Part II - Montsec D'Ares - Ermites De Vèrtig

Tot sobre el mon trail.
Novetats,equipament,sortides,rutes,...

Moderadors: Airald, Kinder

Avatar de l’usuari
CarlesOsonaGS
Presentats
Entrades: 427
Membre des de: dc. feb. 09, 2011 9:45 pm
Ubicació: Centelles (Osona)

Part II - Montsec D'Ares - Ermites De Vèrtig

Entrada Autor: CarlesOsonaGS » dg. març 10, 2013 8:36 pm

Després de fer el Montsec de Rubies, la setmana vinent toca la jornada complerta per el Montsec d'Ares. Mes ermites de vèrtig, mes pistes, mes carreteretes trencades, mes trail GS (per mi...).

Ja se que el 23/03 els administradors en tenen una de planificada, pero es únic cap de setmana que tinc lliure en setmanes i tinc que aprofitar. Negociats els permisos familiars per tot el dia, si no plou, el dissabte 16/03 tinc previst fer la segona part.

Sortida d'Ager, entre 08:00 - 09:00 matí ermorçats. Si cal, ja buscaré lloc o esmorçem elevats a la primera ermita, a 15 min d'Ager (en silenci). Si s'apuntes algu, ajustem horari; pero no mes tard. Dinar, doncs depen. A mi no em fa res menjar pick-nick enfilat en alguna ermita o turó entre els tracks 05 o 06. També tenim Estopiñan de Castillo per buscar algo.

Benzinera també en tenim a Estopiñan. Caldria sortir d'Ager carregats. Com que em sembla que no hi ha benzinera a Ager, haurem de carregar abans.

En total, desde d'Ager i fins al final a Guàrdia de Tremp em surten uns 235 Km (ajustables en funció del terreny i condiciones). Hi ha lloc bàsics "irrenunciables", com les ermites de Pertusa, a Finestres o Santa Quiteria. Alguna d'aquesta s'ha de pujar a peu (crec que no mes de 10/15 min.). Si mireu els tracks hi ha ermites, castells vells, tossals elevats, i bones vistes. Suposo que sobre les 6 - 7 tarda, hauriem d'estar al final de la ruta.

Els tracks, per ordre i desde Ager (de Centelles a Ager per la via ràpida).

Montsec 01 Ager-MDeuPedra-MDeuColobor
Montsec 02 MDeuColobor-Sant Alis-Ermita Sant Marti
Montsec 03 Ermita Sant Marti-Castell Sant Llorenç
Montsec 04 Castell Sant Llorenç-MDeuPertusa
Montsec 05 MDeuPertusa-Finestres
Montsec 06 Finestres-Ermita SantaQuiteria
Montsec 07 Ermita SantaQuiteria-N230
Montsec 08 N230-Guàrdia de Tremp

Si algú s'apunta, aquesta es la proposta. Sino, ja us ho explicaré.
CarlesOsonaGS l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. març 19, 2013 8:19 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: Part II (16/03/2013) - Montsec D'Ares - Ermites De Vèrti

Entrada Autor: 650X » dg. març 10, 2013 9:17 pm

Bona proposta, i venint de tú segur que serà d'alló més interessant.

Segur que tindràs companys en aquesta ruta.

Salut :okcat

Avatar de l’usuari
Feisser
Presentats
Entrades: 898
Membre des de: dv. abr. 18, 2008 6:33 am
Ubicació: Hospitalet de Llobregat

Re: Part II (16/03/2013) - Montsec D'Ares - Ermites De Vèrti

Entrada Autor: Feisser » dt. març 12, 2013 3:59 pm

Molt bona proposte, si senyor igual o millor que la primera...

una recomenació que de ben segur la tens present, ja que vas a dormir a Ager pots visitar el planetari del PAM (parc astronòmic del Montsant) i gaudir de una bona nit al costat dels estels :okcat

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Part II (16/03/2013) - Montsec D'Ares - Ermites De Vèrti

Entrada Autor: Steelman » dc. març 13, 2013 7:36 am

[quote user="Feisser" post="231269"]Molt bona proposte, si senyor igual o millor que la primera...

una recomenació que de ben segur la tens present, ja que vas a dormir a Ager pots visitar el planetari del PAM (parc astronòmic del Montsant) i gaudir de una bona nit al costat dels estels :okcat[/quote]

Millor Parc Astrònomic del MOntsec ;)
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Re: Part II (16/03/2013) - Montsec D'Ares - Ermites De Vèrti

Entrada Autor: Carles » dc. març 13, 2013 8:45 am

[quote user="CarlesOsonaGS" post="231027"]Com que em sembla que no hi ha benzinera a Ager, haurem de carregar abans.[/quote]

Bones!!!

