

Tampoc faig un gran treball de camp (es un sortideta). La puc improvitzar 1 o 2 dies abans. Com que encara no tinc navegador (tinc que explotar millor l'Android), a vegades m'imprimeixo la ruta per no perdrem. Ara estic amb el tema del navegador.

Per exemple, ara vull fer la pista del coll de Faidella, visitar el poble abandonat de la Rua, despres per el Boumort i arribar a dalt de tot del Port del Cantó. Ja la tinc a mitges.

Enllaç

Avatar de l’usuari
Jcpgyeri
Presentats
Entrades: 36
Membre des de: dc. nov. 21, 2012 1:31 pm
Ubicació: Granollers

Re: Rialb I Alt Urgell - Matinal De GS Per Racons Perduts

Entrada Autor: Jcpgyeri » dl. des. 31, 2012 4:25 pm

Molt bones les teves sortides "curtes" :okcat :okcat :okcat

Gràcies per immortalitzarles! :birracat :birracat

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: Rialb I Alt Urgell - Matinal De GS Per Racons Perduts

Entrada Autor: 650X » dt. gen. 08, 2013 11:56 pm

[quote user="CarlesOsonaGS" post="223063"]Gracies per els vostres comentaris. La veritat es m'encanten aquestes escapadetes de matí, i la GS va perfecte per devorar carreteres.

Llebra, si les probes, t'enganxes.

Stelvio, el dia de collons. Sol, visibilitat, bona temperatura.

Randy, venint d'un entes com tu, el fet que et relaxin aquestes sortidetes es tot un elogi; ara bé si vingues d'aquesta tal Irenne de Vic.... ja seria masa. O no existeix?

Steelman, la zona te molt per descobrir. Es cert: masies, ermites, poblats abandonats, història, ... i com que trobes unes pistes potables; pots anar-hi i imaginar la forma de viure de no fa tant temps.

CMB, aquestes escapadetes comencen amb l'interes de coneixer racons de Catalunya perduts o fora de les rutes convencionals. I a mes, si puc visitar poblats abandonats, ermites antigues doncs millor. Per tant, primer fixo la zona.

Llavors busco per internet una mica d'info. dels llocs perduts. Amb el google maps en format satèl.lit m'acosto amb diferents zooms i marco la ruta que uneixi els punts on vull anar. La segueixo tota amb el maps a molt baix nivell.Complemento amb el Wikiloc, ViaMichelin o el ICC (Inst. Cartogràfic Cat.), per veure rutes semblants i comentaris de la gent. Com que el meu nivell off es justet, haig d'assegurar-me que puc pasar.

Tampoc faig un gran treball de camp (es un sortideta). La puc improvitzar 1 o 2 dies abans. Com que encara no tinc navegador (tinc que explotar millor l'Android), a vegades m'imprimeixo la ruta per no perdrem. Ara estic amb el tema del navegador.

Per exemple, ara vull fer la pista del coll de Faidella, visitar el poble abandonat de la Rua, despres per el Boumort i arribar a dalt de tot del Port del Cantó. Ja la tinc a mitges.

Enllaç[/quote]

En primer lloc felicitar-te per la manera que tens de coneixer el nostre petit gran pais, realment es per treure's el barret. Sense dubte que hi ha una gran feina prèvia de preparació darrera qualsevol ruta però pensar en agafar una cervesseta i un entrepà de pernil es arribar a l'excel·lencia del trail. :bow

La Serra de Boumort realment es un lloc que val la pena perdre-s'hi, si quan acabis de enbastar aquesta sortida que planeges la vols fer pública i ens hi podem apuntar serà tot un plaer. (... el Març encara no té sortida trail...):mrgreen:

Salut

Avatar de l’usuari
Minina
Presentats
Entrades: 2015
Membre des de: dl. oct. 04, 2010 8:07 pm
Ubicació: Cerdanyola del Valles - Nuri

Re: Rialb I Alt Urgell - Matinal De GS Per Racons Perduts

Entrada Autor: Minina » dc. gen. 09, 2013 8:14 am

Uns paisatges preciosos, moltes gràcies per compartir-ho! :okcat

Avatar de l’usuari
Froilan
Presentats
Entrades: 33
Membre des de: dc. oct. 31, 2012 12:17 pm
Ubicació: Badalona

Re: Rialb I Alt Urgell - Matinal De GS Per Racons Perduts

Entrada Autor: Froilan » dc. gen. 09, 2013 7:09 pm

Fantàstica sortida Carles, molt chulas les fotos. :okcat
:form A veure si et poc acopanyar en la propera, soc molt "novato" amb la GS i en fa una mica de respecte.
Salutacions. :holacat

Avatar de l’usuari
CarlesOsonaGS
Presentats
Entrades: 427
Membre des de: dc. feb. 09, 2011 9:45 pm
Ubicació: Centelles (Osona)

Re: Rialb I Alt Urgell - Matinal De GS Per Racons Perduts

Entrada Autor: CarlesOsonaGS » dc. gen. 09, 2013 8:58 pm

[quote user="650X" post="224036"]
En primer lloc felicitar-te per la manera que tens de coneixer el nostre petit gran pais, realment es per treure's el barret. Sense dubte que hi ha una gran feina prèvia de preparació darrera qualsevol ruta però pensar en agafar una cervesseta i un entrepà de pernil es arribar a l'excel·lencia del trail. :bow

La Serra de Boumort realment es un lloc que val la pena perdre-s'hi, si quan acabis de enbastar aquesta sortida que planeges la vols fer pública i ens hi podem apuntar serà tot un plaer. (... el Març encara no té sortida trail...):mrgreen:

Salut[/quote]

650X, gracies per els comentaris; un fa el que pot. La feina previa es part de la sortideta i ben sopat, al sofa, es poden fer molt bones rutes. Sobre l'entrepà i la cervesseta... la veritat es que es posa de conya a mitja montanya. Paro on veig bona vista i no cal buscar un bar.

Prenc nota de publicar la ruta Rialb-Faidella-Boumort-Port del Cantó. Ja la tinc casi feta. I si cal, hi tornem al març. Jo de segur que la faig abans per medir el meu nivell.

Ara estic montant el suport GPS "Kpeps...". Em sembla que me'l quedo.
CarlesOsonaGS l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. gen. 09, 2013 9:00 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
Straw man
Presentats
Entrades: 294
Membre des de: dv. maig 18, 2012 10:40 am
Ubicació: Sant Andreu del Palomar

Re: Rialb I Alt Urgell - Matinal De GS Per Racons Perduts

Entrada Autor: Straw man » dc. gen. 09, 2013 10:02 pm

sensacional, ja es nota que t'ho vas passar de conya.
quina serenor les fotos i quin dia més bo que vas enganxar.
una sortida amb tots els ingredients.
em quedo amb l'esmorzar, com ens cuidem! :okcat
salut.
[img align=left]https://lh4.googleusercontent.com/-Gx6N ... C04975.JPG[/img]
strawman going straight to the devil
strawman going straight to hell.

Respon

Torna a “Zona Trail”