8 De Juny Prèvia Vallès Oriental Cingles/Montseny

Tot sobre el mon trail.
Novetats,equipament,sortides,rutes,...

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

8 De Juny Prèvia Vallès Oriental Cingles/Montseny

Entrada Autor: JoanCG » dt. maig 21, 2013 8:38 pm

Hola a tots.

Tot i que la travessa que exposo a continuació esta pensada per Setembre/Octubre, amb més fresqueta que en Juny, em queda per comprovar un 5% de la ruta, i ho faré aquest proper dissabte dia 8 de Juny. Qui vulgui acompanyar-me, és benvingut.
Si no ha plogut els dies anteriors, aprofitant que la majoria dels habituals anem amb GPS, per tal de no empassar massa pols, farem grups de màxim tres motos amb punts de trobada sovintejats.

Ja tinc la ressenya feta:
En aquesta ocasió la ruta serà més llarga (132Kms), per tant qui vulgui haurà de portar pic-nic amb beguda, tot i que al bell mig del Montseny, prop del Tagamanent pararem al bar/restaurant Bellver, on podrem fruir de la seva cuina i/o una cerveseta ben freda. Estan previstos punts de repostatge.

L’inici i final de la circular serà a Lliçà D’Amunt, al mateix lloc que l´última vegada, a una benzinera davant la qual hi ha el pàrquing d’un Esclat per poder aparcar cotxes i remolcs.

http://maps.google.es/maps?q=41.626306, ... iwloc=near

Timing:
-Hora de sortida (ja esmorzats, hi ha bar on fan entrepans allà mateix): 8:30h
-Hora de dinar (al bar/restaurant Bellver, i qui no vulgui que porti teca): 13:00h
-Hora d’arribada aproximada al final de la ruta: 15:00h
-Distància total:132Kms
-Desnivell acumulat d’ascens: 5.485m

Com dèiem, serà una circular
Imatge

Imatge





El recorregut començarà pels senders del Veïnat de Bigues i Vall Roja fins a Montmany, per arribar posteriorment als Cingles del Bertí (hi passarem a diferència de l’última vegada, per sota) (947m).
Imatge




A Montmany haurem d’anar amb compte amb “El Moro”, personatge que hereva el nom del castell que guarda ja fa molts anys de forma il•legal. És un pertorbat que viu aïllat en una de tètrica barraca a la zona, i que no permet que ningú s’apropi al “Castell dels Moros”, també anomenat Castell de Montmany, del que només queda una Torre mig derruïda; ningú sap el per què no permet que ningú s’acosti. Una vegada caminant per allà em va barrar el pas, i porta per comunicar-se, una pissarra amb un guix penjant del coll, ja que és mut, i el mínim que es pot dir és que és un asocial. Sabrem que ens apropem on viu per que té tots els arbres de prop de casa seva empaperats amb les seves causes legals pendents.
Imatge




Llavors, farem una espectacular pujada de 250 metres de desnivell en només dues corbes als Cingles del Bertí fins al Pla de la Garga, passant pel “Grau de Can tresquarts” i el “Grau dels Matxos”, d´on gaudirem unes espectaculars vistes del Vallès (aquí s’entén el per què se’n diu Vallès del Vallès), i encararem direcció nord cap a Centelles a repostar benzina (als 50 kms de ruta), per començar a pujar direcció “El Bruc”, passant per l’ermita de Sant Martí, i la carena de Brucdemí.
Imatge

Imatge




Baixarem pels Cingles del Saní, per acostar-nos a Aiguafreda i travessant el riu, encarar Montseny amunt passant per la Cantera d’en Jaume Vila (si algú vol fer trial en comptes de trail, allà és el lloc).
Imatge




Continuarem per l’espectacular i llarga pujada de La carena del Bellit
Imatge




I sempre tenint darrera nostre a l’horitzó els Cingles del Bertí
Imatge




Haurem de passar per algun camí que, tot i estar ben florit, és legal de passar. Aquesta foto és de dissabte passat, quan vaig comprovar un 50% de la ruta. Quan la natura mostra la seva força, en 4 dies queden així els camins, tot i poder-hi passat dos dies abans amb un cotxe tranquil•lament. El poder de la primavera i bones pluges...
Imatge





I ja arribem al justament anomenat Plà de la Calma (1288m);
Imatge

Imatge




I dinarem al costat, prop el Tagamanent, (a dalt a l’esquerra en la primera foto), on es puja en 10 minuts a pèu (si voleu i anem a temps, el fem)
Imatge

Imatge





Després de dinar i en 5 minuts ens plantarem al Puig Drau (1344m), on les vistes si el dia és clar son brutals. Parada forçosa.
Imatge





Ja només quedarà baixar cap a la Garriga, passant per La Barraca d’En Ramón(refugi de pastors), La Creu de Can Plans i Vallcàrquera, i qui ho necessiti podrà tornar a repostar (110kms de ruta).
Imatge


Arribarem al punt d’inici pels Avellaners de Can Panxa-rossa i la Vall D’Oliva, travessant per tercera i última vegada un riu que esperem no sigui gaire cabdalós.





