Yamaha XT600Z TENERE

Tot sobre el mon trail.
Novetats,equipament,sortides,rutes,...

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Yamaha XT600Z TENERE

Entrada Autor: 650X » dj. set. 26, 2013 7:34 am

A veure qui pot explicar aventures i desventures d'aquesta moto...

Imatge

He estat mirant una mica la seva història per la xarxa i la veritat es que potser encara m'agrada més que la Dominator. Tot i que com veureu a les especificacions el model original s'ha anat descafeinant amb l'evolució... 144kg en sec la primera :okcat 255mm - 235mm de suspensions contra l'últim model de 168kg i 220mm - 200mm

Imatge

Salut

Avatar de l’usuari
Ximetric
Presentats
Entrades: 540
Membre des de: dl. gen. 03, 2011 4:33 pm
Ubicació: Roda de Berà, a "l´encant de la Costa Daurada"

Re: Yamaha XT600Z TENERE

Entrada Autor: Ximetric » dj. set. 26, 2013 9:17 am

M'estàs començant a fer por !!!!
...escolta, cada any el final de gener i principi de febrer tinc lliure, i dormir en tenda i menjar sorra (o no menjar) no em fa res, i tinc un remolc molt xulo... je, je.
Moltes ganes d'anar en moto i poc temps per fer-ho.
Ex R1200GS ADV '06 ...però tornaré !!
MotoVolta 2016: repúbliques soviètiques + Pamir Highway

Avatar de l’usuari
JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Re: Yamaha XT600Z TENERE

Entrada Autor: JoanCG » dj. set. 26, 2013 9:45 am

L'he provat i va de conya, ja que un amic en tenia una, però tens un problema grèu, Enric....i és que estàs acostumat a una KTM690 Enduro.

Es justament per això, Enric, que em vaig comprar de 2ª mà la una KTM 690 com la que tens, després de mirar per el mercat totes les altres opcions com aquesta, ja que em volia gastar màxim 1500€. Però al final vaig trobar a bon preu la que tinc d’un noi que per una hèrnia discal no podia agafar la moto...

La 690 és la única junt amb la BMW 650 Challenge que pesa aquests 150Kgs aprox, que té bones suspensions, bon bastidor, i components de qualitat. I com aquestes dues, però més econòmiques, vaig valorar també com a bones, la Yamaha TT600 com ara la del Tiramilles, i la Honda XR650, totes dues a preus semblants al que volia gastar-me, i un punt mig correcte entre una hard-enduro, i una trail mitja de carretera.

Va malament la moto que dius? I tant que no !!! justament l’altre dia vaig provar una XT com la del Albert (que és el mateix estil que dius), i van de conya, sembla mentida que aquest tipus de moto hagin variat tant poc en 20 anys. Per cert, Albert, que no t’ho havíem dit: gràcies per acompanyar-nos un tros de volta Catalunya, i passar aquell track.

Bé; a la meva tornada inesperada de la Volta Trail Catalunya, vaig fer uns 200Kms de carretera asfaltada. Portava el pinyó de sortida original (que té un “desarrollo” bastant llarg), el de 15 dents. Això em permetia anar a 120-130Kms/h, a només 5000rpm (ja saps que arriba a més de 8000rpm). I una estabilitat en les corbes ràpides perfecte.

Ja veig que t'estàs mirant motos d'aquest tipus. En bones mans (i tu les tens), com diem sovint, segur que podràs passar per els mateixos llocs per on passes ara amb la KTM 690. Però quina diferència de tacte tindries.... només el tacte del embragament és un altre mon. Salvant les diferències, vas provar la maneta de la Supertenere del Carxofa? Mare de Déu, si aquest bon amic nostre ens fotés una bufetada, “aniríem tot sols” una bona temporada de la força que té a la mà gràcies a maneta híper-dura...

Si t’estàs plantejant seriosament comprar-te un d’aquests bitxos del ’80 (que son una meravella i a mi em porten boig, m’agraden MOLT, compte), l’únic problema que crec que pots tenir és que estàs acostumat a la teva 690. Per tant el meu consell, seria que durant un dia llarg, en provessis una per veure el què.

