Pista Coll De Pal-Masella

Tot sobre el mon trail.
Novetats,equipament,sortides,rutes,...

Moderadors: Airald, Kinder

Pep1200GS
Presentats
Entrades: 276
Membre des de: dg. març 27, 2011 11:34 am
Ubicació: Barcelona

Pista Coll De Pal-Masella

Entrada Autor: Pep1200GS » dj. ago. 29, 2013 8:14 pm

Hola..!!

Fa temps que vull "tafanejar" aquesta pista però entre que no trobo el moment i no la vull fer sol, per qüestions de seguretat( fer 1,62 i tenir una GS 1200 no és la millor combinació..), em preguntava si hi ha algún company que hi hagi passat i si realment te dificultats resenyables..??? :burrucat

També ja posats a ón va a parar? És un cul de sac o realment te sortida a Masella..? :please

Gràcies per endavant..

Pep

Avatar de l’usuari
Cesc
Presentats
Entrades: 269
Membre des de: dl. març 04, 2013 11:30 am
Ubicació: Terrassa

Re: Pista Coll De Pal-Masella

Entrada Autor: Cesc » dj. ago. 29, 2013 9:53 pm

no te cap complicacio, a l'estiu clar

Avatar de l’usuari
Pere29
Presentats
Entrades: 397
Membre des de: dg. maig 08, 2011 8:42 pm
Ubicació: Torelló

Re: Pista Coll De Pal-Masella

Entrada Autor: Pere29 » dj. ago. 29, 2013 10:03 pm

No te cap complicacio de fer i vas a parar al parkin de la masella. Tingues en compte que passes pel mig de les pistes i que pots trobar gent de manteniment i tambe els que fan decens en bici.

Si vas sol millor fer direccio coll de pal- masella " com dius" tu dic perque fa baixada i es mes facil que en sentit contrari.

Avatar de l’usuari
CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Re: Pista Coll De Pal-Masella

Entrada Autor: CMB » dj. ago. 29, 2013 11:22 pm

Hola

Certament la pista és realitzable 100% per una GS 1200, però pot tenir un parell de punts que poden ser un xic complicats depen de com estigui la pista. Més que res per que baixa en alguns trams per mig de la pista d'esquí.

Ho he fet amb la GS800 i també amb el cotxe (4x4 light)

No tinc clar si pot ser millor fer-la de pujada o de baixada. A mi sempre m'agraden més les pujades...

Et recomanaria de quan arribis a la Masella anar a fer la zona de sobre la Collada de Tosses. Accessible també des de La Molina mateix. Hi ha una pista ben fàcil fins a Queixans.

Salut

Pep1200GS
Presentats
Entrades: 276
Membre des de: dg. març 27, 2011 11:34 am
Ubicació: Barcelona

Re: Pista Coll De Pal-Masella

Entrada Autor: Pep1200GS » dv. ago. 30, 2013 6:43 am

Gràcies...!!
Si m'acabo animant ja us reportaré les meves impresions...!! :gathering :gathering

Pep

Avatar de l’usuari
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Re: Pista Coll De Pal-Masella

Entrada Autor: Llagasta » dv. ago. 30, 2013 7:59 am

la baixada final per la pista d´esqui si está moll o molt humit.
Imatge

Pep1200GS
Presentats
Entrades: 276
Membre des de: dg. març 27, 2011 11:34 am
Ubicació: Barcelona

Re: Pista Coll De Pal-Masella

Entrada Autor: Pep1200GS » dv. ago. 30, 2013 8:06 am

[quote user="Llagasta" post="241457"]la baixada final per la pista d´esqui si está moll o molt humit.[/quote]


Millor fer-ho de pujada...? :please

Pep

Avatar de l’usuari
VMan
Presentats
Entrades: 803
Membre des de: dj. ago. 05, 2010 3:00 am
Ubicació: Manresa

