Part I - Les Ermites I Castell Perduts Del Montsec De Rubies

Tot sobre el mon trail.
Novetats,equipament,sortides,rutes,...

Moderadors: Airald, Kinder

Avatar de l’usuari
CarlesOsonaGS
Presentats
Entrades: 427
Membre des de: dc. feb. 09, 2011 9:45 pm
Ubicació: Centelles (Osona)

Part I - Les Ermites I Castell Perduts Del Montsec De Rubies

Entrada Autor: CarlesOsonaGS » dl. març 04, 2013 10:21 pm

Ja feia dies que li donaba voltes. El meu company de sortides de GS em va portar una revista de les Ermites perdudes del Montsec: "Ermitas de vértigo". Es un exemplar de la revista Pirineos de fa pocs anys. Irresistible..., i començo a montar unes sortides tipus trail de les meves.

Miro tracks al Wiki, segueixo pistes amb el Google, m'informo amb la Wiki...tot per fer-me una idea del lloc on aniré i la història viscuda. Una història de resistencia al Al-Andalus (no la posaré aquí).

El diumenge 3 de març he fet la primera part. El Montsec de Rubies, el mes oriental. Just per un matí complert. 100% GS, mes carreterones que pistes, pero trail al meu estil.

La segona part ja la tinc quasibé traçada. Serà un dia complert. Crec que el millor será dormir a Ager i tenir tot el dissabte complert per fer-lo...aviam si cau aviat. Mes ermites perdudes, mes vistes i mes pistes...

Així doncs, diana a les 06:00, vestir-se, café, benzina...i pasades les 06:45 surto de les 4 Carreteres a Tona en direcció Artesa de Segre (vía Ponts).

La ruta complerta: Enllaç

Encara es fosc. Vull aprofitar el dia. Fred contingut i gens de glaçada. L'Eix Transversal perfecte per avançar a ritme ràpid de GS.
M'ajupo sota la cúpula i recolço el casc a la bossa sobrediposit. Així no sento l'aire al casc...nomes el boxer girant fi, rodo, ràpid...incansable.

Sobre les 08:00 i poc arribo a Artesa i enfilo camp el Castell de Montsonís (punt B). El Montsec està ple de castells, castellets, fortificacions i ermites. Muralla natural que va aturar l'invasió del Al-Andalus, terra seca, aspre i axuta.

Enllaç El Castell de Montsonís és un castell situat al nucli de Montsonís, al municipi de la Foradada, comarca de la Noguera. El Castell de Montsonís, al costat de la resta de les fortaleses construïdes a la zona, va defensar la frontera entra la ‘Catalunya Vella’ i la ‘Nova’ durant 125 anys, fins a la conquesta definitiva de Lleida l’any 1149.

La vista del poble i del Castell, venint d'Artesa.
Imatge

No hi corre ningú al poblet. Està empedrat i les cases en plan rústic li donen un cert aire antic.
Imatge

Imatge

El Castell i les vistes impresionants del Montsec, Boumort i Pirineus. Costa poc imaginar-se al voltant de l'any 1.100, al cim de la torre vigilant
les posibles invasions dels moros, o pensant com reconquerir els territoris de Lleida.
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Tocar seguir. Reculo cap a Artesa a carregar benzina, i enfilo cap a Vilanova de Meià (punt C). Agafo al LP-9132. son uns 12 /15 Km deliciosos.
Bona carretera, que s'enfila poc a poc i sembla enclastar-se al Montsec; just a l'arribar a Vilanova.
Imatge

Imatge

Arribo a Vilanova de Meià. Poblet perdut al peu del Pas Nou del Montsec. Per entra al nucli antic cal pasar per una portalada, senyal del seu
passat fortificat. El nucli original estaba mes elevat, just a l'ermita i castell on vaig a esmorzar. Es la Mare de Deu del Puig de Meià.
Sembla ser que en temps de la reconquesta hi havia el castellet de Meia, i com a tal, amb el seu nucli de població.
Estaban elevats, protegits, atrinxerats, ...

