Honda NX650, DOMINATOR

Tot sobre el mon trail.
Novetats,equipament,sortides,rutes,...

Moderadors: Airald, Kinder

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Honda NX650, DOMINATOR

Entrada Autor: 650X » dg. set. 22, 2013 12:46 pm

Els que l'heu tingut o en sabeu històries, es una moto de la que m'agradaria saber-ne més, versions, millores, punts a millorar i flaqueses. Es una màquina apta per al trail? les suspensions eren correctes? tenia prou potència per anar per asfalt a ritme?

L'altre dia em vaig enamorar... :boig :boig :herat :herat :boig :boig

Imatge

Avatar de l’usuari
Cesc
Presentats
Entrades: 269
Membre des de: dl. març 04, 2013 11:30 am
Ubicació: Terrassa

Re: Honda NX650, DOMINATOR

Entrada Autor: Cesc » dg. set. 22, 2013 1:06 pm

a mi em va passar el mateix pero l'any 1989 i en vaig comprar une igual que la foto, la moto tenia molta mes qualitat que la Cagiva 450 que tenia, pero per fer camins la Cagiva era superior, mes o menys com tu, que de una KTM 690 a la Domi la trovaras un ferro. :b9

Avatar de l’usuari
Llebra
Presentats
Entrades: 167
Membre des de: dl. juny 04, 2012 4:39 pm
Ubicació: Maresme nord / Pere

Re: Honda NX650, DOMINATOR

Entrada Autor: Llebra » dg. set. 22, 2013 1:27 pm

Hola, Enric, abans de comprar la 2a XT600 (que ja coneixes), vaig voler provar una dominator, que té més baixos, més motor en general, més protecció aerodinàmica (bé, no gaire més, però més), i en vaig provar un parell per aquests camins de sauló relliscós que tenim pel Montnegre... i ja has vist, vaig tornar a la XT...

Vaig trobar molt més pes, inèrcies, i no gaires millors suspensions, total, que relliscava molt i anava on volia. Arra, per trail suau (molt), i carreteres revirades, millor que la xt.

I que quedi clar que hi ha mans i mans ( i mans que haurien de portar mitjons)... Al que li vaig vendre la Transalp, anava més ràpid i segur pel monte del que hi aniré mai jo :nonocat

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: Honda NX650, DOMINATOR

Entrada Autor: 650X » dg. set. 22, 2013 10:29 pm

Gràcies per els comentaris, no voldria pas substituir la ktm 690, per ara es la trail lleugera que necessito, hi ha més motor del que puc aprofitar i em dona la lleugeressa suficient per poder fer el cabra per casi on vulgui.
Vaig tenir pensaments impurs però no per canviar de moto, sino per fer la tonteria de agafar-me'n una tirada de preu i anar deixant-la poc a poc preparada per alguna aventura africana. Qui sap... :sonat
Per això ara pregunto, com a moto de 15 anys, creieu els que n'heu tingut una que es més fiable (per a rutes llargues) que una actual 650 injectada i amb electrònica per para un tren... o també eren delicades?

Salut!

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Honda NX650, DOMINATOR

Entrada Autor: Randy-650 » dg. set. 22, 2013 11:28 pm

Quan jo feia trail hi havia un company que en portava una. La portava fineta el paio, però a les trialeres agafava uns calentons el motor que tela. Al anar per aire i anant poc a poc en primera l'oli s'escalfava de mala manera i es degradava. També recordo que va petar el basculant. Però clar, feiem molt el burro per les motos que pprtàvem....

Com a moto per anar al Marroc potser es quedaria curta de suspensiò del darrera, a menys que es vagi xino-xano.

No t'aniria millor una XT 660? La veig molt més preparada i més lleugera. Potser més careta, clar, però per anar a llocs que vés a saber que si tens una avaria, sigui un model un pèl més actual per trovar recanvis en condicions.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Cesc
Presentats
Entrades: 269
Membre des de: dl. març 04, 2013 11:30 am
Ubicació: Terrassa

Re: Honda NX650, DOMINATOR

Entrada Autor: Cesc » dl. set. 23, 2013 9:59 am

Enric explica millor el que es per tu una "Aventura Africana" :picant

Avatar de l’usuari
Hook
Presentats
Entrades: 231
Membre des de: dc. març 13, 2013 7:34 pm
Ubicació: Romanyà de la Selva

Re: Honda NX650, DOMINATOR

Entrada Autor: Hook » dl. set. 23, 2013 10:20 am

Quan va sortir al mercat fou una gran joguina... sobretot per carreteres revirades.
LLeugera, ágil, un bon manillar ample, molts baixos per ser una 650 dels 90'.
Amb un canvi d'escapament s'hi guanyava molt.