Torno a dir que tot i saber que sou gent respectuosa i prudent, hi ha tres trams curts ens que fem un centenar de metres per urbanitzacions, pel que preguem anar amb compte amb velocitats i sorolls en via urbana. A més, al ser zones on sempre hi ha poblacions a prop, haurem de vigilar amb excursionistes i ciclistes, tot i que el dissabte n’hi ha menys que diumenge.

Pel que fa al tipus de recorregut, no hi ha cap trialera, però sí alguns senders estrets que no revesteixen complicació per a trails. Poden venir maxi-trails en aquesta ocasió, però es imprescindible portar neumàtics de tacs, ja que si ha plogut, sense tacs tindríem problemes, i a més hi ha algunes pujades pedregoses. El nivell és fàcil, recordem que és una sortida trail, no enduro.

Salut !!!
JoanCG l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. maig 27, 2013 9:19 am, en total s’ha editat 7 vegades.
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Avatar de l’usuari
JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Re: 8 De Juny Prèvia Vallès Oriental Cingles/Montseny

Entrada Autor: JoanCG » dt. maig 21, 2013 8:40 pm

JA dic que, tot i aquesta prèvia, la idea és fer-la de cara a la fresqueta després del estiu...

:birracat
JoanCG l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. maig 21, 2013 8:48 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Avatar de l’usuari
CarlesOsonaGS
Presentats
Entrades: 427
Membre des de: dc. feb. 09, 2011 9:45 pm
Ubicació: Centelles (Osona)

Re: 8 De Juny Prèvia Vallès Oriental Cingles/Montseny

Entrada Autor: CarlesOsonaGS » dt. maig 21, 2013 10:04 pm

Osties que verd que està el pla de la calma. Bona ruta Joan, alguna part ja l'he feta. Llastima que la GS no la se fer anar per els caminots que has triat...pero molt aconsellable.

Avatar de l’usuari
Miguel650
Presentats
Entrades: 48
Membre des de: dt. gen. 29, 2013 1:58 am
Ubicació: Granollers

Re: 8 De Juny Prèvia Vallès Oriental Cingles/Montseny

Entrada Autor: Miguel650 » dt. maig 21, 2013 11:07 pm

Vigila a la zona del Castell. Fa un temps van ficar a la garjola al personatje aquest per què havia sembrat de claus clavats al terra (amb la punta cap amunt) els camins del voltant de casa seva. No estic segur de que estigui tot net.

I no és mut. Jo he parlat amb ell i em va explicar la seva vida.

Sort.

Avatar de l’usuari
JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Re: 8 De Juny Prèvia Vallès Oriental Cingles/Montseny

Entrada Autor: JoanCG » dt. maig 21, 2013 11:44 pm

[quote user="Miguel650" post="235313"]Vigila a la zona del Castell. Fa un temps van ficar a la garjola al personatje aquest per què havia sembrat de claus clavats al terra (amb la punta cap amunt) els camins del voltant de casa seva. No estic segur de que estigui tot net.

I no és mut. Jo he parlat amb ell i em va explicar la seva vida.

Sort.[/quote]
Doncs tot i que d'això fa ben bé 10 anys, a mi no em va dir ni mu quan me'l vaig trobar i no em deixava passar...... :eyes , i posteriorment, companys meus excursionistes m'han explicat el tema de la pissarra.

Vols dir que era el mateix amb el que vas parlar? El que posa amb celofan a tots els arbres del voltant coses rotllo "judici Muldial contra tal i tal..."? Que viu en la barraca del costat del Castell amb tot de gossos?

Ja estava al cas del tema dels claus i dels conflictes amb gent que va sobretot amb mountain bike. Al wikiloc hi ha gent que en les rutes que penjen, expliquen casos amb ell.

En tot cas, si hi veiem problemes, hi ha un camí per la part de sota que evita allà on viu (el que surt a dalt i a la dreta de la foto);tot i que de net ho esta, per què hi vaig passar amb la moto l'altre dia.


Aquí es veu la torre (al mig i a sota), on viu ell ( a dalt a l'esquerra), i per on passa el track... :sonat
Imatge
JoanCG l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. maig 22, 2013 8:13 am, en total s’ha editat 9 vegades.
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Avatar de l’usuari
Miguel650
Presentats
Entrades: 48
Membre des de: dt. gen. 29, 2013 1:58 am
Ubicació: Granollers

Re: 8 De Juny Prèvia Vallès Oriental Cingles/Montseny

Entrada Autor: Miguel650 » dj. maig 23, 2013 1:01 pm

Si han netejat de claus el camí, perfecte, per que l'alternativa de la que parles es converteix en un infern per les vaques si hi ha fang.

Dius que vas passar l'altre dia. El vas veure? Torna a estar al carrer?

Salut.

