Adeu A Husqvarna?
- Gurringo
- Presentats
- Entrades: 59
- Membre des de: dv. abr. 27, 2012 5:51 pm
Adeu A Husqvarna?
Les darreres notícies que he recopilat de Husqvarna no son gens bones per a la supervivència d'aquesta marca.
Com molts sabeu, fa poc el màxim accionista de KTM va comprar Husqvarna, que aleshores era propietat de BMW, però a títol privat (no va ser KTM qui la va comprar, si no una empresa inversora austríaca d'aquest senyor).
Es va especular aleshores en què pensava fer aquest home amb la seva adquisició.
Doncs ara es va veient el que passa. Es veu, per una banda, que la situació financera de Husqvarna (amb fàbrica a Itàlia), es pitjor inclús del que s'esperava, amb pèrdues acumulades dels darrers 3 anys de més de 120 milions d'euros, i un estoc de unes 11.000 motos a magatzem encara per vendre (a afegir les 3 o 4 mil que porten fabricades aquest any).
Total, que el nou propietari ha decidit, de entrada, tancar la fàbrica i acomiadar a tot el personal de producció, més de cent persones, i quedar-se només amb els d'administració i marketing. I ningú sap si hi ha intenció de tornar a re-emprendre la producció en un futur.
Diuen que els nous models, les Terra i Strada 650 i les Nuda 900 segueixen endavant, però se suposa que es només per intentar vendre les que ja estan fabricades, per que si la fàbrica està tancada...
Ara, el que es comença a comentar, es que potser la intenció de la compra de Husqvarna era per quedar-se amb el que tingués de aprofitable... per a KTM, es clar, i desprès deixar-la morir.
Seria una llàstima, una marca amb més de cent anys d'història (va començar a fer motos al 1904) i que sempre ha tingut un pes molt important en les competicions de muntanya...
(Apart de que en Carles i jo, i algun altre, ens podem quedar sense recanvis...)
Com molts sabeu, fa poc el màxim accionista de KTM va comprar Husqvarna, que aleshores era propietat de BMW, però a títol privat (no va ser KTM qui la va comprar, si no una empresa inversora austríaca d'aquest senyor).
Es va especular aleshores en què pensava fer aquest home amb la seva adquisició.
Doncs ara es va veient el que passa. Es veu, per una banda, que la situació financera de Husqvarna (amb fàbrica a Itàlia), es pitjor inclús del que s'esperava, amb pèrdues acumulades dels darrers 3 anys de més de 120 milions d'euros, i un estoc de unes 11.000 motos a magatzem encara per vendre (a afegir les 3 o 4 mil que porten fabricades aquest any).
Total, que el nou propietari ha decidit, de entrada, tancar la fàbrica i acomiadar a tot el personal de producció, més de cent persones, i quedar-se només amb els d'administració i marketing. I ningú sap si hi ha intenció de tornar a re-emprendre la producció en un futur.
Diuen que els nous models, les Terra i Strada 650 i les Nuda 900 segueixen endavant, però se suposa que es només per intentar vendre les que ja estan fabricades, per que si la fàbrica està tancada...
Ara, el que es comença a comentar, es que potser la intenció de la compra de Husqvarna era per quedar-se amb el que tingués de aprofitable... per a KTM, es clar, i desprès deixar-la morir.
Seria una llàstima, una marca amb més de cent anys d'història (va començar a fer motos al 1904) i que sempre ha tingut un pes molt important en les competicions de muntanya...
(Apart de que en Carles i jo, i algun altre, ens podem quedar sense recanvis...)
- Josepmaria
- Presentats
- Entrades: 131
- Membre des de: dl. gen. 21, 2013 10:54 pm
- Ubicació: Vilafranca del Penedès
Re: Adeu A Husqvarna?
[quote user="Gurringo" post="234390"]Les darreres notícies que he recopilat de Husqvarna no son gens bones per a la supervivència d'aquesta marca.