Desde Vilanova surt una carreterona fantàstica (L-913). Torturada, 1000 vegades apadeçada...ideal per la GS. De seguit enfilo la pista cap a l'ermita.
Imatge

Imatge

Imatge

Es una pista asequible d'un 4km d'anada, tipus GS maxi, per anar en 2ona i dret a uns 40 Km/H. Del meu nivell, vaja.
S'enfila poc a poc...el paisatge no te desperdici.
Imatge

Imatge

L'arribada a l'Ermita.
Imatge

Imatge

Sobre Vilanova de Meià, dalt el puig de Meià (909 m), hi ha les restes de l antic poble de Meià i el castell de Meià, origen de la vila actual. Del castell, resten diversos panys de murs d'aparell romànic, en un dels quals s'obre un portal de mig punt, i part d'una magnífica torre mestra de planta circular. El castell fou centre de la Conca de Meià, funció que després exercí el priorat de Santa Maria de Meià. No gaire lluny hi ha els vestigis del poble antic. L'antiga capella del castell, abans dedicada a sant Cristòfol, és avui santuari de la Mare de Déu del Puig de Meià. L'edifici és d'una nau, amb volta de canó, arcades laterals i arcs torals amb impostes ornamentades. Uns sarcòfags que hi han aparegut són, segons Josep Sarrate, de tradició visigòtica. L'església fou consagrada el 1037 a la Mare de Déu, per Eribau, bisbe d'Urgell.

Les vistes maravelloses:
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge

Ara arribar el moment del dia, màgic..casi litúrgic. L'ermorçar amb vistes, gaudint del silenci i les vistes.
Imatge

Imatge

Enjoy the silence, un èxit dels Depeche Mode. Obro la cervessa i l'entrepà, em poso els cascos i...enjoy the silence. Nomes em falta la capa i la tumbona del videoclip de la canço....per tot el reste de coses, Mastercard.

Del castell ja nomes queden 4 pedres i un cartell que li fa testimoni.
Imatge

Toca continuar de nou. Reculo per la pista fins la carreterona que surt de Vilanova. Ara toca pujar a uns dels cims del Montsec de Rubies.

La carreterona pasa per un congost que sembla imposible. Les vistes cada cop millors. El dia explendid. No cal corre, nomes degustar el paisatge.
Imatge

Imatge

Imatge

Ara toca enfilar una pista mes llarga (uns 7/8 km anada), cap al cim del Tossal de Mirapallars (Enllaç). Es un pista un xic pedragossa, pero amb calma i ganes...la GS puja. Ara estem al cantó del Montsec que dona al Pirineu i esclar, les vistes van a mes.

Imatge
Imatge
Imatge

Imatge
Imatge
Imatge

Sobre el 1.400 mts (crec)...apareix la neu. Pensaba que ja no en trobaria, pero apareixen les primeres clapes.
Imatge

Despres es fa mes contínua i cubreixen tot el camí, sense escapatoria. Anant sol, la prudencia em fa parar, escoltar el moment i recular.
Imatge
Imatge
Imatge

Imatge

Es una llastima. Si mireu el recorregut seguint la pista amb el Google Satelit, veureu que estaba casi arribant on hi ha una cabana de pastors.
Despres a ma esquerra puja una pista al cim del Montsec de Rubies: Tossal de Mirapallars i Tossal de Torretes. Les vistes deuen ser úniques.
Queda pendent per l'estiu.

Imatge

Doncs torno a recular, torno a agafar la carreterona i al cap de res torno a pistejar. Ara em toca baixa fins el pantà de Cellers. Es una pista llarga (mes de 11 Km), perfecte, de 2on i dret. A disfrutar.

Les vistes a l'altre Montsec...
Imatge

La pista:
Imatge

Imatge

Imatge

A mitja pista (punt F), hi ha el trencant cap a una altre ermita perduda: Sant Salvador del Bosc. De fet, hi volia anar desde el cim del Montsec,
pero la neu no m'ha deixat. Ara, desde la pista de "sota" has de pujar a peu una bona estona. He vist fotos i es una ermita impossible.

Imatge

Imatge

Imatge

En aquest tram trobo alguna zona amb fang, i els "mixtes" fan de les seves...
Imatge

Continuo fins a baix, on comença la carretera asfaltada que puja a Llimiana (LV-9121).
Imatge

Imatge

La carretera que puja a Llimiana es recargolada, en pujada, sense rectes ...ideal per apretar la GS i "curveijar" amb ganes; despres d'una bona estona de pistes. Pujo en un 3 i no res. Que be que va...

