A Part De Plorar I Fer Mitja Volta, Què Puc Fer?

Tot sobre el mon trail.
Novetats,equipament,sortides,rutes,...

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

A Part De Plorar I Fer Mitja Volta, Què Puc Fer?

Entrada Autor: JoanCG » ds. abr. 06, 2013 10:08 pm

Doncs això. Que ja he plorat, i he fet mitja volta en una jornada offroad que prometia molt.

Amb l'ajuda d'un company de mototurisme, estic començant a dissenyar una travessa trail pel Vallès, per mototurisme. Ahir va ploure, pel que tot feia bona pinta. La quantitat de fang correcte, per tant tracció i derrapades a parts iguals, i quan ja encarava el segon tram dels 5 que hi han, en una pista:

Imatge

, la pista es veu PERFECTE, però la moto se me'n va a esquerra i dreta, descontrolada, començo a pensar que he punxat; però veig que a davant també em passa el mateix.

Paro, veig que no hi ha punxada, i en comptes de rodes, em trobo això:

Imatge

Imatge

Imatge

Darrera porto uns Metzeller karoo (sense "T", els més off), i davant uns Pirelli MT 21, de tacs-tacs, pràcticament MX.

Què feu en aquests casos, a part d'un fart de plorar i fer mitga volta, ja que no té sentit continuar a 10Km/h fent 20Km de pistes amb aquesta terra tant argilosa...només en el moment que he parat per fer les fotos, les soles de les botes se m'han quedat amb 3cm!!! de fang.

Ah !! I a més, després, per treure el fang en una benzinera, m'he gastat 4€ amb pistola a pressió, i tot i amb això, encara hi quedava fang... :martell
JoanCG l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. abr. 06, 2013 10:13 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Avatar de l’usuari
CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Re: A Part De Plorar I Fer Mitja Volta, Què Puc Fer?

Entrada Autor: CMB » ds. abr. 06, 2013 10:41 pm

Carai, quins donuts!!!!!

Estar clar que aquests neumàtics no treballen bé amb fang!

Molt de tacs per fang per no ho son pas aquests neumàtics.

Aquests molt millors:

Imatge

No sabria dir-te si vas fer bé o no de fer mitja volta, potser passant més per les vores, hagues marxat una mica el fang!

Si haguessis anat sol, llavors si, segur mitja volta!

De totes maneres estar bé ser prudent!

Salut

Avatar de l’usuari
JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Re: A Part De Plorar I Fer Mitja Volta, Què Puc Fer?

Entrada Autor: JoanCG » ds. abr. 06, 2013 10:46 pm

[quote user="CMB" post="233052"]Carai, quins donuts!!!!!

Estar clar que aquests neumàtics no treballen bé amb fang!

Si haguessis anat sol, llavors si, segur mitja volta!

De totes maneres estar bé ser prudent!

Salut[/quote]

Avui, de fet anava sol. Però, vols dir que amb aquest fang que fins i tot se m'enganxava a la bota, amb altres pneumàtics no hagués tingut problema?

Davant porto:
Imatge

I darrera:
Imatge


Salut !!
JoanCG l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. abr. 06, 2013 10:48 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Avatar de l’usuari
CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Re: A Part De Plorar I Fer Mitja Volta, Què Puc Fer?

Entrada Autor: CMB » ds. abr. 06, 2013 10:52 pm

Vaja, ja ho diran els més experts, però jo diria que segurament si!

Al haver-hi més separació entre tacs, el fang no s'hi pot aguantar i salta amb més facilitat!

Recordo una vegada amb l'Enric, jo anava encara amb els originals Karoo T a la Huuqvarna i vaig anava similar i ell amb uns neumàtics més d'enduro tirava més facilment.

Si anaves sol, vas fer bé de girar!

Ja ens informaras de la ruta!

Avatar de l’usuari
Cuco
Presentats
Entrades: 418
Membre des de: dl. nov. 12, 2007 12:26 pm
Ubicació: Bages

Re: A Part De Plorar I Fer Mitja Volta, Què Puc Fer?

