Video Enduro/trail 19 Gener, I Comparativa 500EXC Vs 690E

Tot sobre el mon trail.
Novetats,equipament,sortides,rutes,...

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Video Enduro/trail 19 Gener, I Comparativa 500EXC Vs 690E

Entrada Autor: JoanCG » dc. gen. 22, 2014 10:38 am

Hola.

Tinc la mala costum de no passar habitualment amb les motos, de 4000rpm.

Abans de la actual KTM690 enduro, vaig tenir un Husqvarna 450 Enduro i justament la vaig canviar perquè era 100% enduro i en pistes amples i ràpides no anava còmode a baixes voltes; però tot i amb això, ja fa dies que em volta pel cap com aniria per fer “trail-lleuger”, fent servir una transmissió secundària llarga i dipòsit més gran, la bèstia de les Enduros: la KTM EXC500, que pesa uns 115Kgs, cubica 510cc i dona 54Cvs.

La meva 690, pesa uns 145Kgs, cubica 654cc (les noves cubiquen 690cc), i dona 64Cv (les dues corbes de potència i parell, curiosament son casi paral•leles, però amb la 690 sempre amb més força a menys voltes) .

Carrera x Diàmetre 500EXC: 72x95 C/D=0,75
Carrera x Diàmetre 690Enduro: 102x84,5 C/D=1,2

Suposo que la relació carrera/Diàmetre entre les dues diu que la 690 és de carrera més llarga i per això esta més a gust a baixes voltes que la EXC, no?


Aquesta 500EXC “Hard-Enduro”, ara ja porta injecció, per tant la presumible finesa de la injecció junt amb un canvi amb 2 dents més en el pinyó d’atac, hauria de permetre fer trossos llargs d’asfalt al tornar de fer trail/Enduro de llarga distància sense fer patir el motor. És el que faig amb la 690 que tinc.

El fet de que una 100% Enduro tingui més manteniment que la 690 que tinc, pel quilometratge anual que hi faig, representaria poca cosa, i a més moltes coses les faig jo mateix.

Al grà. El meu mecànic que en té una, de 500EXC, me l’ha deixat per provar-la el cap de setmana, tot i sortint amb la seva colla de 100% "endurerus". Quan veien la meva moto feien cara de pensar "això vindrà amb nosaltres"?

Aquest és el vídeo de diumenge passat (per alguna broma que faig, no recomanat per menors de 14 anys):

http://vimeo.com/84687428
[video width=500 height=281]http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id=84687428 [/video]


Curiosament, quan la he tornat, els “endurerus” flipaven amb els meus comentaris, i és que tot allò que jo deia que no m’havia agradat, és justament allò que per a ells feia de la EXC “La màquina perfecte”. Tants caps tants barrets, com diu algú de vosaltres...

Què no m’ha agradat: Brusca, incòmode, poc amable, sense parell motor, i sense estirada final (comparat, clar, amb la que porto).
Què m’ha agradat: S’aixeca la roda sola al afrontar obstacles (i sense obstacles),i es MOLT lleugera, una joguina; permet improvisar en les trialeres.

A les trialeres de dificultat baixa i mitjana, la 690 puja sola. Vaig a dir que millor que la EXC500, però has de tenir clar per on passar d’un bon principi, i no dubtar en el gas, per que si et quedes a mitja pujada, mal rotllo...

Vaja, que “Zapatero a tus zapatos”, trail per les trails, i enduro per a les enduros...o no?

Conclusions? Encara no les tinc clares...

La EXC m’anima a córrer massa, perquè no va a gust a baixes revolucions, i és “tant una joguina”, que segur que no aniria sense fer una mica el cabra pels camins...
La 690, curiosament, convida a anar tranquil...potser massa tranquil...i els obstacles te’ls mires dues vegades abans d’encarar-los.