Si que n'hi ha... ara bé, que estigui oberta ja és una altra cosa. Nosaltres ens la vam trobar tancada i s'ha d'anar amb compte que la següent gasolinera està una mica lluny...

http://goo.gl/maps/6wSAf

Que tingueu bona ruta, personalment trobo que és una de les zones més maques de Catalunya, paisatges solitaris i amb gran encant!

Fins aviat!
Imatge

Avatar de l’usuari
CarlesOsonaGS
Presentats
Entrades: 427
Membre des de: dc. feb. 09, 2011 9:45 pm
Ubicació: Centelles (Osona)

Re: Part II (16/03/2013) - Montsec D'Ares - Ermites De Vèrti

Entrada Autor: CarlesOsonaGS » dc. març 13, 2013 3:55 pm

[quote user="Carles" post="231320"][quote user="CarlesOsonaGS" post="231027"]Com que em sembla que no hi ha benzinera a Ager, haurem de carregar abans.[/quote]

Bones!!!

Si que n'hi ha... ara bé, que estigui oberta ja és una altra cosa. Nosaltres ens la vam trobar tancada i s'ha d'anar amb compte que la següent gasolinera està una mica lluny...

http://goo.gl/maps/6wSAf

Que tingueu bona ruta, personalment trobo que és una de les zones més maques de Catalunya, paisatges solitaris i amb gran encant!

Fins aviat![/quote]

Gracies Carles, i si, en hi ha una. Ja vaig trucar i tot. Tanquen els dimarts. Per tant, repostaré a Ager.

Avatar de l’usuari
CarlesOsonaGS
Presentats
Entrades: 427
Membre des de: dc. feb. 09, 2011 9:45 pm
Ubicació: Centelles (Osona)

Re: Part II (16/03/2013) - Montsec D'Ares - Ermites De Vèrti

Entrada Autor: CarlesOsonaGS » dc. març 13, 2013 3:56 pm

[quote user="Feisser" post="231269"]Molt bona proposte, si senyor igual o millor que la primera...

una recomenació que de ben segur la tens present, ja que vas a dormir a Ager pots visitar el planetari del PAM (parc astronòmic del Montsant) i gaudir de una bona nit al costat dels estels :okcat[/quote]

Si ho tinc present Feisser, gracies. Ara estic mes pendent del temps...

Avatar de l’usuari
CarlesOsonaGS
Presentats
Entrades: 427
Membre des de: dc. feb. 09, 2011 9:45 pm
Ubicació: Centelles (Osona)

Re: Part II (16/03/2013) - Montsec D'Ares - Ermites De Vèrti

Entrada Autor: CarlesOsonaGS » ds. març 16, 2013 8:40 pm

Ja està. Fet. Dia GS 100%, amb plugeta i tot (llàstima).

Una foto per començar..
Imatge

Avatar de l’usuari
Minina
Presentats
Entrades: 2015
Membre des de: dl. oct. 04, 2010 8:07 pm
Ubicació: Cerdanyola del Valles - Nuri

Re: Part II (16/03/2013) - Montsec D'Ares - Ermites De Vèrti

Entrada Autor: Minina » ds. març 16, 2013 11:14 pm

Una foto guapissima, esperem la resta. Gràcies.

Avatar de l’usuari
Joan XT
Presentats
Entrades: 2641
Membre des de: dc. des. 31, 2008 9:27 pm
Ubicació: LA FIGUEROSA-URGELL

Re: Part II (16/03/2013) - Montsec D'Ares - Ermites De Vèrti

Entrada Autor: Joan XT » dl. març 18, 2013 8:51 am

Lo mateix dic, una foto maquisima :okcat .
Imatge
DEIXA´M PASSAR QUE SÓC DE CERVERA .... FORÇA 93

Avatar de l’usuari
CarlesOsonaGS
Presentats
Entrades: 427
Membre des de: dc. feb. 09, 2011 9:45 pm
Ubicació: Centelles (Osona)

Re: Part II (16/03/2013) - Montsec D'Ares - Ermites De Vèrti

Entrada Autor: CarlesOsonaGS » dt. març 19, 2013 8:17 am

CRÒNICA DE LA SORTIDA (Dissabte 16/03/2013)

S'acosta el dissabte 16 pendent del temps. A part de que no plogues el mateix dia, que durant els dies previs tampoc ho fes. Tenia previst fer trams de pistes i "agafar alçada i no volia molt de fang i molt menys neu. En la primera part ja em vagi quedar amb les ganes de "fer el cim".