Entrada Autor: Cuco » ds. abr. 06, 2013 11:36 pm

No crec que cap pneumàtic t´hagués servit. L'argila és molt diferent del fang, si dura massa estona acabes fent un cendrer a dintre de la roda. Normalment arriba un punt que els radis queden plens del tot, o el palafangs del davant obturat, fins al punt que s´ha de desmuntar. I tot i portar palafangs alt arriba un moment que tot es bloqueja. Un exemple:

Imatge
Cuco l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. abr. 08, 2013 10:33 am, en total s’ha editat 3 vegades.

Avatar de l’usuari
Pere29
Presentats
Entrades: 397
Membre des de: dg. maig 08, 2011 8:42 pm
Ubicació: Torelló

Re: A Part De Plorar I Fer Mitja Volta, Què Puc Fer?

Entrada Autor: Pere29 » dg. abr. 07, 2013 12:10 am

La gent que no si a trobat li costa de creure que pugui ser tant enganxosa, jo el valles no el coneixo massa, pero el l bages (eh CUCU) hi ha zones que costa de creure que puguin patinar tant.

Avatar de l’usuari
Caganer
Presentats
Entrades: 250
Membre des de: dl. jul. 05, 2010 5:43 pm
Ubicació: Manlleu (Osona)

Re: A Part De Plorar I Fer Mitja Volta, Què Puc Fer?

Entrada Autor: Caganer » dg. abr. 07, 2013 12:36 am

Gaaaas!!

Avatar de l’usuari
VMan
Presentats
Entrades: 803
Membre des de: dj. ago. 05, 2010 3:00 am
Ubicació: Manresa

Re: A Part De Plorar I Fer Mitja Volta, Què Puc Fer?

Entrada Autor: VMan » dg. abr. 07, 2013 1:26 am

Us puc assegura que en algunes zones del Bages això també passa :cat_vergonya


Imatge Imatge


Però me'n vaig sortir,això si amb ajuda,vaig fer 3 km en una hora :callo ,i 6€ al rentador per treure el fang :callo :callo
VMan l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. abr. 07, 2013 1:34 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Re: A Part De Plorar I Fer Mitja Volta, Què Puc Fer?

Entrada Autor: Llagasta » dg. abr. 07, 2013 8:53 am

Hi ha una missiva al mon del Trail que diu:

Quant no pots seguir més : mitja volta i seguir endavant... :okcat

en aquest casos de tant de fang i s´ha de seguir si o si : peus a terra i a esquiar .... :holacat

fugir de pistes amples i " acabades " d´obrir quant está mullat ... el camí de " sempre "es el que mes bé vá .... :okcat
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. abr. 07, 2013 10:06 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8182
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: A Part De Plorar I Fer Mitja Volta, Què Puc Fer?

Entrada Autor: Kpeps » dg. abr. 07, 2013 8:35 pm

i el fart de suar que deus fer :nonocat :nonocat cada cop veig mes clar que els camins no estan fets per mi :cat_vergonya :cat_vergonya has fet molt be,si no ho veies clar,tornar enrera...es el millor :birracat :birracat
Imatge

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: A Part De Plorar I Fer Mitja Volta, Què Puc Fer?

Entrada Autor: Randy-650 » dg. abr. 07, 2013 10:12 pm

Quan feia muntanya els problemes més grans els vaig tenir amb aquest tipus de fang. I les caigudes més tontes també.

Joan, entens perquè et vaig dir quan vas presentar la moto que perquè havies posat el parafang del darrera tan curt? M'agradaria veure com et va quedar l'esquena. :okcat
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Re: A Part De Plorar I Fer Mitja Volta, Què Puc Fer?