Al cim del poble...Les vistes d'alló mes (Enllaç).
Mes Pirineus, fins i tot crec que veu l'Aneto o les montanyes d'aquella part.
Imatge

Imatge

Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge

L'ermita del poble. Es preciosa, almenys la part del darrera; per davant perd una mica. El poble, d'aquells antics.
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge

Ara toca anar al Castell de Sant Gervàs. Segueixo per la carreterona que sortia de Vilanova de Meia. Torna a ser perfecte per desafogar la GS.
Paso per poblets aillats: Sant Critòfol de la Vall, Sant Martí de Barcedana i Sant Miquel de la Vall. Petits i solitaris.
Imatge

Desde Sant Miquel de la Vall surt una pista de terra, que s'enfila cap al castell (punt H). Son uns 4 km mes de pistes correctes.
Imatge

Acompanyant al castell, l'ermita de Sant Gervàs del segle XII. Petita i recollida, de pedra ben tallada. Un petit encant solitari.
Imatge
Imatge
Imatge

Uns metres mes enllà, el Castell:

Actualment és una de les construccions fortificades més importants conservades a la comarca del Pallars Jussà. Encara que aquest castell medieval està bastant degradat, és molt interessant visitar les restes que encara queden en peu. El castell tenia una planta de forma triangular amb una torre semicircular a cada vèrtex i amb una quarta torre central més alta (16m) a la banda nord. Tot el perímetre d’uns 62m de llarg per uns 20m d’ample màxim, estaven tancats per una muralla. Aquest castell anomenat també com Castelló Sobirà de Sant Miquel de la Vall incloïa també dins del seu recinte, el poble amb el mateix nom que el castell. Aquest poble, se situava al sud del castell, tancat també per un mur perimetral. Es calcula que unes vint famílies vivien en aquest poble des del segle XI fins al XIII. Es creu que almenys va ser habitat fins al segle XVI. A l’edat mitjana, aquest castell tingué molta importància a causa d’estar situat en un lloc privilegiat i estratègic per al control d’entrada i sortida de la comarca. Era un complement a la protecció natural que oferien les muntanyes del Montsec als atacs dels musulmans assentats a la Plana de Lleida. I és que des de dalt del castell tenim unes vistes esplèndides de la vessant nord del Montsec, amb el Montsec de Rúbies i el Montsec d’Ares, separats pel congost de Terradets.

Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge

Les vistes per vigilar els invasors...
Imatge

A l'altre banda, el Montsec; on intentaba pujar pero la neu m'ha frenat. Si us hi fixeu, a mitja foto es veu una pedra i una construcció.
Es l'ermita de Sant Salvador del Bosc...
Imatge

Paro uns minuts. Silenci per disfrutar del lloc imaginat la vida en aquelles èpoques, aquí a dalt, vigilant i patint per una invasió. Quina vida, quines condicions mes dures...

En fi, toca continuar. Agafo la GS i anem cap al poble abandonat de Comiols, a veure al seva ermita. Torno per la carretereta fins a trobar el trencant d'una nova pista que em portará a la L-912 (Punt I); i d'aquí al cim del port de Comiols.

Pista tranquila, rapideta, que conecta la vall de Llimiana amb la que d'Isona.
Imatge

Imatge

Imatge

Carmelets gelats:
Imatge

Imatge

Inicialment, aquest racons gelats em fan minorar la marxa; pero aquest tram de carretera conté uns trams de corves enllaçades magnifics. A mida que guanyes alçada, tornes a guanyar amb vistes sobre Isona i el final del Boumort.
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge

Arribo al port de Comiols i començo a baixar cap al poble abandonat del mateix nom. Son 3 corves i 2 rectes de baixada rapideta. Es un port que m'encanta. La pista porta primer a un hort solar, i despres continua.
Imatge

Suposo que son uns 3 km en prou bon estat. Ara ja li tinc "el truquillo" i avanço dret a ritme de 2ona. De cop... al cim d'un petit tossal apareix el poble abandonat i el castell.
Imatge

I l'ermita de Comiols. Perfectament conservada, altiva, imponent, amb unes vistes inabarcables.
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Aparco la GS i recorro a peu el poble.
Imatge