Com molts sabeu, fa poc el màxim accionista de KTM va comprar Husqvarna, que aleshores era propietat de BMW, però a títol privat (no va ser KTM qui la va comprar, si no una empresa inversora austríaca d'aquest senyor).
Es va especular aleshores en què pensava fer aquest home amb la seva adquisició.
Doncs ara es va veient el que passa. Es veu, per una banda, que la situació financera de Husqvarna (amb fàbrica a Itàlia), es pitjor inclús del que s'esperava, amb pèrdues acumulades dels darrers 3 anys de més de 120 milions d'euros, i un estoc de unes 11.000 motos a magatzem encara per vendre (a afegir les 3 o 4 mil que porten fabricades aquest any).
Total, que el nou propietari ha decidit, de entrada, tancar la fàbrica i acomiadar a tot el personal de producció, més de cent persones, i quedar-se només amb els d'administració i marketing. I ningú sap si hi ha intenció de tornar a re-emprendre la producció en un futur.
Diuen que els nous models, les Terra i Strada 650 i les Nuda 900 segueixen endavant, però se suposa que es només per intentar vendre les que ja estan fabricades, per que si la fàbrica està tancada...
Ara, el que es comença a comentar, es que potser la intenció de la compra de Husqvarna era per quedar-se amb el que tingués de aprofitable... per a KTM, es clar, i desprès deixar-la morir.
Seria una llàstima, una marca amb més de cent anys d'història (va començar a fer motos al 1904) i que sempre ha tingut un pes molt important en les competicions de muntanya...
(Apart de que en Carles i jo, i algun altre, ens podem quedar sense recanvis...)[/quote]
dons això dona la idea de la moral dels senyors alemanys de BMW a la Riders encara tenien exposició i les venien com un producte premium, quan ells ja sabien positivament que la gent que es compres una Husqvarna en aquell moment ( parlem de setembre de 2012 ) en questió de pocs messos tindria una moto "historica"...
Com molts sabeu, fa poc el màxim accionista de KTM va comprar Husqvarna, que aleshores era propietat de BMW, però a títol privat (no va ser KTM qui la va comprar, si no una empresa inversora austríaca d'aquest senyor).
Es va especular aleshores en què pensava fer aquest home amb la seva adquisició.
Doncs ara es va veient el que passa. Es veu, per una banda, que la situació financera de Husqvarna (amb fàbrica a Itàlia), es pitjor inclús del que s'esperava, amb pèrdues acumulades dels darrers 3 anys de més de 120 milions d'euros, i un estoc de unes 11.000 motos a magatzem encara per vendre (a afegir les 3 o 4 mil que porten fabricades aquest any).
Total, que el nou propietari ha decidit, de entrada, tancar la fàbrica i acomiadar a tot el personal de producció, més de cent persones, i quedar-se només amb els d'administració i marketing. I ningú sap si hi ha intenció de tornar a re-emprendre la producció en un futur.
Diuen que els nous models, les Terra i Strada 650 i les Nuda 900 segueixen endavant, però se suposa que es només per intentar vendre les que ja estan fabricades, per que si la fàbrica està tancada...
Ara, el que es comença a comentar, es que potser la intenció de la compra de Husqvarna era per quedar-se amb el que tingués de aprofitable... per a KTM, es clar, i desprès deixar-la morir.
Seria una llàstima, una marca amb més de cent anys d'història (va començar a fer motos al 1904) i que sempre ha tingut un pes molt important en les competicions de muntanya...
(Apart de que en Carles i jo, i algun altre, ens podem quedar sense recanvis...)[/quote]
dons això dona la idea de la moral dels senyors alemanys de BMW a la Riders encara tenien exposició i les venien com un producte premium, quan ells ja sabien positivament que la gent que es compres una Husqvarna en aquell moment ( parlem de setembre de 2012 ) en questió de pocs messos tindria una moto "historica"...