Doncs sommi. No puc sortir divendres per temes d'agenda familiar. La nit mirant les estrelles tindrà que esperar. Així doncs, dissabte diana 06:00 i com que ha tenia la GS apunt, cap a dos quarts marxo. Fosc pero clareijant. Fred soportable i sense gelades als marges. Perfecte.

Fins a Tàrrega vol ras controlat per l'eix + A-2. El sol despunta i els núvols agafen aquells tons entre rosats i blau fort, just pasat Manresa camí de Calaf. Fins a Balaguer rectes...i de Balaguer a Ager comença la diversió. La C-12 fins a Ager es pura diversió GS. Traçar ràpid, corves elegants, ben traçades, de 5ena, d'aquelles que pots degustar-les,...adelantant sense miraments els cotxes. La GS com sempre, perfecte. La C-12 s'enfila fins el Port d'Ager (912 mts). Haig de parar, la panoràmica del Montsec que m'espera es... La part mes cap a la dreta (última foto de la panoràmica) es el Montsec de Rubies, de la primera part.

Desde Tàrrega: Enllaç

Imatge
Imatge
Imatge
Imatge

El Montsec de Rubies ampliat:
Imatge

La primera de les ermites de vèrtig, a l'altre banda (si la descobriu). Ager al fons de la vall i l'ermita a mitja alçada, cap a l'esquerra...
Imatge

La GS, encara neta i apunt per "l'aventura":
Imatge

Arribo a Ager, a quarts de nou. Poso benzina i desinflo els pneumàtics. El castell d'Ager està en obres, i no es aprofitable per fer fotos.
El dia s'aixeca i no pinta pluja, de moment. Comença el primer track per pistes fins a l'ermita de Mare de Deu de la Pedra.

Montsec 01 Ager-MDeuPedra-MDeuColobor

La pista està arregladeta. Tranquila, de 2ona i anar dret. S'enfila rapidament, guanyant en vistes sonbre la vall. Cada cop millor...
Imatge
Imatge
Imatge

Imatge

El tram final, en pujada i pedregos. Sense problemes.
Imatge

Mare de Déu de Pedra és una església romànica situada als contraforts del Montsec d'Ares.La primera documentació és de l'any 1042 i fa referència a l'antic castell de Pedra. L'església ho és el 1179. Al segle XIII va esdevenir ermita i amb el temps es convertí en el santuari marià més important de la vall d'Àger.

Estreta, amb mes façana que cos, domina la vall. Primer moment per gaudir del silenci.
Imatge

Toca anar per la 2ona. Reculo per la pista, fins agafar-ne una altre que em porta a la carretetera que puja d'Ager fins al cim del Montsec. El tram de pista perfecte per la GS. La carretereta encara millor. Estreta, asfalt justet pero potable. Cargolada, s'enfila sense miraments. La GS es troba millor. Les vistes...per parar a cada tram. La vegetacio va cambiant rapidament: arbustos, matolls, pins, colors...

Imatge

Imatge

Agafo la 2ona pista, mes llarga. M'ha de portar cap a l'altre extrem del Montsec. Trobo restes de neu. Pista amb trams asequibles i altres mes "trencats". Continuo amb la part "fer pistes" de la GS. Vosaltres mateixos...

Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge

Al fons, "l'ermita":
Imatge

El santuari de la mare de Déu de Colobor és una ermita situada a la serra del Montsec d'Ares, , a uns 1 100 m alt. al municipi d'Àger. Aquest santuari era propietat de l'antic Castell de Colobor i es va construir a sobre l'arbre on es va trobar la imatge de la verge.
És l'antiga església del lloc i castell de Colobor, esmentat ja al s. XI, despoblat a causa de la Pesta Negra (1348).
Annex a l'església es va construir un hostal, ja que per aquell indret s'hi accedia al coll de Colobor, una de les principals vies de comunicació entre la Vall d'Àger i el Pallars. Amb el pas del temps i la creació de nous camins i noves vies de comunicació, l'hostal es va abandonar, fins que el 1964 es va inaugurar un refugi que finalment també acabà abandonat. Actualment el santuari resta totalment en estat d'abandó.