Curios, enfilat al tossal. Estret de 5 o 6 metres d'ample. Un altre indret curios on anar a construir un espai vital. Suposo que la protecció natural d'estar enfilats els hi donava el plus de seguretat en temps incerts. Fixeu-vos el les construccions.
Imatge

Imatge

El "passadis" entre les cases i el tossal (per l'esquerra de la foto):
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Ara el "carrer" entre les cases:
Imatge

Mes info: Enllaç

La última, marxant de Comiols:
Imatge


S'acaba el matí. Un matí GS complert per mi. Perfecte. Son les 13:00 i estic 3 tocant el port de Comiols. Haig de dinar a casa.
La GS m'ajuda i com si res, com si no hagues fet ni una pista (pista, no "enduro"), la GS "tiva" i puc gaudir per l'asfalt.

Els 20 i pico Km de Comiols a Ponts...sense despercidi. La resta fins a Calaf, Eix i dinar a casa abans de que comencí el TN migdia.

Alguna foto mes: Enllaç

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Part I - Les Ermites I Castell Perduts Del Montsec De Ru

Entrada Autor: Steelman » dl. març 04, 2013 10:44 pm

Moltes gràcies Carles per explicar-nos aquestes rutes meravelloses!!!!!!!!

A veure si algun dia t´en copio alguna, aquesta per exemple per que és espectacular!!!


:birracat :birracat :birracat :birracat :birracat
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Gandalfgs
Presentats
Entrades: 403
Membre des de: dt. març 13, 2007 1:05 am
Ubicació: celrà (Girona)

Re: Part I - Les Ermites I Castell Perduts Del Montsec De Ru

Entrada Autor: Gandalfgs » dl. març 04, 2013 10:48 pm

quina sort!!! i quina enveja!!!! és una pasada aquesta ruta, mare de Déu quines vistes!!!!!
La vida és per disfrutar-la, Carpe diem quam minimum credula postero!

Avatar de l’usuari
Xavier
Presentats
Entrades: 4379
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Re: Part I - Les Ermites I Castell Perduts Del Montsec De Ru

Entrada Autor: Xavier » dt. març 05, 2013 12:17 am

Carles, gràcies per aquestes magnífiques fotos i explicacions tan didàctiques.

Una crònica esplèndida !!!

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: Part I - Les Ermites I Castell Perduts Del Montsec De Ru

Entrada Autor: 650X » dt. març 05, 2013 12:42 am

Realment aquesta crònica traspua sentiment trail. Quin plaer llegir-la.

Si mai volguessis un acompanyant segur que t'en sortirien per triar i remenar... estàs creant seguidors fidels. (jo un d'ells)

Per sort (o desgràcia) al pais on vivim la majoria de la gent acostuma a gaudir del lleure sempre als mateixos llocs. Sort per alguns que ens agrada sentir el silenci o desgràcia per que no saben el que es perden.

Salut i esperem la segona part.

Avatar de l’usuari
Tiramilles
Presentats
Entrades: 246
Membre des de: dj. jul. 15, 2010 7:51 pm
Ubicació: Torelló

Re: Part I - Les Ermites I Castell Perduts Del Montsec De Ru

Entrada Autor: Tiramilles » dt. març 05, 2013 9:17 am

Caram, quina bona crònica!!

Aquesta zona de Catalunya es molt interessant,fa uns anys faig fer una caminadeta d'uns quants dies per aquesta zona i ja la tinc a la llista de zones pendents per anar a explorar en off-road.

Res, gràcies per compartir-ho

Fjodor
Presentats
Entrades: 2432
Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
Ubicació: L'Empordà

Re: Part I - Les Ermites I Castell Perduts Del Montsec De Ru

Entrada Autor: Fjodor » dt. març 05, 2013 9:32 am

És ben bé la Catalunya menys coneguda... jo només hi he estat una vegada i ni em recordo... hauré de pensar en fer-hi un tomb...

Felicitats per la crònica, i la pulcritud de detalls.... i les fotos.

PRENC NOTA!! Gràcies per compartir!

Salut!