Josepmaria l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. maig 01, 2013 12:05 am, en total s’ha editat 1 vegada.
-
- Presentats
- Entrades: 395
- Membre des de: ds. set. 11, 2010 6:40 am
- Ubicació: Breda
Re: Adeu A Husqvarna?
Tot el romanticisme de Husqvarna es va quedar a Husaberg (creada en una granja, amb vells mecànics i portada per antics pilots de l'època gloriosa de Husqvarna) i ara els de KTM estan fent el que vòlen amb ells. Foten fora el motor "tombat", monten motors 2t de KTM, porten PDS...
Fa autèntica pena el que está passant (o estan fent...) amb les marques històriques. Veient com van las cosas, cada cop li dono més valor al que fan els de Triumph.
BMW fa temps que ha perdut l'"oremus".
Fa autèntica pena el que está passant (o estan fent...) amb les marques històriques. Veient com van las cosas, cada cop li dono més valor al que fan els de Triumph.
BMW fa temps que ha perdut l'"oremus".
- Josepmaria
- Presentats
- Entrades: 131
- Membre des de: dl. gen. 21, 2013 10:54 pm
- Ubicació: Vilafranca del Penedès
Re: Adeu A Husqvarna?
[quote user="Ieie" post="234405"]Tot el romanticisme de Husqvarna es va quedar a Husaberg (creada en una granja, amb vells mecànics i portada per antics pilots de l'època gloriosa de Husqvarna) i ara els de KTM estan fent el que vòlen amb ells. Foten fora el motor "tombat", monten motors 2t de KTM, porten PDS...
Fa autèntica pena el que está passant (o estan fent...) amb les marques històriques. Veient com van las cosas, cada cop li dono més valor al que fan els de Triumph.
BMW fa temps que ha perdut l'"oremus".[/quote]
Dons si, tens raó amb lo de Triumph. Llastima no facin una trail bicilindrica i una mica mes lleugera
Fa autèntica pena el que está passant (o estan fent...) amb les marques històriques. Veient com van las cosas, cada cop li dono més valor al que fan els de Triumph.
BMW fa temps que ha perdut l'"oremus".[/quote]
Dons si, tens raó amb lo de Triumph. Llastima no facin una trail bicilindrica i una mica mes lleugera
- Billy_Joe
- Presentats
- Entrades: 582
- Membre des de: dt. gen. 22, 2013 8:49 am
- Ubicació: el Vendrell
Re: Adeu A Husqvarna?
[quote user="Josepmaria" post="234398"][quote user="Gurringo" post="234390"]Les darreres notícies que he recopilat de Husqvarna no son gens bones per a la supervivència d'aquesta marca.
Com molts sabeu, fa poc el màxim accionista de KTM va comprar Husqvarna, que aleshores era propietat de BMW, però a títol privat (no va ser KTM qui la va comprar, si no una empresa inversora austríaca d'aquest senyor).
Es va especular aleshores en què pensava fer aquest home amb la seva adquisició.
Doncs ara es va veient el que passa. Es veu, per una banda, que la situació financera de Husqvarna (amb fàbrica a Itàlia), es pitjor inclús del que s'esperava, amb pèrdues acumulades dels darrers 3 anys de més de 120 milions d'euros, i un estoc de unes 11.000 motos a magatzem encara per vendre (a afegir les 3 o 4 mil que porten fabricades aquest any).
Total, que el nou propietari ha decidit, de entrada, tancar la fàbrica i acomiadar a tot el personal de producció, més de cent persones, i quedar-se només amb els d'administració i marketing. I ningú sap si hi ha intenció de tornar a re-emprendre la producció en un futur.
Diuen que els nous models, les Terra i Strada 650 i les Nuda 900 segueixen endavant, però se suposa que es només per intentar vendre les que ja estan fabricades, per que si la fàbrica està tancada...