Salut !!!
JoanCG l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. set. 26, 2013 9:49 am, en total s’ha editat 3 vegades.
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: Yamaha XT600Z TENERE

Entrada Autor: 650X » dj. set. 26, 2013 10:21 am

Tot just estic fent un "estudi de mercat" per veure opcions... repeteixo, no vull comprar res (encara).

De la meva 690 n'estic encantat i em dona tot el que demano i a vegades més.

A part vaig obrint aquests temes per els nostàlgics i els que no hem tingut la sort de viure l'epoca daurada del trail aprendre de l'experiència dels veterans. :birracat


Salut

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8182
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Yamaha XT600Z TENERE

Entrada Autor: Kpeps » dj. set. 26, 2013 10:27 am

una maquina molt maca,aquesta encara es fa pagar i d'anar pots anar a tot arreu amb elles,ara que .... arrivat el cas vigila que en pagas :callo :callo
Imatge

Avatar de l’usuari
Tiramilles
Presentats
Entrades: 246
Membre des de: dj. jul. 15, 2010 7:51 pm
Ubicació: Torelló

Re: Yamaha XT600Z TENERE

Entrada Autor: Tiramilles » dj. set. 26, 2013 1:41 pm

Hola!!

Caram si que t'ha agafat fort això de les motos "amb edat" :b9

Jo crec que totes les aquestes trail de finals dels 80 i principis dels 90 eren motos molt logiques, fiables i funcionals, i per off en bones mans pots fer de tot.

Jo no descartaria tampoc la Suzuki DR 650 S o SE, de totes aquestes Tenere, Dominator, Dr era la mes "campera" de totes. I també eren motos fiables, jo vaig tenir un Dr Djebel i per muntnya anva força bé.

Crec que qualsevol de les DR, XT, TENERE, DOMINATOR, XR, TT... et poden servir, només has de mirar que t'interessa, suspensions, carenat, comoditat, autonomia....
Només dirè que les primeres versions sempre són les mes off-road de tots aquests models.

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: Yamaha XT600Z TENERE

Entrada Autor: 650X » dj. set. 26, 2013 1:50 pm

[quote user="Tiramilles" post="243005"]Hola!!

Caram si que t'ha agafat fort això de les motos "amb edat" :b9

Jo crec que totes les aquestes trail de finals dels 80 i principis dels 90 eren motos molt logiques, fiables i funcionals, i per off en bones mans pots fer de tot.

Jo no descartaria tampoc la Suzuki DR 650 S o SE, de totes aquestes Tenere, Dominator, Dr era la mes "campera" de totes. I també eren motos fiables, jo vaig tenir un Dr Djebel i per muntnya anva força bé.

Crec que qualsevol de les DR, XT, TENERE, DOMINATOR, XR, TT... et poden servir, només has de mirar que t'interessa, suspensions, carenat, comoditat, autonomia....
Només dirè que les primeres versions sempre són les mes off-road de tots aquests models.[/quote]
Si tens raó... totes les primeres versions recullen l'essencia del model.

La versió del 86 de la Tenere es la que veig com més equilibrada i encara inclou l'engegada a patada, llàstima que porta frè de tambor a darrera.

Seguirem investigant fins trobar la iaia perfecte. :b9 :b9

Salut

Avatar de l’usuari
VMan
Presentats
Entrades: 803
Membre des de: dj. ago. 05, 2010 3:00 am
Ubicació: Manresa

Re: Yamaha XT600Z TENERE

Entrada Autor: VMan » dj. set. 26, 2013 4:39 pm

Jo tinc la Xt 600 E del 93, xasis i el motor es el mateix que el de la Teneré,evidentment comparar-les amb les d'ara no hi ha color, tot i així a mi m'ha sorprès per be, també es veritat que jo només faig pistes,Trail 100x100.
Manteniment fàcil i econòmic, no gasta gens d'oli,fins a 120km/h va prou be, en fi si coincidim algun dia i la vols provar ja ho saps :okcat

Imatge
Ara hi he fet algun canvi

Imatge
VMan l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. set. 30, 2013 1:49 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Re: Yamaha XT600Z TENERE

Entrada Autor: JoanCG » dj. set. 26, 2013 4:42 pm

[quote user="650X" post="242992"]Tot just estic fent un "estudi de mercat" per veure opcions... repeteixo, no vull comprar res (encara).[/quote]

Aquest payu se'n esta pensant alguna i no diu res.... :picant

Explica, explica punyeteru !!!!