P.D. Heu vist, quins problemes més importants? :cat_vergonya

Salut, i ja em direu que en penseu d'una moto davant l'altre... !!! :birracat
JoanCG l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. gen. 22, 2014 10:43 am, en total s’ha editat 4 vegades.
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Avatar de l’usuari
Xavier
Presentats
Entrades: 4379
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Re: Video Enduro/trail 19 Gener, I Comparativa 500EXC Vs 690

Entrada Autor: Xavier » dc. gen. 22, 2014 12:02 pm

M'han quedat clares dues coses:

- No tinc pebrots d'anar en moto d'aquesta manera. Per tant, si mai m'havia passat pel cap comprar-me una trail-enduro, ara ja sé que no ho faré.

- Que no seré capaç de fer les postures de ioga que hem pogut gaudir però que sí em podría apuntar a fer-ne amb aquesta professora.

Un video collonut altra vegada. Gràcies.

NOTA: no he vist cap senglar i de les motos ja n'opinaran els que hi entenen. Les he vist totes molt ràpides.
Xavier l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. gen. 22, 2014 12:04 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
Raky
Presentats
Entrades: 165
Membre des de: ds. set. 24, 2011 2:40 pm
Ubicació: Tàrrega

Re: Video Enduro/trail 19 Gener, I Comparativa 500EXC Vs 690

Entrada Autor: Raky » dc. gen. 22, 2014 1:57 pm

Soc jo o el vídeo no es veu?
“Els camins no son uns espais naturals, sinó vies de comunicació creades per l'home i destinades a la circulació dels bens i de les persones”

Avatar de l’usuari
JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Re: Video Enduro/trail 19 Gener, I Comparativa 500EXC Vs 690

Entrada Autor: JoanCG » dc. gen. 22, 2014 2:26 pm

Ja està el vídeo, s'estava re-codificant...

Xavier, que això del vídeo no es trail, és enduro. I a mí m'agrada el trail, més tranquil. El que passa és que si vas amb una colla així...doncs ja ho veus.

Quan faig sortides trail gaudeixo a estones de apretar una mica, sí, però també a estones del paisatge, i sobretot amb calma. Per tant no et miris això com el que es fa en les sortides trail...

Pensa que fruiexo més de les sortides off, que les de carretera, anima't !!!

Salut !!!
JoanCG l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. gen. 22, 2014 3:04 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Avatar de l’usuari
Llebra
Presentats
Entrades: 167
Membre des de: dl. juny 04, 2012 4:39 pm
Ubicació: Maresme nord / Pere

Re: Video Enduro/trail 19 Gener, I Comparativa 500EXC Vs 690

Entrada Autor: Llebra » dc. gen. 22, 2014 5:28 pm

Ende luego, ens fotem en uns fregaos que ja ens val... Ara, com van aquests endureros amb poc pes !! Val més que jo no hi surti mai, que m'imagino que acabaria :crys :crys i encara estic una miqueta tocat de l'última !!

Últimament ens estàs viciant amb aquests videos tan ben parits ( i amb classe de ioga inclosa.... Com vols que veiem els senglars :spite ?)


P.D.: Al minut 6.20, allà donde va Vicente... Em sona... No m'hi vaig quedar enganxat un cop :b9 ??

Avatar de l’usuari
Cesc
Presentats
Entrades: 269
Membre des de: dl. març 04, 2013 11:30 am
Ubicació: Terrassa

Re: Video Enduro/trail 19 Gener, I Comparativa 500EXC Vs 690

Entrada Autor: Cesc » dc. gen. 22, 2014 5:50 pm

bone comparativa de postures de ioga :okcat o era de ¿motos?

:holacat

Avatar de l’usuari
JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Re: Video Enduro/trail 19 Gener, I Comparativa 500EXC Vs 690

Entrada Autor: JoanCG » dc. gen. 22, 2014 9:13 pm

[quote user="Llebra" post="250488"]P.D.: Al minut 6.20, allà donde va Vicente... Em sona... No m'hi vaig quedar enganxat un cop :b9 ??[/quote]

Si senyora. Bona memòria. :okcat
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Avatar de l’usuari
JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Re: Video Enduro/trail 19 Gener, I Comparativa 500EXC Vs 690

Entrada Autor: JoanCG » dc. gen. 22, 2014 9:13 pm

[quote user="Cesc" post="250490"]bone comparativa de postures de ioga :okcat o era de ¿motos?