Avatar de l’usuari
Miguel650
Presentats
Entrades: 48
Membre des de: dt. gen. 29, 2013 1:58 am
Ubicació: Granollers

Re: Part I - Les Ermites I Castell Perduts Del Montsec De Ru

Entrada Autor: Miguel650 » dt. març 05, 2013 12:07 pm

Magnífica crònica. Paisatges, castells i ermites. Ideal. Com m'hauria agradat ser allà.

Moltes gràcies :okcat

Avatar de l’usuari
Ximetric
Presentats
Entrades: 540
Membre des de: dl. gen. 03, 2011 4:33 pm
Ubicació: Roda de Berà, a "l´encant de la Costa Daurada"

Re: Part I - Les Ermites I Castell Perduts Del Montsec De Ru

Entrada Autor: Ximetric » dt. març 05, 2013 12:36 pm

Felicitats !
Cultura en moto?, SI !
Moltes ganes d'anar en moto i poc temps per fer-ho.
Ex R1200GS ADV '06 ...però tornaré !!
MotoVolta 2016: repúbliques soviètiques + Pamir Highway

Avatar de l’usuari
CarlesOsonaGS
Presentats
Entrades: 427
Membre des de: dc. feb. 09, 2011 9:45 pm
Ubicació: Centelles (Osona)

Re: Part I - Les Ermites I Castell Perduts Del Montsec De Ru

Entrada Autor: CarlesOsonaGS » dt. març 05, 2013 2:38 pm

Gracies per els comentaris, la veritat es que m'ho paso d'alló mes be.

"Moltes ganes d'anar en moto i poc temps per fer-ho"

La segona parte promet mes que la primera. Montsec d'Ares. Crec que mes km de pistes (sortint d'Ager). Aquesta es la proposta que treballo. No se si tot entra, pero ara estic en la fase de tancar la ruta.

Sortida: Ager
Mare de Déu de la Pedra (x pista)
Ermita Mare de Déu de Colobor (x pista)
Cims del Montsec d'Ares - Sant Alis (1675) (x pista)
Per pista fins Beniure
Ermita de Sant Salvador
Ermita de Sant Roc
Ermita de Sant Pere
Ermita de Sant Marti
Ermita de la Mare de Déu de la Fabregada
Tornar Ager per carretereta
Anar a Corça (x pista)
Ermita de la Mare de Déu de la Pertusa (la millor?) (x pista) (poseu al Google Imatges "Ermita de la Mare de Déu de la Pertusa"....)
Abans o despres, per pista al Castell de Sant Llorenç (no queda res pero...segur que es una bona atalia) (x pista)
Direccio Vilamajor (C-12) i per pistes cap a la presa de Canelles (un bon tros per pista)
Seguir cap a Estopiñan
Pisteijar fins el poble abandonat de Finestres
Ermita de San Marcos
Ermita de Finestres (imprescindible)
Pisteijar direccio nord N-230
Ara estem a Aragó, tocan el pantà de Canelles en hi han 2 a visitar, amb encant.. (per pista, pendent tancar ruta)
Puente de Montaña,
Ermita de Santa Caterina
El Meull
Castell de Mur (de reconqueridor Sr. de Mur...)

Cal algo mes per anar-hi?

Avatar de l’usuari
Straw man
Presentats
Entrades: 294
Membre des de: dv. maig 18, 2012 10:40 am
Ubicació: Sant Andreu del Palomar

Re: Part I - Les Ermites I Castell Perduts Del Montsec De Ru

Entrada Autor: Straw man » dt. març 05, 2013 3:59 pm

la de coses que s'arriben a aprendre llegint les teves cròniques magníficament documentades.
que bé t'ho passes amb la gs.
gràcies per compartir-ho amb nosaltres. :birracat
strawman going straight to the devil
strawman going straight to hell.

Avatar de l’usuari
VMan
Presentats
Entrades: 803
Membre des de: dj. ago. 05, 2010 3:00 am
Ubicació: Manresa

Re: Part I - Les Ermites I Castell Perduts Del Montsec De Ru

Entrada Autor: VMan » dt. març 05, 2013 4:32 pm

Enhorabona per les teves cròniques :okcat la veritat es que son de 10,algun dia m'hi haig de perdre amb la XT.
Si algun dia et falta un company de ruta m'ofereixo :viscat :jajacat

Avatar de l’usuari
CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Re: Part I - Les Ermites I Castell Perduts Del Montsec De Ru

Entrada Autor: CMB » dt. març 05, 2013 4:56 pm

Magnífic Carles!

