Rialb-Faidella-Boixols-Boumort-Prat Montaner-Cabo

Tot sobre el mon trail.
Novetats,equipament,sortides,rutes,...

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
CarlesOsonaGS
Presentats
Entrades: 427
Membre des de: dc. feb. 09, 2011 9:45 pm
Ubicació: Centelles (Osona)

Rialb-Faidella-Boixols-Boumort-Prat Montaner-Cabo

Entrada Autor: CarlesOsonaGS » dg. jul. 28, 2013 11:17 pm

Dissabte 27/07/2013 - Matinal off-GS intensa (per mi)

La tenia pendent desde feia mesos. Ja havia fet un parell d'aproximacions per la zona (Enllaç 1, Enllaç 2). Les últimes pluges m'ho feien repensar, pero les calors prèvies segur que l'havien aixugat del tot.

La idea es pujar desde Ponts/Rialb fins al Pirineu, combinant força pistes i carreteretes, pasant per racons i poblets perduts. Pot ser una bona ruta trail-maxis (i altres mes off), perquè desde Cabo, es pot enllaçar fins el Port del Cantó, i d'aquí per St. Joan de l'Erm i fins a tocar el Pirineu. Jo volia arribar fins el Cantó, pero...

Sommi. Diana 5:40 del matí. Equipar-se i surto a les 6:00 i poc. Ruta ràpida fins a Ponts per l'eix fins a Calaf. A Ponts repostar i baixar presions. 7:25 enfilo cap a Comiols fins al trencant de la primera zona. Es el punt final del mapa (B).

La ruta: Enllaç

Imatge

Anem cap el Coll de Faidella, per un tram de 24 km que combina de tot, sobretot pistes off i vistes espectaculars.

La ruta d'aquest tram: Enllaç

Comença una pista correcte d'asfalt (3 km), fins que comença la pista seguint el riu Rialb. Baixa ple, abundant, amb aigues clares.
Imatge
Imatge

Agafes alçada per el congost del Rialb. Les vistes cada cop millor. De cop, comença un tram asfaltadot, estret i ple ple de gravilleta al mig. Corbes i tornatis que degut a l'estat de "l'asfalt" els faig mes lent que amb terra.
Imatge
Imatge
Imatge

Masies perdudes i abandonades:
Imatge

Imatge
Imatge
Imatge

Imatge

Al fons, Boixols i els preliminars del Boumort.
Imatge

De cop, s'acaba "l'asfalt" (total uns 4-5 km) i torna la pista amb un inici de pedregar que em fa suar la cansalada. Paro, miro el terreny, les vistes i esmorço.
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Continuem fins el poble abandonat de la Rua. Enfilat enmig d'enlloc, testimoni del pas de temps, les 4 cases continuen dretes desde fa anys (Enllaç). Tenen un encant especial els pobles abandonats. Com era posible viure aquí d'alt, sense casi res?
Imatge

Imatge

Suposo que l'entorn ajuda...
Imatge
Imatge
Imatge

Em quedo una estona contemplant el poble, les cases, les montanyes. S'em fa tard. Trams de la pista. Els revolts de pujada, Ok; pero els de baixada amb pedretes, es que no puc...
Imatge

Abans d'arribar al coll de Faidella, un petit altiplà pre-pirinenc. Espectacular.
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge

Coll de Faidella, primer tram aconseguit.
Imatge

No puc evitar baixar unes corbes del port de Faidella. Està molt be. M'arribo fins les vistes a Abella de la Conca i torno a pujar. Obviament, una petita "anada d'olla" evitable en la ruta off que tenia pensada.
Imatge

Imatge

Reculo i pasat el Coll de Faidella, anem per la segona perla del dia. El port mediaval de Boixols del segle XI (Enllaç).

S'agafa just pasat el port. El tram: Enllaç

Es baixa per una pistota en 2 tornatis amb pedres que em tornen a fer suar. Aparco, i un caminet a peu et porta al pont amb 5 minuts. Espectacular, sol, ben plantat, milenari...quina zona, quina vida...
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

La vista a la vall de Rialb, d'on venia.
Imatge

Toca seguir, paso Boixols i a menys de 4 km comença el plat fort de la jornada. La pista off que travessa el Boumort. En total un 50 km de pistes. Llastima que...
Imatge