Jo en vaig dur una d'un amic uns mesos i el record que en tinc és molt bo.
De la qualitat OFF no te'n puc dir gaire tan sols vaig fer pistes amples i es comportava.

Al veure les fotos m'hi has fet pensar.

Aquesta és la meva aportació.
Salut

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: Honda NX650, DOMINATOR

Entrada Autor: 650X » dl. set. 23, 2013 5:15 pm

Gràcies a tots... seguiré rumiant

Cesc... algun viatget al Marroc, qui sap si més avall... no ho sé encara falta molt. :cat_vergonya

Avatar de l’usuari
XaviTwin
Presentats
Entrades: 355
Membre des de: dc. abr. 23, 2008 10:27 pm

Re: Honda NX650, DOMINATOR

Entrada Autor: XaviTwin » dl. set. 23, 2013 5:37 pm

Jo també me las miro, però es clar es tenen que refer.

buscant alguna coseta per sortides trail. Tinc bons records d'aquest model de la gent que la duia en l'època. Es dura i en general el meu pare es acceptable en tots els terrenys.

encara que si trobes una Yamaha TT600

en tot cas, i agafes una XR600 i una NX650 i surt una XR650L :okcat

Imatge

...V...
cor V-Twin

Avatar de l’usuari
Gurringo
Presentats
Entrades: 59
Membre des de: dv. abr. 27, 2012 5:51 pm

Re: Honda NX650, DOMINATOR

Entrada Autor: Gurringo » dl. set. 23, 2013 6:20 pm

Doncs et puc explicar un munt de coses de la primera i autèntica Dominator (com la de la foto).
De fet vaig anar a la seva presentació mundial (en aquella època per la meva feina era el que em tocava), a l'illa de Sicilia. El recorregut de proves era per pistes de cendre i lava fins a pujar tot el que et deixaven al volcà Etna.
En aquells moments no hi havia cap moto semblant, i s'ha de dir que els de Honda la van encertar de ple.
Nomes tornar a casa en vaig encarregar una i vaig estrenar una de les primeres unitats que van arribar (en color blau, però).
La vaig tenir molts anys. De fet la vaig vendre fa només uns 10 anys (crec que per 900€).
En el seu moment era una de les primeres "trail" autèntiques (i el concepte trail també era nou). Amb aquesta moto fèiem de tot: carretera, amb i sense parella, pistes de tot tipus, i fins i tot s'intentava amb més o menys èxit alguna trialera (fàcil, per descomptat).
La moto es (o era, en el meu cas), molt i molt dura i resistent. I senzilla de manteniment. Li vaig fer molts km., molts d'ells amb poca cura de no maltractar-la, i sempre resistia. No vaig tenir cap avaria greu. Canviar oli, bugia, gomes... i apa...
Amb comparació amb una moto actual, suposo que la primera cosa que trobaríem criticable serien les suspensions (poc recorregut), i al pes al davant. Però en canvi era (es) bastant còmoda de posició i de seient, i el motor, sense tenir una potència molt elevada, suficient per fer trail normal.
Ara, agafada amb la comparació de les motos actuals i per fer segons què, i segons per a qui, potser la primera impressió seria que es un "ferro".
Crec que s'ha de valorar amb la perspectiva del que era i va ser en el seu dia. I una prova del seu encert es que encara se'n veuen moltes rodant.

Avatar de l’usuari
Cesc
Presentats
Entrades: 269
Membre des de: dl. març 04, 2013 11:30 am
Ubicació: Terrassa

Re: Honda NX650, DOMINATOR

Entrada Autor: Cesc » dl. set. 23, 2013 6:32 pm

[quote user="650X" post="242869"]

Cesc... algun viatget al Marroc, qui sap si més avall... no ho sé encara falta molt. :cat_vergonya[/quote]
doncs per mi amb la KTM 690 amb diposit gran i suports per alforges i cap a l'Africa. millor que em la teva moto actual no aniras en cap. :okcat

Avatar de l’usuari
CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Re: Honda NX650, DOMINATOR