:holacat[/quote]

Cesc, com ho portes?

Quan podrem tornar a sortir?
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Avatar de l’usuari
PEPI600
Presentats
Entrades: 2318
Membre des de: dt. oct. 16, 2007 5:02 pm
Ubicació: Palau-Solità i Plegamans

Re: Video Enduro/trail 19 Gener, I Comparativa 500EXC Vs 690

Entrada Autor: PEPI600 » dc. gen. 22, 2014 10:10 pm

Al final no acabo de veure clar que té a veure el ioga amb la KTM, tot i que ja m´he mira´t les postures 15 vegades :b9 :b9 :b9 :b9

Moltes gràcies per aquests videos :okcat :okcat
Imatge Imatge

Avatar de l’usuari
CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Re: Video Enduro/trail 19 Gener, I Comparativa 500EXC Vs 690

Entrada Autor: CMB » dj. gen. 23, 2014 12:08 am

Aviam:

Llebra, com estàs?

Certament la sorrera la vam fer un 11 de maig i casi que la puges tota!!!

Joan, ja t'ho he dit, crec que aguantes força bé el tipus amb la 690, oi?

Pel que anem fent i farem de trail, tens la moto perfecte. No t'equivoquis amb la 500 EXC. És la meva opinió! A més estéticament la tens molt guapa

Els videos seguiexen sent d'un nivell força bó! Disposes d'una biblioteca d'imatges d'alló més interessants. Ah i encara no he vist cap senglar. Serà que no hi era l'Enric?

:burrucat

Salut
CMB l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. gen. 23, 2014 12:09 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
Charlyxt
Presentats
Entrades: 94
Membre des de: dg. maig 15, 2011 8:47 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Video Enduro/trail 19 Gener, I Comparativa 500EXC Vs 690

Entrada Autor: Charlyxt » dj. gen. 23, 2014 5:08 pm

:jajacat

Avatar de l’usuari
Leclerk
Presentats
Entrades: 631
Membre des de: dt. abr. 17, 2007 4:17 pm
Ubicació: Granollers

Re: Video Enduro/trail 19 Gener, I Comparativa 500EXC Vs 690

Entrada Autor: Leclerk » dj. gen. 23, 2014 8:39 pm

HEHEHEHE, boníssim !!!

Com he rigut en la part de "trobar-te a tu mateix amb el ioga" :b9 :b9

Molt interessant, per altra banda, les observacions de les màquines que has comparat. :okcat

Salut.
Si penses que l'aventura és perillosa, prova la rutina. És mortal.

Avatar de l’usuari
Straw man
Presentats
Entrades: 294
Membre des de: dv. maig 18, 2012 10:40 am
Ubicació: Sant Andreu del Palomar

Re: Video Enduro/trail 19 Gener, I Comparativa 500EXC Vs 690

Entrada Autor: Straw man » dj. gen. 23, 2014 10:09 pm

ets un màquina de l'edició Joan! molt bo el vídeo :birracat
strawman going straight to the devil
strawman going straight to hell.

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: Video Enduro/trail 19 Gener, I Comparativa 500EXC Vs 690

Entrada Autor: 650X » dv. gen. 24, 2014 7:47 am

Tens un bon dilema entre mans...

Crec que les dues màquines estan a la frontera del Enduro-Trail, una al costat Enduro i l'altre al costat trail. Les cilindrades i potències no son tan diferents i els pesos tot i haver diferencies tampoc son excesius.

Una 500EXC trailitzada estic segur que es converteix amb una 690 enduritzada (sempre i quan sigui la R amb suspensions de 275). Tingues en compte que estirant la relació de la EXC perdràs encara més baixos i agilitat i sumant un dipòsit més gran i plè pots acabar tenint una 500 més propera del que et penses a la 690 que tens... això si amb més recorregut de suspensions i amb un angle de direcció poc estable.