Arribo i es una llàstima. Tancada, abandonada, amb pintades,..., un vestigi del pasat que es perd per sempre mes.
Imatge
Imatge

Moment per parar i mirar...
Imatge
Imatge
Imatge

La GS, enmig de la pista.
Imatge

Faig 1/2 mos i continuo a fer el cim del Montsec. Reculo per la pista, gaudint del paisatge...
Imatge

Montsec 02 MDeuColobor-Sant Alis-Ermita Sant Marti

Torno a la carretereta i enfilo cap amunt...i de cop... el coll d'Ares i....apareix el Senyor Pirineus...majestàtic, robant tot l'horitzó impossible apartar la mirada. Com un "finisterre" natural, nevat, marca el límit de la nostra terra. Un moment per gaudir. El Sol m'acompanya.

Imatge
Imatge
Imatge
Imatge

La carretereta. D'on venia i cap al cim...
Imatge
Imatge

Del coll d'Ares surt un pista d'uns 3 Km cap al cim. Trencada pero practicable, amb restes de neu pentinada. Aquest cop no em para ningú. Haig de fer el cim.
Imatge
Imatge
Imatge

Vistes de vèrtig:
Imatge
Imatge

Al cim...no te preu. Les vistes 360º per mareijar-se. Primer la part sud, desde el Montsec de Rubies cap al pantà de Canelles. Despres, els pirineus.

Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge

Imatge
Imatge
Imatge


L'hora de l'esmorçar. L'hora del silenci. Que millor que degustar un bon entrepà i una cervessa...amb aquest teló de fons?
Imatge

Imatge

Vinga, continuem. Seguim cap a l'altre vall del Montsec. Arribo a Beniure.
Imatge

Sembla que el temps s'aturat o si mes no, ralentitzat. Pobles perduts, amb 4 cases. La carretereta descuidada, asfaltada un cop i oblidada. Els pobles d'aquesta vall varem tenir el seu moment, quan eren zona de pas cap el nord. De cop, es fan les carreteres laterals que pujen cap a Tremp i Puente de Montanyana i, perden la condició de "pas" i...el temps es para. Beniure, Sant Esteve de la Sarga, Alsamora, ...

Imatge
Imatge

Continuo cap al l'Ermita de Sant Martí. A la vall, el fang comença a apareixer, i ...
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge

M'enfango i no puc arribar a l'ermita. Llastima. Es tracta d'una petita ermita romànica, oblidada enmig de la vall.
Imatge
Imatge

Reculo continuant el track, fins la propera. Ermita de Sant Esteve al petit poble de Sant Esteve de la Sarga.

Montsec 03 Ermita Sant Marti-Castell Sant Llorenç

Imatge
Imatge

Continuem per la carretereta, amb racons preciosos.
Imatge
Imatge

Arribo a l'ermita de Mare de Deu de la Fabregada. Petita, amagada i encantadora.
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge

Anant cap a ponent es troba al cap de poc el Coll de Fabregada, amb l'església de la Mare de Déu de Fabregada (S. XII). És un lloc clau, a dins de la vall: és on es parteixen les aigües, ja que cap a llevant baixen cap a la Noguera Pallaresa, i cap a ponent, cap a la Noguera Ribagorçana. A més, és el lloc per on passava el camí de Tremp i Mur a Àger pel Coll d'Ares, que aquí es creuava amb el camí principal de la vall. Per totes aquestes raons, en aquest lloc hi hagué un poble, Fabregada, que desaparegué possiblement ja a l'edat mitjana, però que ha estat recentment excavat, cosa que ha permès avaluar la importància que tingué mentre va estar actiu. Havia estat, a més, una posició depenent dels barons del Mur, que així tenien el pas pel Coll d'Ares controlat. Pels voltans, possiblement al Solà de Vilabella, hi havia hagut un altre poble, també desaparegut: Vilabella.

Anem a la Torre d'Alsamora. Continuem per la carretereta. Un torre de guaita. 2 cases. Molt de silenci.
Datada de principis de l'any 1000, vigilaba el congost de Mont-Rebei, atent als invasors.
Imatge
Imatge

Enllaç a més info.