Entrada Autor: CMB » dl. set. 23, 2013 6:58 pm

[quote user="Gurringo" post="242878"]Doncs et puc explicar un munt de coses de la primera i autèntica Dominator (com la de la foto).
De fet vaig anar a la seva presentació mundial (en aquella època per la meva feina era el que em tocava), a l'illa de Sicilia. El recorregut de proves era per pistes de cendre i lava fins a pujar tot el que et deixaven al volcà Etna.
En aquells moments no hi havia cap moto semblant, i s'ha de dir que els de Honda la van encertar de ple.
Nomes tornar a casa en vaig encarregar una i vaig estrenar una de les primeres unitats que van arribar (en color blau, però).
La vaig tenir molts anys. De fet la vaig vendre fa només uns 10 anys (crec que per 900€).
En el seu moment era una de les primeres "trail" autèntiques (i el concepte trail també era nou). Amb aquesta moto fèiem de tot: carretera, amb i sense parella, pistes de tot tipus, i fins i tot s'intentava amb més o menys èxit alguna trialera (fàcil, per descomptat).
La moto es (o era, en el meu cas), molt i molt dura i resistent. I senzilla de manteniment. Li vaig fer molts km., molts d'ells amb poca cura de no maltractar-la, i sempre resistia. No vaig tenir cap avaria greu. Canviar oli, bugia, gomes... i apa...
Amb comparació amb una moto actual, suposo que la primera cosa que trobaríem criticable serien les suspensions (poc recorregut), i al pes al davant. Però en canvi era (es) bastant còmoda de posició i de seient, i el motor, sense tenir una potència molt elevada, suficient per fer trail normal.
Ara, agafada amb la comparació de les motos actuals i per fer segons què, i segons per a qui, potser la primera impressió seria que es un "ferro".
Crec que s'ha de valorar amb la perspectiva del que era i va ser en el seu dia. I una prova del seu encert es que encara se'n veuen moltes rodant.[/quote]

Caram, una bona explicació Joan!

Recordo la pujada a l'Etna, actualment amb uns mega-camions amb unes rodes immenses... Havia de ser divertit pujar-hi amb moto alhora que impressionant per les alçades que s'asoleixen!

No he provat mai aquesta moto, pero si hi ha gent que va amb 1200GS al desert, amb aquesta s'hi aniria 100 vegades millor, no?

Quan dius que hi vas Enric?

:okcat

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: Honda NX650, DOMINATOR

Entrada Autor: 650X » dt. set. 24, 2013 6:36 am

De moment no vaig enlloc... :b9 :b9 :b9 :b9

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8182
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Honda NX650, DOMINATOR

Entrada Autor: Kpeps » dt. set. 24, 2013 8:59 am

vaig tenir aquest mateix model,INDESTRUCTIBLE,un motor alegre,divertida per corbes i si feies algun cami podies anar a tot arreu,no parlo del que feu vosaltres,dic cami...els dissabtes pujavem a Begues desde Castelldefels una bona colla i per aquelles carreteres era divertidissima,peu a fora i gassss,per anar a mes de 120 no es la moto,pero a a quest velocitat fins a la lluna,on la recordo que em vaig divertir mes va ser quan van abandonar el circuit de KarTs de l'autovia,com la creuava de darrere,un parell d'anys despres vaig comprar una de color blau i verd canviava alguna cosa de l'estetica pero en si era la mateixa moto :birracat :birracat
p.d.no se per quan te la venen pero pagar mes de 500 euros d'aquestes maquines es tirar diners :nonocat :nonocat
Kpeps l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. set. 24, 2013 9:00 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Avatar de l’usuari
Llebra
Presentats
Entrades: 167
Membre des de: dl. juny 04, 2012 4:39 pm
Ubicació: Maresme nord / Pere

Re: Honda NX650, DOMINATOR

Entrada Autor: Llebra » dt. set. 24, 2013 12:02 pm

Doncs ara que has explicat el perquè de tot plegat, canvio d'opinió: Crec que si vols fer pistes amples, carreteres dolentes, i el camí fins al ferry, millor aquesta que una xt (fiables i dures totes dues). Però també crec que la que tens ara, amb un dipòsit més gros (o bidons), i alforges, és més que vàlida i força més divertida.

T'ho dic des de l'experiència de NO haver anat mai més al sud de Tarragona :cat_vergonya (O sigui que jo millor que :callo , però he llegit molt sobre el tema :b9 )

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: Honda NX650, DOMINATOR

Entrada Autor: 650X » dt. set. 24, 2013 3:10 pm

Potser l'he liat massa, tampoc es que estigui mirant un model determinat per a fer un viatge concret, estava recabant info per qui sap quan...