Re: Pista Coll De Pal-Masella

Entrada Autor: VMan » dv. ago. 30, 2013 9:09 am

La pista que parleu es aquesta
http://goo.gl/maps/DXyaL

Avatar de l’usuari
Mamut
Presentats
Entrades: 612
Membre des de: ds. jul. 09, 2011 6:51 pm
Ubicació: Andorra

Re: Pista Coll De Pal-Masella

Entrada Autor: Mamut » dv. ago. 30, 2013 9:34 am

[quote user="CMB" post="241451"]Et recomanaria de quan arribis a la Masella anar a fer la zona de sobre la Collada de Tosses. Accessible també des de La Molina mateix. Hi ha una pista ben fàcil fins a Queixans.[/quote] I, aquesta altra que diu en CMB, quina es?
.
Estem en guerra

Avatar de l’usuari
CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Re: Pista Coll De Pal-Masella

Entrada Autor: CMB » dv. ago. 30, 2013 1:34 pm

[quote user="Mamut" post="241464"][quote user="CMB" post="241451"]Et recomanaria de quan arribis a la Masella anar a fer la zona de sobre la Collada de Tosses. Accessible també des de La Molina mateix. Hi ha una pista ben fàcil fins a Queixans.[/quote] I, aquesta altra que diu en CMB, quina es?[/quote]

Dues opcions:

1. Enllaç, Estas creaunet la frontera per un prat... ( ¿? ;-) ) Llavors pujar fins aqui: Enllaç, Coma Morera. Les vistes són impressionats sobre el Puigmal i La Cerdanya

2. Enllaç,arribar fins a Queixans

Pep1200GS
Presentats
Entrades: 276
Membre des de: dg. març 27, 2011 11:34 am
Ubicació: Barcelona

Re: Pista Coll De Pal-Masella

Entrada Autor: Pep1200GS » dv. ago. 30, 2013 1:49 pm

[quote user="CMB" post="241490"][quote user="Mamut" post="241464"][quote user="CMB" post="241451"]Et recomanaria de quan arribis a la Masella anar a fer la zona de sobre la Collada de Tosses. Accessible també des de La Molina mateix. Hi ha una pista ben fàcil fins a Queixans.[/quote] I, aquesta altra que diu en CMB, quina es?[/quote]

Dues opcions:

1. Enllaç, Estas creaunet la frontera per un prat... ( ¿? ;-) ) Llavors pujar fins aqui: Enllaç, Coma Morera. Les vistes són impressionats sobre el Puigmal i La Cerdanya

2. Enllaç,arribar fins a Queixans[/quote]


Carles ja ens hi portaràs perquè encara acabarem a la Val d'Aran...!!

Pep

Avatar de l’usuari
CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Re: Pista Coll De Pal-Masella

Entrada Autor: CMB » dv. ago. 30, 2013 1:55 pm

[quote user="Pep1200GS" post="241492"][quote user="CMB" post="241490"][quote user="Mamut" post="241464"][quote user="CMB" post="241451"]Et recomanaria de quan arribis a la Masella anar a fer la zona de sobre la Collada de Tosses. Accessible també des de La Molina mateix. Hi ha una pista ben fàcil fins a Queixans.[/quote] I, aquesta altra que diu en CMB, quina es?[/quote]

Dues opcions:

1. Enllaç, Estas creaunet la frontera per un prat... ( ¿? ;-) ) Llavors pujar fins aqui: Enllaç, Coma Morera. Les vistes són impressionats sobre el Puigmal i La Cerdanya

2. Enllaç,arribar fins a Queixans[/quote]


Carles ja ens hi portaràs perquè encara acabarem a la Val d'Aran...!!

Pep[/quote]

Jajajaja

No home, no. Les indicacions són clares.

Aquesta opció fins a Queixans podria passar-hi tranquilament un camió! De fet son pistes per anar a cercar bestiar.

De fet resta pendent fer una ruta trail light per a maxi trails per aquesta zona. Hi ha diverses pistes que es poden fer. S'ha parlat diverses vegades i s'ha fet algun intent però llavors la gent no s'hi apunta!!!