Toca anar cap a l'altra banda. Cal tornar a fer el coll d'Ares, ara, al reves. Corves, asfalt antic, algo de "gravillón", boscos, vistes, ... territori GS.
Imatge

Paso de nou el Coll d'Ares, baixo una estoneta i enfilo la pista cap al castell de St. Llorenç. Pista agradable, transitable, costeijant el Montsec, ...
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge

Imatge
Imatge

De cop, al capdamunt apareixen les restes del castell.
Imatge
Imatge

M'acosto, pero està completament derruit. Ara be, molt ben situat, amb vistes sobre la part sud sobre el pantà de Canelles. Terra fronteritza, terra per vigilar.

Castell de Sant Llorenç
Fortaleza documentada el año 1068. Importantes restos de murallas y torres.
El 1162 Alexandre III confirma al abad de Sant Pere de Àger la posesión de éste castillo y de la caseria de Sant Llorenç de la Roca o de Montsec. Durante el año 1228 Jaume I pone bajo su protección los lugares de Corçà y de Sant Llorenç, Bajo el dominio del castillo de Sant LLorenç. estaban en 1059 los lugares de l'Espluga de Miralles, Portaclusa y Espadella.


Continuem, el següent track.
Montsec 04 Castell Sant Llorenç-MDeuPertusa

Les vistes...
Imatge
Imatge

La pista:
Imatge

Arribant a Corça:
Imatge
Imatge

Del castell de Corça, ni rastre.
Sobre la población le levantaba el castillo del mismo nombre. Durante el siglo XV fue derruido y usado después como cementerio parroquial.
La tarea de repoblar y artigarla las hondonadas de Corçà fue encomendada por Arnau Mir de Tost a su caballero Ponç Onofre.


Anem al plat fort de la sortida. L'ermita de vèrtig de Mare de Déu de la Pertusa...sense paraules.
Imatge
Imatge

Enfilada en un tossal imposible, de no mes de 3 mts d'ample...domina la vall desde el 1162. Impresionant. De vèrtig. Moment per "enjoy the silence".
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge

Imatge
Imatge
Imatge

Aprofito per menjar una mica de fruita i carregar-me del lloc. Mes info. Enllaç

Imatge

Seguim, que la festa continua.
Montsec 05 MDeuPertusa-Finestres

El tram inicial del track combina carretereta i pista. Fins a Milla em porta un cami rural recentment asfaltat precios. Ara toca les vistes al Montsec desde el sud. Per desgràcia, la plugeta s'acosta.
Imatge
Imatge
Imatge

Arribant al poble perdut de Milla:
Imatge

Segueixo el track i em trobo amb la pista mes complicada. Fang a estones, pujades trencades per l'aigua, pedres, ...; suo la cansalada de valent.
Imatge
Imatge
Imatge

La pluja que no em deixa de perseguir.
Imatge

Seguint la pista cap a la presa de Canelles. Pista fàcil, ample, per cotxes. Llàstima que la part que fa baixada està plena de pedretes que fan petinar al GS del darrera d'alló mes. No em puc envalar. No podré parar-la. En pla, 2on i 3era i dret. M'ho paso d'alló mes be.
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge

Arribo a la presa. Construida sobre la pedra, al congost que formaba el riu...impresiona.
Imatge

Pases per els tunels d'entrada i sortida.
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge

A partir d'aquí ja està asfaltat. Carretereta, però asfaltada. Directes cap a Estopiñan del Castillo atravesant camps i montanyetes. Haig de repostar (per seguretat) pero...comença a ploure. Agafo la N230 fins a la benzinera mes propera. Paro i miro com pluvisqueija.
Imatge
Imatge

Plou just per el tram que m'ha de portar per pistes fins a tocar de Puente de Montañana. M'esperen les ermites de Finestres, Santa Quiteria, i mes pistes amb vistes imposibles. Pero de petit em van ensenyar que al bosc plovent no s'ha d'anar i menys sol...així que em resigno.

Agafo la N230 i volo cap a Puente de Montañana. La GS, despres de pistes, fang i mes pistes; enfila la N230 com si res. Aprofito els CV's i com que la N230 es apta per fer Km a ritme rapidet...em planto en un tres i no res. No pisteijo, pero també em diverteixo tombant i tombant.

Em perdo els tracks 06 i 07 (estan al primer post d'aquest fil).

