Rekluse per a enduro/Trail
Publicat: dt. maig 27, 2014 9:04 am
Hola a tot@s.
Vaig a explicar-vos per a qui interessi, com funciona el “Rekluse”, un embragament automàtic només per a per a motos de muntanya (de enduro o de cross), i per alguna maxitrail com la KTM Adventure. En el meu cas l'he muntat a la KTM 500EXC.
http://www.rekluse.com/translations/spanish/index.shtml
Fa uns 4 ó 5 anys que es fabrica a “Yankielandia”, on es fa servir molt en competició per tal (òbviament), de que ho comprem els usuaris normals; ara ja van per la versió 3.0., que és la que m’he fet posar.
Es tracta doncs d’un embragament automàtic, en el que conserves si vols la maneta del embragament, tot i que no fa falta utilitzar-la per res.
En el meu cas, fins i tot l’he anul•lat, utilitzant la bomba i maneta d’embragament pel fre de darrera com en una bici; ara mateix doncs no porto al peu pedal de fre, i tinc amb la maneta de l’esquerra un tacte molt precís del fre de darrera, molt útil quan hi ha terreny sec a l’entrada de les corbes per fer timonejar la moto i encarar la sortida de la corba, i també un tacte molt precís al baixar per llocs complicats sense que es bloquegi la roda de darrera. l’únic sentit que té conservar la maneta d'embragament, és per “picar embrage” si has d’aixecar la roda de davant en un moment puntual per un obstacle com una escaló vertical, però amb el propi Rekluse (i sense ell normalment), la moto ja ho fa sola amb un cop de gas...
La veritat és que amb aquest sistema, aquests mesos que surto amb diferents colles d’animalots que fan moltes trialeres complicades amb les enduros, em permet seguir-los sense tenir la seva experiència, pujo més fàcilment.
De fet, es tracta per simplificar l’explicació, d’un embragament “per excèntrica” com el de una scooter, però connectat posteriorment al canvi de marxes que porta la moto, pel que cal dir que es un embragament automàtic, NO un canvi automàtic; la moto es canvia de marxes com sempre, amb l’avantatge de que no es cala mai (ni estant parat), i per a les trialeres, pots anar pujant tant poc a poc com vulguis, com en una moto de trial. La retenció, és la mateixa que en un embragament normal. Una altre avantatge a les trialeres més complicades, és que si no tens clar si començar en segona o primera, ho fas en segona, i pots anar tant a poc a poc com vulguis al no calar-se. La tracció millora, sobretot a la sortida de les corbes i en els passos complicats, ja que no has d’estar pendent de portar la marxa correcte.
Si algú vol afegir alguna explicació tècnica que ampliï o corregeixi la meva, endavant, no tinc coneixements profunds de mecànica per tant potser he comès alguna incorrecció.
Hi ha tres versions amb tres preus diferents del Rekluse, i pels models amb embragament hidràulic de sèrie, (com per a la meva KTM 500EXC), només dos models a triar, un de més econòmic que l’altre. La diferència bàsica entre aquestes versions, si no s’és un pilot professional no es nota. A la versió més cara, el tacte de l’embragament és el mateix que el original, i en la més econòmica (la que porto jo), va una mica més dur, i s’aprofita la campana d’embragament original de la moto.
Qualsevol dubte que tingueu, ja sabeu; i si un dia voleu provar com va el sistema, cap problema (però durant un dia, no durant una setmana... ).
Conclusió: N’estic encantadíssim amb el sistema, de fet és un dels motius pels que no vaig quedar-me la KTM690 Enduro nova, i és que fins d’aquí uns mesos no es fabricarà el Rekluse per ella; el sistema, és una més d’aquelles coses prescindibles, però que et faciliten la conducció. Com totes les andròmines i novetats tècniques que hi ha, tindrà “tractors i detractors...”, segons “com de puristes” de la moto es consideri cadascú.
Salut !!!
Vaig a explicar-vos per a qui interessi, com funciona el “Rekluse”, un embragament automàtic només per a per a motos de muntanya (de enduro o de cross), i per alguna maxitrail com la KTM Adventure. En el meu cas l'he muntat a la KTM 500EXC.
http://www.rekluse.com/translations/spanish/index.shtml
Fa uns 4 ó 5 anys que es fabrica a “Yankielandia”, on es fa servir molt en competició per tal (òbviament), de que ho comprem els usuaris normals; ara ja van per la versió 3.0., que és la que m’he fet posar.
Es tracta doncs d’un embragament automàtic, en el que conserves si vols la maneta del embragament, tot i que no fa falta utilitzar-la per res.
En el meu cas, fins i tot l’he anul•lat, utilitzant la bomba i maneta d’embragament pel fre de darrera com en una bici; ara mateix doncs no porto al peu pedal de fre, i tinc amb la maneta de l’esquerra un tacte molt precís del fre de darrera, molt útil quan hi ha terreny sec a l’entrada de les corbes per fer timonejar la moto i encarar la sortida de la corba, i també un tacte molt precís al baixar per llocs complicats sense que es bloquegi la roda de darrera. l’únic sentit que té conservar la maneta d'embragament, és per “picar embrage” si has d’aixecar la roda de davant en un moment puntual per un obstacle com una escaló vertical, però amb el propi Rekluse (i sense ell normalment), la moto ja ho fa sola amb un cop de gas...
La veritat és que amb aquest sistema, aquests mesos que surto amb diferents colles d’animalots que fan moltes trialeres complicades amb les enduros, em permet seguir-los sense tenir la seva experiència, pujo més fàcilment.
De fet, es tracta per simplificar l’explicació, d’un embragament “per excèntrica” com el de una scooter, però connectat posteriorment al canvi de marxes que porta la moto, pel que cal dir que es un embragament automàtic, NO un canvi automàtic; la moto es canvia de marxes com sempre, amb l’avantatge de que no es cala mai (ni estant parat), i per a les trialeres, pots anar pujant tant poc a poc com vulguis, com en una moto de trial. La retenció, és la mateixa que en un embragament normal. Una altre avantatge a les trialeres més complicades, és que si no tens clar si començar en segona o primera, ho fas en segona, i pots anar tant a poc a poc com vulguis al no calar-se. La tracció millora, sobretot a la sortida de les corbes i en els passos complicats, ja que no has d’estar pendent de portar la marxa correcte.
Si algú vol afegir alguna explicació tècnica que ampliï o corregeixi la meva, endavant, no tinc coneixements profunds de mecànica per tant potser he comès alguna incorrecció.
Hi ha tres versions amb tres preus diferents del Rekluse, i pels models amb embragament hidràulic de sèrie, (com per a la meva KTM 500EXC), només dos models a triar, un de més econòmic que l’altre. La diferència bàsica entre aquestes versions, si no s’és un pilot professional no es nota. A la versió més cara, el tacte de l’embragament és el mateix que el original, i en la més econòmica (la que porto jo), va una mica més dur, i s’aprofita la campana d’embragament original de la moto.
Qualsevol dubte que tingueu, ja sabeu; i si un dia voleu provar com va el sistema, cap problema (però durant un dia, no durant una setmana... ).
Conclusió: N’estic encantadíssim amb el sistema, de fet és un dels motius pels que no vaig quedar-me la KTM690 Enduro nova, i és que fins d’aquí uns mesos no es fabricarà el Rekluse per ella; el sistema, és una més d’aquelles coses prescindibles, però que et faciliten la conducció. Com totes les andròmines i novetats tècniques que hi ha, tindrà “tractors i detractors...”, segons “com de puristes” de la moto es consideri cadascú.
Salut !!!