Segurament les màquines velles (antigues... com l'hi volguem dir) han estat superades amb escreix per a models nous, més potents, amb un menor consum, millors suspensions...etc etc... però no se si per la simplicitat de la mecànica, o que abans els traileros eren més espavilats, o que tothom tenia més asumit que en qualsevol moment podies quedar tirat, es respirava una major sensació d'indestructibilitat mecànica i major fiabilitat.

Sense anar més lluny i desprès d'haver iniciat aquest post ahir la KTM690 va tenir l'honor de ser la primera moto que em deixa tirat amb 150.000km ( no va ser greu... ) a 6km de casa i amb plà, vaig empenyer i punt.

Les motos et llegeixen el pensament? :666 :666 :666

Salut

PD: ... i no va ser per falta de benzina :b9

Avatar de l’usuari
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Re: Honda NX650, DOMINATOR

Entrada Autor: Llagasta » dt. set. 24, 2013 4:43 pm

[quote user="650X" post="242920"]Potser l'he liat massa, tampoc es que estigui mirant un model determinat per a fer un viatge concret, estava recabant info per qui sap quan...

Segurament les màquines velles (antigues... com l'hi volguem dir) han estat superades amb escreix per a models nous, més potents, amb un menor consum, millors suspensions...etc etc... però no se si per la simplicitat de la mecànica, o que abans els traileros eren més espavilats, o que tothom tenia més asumit que en qualsevol moment podies quedar tirat, es respirava una major sensació d'indestructibilitat mecànica i major fiabilitat.

Sense anar més lluny i desprès d'haver iniciat aquest post ahir la KTM690 va tenir l'honor de ser la primera moto que em deixa tirat amb 150.000km ( no va ser greu... ) a 6km de casa i amb plà, vaig empenyer i punt.

Les motos et llegeixen el pensament? :666 :666 :666

Salut

PD: ... i no va ser per falta de benzina :b9[/quote]

perdona Enric: Entenc que amb la KTM 690 portes 150000 Qms. ? :eyes
Imatge

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: Honda NX650, DOMINATOR

Entrada Autor: 650X » dt. set. 24, 2013 4:50 pm

[quote user="Llagasta" post="242924"][quote user="650X" post="242920"]Potser l'he liat massa, tampoc es que estigui mirant un model determinat per a fer un viatge concret, estava recabant info per qui sap quan...

Segurament les màquines velles (antigues... com l'hi volguem dir) han estat superades amb escreix per a models nous, més potents, amb un menor consum, millors suspensions...etc etc... però no se si per la simplicitat de la mecànica, o que abans els traileros eren més espavilats, o que tothom tenia més asumit que en qualsevol moment podies quedar tirat, es respirava una major sensació d'indestructibilitat mecànica i major fiabilitat.

Sense anar més lluny i desprès d'haver iniciat aquest post ahir la KTM690 va tenir l'honor de ser la primera moto que em deixa tirat amb 150.000km ( no va ser greu... ) a 6km de casa i amb plà, vaig empenyer i punt.

Les motos et llegeixen el pensament? :666 :666 :666

Salut

PD: ... i no va ser per falta de benzina :b9[/quote]

perdona Enric: Entenc que amb la KTM 690 portes 150000 Qms. ? :eyes[/quote]
:cat_vergonya NOOO!! volia dir que amb per primer cop a la vida, i 150.000kms fets amb vàries motos la katy ha sigut la primera que m'ha fet tornar a casa remant :b9 :b9 :b9

Avatar de l’usuari
Cesc
Presentats
Entrades: 269
Membre des de: dl. març 04, 2013 11:30 am
Ubicació: Terrassa

Re: Honda NX650, DOMINATOR

Entrada Autor: Cesc » dt. set. 24, 2013 4:54 pm

quina averia va ser?

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: Honda NX650, DOMINATOR

Entrada Autor: 650X » dt. set. 24, 2013 5:26 pm

[quote user="Cesc" post="242926"]quina averia va ser?[/quote]
el foradet per el que entren els últims 2 litres de benzina a la bomba estava obturat, vaig desmuntar la bomba i vaig fer vàries comprovacions i tot era correcte, per tant sols podia ser això. La boca del dipòsit de la 690 està en molt mal lloc i sempre, encara que vagis amb cura hi cau alguna brosa o fang.

Respon

Torna a “Zona Trail”