Veurem

Pep1200GS
Presentats
Entrades: 276
Membre des de: dg. març 27, 2011 11:34 am
Ubicació: Barcelona

Re: Pista Coll De Pal-Masella

Entrada Autor: Pep1200GS » dv. ago. 30, 2013 2:21 pm

Si la prepareu amb temps per quadrar agendes m'ho pensaría ara que estic animat..!! :burrucat :burrucat

Pep

Avatar de l’usuari
VMan
Presentats
Entrades: 803
Membre des de: dj. ago. 05, 2010 3:00 am
Ubicació: Manresa

Re: Pista Coll De Pal-Masella

Entrada Autor: VMan » dv. ago. 30, 2013 3:58 pm

[quote user="VMan" post="241463"]La pista que parleu es aquesta
http://goo.gl/maps/DXyaL[/quote]

M'autocito :cat_vergonya , m'he deixat un signe molt important ?:cat_vergonya ,era una pregunta
La pista que parleu es aquesta?
http://goo.gl/maps/DXyaL

Avatar de l’usuari
Mamut
Presentats
Entrades: 612
Membre des de: ds. jul. 09, 2011 6:51 pm
Ubicació: Andorra

Re: Pista Coll De Pal-Masella

Entrada Autor: Mamut » dv. ago. 30, 2013 4:46 pm

[quote user="CMB" post="241490"]
Dues opcions:
.... etc.[/quote]
Entesos. Moltes gràcies.
.
Estem en guerra

Avatar de l’usuari
CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Re: Pista Coll De Pal-Masella

Entrada Autor: CMB » dv. ago. 30, 2013 6:31 pm

Recupero dues fotos de quan vam fer una prèvia per la zona...

Inici pista del coll de Pal a la Masella

Imatge

Connexió amb França... (ejem)

Imatge

Salut

Avatar de l’usuari
Mamut
Presentats
Entrades: 612
Membre des de: ds. jul. 09, 2011 6:51 pm
Ubicació: Andorra

Re: Pista Coll De Pal-Masella

Entrada Autor: Mamut » dt. set. 17, 2013 9:51 pm

Avui hi he anat amb el Toyota.

He seguit la ruta que deia en VMan :
http://goo.gl/maps/olFhb

He entrat des de la C-16 molt a prop de la boca sud del Túnel [strike]de Tosses[/strike] del Cadí
(al tanto, baixant del túnel hi ha línia continua) (aquesta foto mira cap a la boca del túnel)
Imatge

per una pista de terra:
Imatge

fins a trobar a 450 m. la ctra. asfaltada BV-4204 que ve de Bagà:
Imatge

he girat a l'esquerra i l'he seguit durant uns 11 kms. fins a Coll de Pal:
Imatge

Fins aqui, cap problema.
A partir d'aqui, a l'entrar a la província de Girona, comença la pista de terra:
Imatge

I mentrestant hi anava pensava que jo m'hi veuria en cor de fer-la amb la meva VStrom amb rodes de carretera, perque es ampla i planeja força.
Fins que he trobat un tram a l'obaga amb força pendent i molt esmicolat. Ep! per aqui ja no. Caldria una moto amb rodes de tacs.

La resta de baixada, segueix sense gaires problemes la pista de terra, ampla, amb més o menys grava, però sense roderes ni grans desnivells.
Se m'han acabat les piles de la càmera de fotos i no us puc oferir més imatges.
S'arriba a Masella fàcilment. Son uns 6 kms. de pista des de Coll de Pal fins Masella.

He seguit la recomanació d'en CMB i m'he arribat a l'estació de La Molina i he pujat fins a Coma Morera.
Unes vistes espectaculars, es veritat.