Entrada Autor: JoanCG » dg. abr. 07, 2013 11:20 pm

[quote user="Randy-650" post="233117"]
Joan, entens perquè et vaig dir quan vas presentar la moto que perquè havies posat el parafang del darrera tan curt? M'agradaria veure com et va quedar l'esquena. :okcat[/quote]

Jajaja!!! Doncs sí, l'esquena efectivament, plena de fang; anava sentit..."cho..chop...chop..." :b9

De totes formes, el palafang de darrera és el d'origen (el portamatrícules i la matrícula no), el que li vaig canviar és el de davant, vaig posar el baix pel tema de la pluja en carretera, per que no expulsés l'aigua al damunt meu. Però el vaig posat amb 5cm d'alçada respecte a la roda de davant justament pel fang, però com diu el Cuco, si segueixo per aquella pista, s'haguès acabat bloquejant segur...

El que esta clar, és que si finalment es munta aquesta travessa, si el dia anterior ha plogut, per aquí no podrem passar.

Salut !!
JoanCG l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. abr. 07, 2013 11:21 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Fjodor
Presentats
Entrades: 2432
Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
Ubicació: L'Empordà

Re: A Part De Plorar I Fer Mitja Volta, Què Puc Fer?

Entrada Autor: Fjodor » dl. abr. 08, 2013 9:39 am

vaja aventure nano... deunido quina fanguera... donut de xocolata!!!!!

Salut!!!!!!

:boig :boig :boig :boig :boig :boig :boig :boig

Avatar de l’usuari
Straw man
Presentats
Entrades: 294
Membre des de: dv. maig 18, 2012 10:40 am
Ubicació: Sant Andreu del Palomar

Re: A Part De Plorar I Fer Mitja Volta, Què Puc Fer?

Entrada Autor: Straw man » dl. abr. 08, 2013 10:17 am

el millor per desobturar una roda enfangada és la medicina més receptada: GASSSSS!!!! XD
LA FORÇA CENTRÍFUGA FA LA RESTA :burrucat
strawman going straight to the devil
strawman going straight to hell.

Fjodor
Presentats
Entrades: 2432
Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
Ubicació: L'Empordà

Re: A Part De Plorar I Fer Mitja Volta, Què Puc Fer?

Entrada Autor: Fjodor » dl. abr. 08, 2013 10:43 am

I AGREE!

Avatar de l’usuari
JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Re: A Part De Plorar I Fer Mitja Volta, Què Puc Fer?

Entrada Autor: JoanCG » dl. abr. 08, 2013 11:20 am

[quote user="Straw man" post="233137"]el millor per desobturar una roda enfangada és la medicina més receptada: GASSSSS!!!! XD
LA FORÇA CENTRÍFUGA FA LA RESTA :burrucat[/quote]

En aquest cas, ja ho vaig provar, impossible.

Per molt gas que donis, tot i que la de darrera comença a expulsar una mica de fang, la de davant queda totalment rodona, sense direccionalitat, i has de deixar de donar gas.

El problema no es el fang. Al mateix matí, en les dues etapes anteriors a aquesta hi havia fang normal, i vaig disfrutar molt amb ell. El problema és aquesta argila, que queda totalment enganxada a la pròpia argila. Ja dic que en els 8 ó 10 passos que vaig fer en baixar, ni amb un pal podia treure’m l’argila de sota les botes.
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: A Part De Plorar I Fer Mitja Volta, Què Puc Fer?

Entrada Autor: 650X » dt. abr. 16, 2013 10:45 pm

Ostres!!! :cat_vergonya

Quin despistat estic fet, no havia vist el post... certament no hi ha medicina per aquest tipus de fang, quan més fang més lent vas i quan més lent més fang s'enganxa, però no hi ha rés que duri eternament (bé si les taques de l'argila...) però vull dir que potser en un o dos Qms el fang deixa de ser argilós i s'acaba el problema. no?


Els que hi entenen m'han dit que quan més prims son els tacs i incisius menys tendència tenen a acumular fang i més fàcil es expulsar-lo. Però vaja que es el que hi ha...

Salut!! :okcat

Respon

Torna a “Zona Trail”