Avatar de l’usuari
JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Re: 8 De Juny Prèvia Vallès Oriental Cingles/Montseny

Entrada Autor: JoanCG » dj. maig 23, 2013 1:26 pm

No el vaig veure, però segur que esta lliure; fa un parell de mesos, fent una excursió a pèu des del Puiggraciós a La Trona, hi varem passar amb la meva parella i un amic, i vaig treure d'un parell d'arbres els rètols que hi penja (en concret els que diu que allò és finca particular quan és mentida), i al passar amb la moto l'altre dia hi tonaven a ser...

En tot cas, en el pitjor dels casos, tot i que hi ha el camí de sota (on efectivament si plou hi ha fang), també es pot passar per dalt dels Cingles, i ja esta. Tot i que el camí on té la barraca m'encanta...

A més, ara que hi penso, si el dia abans de la prèvia o de la sortida en sí, ha plogut, haurem de passar per força per dalt dels cingles, pel tema del terreny argilòs que impossibilita passar en cas de pluja encara que portis tacs... viewtopic.php?f=52&t=14943

Salut !!!

P.D. Un dia que ens veiem, per tal de no atabalar i espantar a la penya amb "El moro", ja m'explicaràs que et va dir, perque a mí, només em feia senyals i sons "guturals" quan em va barrar el pas ara fa anys...
JoanCG l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. maig 23, 2013 1:26 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Fjodor
Presentats
Entrades: 2432
Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
Ubicació: L'Empordà

Re: 8 De Juny Prèvia Vallès Oriental Cingles/Montseny

Entrada Autor: Fjodor » dj. maig 23, 2013 4:10 pm

Bona ruta nano!
L'he feta a trossos.. però ja fa temps...

El dia 7 tinc concert i no podria pas venir... però m'agradaria tornar per aquelles contrades... jo era dels que pujava a Gallifa pels feliuans i seguia els Tres Dies dels Cingles amb moto d'enduro!

Salut!!

Avatar de l’usuari
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Re: 8 De Juny Prèvia Vallès Oriental Cingles/Montseny

Entrada Autor: Llagasta » dj. maig 23, 2013 5:08 pm

joan: aquesta vegada no et podré acompanyar, seré fora.... :nonocat
Imatge

Avatar de l’usuari
Llebra
Presentats
Entrades: 167
Membre des de: dl. juny 04, 2012 4:39 pm
Ubicació: Maresme nord / Pere

Re: 8 De Juny Prèvia Vallès Oriental Cingles/Montseny

Entrada Autor: Llebra » dl. maig 27, 2013 7:47 pm

Joan, aquest cap de setmana no podré, llàstima... Vaig una mica just de temps, i havia pensat venir fins al Pla de la Calma i allà anar tirant cap a casa, però finalment ni això :crys :crys

A veure si a la de la tardor puc venir, que és una zona molt maca i no la conec massa.

Siau !!

Avatar de l’usuari
JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Re: 8 De Juny Prèvia Vallès Oriental Cingles/Montseny

Entrada Autor: JoanCG » dl. maig 27, 2013 8:24 pm

Ok, doncs fins la definitiva. Per cert, si tens algún track des del plà de la calma fins a casa teva, m'encantaria tenir-lo...

SAlut !!!
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Avatar de l’usuari
Llebra
Presentats
Entrades: 167
Membre des de: dl. juny 04, 2012 4:39 pm
Ubicació: Maresme nord / Pere

Re: 8 De Juny Prèvia Vallès Oriental Cingles/Montseny

Entrada Autor: Llebra » dt. maig 28, 2013 7:13 am

[quote user="JoanCG" post="235611"]Ok, doncs fins la definitiva. Per cert, si tens algún track des del plà de la calma fins a casa teva, m'encantaria tenir-lo...

SAlut !!![/quote]

Diria que no en tinc cap en moto, però miraré de fer-lo aviat, que fa temps que no hi pujo :burrucat

Avatar de l’usuari
Llebra
Presentats
Entrades: 167
Membre des de: dl. juny 04, 2012 4:39 pm
Ubicació: Maresme nord / Pere

Re: 8 De Juny Prèvia Vallès Oriental Cingles/Montseny

Entrada Autor: Llebra » dt. juny 04, 2013 10:49 am

[quote user="JoanCG" post="235611"]Ok, doncs fins la definitiva. Per cert, si tens algún track des del plà de la calma fins a casa teva, m'encantaria tenir-lo...

SAlut !!![/quote]

Joan, definitivament, el dissabte no puc venir, però el dissabte passat vaig fer el track que em dius aquí sobre, i és aquest que tinc al wikiloc:

http://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=4595679

A reveure :birracat

Avatar de l’usuari
JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Re: 8 De Juny Prèvia Vallès Oriental Cingles/Montseny

Entrada Autor: JoanCG » dt. juny 04, 2013 12:58 pm

Moltes gràcies !! :birracat
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Respon

Torna a “Zona Trail”