Però a dalt de la pista de la zona espanyola el pas està prohibit sota pena de 300 € de multa si t'empaiten els de Medi Natural o els Mossos.
I en travessar la ratlla de la frontera et poses per uns prats que fa pena de trepitjar o per unes roderes infernals. Sense saber ben bé si a França tampoc està permesa la circulació per aquesta zona.
La baixada, cap a Osseja des del Coma Morera per una carretereta asfaltada.
Un dia rodó.
Mamut l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. set. 17, 2013 10:05 pm, en total s’ha editat 8 vegades.
.
Estem en guerra

Avatar de l’usuari
Cesc
Presentats
Entrades: 269
Membre des de: dl. març 04, 2013 11:30 am
Ubicació: Terrassa

Re: Pista Coll De Pal-Masella

Entrada Autor: Cesc » dt. set. 17, 2013 9:57 pm

Mamut crec que et refereixas al tunel del Cadi no el de Tosses ¿oi?

Avatar de l’usuari
Mamut
Presentats
Entrades: 612
Membre des de: ds. jul. 09, 2011 6:51 pm
Ubicació: Andorra

Re: Pista Coll De Pal-Masella

Entrada Autor: Mamut » dt. set. 17, 2013 9:59 pm

[quote user="Cesc" post="242572"]Mamut crec que et refereixas al tunel del Cadi no el de Tosses ¿oi?[/quote] Hosti tu! Tens raó. Ara ho rectificaré. Gràcies.
Em deu haver traït el subconscient gironí de les ganes de que facin d'una vegada un túnel que ens eviti la Collada (quan no anem en moto, es clar)
Mamut l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. set. 17, 2013 10:01 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
.
Estem en guerra

Pep1200GS
Presentats
Entrades: 276
Membre des de: dg. març 27, 2011 11:34 am
Ubicació: Barcelona

Re: Pista Coll De Pal-Masella

Entrada Autor: Pep1200GS » dt. set. 17, 2013 10:55 pm

[quote user="Mamut" post="242568"]Avui hi he anat amb el Toyota.

He seguit la ruta que deia en VMan :
http://goo.gl/maps/olFhb

He entrat des de la C-16 molt a prop de la boca sud del Túnel [strike]de Tosses[/strike] del Cadí
(al tanto, baixant del túnel hi ha línia continua) (aquesta foto mira cap a la boca del túnel)
Imatge

per una pista de terra:
Imatge

fins a trobar a 450 m. la ctra. asfaltada BV-4204 que ve de Bagà:
Imatge

he girat a l'esquerra i l'he seguit durant uns 11 kms. fins a Coll de Pal:
Imatge

Fins aqui, cap problema.
A partir d'aqui, a l'entrar a la província de Girona, comença la pista de terra:
Imatge

I mentrestant hi anava pensava que jo m'hi veuria en cor de fer-la amb la meva VStrom amb rodes de carretera, perque es ampla i planeja força.
Fins que he trobat un tram a l'obaga amb força pendent i molt esmicolat. Ep! per aqui ja no. Caldria una moto amb rodes de tacs.

La resta de baixada, segueix sense gaires problemes la pista de terra, ampla, amb més o menys grava, però sense roderes ni grans desnivells.
Se m'han acabat les piles de la càmera de fotos i no us puc oferir més imatges.
S'arriba a Masella fàcilment. Son uns 6 kms. de pista des de Coll de Pal fins Masella.

He seguit la recomanació d'en CMB i m'he arribat a l'estació de La Molina i he pujat fins a Coma Morera.
Unes vistes espectaculars, es veritat.

Però a dalt de la pista de la zona espanyola el pas està prohibit sota pena de 300 € de multa si t'empaiten els de Medi Natural o els Mossos.
I en travessar la ratlla de la frontera et poses per uns prats que fa pena de trepitjar o per unes roderes infernals. Sense saber ben bé si a França tampoc està permesa la circulació per aquesta zona.
La baixada, cap a Osseja des del Coma Morera per una carretereta asfaltada.
Un dia rodó.[/quote]


Gàcies company, aviam si la puc acabar de fer abans no arribi la neu i el fred de l'hivern..!!!

Pep

Respon

Torna a “Zona Trail”