Comparativa KTM690 Enduro vs KTM500EXC

Tot sobre el mon trail.
Novetats,equipament,sortides,rutes,...

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Comparativa KTM690 Enduro vs KTM500EXC

Entrada Autor: JoanCG » dg. març 16, 2014 10:09 pm

Ara que en un mes ja porto 1000Kms a la 500EXC (30% asfalt , 50% pistes, 10% senders estrets, i un 10% de trialeres), explico a qui interessi:

Vaig fer el canvi d’una KTM690 a una EXC500, motivat bàsicament pel convenciment de que:
1-Amb la 500EXC podria fer les mateixes rutes llargues que amb la 690 Enduro
2-Així podria seguir al menús col•legues “endurerus” per les trialeres complicades

He vist que les dues afirmacions son correctes, fent quatre modificacions a la 500EXC, tals com dipòsit més gran, “desarrollo” més llarg, manillar més alt, seient més còmode i trobar lloc per les eines. És el que li he fet, junt amb alguna xorrada més. Només em falta posar el Rekluse del que ja us parlaré en unes setmanes quan el tingui muntat.

En les primeres tres setmanes, de fet fins avui com aquell qui diu, estava convençut de que m’havia equivocat en el canvi de moto; me’n he adonat de que si no hi ha fang, un usuari de nivell mig pot anar igual o més ràpid i segur per pistes amb una 690 que amb una EXC500, tenint aquesta última uns 30Kgs menys de pes però menys parell motor. És justament el pes el que juga a favor en pistes. El que sentiu, curiosament. Es pes dona més aplom, tant per accelerar com per frenar. Derrapades més suaus, i rebots de suspensió més dolços. Un punt important a favor de la 690 o les trail més pesades. I per contra, la 690 té suspensions menys capaces, i si es complica força el terreny, se’t complica força la vida.

Si fins avui no he canviat d’opinió, ha estat com no podia ser diferent per errors meus: la posta a punt de les suspensions de la EXC(peso 30Kgs més del pes sobre el que estan tarades les suspensions d’origen i no les havia tocat), i llavors, que m’havia passat amb l’allargada del pinyó/corona.

Ha estat apretar la pre-càrrega de darrera, i al equilibrar-se la moto, tenir per tant molt més aplom davant, i la forquilla treballar perfecte, cosa que no feia. I amb una relació de canvi correcte (13-45), avui he pujat a pas de tractor per qualsevol pujada, per bèstia que fos, a diferència d’ahir on sortint amb en Cesc i el Tino, em vaig quedar tirat en dues trialeres, i em van costar de fer la majoria, ja que al baixar tant de darrera la moto per la molla tova (i els meus 100Kgs), em quedava encallat en tots els passos estrets (roderes).

Per tant pel que a mi respecte, la 690 Enduro és millor moto trail que la 500EXC, a no ser que vulguis fer trialeres. Si és així, amb la 500EXC aniràs casi tant bé amb tot, però infinitament millor en passos complicats, i també en la recepció dels salts, on ara no faig topes.

Salut !!
JoanCG l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. març 17, 2014 8:41 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Avatar de l’usuari
CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Re: Comparativa KTM690 Enduro vs KTM500EXC

Entrada Autor: CMB » dl. març 17, 2014 12:02 am

Bé, bé, be!!!

A veure el dia que coincidim a alguna sortida i ens ho acabes d'explicar!

:)

Avatar de l’usuari
JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Re: Comparativa KTM690 Enduro vs KTM500EXC

Entrada Autor: JoanCG » dl. març 17, 2014 8:49 am

CMB ha escrit:Bé, bé, be!!!

A veure el dia que coincidim a alguna sortida i ens ho acabes d'explicar!

:)
Les seves suggerències son ordres per a mí, Mr. Charles :wink:

Per cert, una de les xorrades que l'hi he posat, i que "endolcen" molt el tacte rude inicial d'una enduro, és el sistema de torretes per al manillar de KTM "PHDS", que es pot posar a qualsevol KTM de off, també a la 690. Es curiós com absorveixen un 90% de les vibracions que et dona la moto a les mans. Funciona de conya (pel preu ho ha d fer... :( ), i en acabar les jornades llargues de ruta, ja no tinc les molèsties rotllo"codo de tenista" que tenía.

Salut!!

P.D. Ara les vibracions les sento allà on l'esquena perd el seu venerable nom... :lol: ...però NO em son agradables, eh ??!! :mrgreen:
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: Comparativa KTM690 Enduro vs KTM500EXC

Entrada Autor: 650X » dt. març 25, 2014 9:28 pm

:Thanks1

la envidia me corroe!!! :mrgreen:

Respon

Torna a “Zona Trail”