Desde Puente de Montañana, comença l'últim tram. Enllaç

Trams de carretereta asfaltadeta i pistes. Pujo i baixo amb noves vistes al Montsec desde el Nord.
Imatge
Imatge

Fins el poble de La Clua, carretera. Despres mes pista, mes GS. Enfilo cap a la torre d'Amargos.
Imatge
Imatge

La torre d'Amargos. 2 cases abandonades i restes d'una altre torre de guaita. Una ermita vella, com a testimoni d'un pasat millor. Un cementiri al costat amb 4 tombes. M'imagino la gent que per aquí vivia a l'edad mitjana. Neixer, viure i morir aquí...sense cap altre posibilitat.
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge

Santa Maria de la Torre d'Amargós, actualment dedicada a la Immaculada Concepció, és l'església parroquial, romànica, del poble de la Torre d'Amargós, pertanyent al terme municipal de Sant Esteve de la Sarga, del Pallars Jussà. Es tracta d'un temple d'origen romànic, molt transformat al llarg dels temps. Conserva un portal adovellat. L'estat actual és ruïnós, amb la volta de la nau esfondrada. Es conserven els murs de llevant i ponent, així com el septentrional, mentre que el meridional és quasi del tot enderrocat. Era una església petita, d'una sola nau, sense absis exempt (potser desaparegut en una època anterior), amb aparell constructiu romànic a la part nord, però molt modificat a l'edat moderna. Els elements romànics fan pensar en una obra rural del segle XII.

Continuem per pistes fins a Castellnou de Montsec.
Imatge
Imatge

Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge

Fou seu de la baronia de Castellnou de Montsec, de la família de la qual sorgí Gaspar de Portolà, el conqueridor de Califòrnia. La casa pairal dels barons de Castellnou de Montsec encara subsisteix al poble, tot i que roman abandonada des de fa molts anys. Vers 1900 encara consta el poble com a senyoriu de N. Portolà.

Mes info.: Enllaç

Seguim que la tarda s'acaba. Camí al castell de Mur, amb el gran Arnau Mir de Tost, defensor d'aquests contrades contra els invasors.

Mes info.: Enllaç

Imatge
Imatge

Un altre punt fortificat, Moror.
Imatge


Improvintzant el tram final del track, gracias al OruxMaps, agafo carreteretes que em porten al castell de Mur:
Imatge
Imatge
Imatge

Elegant, ben conservat, al cim d'un turó controlant l'entrada sud cap a Tremp. Un inmillorable emplaçament per mantenir a ratlla els Pallars. A l'altra banda del Segre, el Montsec de Rubies i Lliminiana (fets a l'anterior sortida).

A tocar, un altre castell, el de la Guardia (o el que queda d'ell):
Imatge

I...ja està. 18:30 tocar tornar. Que millor per Camarasa. Quina carretera...rapida, completa, envoltada d'un paisatge perfecte. Aquí la GS, com si res, torna a fer-mo pasar be. Ràpid ràpid cap a Balaguer, repostar i cap a casa un altre cop en vol ras controlat per l'eix.

Enllaç

Un dia complert, 100% GS. Llàstima del tram Estopiñan-Puente Montañana. Ja el faré, queda pendent.

Alguna foto mes: Enllaç
CarlesOsonaGS l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. març 19, 2013 8:27 am, en total s’ha editat 8 vegades.

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Part II - Montsec D'Ares - Ermites De Vèrtig

Entrada Autor: Steelman » dt. març 19, 2013 8:40 am

IMPRESSIONANT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow


Aquesta ,o part d´aquesta ruta, te la copiaré amb el teu permís quant faci més calor i no hi hagi fang ni neu!

Gràces per compartir aquestes meravelles del país amb tots
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Minina
Presentats
Entrades: 2015
Membre des de: dl. oct. 04, 2010 8:07 pm
Ubicació: Cerdanyola del Valles - Nuri

Re: Part II - Montsec D'Ares - Ermites De Vèrtig

Entrada Autor: Minina » dt. març 19, 2013 8:46 am

Com molt bé has dit tu.....sense paraules. Una crònica i fotos de llibre. Moltes gràcies per compartir-ho. :birracat

Avatar de l’usuari
CarlesOsonaGS
Presentats
Entrades: 427
Membre des de: dc. feb. 09, 2011 9:45 pm
Ubicació: Centelles (Osona)

Re: Part II - Montsec D'Ares - Ermites De Vèrtig

Entrada Autor: CarlesOsonaGS » dt. març 19, 2013 9:01 am

La part final, que es talla no se perquè.