Jo et proposaria una altre prova, perquè no proves una 690R de les pata negre sense carenat? :idea

Salut

Avatar de l’usuari
JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Re: Video Enduro/trail 19 Gener, I Comparativa 500EXC Vs 690

Entrada Autor: JoanCG » dv. gen. 24, 2014 8:55 am

Gràcies per la resposta, Enric.

Primer de tot , explicar que si em qüestiono aquest canvi, és per que els amics que fan off que conec, casi tots van amb enduros, i anar amb ells amb la 690, vulguis que no pateixes a les trialeres complicades (tot i que a mi les trialeres tampoc és que m'agradin molt...).

És cert que de la EXC500, l´única cosa que em va decebre va ser justament el poc parell que té...i com be dius, amb un “desarrollo” més llarg, la cosa empitjorarà segur...

...l’autonomia de la EXC500 per contra és de uns 150Kms, per tant prou bona si no és per anar a Marroc. I el nerviosisme de la direcció, com dius, es nota molt, però no molesta gens.

També tens raó amb el tema de les suspensions; la meva al ser la normal, té un recorregut de 250mm en comptes dels 275mm de la R, i al pesar tant jo (sense l'equip peso 100kgs, per tant amb totes els eines que porto i equip, de 120kgs no baixo segur), no puc trobar el compromís bo entre anar prou còmode pels sots i prou dur per les aterrissades als salts, on sempre faig tope. Ja sé que una cosa és la precarga i una altre cosa la compressió, però tot i jugant, li falta una mica més de recorregut per tal d'ajustar-ho com voldria.

A més, la KTM 690 Enduro 2014, la treuen només amb 250mm, no la fan de les dues formes, per tant es tractaria de buscar del 2012 o 2013, una de segona mà (ja que les del 2012 i 2013 cubiquen 690cc, i tenen més baixos que la meva).

Salut !!
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Avatar de l’usuari
Llebra
Presentats
Entrades: 167
Membre des de: dl. juny 04, 2012 4:39 pm
Ubicació: Maresme nord / Pere

Re: Video Enduro/trail 19 Gener, I Comparativa 500EXC Vs 690

Entrada Autor: Llebra » dv. gen. 24, 2014 7:58 pm

[quote user="CMB" post="250505"]Aviam:

Llebra, com estàs?

Salut[/quote]

Ep, Carles, gràcies per preguntar, de fet, ja començo a veure el final de la tonteria (només són cops, per sort), va millorant, i aviat donaré GASSSSSSSSSSSSS!!! :form

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Video Enduro/trail 19 Gener, I Comparativa 500EXC Vs 690

Entrada Autor: Randy-650 » dv. gen. 24, 2014 9:51 pm

Jaan, que la EXC és una enduro 100%, i sempre incita a anar gas a fons! :sonat

Bon video, això si. I no sé què passa que quan plou o ha plogut els endureros corren més que mai, jajaaa. :b9
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Ieie
Presentats
Entrades: 395
Membre des de: ds. set. 11, 2010 6:40 am
Ubicació: Breda

Re: Video Enduro/trail 19 Gener, I Comparativa 500EXC Vs 690

Entrada Autor: Ieie » ds. gen. 25, 2014 6:52 am

Randy: cuan plou, a més a més dels bolets, sortim els endureros. El terreny acostuma a estar de fàbula i no hi sòl haver ningú al bosc.
Fantàstic el video.
Jo abans feia trail amb una BMW r80gs. Des de fa uns anys, ha quedat destinada a la carretera per què he restaurat una Montesa 125 h6 ( i abans una Ossa Enduro) i m'he "professionalitzat".
Tant d'encant té una ruta pel Pirineu, de tranqui, dormint a una barraca de pastors, com cremar adrenalina com un boig pel bosc.
Tenim massa on triar :callo

Respon

Torna a “Zona Trail”