Salut!!!
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Avatar de l’usuari
CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Re: Yamaha XT600Z TENERE

Entrada Autor: CMB » dj. set. 26, 2013 5:45 pm

[quote user="650X" post="242992"]Tot just estic fent un "estudi de mercat" per veure opcions... repeteixo, no vull comprar res (encara).

De la meva 690 n'estic encantat i em dona tot el que demano i a vegades més.

A part vaig obrint aquests temes per els nostàlgics i els que no hem tingut la sort de viure l'epoca daurada del trail aprendre de l'experiència dels veterans. :birracat


Salut[/quote]

Ja ho sap la Marta, això?

Avatar de l’usuari
Cesc
Presentats
Entrades: 269
Membre des de: dl. març 04, 2013 11:30 am
Ubicació: Terrassa

Re: Yamaha XT600Z TENERE

Entrada Autor: Cesc » dj. set. 26, 2013 6:00 pm

el millor per anar a l'Africa es la sensillesa i que la moto sigui nova que es el mes important i el que dona mes fiabilitat, les trails que mires son valides si primer t'hi gastes un munt € canviant'ho tot.

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: Yamaha XT600Z TENERE

Entrada Autor: 650X » dl. set. 30, 2013 1:20 am

[quote user="Cesc" post="243027"]el millor per anar a l'Africa es la sensillesa i que la moto sigui nova que es el mes important i el que dona mes fiabilitat, les trails que mires son valides si primer t'hi gastes un munt € canviant'ho tot.[/quote]Segur que sí, si es nova millor. Però segueixo pensant que les motos de fà 20 anys tenien una mecànica molt més robusta que les actuals. Ja sé que tu hi aniries amb DRZ, però si haguessis de triar moto per anar a la conxinxina Agafaries una Teneré nova del 1986 o una nova del 2013?
:birracat

Avatar de l’usuari
Cesc
Presentats
Entrades: 269
Membre des de: dl. març 04, 2013 11:30 am
Ubicació: Terrassa

Re: Yamaha XT600Z TENERE

Entrada Autor: Cesc » dl. set. 30, 2013 9:22 am

[quote user="650X" post="243177"][quote user="Cesc" post="243027"]el millor per anar a l'Africa es la sensillesa i que la moto sigui nova que es el mes important i el que dona mes fiabilitat, les trails que mires son valides si primer t'hi gastes un munt € canviant'ho tot.[/quote]Segur que sí, si es nova millor. Però segueixo pensant que les motos de fà 20 anys tenien una mecànica molt més robusta que les actuals. Ja sé que tu hi aniries amb DRZ, però si haguessis de triar moto per anar a la conxinxina Agafaries una Teneré nova del 1986 o una nova del 2013?
:birracat[/quote]
si las dos son noves la del 1986 sens dubte. :okcat

Avatar de l’usuari
Carxofa
Presentats
Entrades: 44
Membre des de: dg. juny 10, 2012 10:55 am
Ubicació: Sant Celoni
Contacta:

Re: Yamaha XT600Z TENERE

Entrada Autor: Carxofa » dv. oct. 11, 2013 2:37 am

Vols dir? A veure, si pots escollir entre una cosa normal i una super, perquè quedar-se amb la normal?

jejeje

Res, que potser t'interessa aquest post:
http://www.foroclubtenere.net/guia-de-f ... ma965.html

Per cert, avui he aprofitat que feia bon dia i m'he comprar una supertenere. I collons, que l'embragatge és per nenes... A veure si perdré força a la ma esquerra...

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: Yamaha XT600Z TENERE

Entrada Autor: 650X » dv. oct. 11, 2013 12:31 pm

:boig :boig :boig :boig :boig una supertenere?? però si la zebra estava nova... qualsevol embragatge es per a nenes comparat amb el que portaves. :b9 :b9 :b9 :b9


Salut

Respon

Torna a “Zona Trail”