Crònica expectacular.

Fotos i explicacions molt interessants.

Saliut i gràcies per compartir

Avatar de l’usuari
Llebra
Presentats
Entrades: 167
Membre des de: dl. juny 04, 2012 4:39 pm
Ubicació: Maresme nord / Pere

Re: Part I - Les Ermites I Castell Perduts Del Montsec De Ru

Entrada Autor: Llebra » dt. març 05, 2013 7:44 pm

Realment, és una zona preciosa i per mi, força desconeguda. Fa tres anys vam anar a fer la caminada pel tunel de Montclar, i vam passar un parell de nits a una casa que surt a la segona foto, a Montsonís, i vam veure uns paisatges i raconets guapíssims !!

Recordo, però no tinc cap foto a mà, el monestir de la Mare de Déu de Salgar, 41.892694, 1.013317 http://www.monestirs.cat/monst/nogue/no15salg.htm, a peu de carretera, no només per trails, enfilat a la roca, espectaculà :burrucat !!

Avatar de l’usuari
STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: Part I - Les Ermites I Castell Perduts Del Montsec De Ru

Entrada Autor: STELVIO 00 » dt. març 05, 2013 7:46 pm

Com sempre magnifica cronica i fotos !!! :okcat

Vas arribar a la entrada del Congost de Montrebei ??? Passar hi, ja se que no, només es pot fer a peu o en bici, però es un paisatge espectacular
ImatgeImatgeImatge

Fazer i Nina
Presentats
Entrades: 425
Membre des de: dv. juny 12, 2009 8:43 am
Ubicació: Catalunya
Contacta:

Re: Part I - Les Ermites I Castell Perduts Del Montsec De Ru

Entrada Autor: Fazer i Nina » dt. març 05, 2013 8:08 pm

:birracat
Podies fer un llibre-guia de rutes perfectament amb aquesta "lavia" d'explicar les teves rutes.

Avatar de l’usuari
Joan XT
Presentats
Entrades: 2641
Membre des de: dc. des. 31, 2008 9:27 pm
Ubicació: LA FIGUEROSA-URGELL

Re: Part I - Les Ermites I Castell Perduts Del Montsec De Ru

Entrada Autor: Joan XT » dt. març 05, 2013 10:16 pm

Ei, molt ben feta i esperant la segona part!!! :okcat
Imatge
DEIXA´M PASSAR QUE SÓC DE CERVERA .... FORÇA 93

Avatar de l’usuari
Ricard_biker
Presentats
Entrades: 428
Membre des de: dj. nov. 03, 2011 10:20 pm
Ubicació: Viladecans

Re: Part I - Les Ermites I Castell Perduts Del Montsec De Ru

Entrada Autor: Ricard_biker » dt. març 05, 2013 10:42 pm

No tinc paraules... :nonocat

Tot i q ja he fet prou troç de la ruta, el veure i llegir tota la teva crònica, m'ha fet entrar unes ganes irrefrenables de tornar-hi en quan tingui un dia lliure...

Moltes gràcies Carles per aquestes aportacions... :okcat

Salut! :birracat

Avatar de l’usuari
Bertu
Presentats
Entrades: 97
Membre des de: dc. maig 23, 2012 1:28 pm
Ubicació: Baix Montseny - Vallès Oriental

Re: Part I - Les Ermites I Castell Perduts Del Montsec De Ru

Entrada Autor: Bertu » dc. març 06, 2013 8:57 am

Molt guapa aquesta volta Carles...ens has fet dentetes.
La segona part també promet molt :picant l'espero
Gràcies

Avatar de l’usuari
J-C
Presentats
Entrades: 530
Membre des de: ds. maig 03, 2008 9:54 pm
Ubicació: Sabadell

Re: Part I - Les Ermites I Castell Perduts Del Montsec De Ru

Entrada Autor: J-C » dc. març 06, 2013 11:31 am

fantastic, gracies per la cronica :okcat , per a mi aixo si que es trail :cat_vergonya
Imatge

SALUT I KILOMETRES

Respon

Torna a “Zona Trail”