La ruta: Enllaç

Es un pista que en general, es apta per maxis. La proba es que jo he pasat. Va pujant a bon ritme...i les vistes a tot el Boumort no tenen preu. Pasat els Prats, pases per el coll de Llivia (Enllaç) on comença la reserva del Boumort. Us deixo les fotos...
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Arribes al refugi del Boumort, a 1.886 mts. No hi ha comoditats, pero si pot estar i pasar la nit. Ideal per combinar rutes off de mes d'1 dia...Amb 30 minuts sembla que pots pujar a peu al cim del Boumort.
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

La pista continua i s'enfila fins 1.922 mts (segons GPS), llavors baixa costeijant amb vistes al Pirineu. Son molt amplies i panoràmiques, pero la calitxe "embruta" el cel i la càmara no capta els detalls. Despres torna a pujar fins Prat Montarner. Mes que divertit i espectacular. La pista s'aguanta, puc anar dret una bona estona i els tornatis de pujada s'em donen mes be (dins les meves limitacions).

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Al fons, la pujada al Prat Montaner.
Imatge

Imatge
Imatge

Imatge

Arribo al cim de Prat Montaner (Enllaç). ES-PEC-TA-CU-LAR.
Imatge

Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge

M'hi estic una bona estona contemplant el paisatge. El sol i la bona temperatura acompanya. Aigua i fruita per fer millor el moment. De cop, veig que la pista que tenia marcada fins a Taus, està tancada i el pas està prohibit. Grrr...i ara que?

Per sort, enmig de la solitud apareix un montanyista amb mapes de paper i m'ajuda a reconduir la ruta cap a Cabo. De Cabo, per anar a Taus (per intentar continuar fins el Cantó) hi ha mes tros del desitjat, i junt amb els retard acumulats...doncs em fan replanteijar la ruta. Baixarem a Cabo i cap a casa a dinar. No em dona temps per pujar al Cantó per pistes. Pendent un altre dia...

Aquí la senyal de prohibit, i la pista que em portaria a Taus.
Imatge

Aquí la ruta de baixada a Cabo.
Imatge

Es una baixa entretinguda, amb tot. Pista bona, dolenta (per mi i la GS), amb tornatis de mitja marxa amb pedretes, amb canvis de paisatge, amb 2 cervols que s'em creuen, ...per fer-la. De cop, apareix el poble de Cabo. Recollit sota la montanya, arregladet, fa goig.

La ruta: Enllaç

Imatge

Imatge
Imatge
Imatge

D'alla on he baixat...al cim.
Imatge

Les vistes d'un tram de montanya...
Imatge

De Cabo fins a Organya, una carretera comarcal de 10 km perfecte. Enllaçades, rectes, ..., despres d'hores per pistes, sempre penso com respondrà la GS...i buf perfecte com sempre. Per fi puc posar la 4arta... Arribo a Organya, reposto i inflo els pneumàtics. Toca arribar a dinar a casa sobre les 14:30... i la GS ajuda. Organya, Oliana, Solsona, Manresa, eix, Vic i casa. Realment ràpid.

En fi, un bon matinal GS per mi, amb vistes inolvidables per un racó perdut del prepirineu català. I a mes, embrio per fer un dia trail-maxi (o com es digui) desde Ponts fins mes enllà de St. Joan de l'Erm. Per quan?

Alguna foto mes: Enllaç

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Rialb-Faidella-Boixols-Boumort-Prat Montaner-Cabo

Entrada Autor: Steelman » dl. jul. 29, 2013 7:21 am

ESPECTACULAR com sempre!!!
No et vares fer un banyet en aquesta piscina natural?? Amb la calor que devia fer....
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Jordivili
Presentats
Entrades: 250
Membre des de: dc. abr. 27, 2011 7:20 pm
Ubicació: El Bisaura

Re: Rialb-Faidella-Boixols-Boumort-Prat Montaner-Cabo

Entrada Autor: Jordivili » dl. jul. 29, 2013 9:30 am

Bon dia Carles,
un altre bona matinal de trail tal com ens tens acostumats,la ultima part em sona que la varem fer amb en Pere29 l'any passat per anar direccio viella i es espectacular,gràcies per compartir-la.Amb la teva progressio de rutes OFF ja et veig d'aqui poc amb pneumatics de tacs a la GS :birracat :birracat

Otto
Presentats
Entrades: 183
Membre des de: dc. oct. 10, 2012 6:34 pm
Ubicació: Berga

Re: Rialb-Faidella-Boixols-Boumort-Prat Montaner-Cabo

Entrada Autor: Otto » dl. jul. 29, 2013 5:28 pm

Nano, acollonant la teva sortida........