A tocar, un altre castell, el de la Guardia (o el que queda d'ell):
Imatge

I...ja està. 18:30 tocar tornar. Que millor per Camarasa. Quina carretera...rapida, completa, envoltada d'un paisatge perfecte. Aquí la GS, com si res, torna a fer-mo pasar be. Ràpid ràpid cap a Balaguer, repostar i cap a casa un altre cop en vol ras controlat per l'eix.


Un dia complert, 100% GS. Llàstima del tram Estopiñan-Puente Montañana. Ja el faré, queda pendent.

Alguna foto mes: Enllaç

Avatar de l’usuari
Bertu
Presentats
Entrades: 97
Membre des de: dc. maig 23, 2012 1:28 pm
Ubicació: Baix Montseny - Vallès Oriental

Re: Part II - Montsec D'Ares - Ermites De Vèrtig

Entrada Autor: Bertu » dt. març 19, 2013 9:33 am

Et felicito Carles, per la ruta, les fotos i les meravelloses explicacions, tant d'aquesta segona part com de la primera. Ets un crack. Moltes gràcies per compartir les teves sortides.
:birracat
Salut

Avatar de l’usuari
CarlesOsonaGS
Presentats
Entrades: 427
Membre des de: dc. feb. 09, 2011 9:45 pm
Ubicació: Centelles (Osona)

Re: Part II - Montsec D'Ares - Ermites De Vèrtig

Entrada Autor: CarlesOsonaGS » dc. març 20, 2013 7:09 am

Gracies per els comentaris. Un dia molt ben aprofitat, encara que per degustar-ho millor, potser fer-ho en dos dies.

Steelman, son pistes asequibles per maxis. Tu mateix, ara, veure els Pirineus encara nevats es un espectacle natural. Nomes el track de "Milla-fins agafar la pista de Canelles" es un pel complicat (per mi). Com alternativa, pots anar de Corçà a Vilamajor (tot asfaltat). De Vilamajor també surt la carretereta asfaltada que et porta a la pista final per anar a Canelles.

A disfrutar-la.

Avatar de l’usuari
Tiramilles
Presentats
Entrades: 246
Membre des de: dj. jul. 15, 2010 7:51 pm
Ubicació: Torelló

Re: Part II - Montsec D'Ares - Ermites De Vèrtig

Entrada Autor: Tiramilles » dc. març 20, 2013 9:26 am

Fantastica crònica!! :okcat

Quin nivell!!

Haurem de buscar un cap de setmana i passar uns dies a la descoberta dels Montsec's. :jajacat

Avatar de l’usuari
J-C
Presentats
Entrades: 530
Membre des de: ds. maig 03, 2008 9:54 pm
Ubicació: Sabadell

Re: Part II - Montsec D'Ares - Ermites De Vèrtig

Entrada Autor: J-C » dc. març 20, 2013 10:34 am

hola, impresionat, moltes gracies :okcat
Imatge

SALUT I KILOMETRES

Avatar de l’usuari
Billy_Joe
Presentats
Entrades: 582
Membre des de: dt. gen. 22, 2013 8:49 am
Ubicació: el Vendrell

Re: Part II - Montsec D'Ares - Ermites De Vèrtig

Entrada Autor: Billy_Joe » dc. març 20, 2013 8:43 pm

Una ruta fantàstica i molt ben explicada.
Felicitats, dona ganes de fer-la.
:okcat
La llengua i la història són els botins més preuats a l’hora de sotmetre un poble (Angel Guimerà)

Avatar de l’usuari
Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Re: Part II - Montsec D'Ares - Ermites De Vèrtig

Entrada Autor: Carles » dv. març 22, 2013 7:56 pm

Bones!!!

Moltes Felicitats... i moltíssimes gràcies per exposar-ho d'aquesta manera... és un plaer llegir les teves cròniques!! :okcat :okcat :okcat :okcat

Realment són uns paratges impressionants i personalment trobo que és una de les zones més maques de Catalunya!!!

M'he pres la llibertat d'ajuntar les fotos de la panoràmica a veure què sortia, i està prou bé...

Imatge

Fins aviat!
Imatge

Respon

Torna a “Zona Trail”