Ara, el que es comença a comentar, es que potser la intenció de la compra de Husqvarna era per quedar-se amb el que tingués de aprofitable... per a KTM, es clar, i desprès deixar-la morir.
Seria una llàstima, una marca amb més de cent anys d'història (va començar a fer motos al 1904) i que sempre ha tingut un pes molt important en les competicions de muntanya...
(Apart de que en Carles i jo, i algun altre, ens podem quedar sense recanvis...)[/quote]
dons això dona la idea de la moral dels senyors alemanys de BMW a la Riders encara tenien exposició i les venien com un producte premium, quan ells ja sabien positivament que la gent que es compres una Husqvarna en aquell moment ( parlem de setembre de 2012 ) en questió de pocs messos tindria una moto "historica"...[/quote]
Sí, la mateixa moral que tenien als bancs al col·locar preferents.
Com molts sabeu, fa poc el màxim accionista de KTM va comprar Husqvarna, que aleshores era propietat de BMW, però a títol privat (no va ser KTM qui la va comprar, si no una empresa inversora austríaca d'aquest senyor).
Es va especular aleshores en què pensava fer aquest home amb la seva adquisició.
Doncs ara es va veient el que passa. Es veu, per una banda, que la situació financera de Husqvarna (amb fàbrica a Itàlia), es pitjor inclús del que s'esperava, amb pèrdues acumulades dels darrers 3 anys de més de 120 milions d'euros, i un estoc de unes 11.000 motos a magatzem encara per vendre (a afegir les 3 o 4 mil que porten fabricades aquest any).
Total, que el nou propietari ha decidit, de entrada, tancar la fàbrica i acomiadar a tot el personal de producció, més de cent persones, i quedar-se només amb els d'administració i marketing. I ningú sap si hi ha intenció de tornar a re-emprendre la producció en un futur.
Diuen que els nous models, les Terra i Strada 650 i les Nuda 900 segueixen endavant, però se suposa que es només per intentar vendre les que ja estan fabricades, per que si la fàbrica està tancada...
Ara, el que es comença a comentar, es que potser la intenció de la compra de Husqvarna era per quedar-se amb el que tingués de aprofitable... per a KTM, es clar, i desprès deixar-la morir.
Seria una llàstima, una marca amb més de cent anys d'història (va començar a fer motos al 1904) i que sempre ha tingut un pes molt important en les competicions de muntanya...
(Apart de que en Carles i jo, i algun altre, ens podem quedar sense recanvis...)[/quote]
dons això dona la idea de la moral dels senyors alemanys de BMW a la Riders encara tenien exposició i les venien com un producte premium, quan ells ja sabien positivament que la gent que es compres una Husqvarna en aquell moment ( parlem de setembre de 2012 ) en questió de pocs messos tindria una moto "historica"...[/quote]
Sí, la mateixa moral que tenien als bancs al col·locar preferents.
La llengua i la història són els botins més preuats a l’hora de sotmetre un poble (Angel Guimerà)
- CMB
- Presentats
- Entrades: 2728
- Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
- Ubicació: Gironès
Re: Adeu A Husqvarna?
umm, quines males noticies Joan!
A veure com va el tema recanvis. En podem comprar una a preu de saldo per assegurar com a mínim una fornada de recanvis.
:foracat
A veure com va el tema recanvis. En podem comprar una a preu de saldo per assegurar com a mínim una fornada de recanvis.
:foracat
- 650X
- Moderador de MTC
- Entrades: 2246
- Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
- Ubicació: Folgueroles
- Contacta:
Re: Adeu A Husqvarna?
pinta malament ... Husqvarna té nom i antiguitat com a marca, però fa molts anys que passa de mà en mà a veure si sona la flauta. Potser ja es hora que es deixi morir en pau el pacient.
Salut
Salut
- CMB
- Presentats
- Entrades: 2728
- Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
- Ubicació: Gironès