:okcat :okcat :birracat

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8182
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Rialb-Faidella-Boixols-Boumort-Prat Montaner-Cabo

Entrada Autor: Kpeps » dl. jul. 29, 2013 5:43 pm

quina passada !! l'has fas tot sol aquestes sortides ?? molt maco,gracies per compartir :birracat :birracat
Imatge

Otto
Presentats
Entrades: 183
Membre des de: dc. oct. 10, 2012 6:34 pm
Ubicació: Berga

Re: Rialb-Faidella-Boixols-Boumort-Prat Montaner-Cabo

Entrada Autor: Otto » dl. jul. 29, 2013 6:40 pm

:sorry

Un altre dia, aixo es diu i segur que mes d'un, et farem companyia.

:jajacat :jajacat

Avatar de l’usuari
CarlesOsonaGS
Presentats
Entrades: 427
Membre des de: dc. feb. 09, 2011 9:45 pm
Ubicació: Centelles (Osona)

Re: Rialb-Faidella-Boixols-Boumort-Prat Montaner-Cabo

Entrada Autor: CarlesOsonaGS » dl. jul. 29, 2013 7:48 pm

[quote user="Steelman" post="239442"]ESPECTACULAR com sempre!!!
No et vares fer un banyet en aquesta piscina natural?? Amb la calor que devia fer....[/quote]

La veritat es que la ruta i el paisatge em va agradar molt. Es pot fer amb maxis i amb la rapidessa que la pericia de cadascu li permeti. El bany...vaig estar temptat, pero estaba fresqueta i no portaba banyador; encara que no m'importaria fer un "calvo". La veritat es que anava just de temps, com sempre.


[quote user="Jordivili" post="239446"]Bon dia Carles,
un altre bona matinal de trail tal com ens tens acostumats,la ultima part em sona que la varem fer amb en Pere29 l'any passat per anar direccio viella i es espectacular,gràcies per compartir-la.Amb la teva progressio de rutes OFF ja et veig d'aqui poc amb pneumatics de tacs a la GS :birracat :birracat[/quote]

Una altre mantinal de casi 8 hores...(de 6:00 a 14:00). Home, com una ruta per anar a Vielha, pujant de Cabó i baixant per el Coll de Llivia cap a Pessonada i la Pobla de Segur. En alguna foto es veu el pantà de Talarm. Sobre els tacs...es el dilema de sempre. El 98% vaig asfalt i el "mixtes" Anakee II doncs em duren, em permeten anar ràpid per asfalt i sobreviure a les pistes. Necesitaria un joc de llantes i poguer-me fer el canvi jo. Si em poso els tacs sense tenir-ne cap mes, aniré per asfalt amb cert neguit...dilema.

[quote user="Kpeps" post="239485"]quina passada !! l'has fas tot sol aquestes sortides ?? molt maco,gracies per compartir :birracat :birracat[/quote]

Encara et dec unes cerveses per el suport del movil...l'has vist? Solet si, es que a aquelles hores no crec que siguin per montar una sortideta. La propera, a veure si puc tot el dia i sortim a una hora mes decent.


[quote user="Otto" post="239491"]:sorry

Un altre dia, aixo es diu i segur que mes d'un, et farem companyia.

:jajacat :jajacat[/quote]

Otto, la propera serà potser la mateixa, pero seguint fins el Cantó + St. Joan de l'Erm i fins on arribi. Intentaré que sigui un dia complert, i això si, jo soc vaca maxi lenta...vull dir que a part de mirar i tirar fotos, la GS m'ha de durar molt de temps...

Otto
Presentats
Entrades: 183
Membre des de: dc. oct. 10, 2012 6:34 pm
Ubicació: Berga

Re: Rialb-Faidella-Boixols-Boumort-Prat Montaner-Cabo

Entrada Autor: Otto » dl. jul. 29, 2013 9:08 pm

Cap problema. Amb mi, ja pots comptar-hi.

:form anem!!!!!!

Fazer i Nina
Presentats
Entrades: 425
Membre des de: dv. juny 12, 2009 8:43 am
Ubicació: Catalunya
Contacta:

Re: Rialb-Faidella-Boixols-Boumort-Prat Montaner-Cabo

Entrada Autor: Fazer i Nina » dl. jul. 29, 2013 9:28 pm

Felicitats per la ruta :birracat ... aquests camins fa "quatre" dies només eren per trails més lleugeres, veig que les han arreglat ... llastima :nonocat

Respon

Torna a “Zona Trail”