TKC 80 Twinduro 180/55/17

Tot sobre el mon trail.
Novetats,equipament,sortides,rutes,...

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

TKC 80 Twinduro 180/55/17

Entrada Autor: JoanCG » dv. feb. 27, 2015 5:53 pm

Estic pensant posar-li a la meva 1190 Adv aquesta goma, ja que tinc que fer un parell de sortides llarges, i acabaré de gastar les KAroo3 que porto ara.

Imatge

Penso en la mida 180 en comptes de 170 per tenir una mica més d'adherència en asfalt, més superfície de contacte. Son momés 5mm per costat, poca cosa, però els 170 llisquen de seguida, a poc que apretis la moto inclinat a la sortida de les corves; el control de tracció salta al moment.

La BMW 1200GS nova, porta igualment de sèrie un 170 amb llanta 17 a darrera, amb un aro de 4,5" d'ample, i la KTM porta un aro de 5" amb el mateix 170;per tant entenc que el cm de més en un aro de 5" no m'ha de representar problema, i a més entra bé en el basculant.

La pregunta que faig als entesos és:

-Amb fang anirá pitjor el 180 que el 170?
-I en pistes normals es podrà notar diferència de tracció (en positiu o negatiu).

Salut i ja direu què en penseu!!!
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: TKC 80 Twinduro 180/55/17

Entrada Autor: 650X » dj. març 12, 2015 2:27 am

Des de la meva humil opinió...

Per fer pistes amb el pès de la 1190 jo no passaria d'un 150. Sempre fem una relació: ample = més superficie de contacte = més adherència, i no sempre es així. A més superficie de contacte repartim més la força i disminueix els kg/cm2 i aquesta sí es una dada important en OFF ja que si no tenim prou pressió de contacte, els tacs no "claven" correctament a terra, i en fang más de lo mismo. En fang crec que encara es més exgagerat, ja que amb tanta superficie fem un efecte fangplanning (m'ho invento) i acabes tenint la horrorosa sensació de surar per el fang sense tenir tracció ni control.

Les mides que es munten a les GS LC de 170 em semblen una burrada si tenim en compte que son motos (teoricament) pensades per un ús dual. De fet no acabo de trobar la llògica en aquest augment de mida de 150 a 170 per un increment de 15cv
EDITO* Després de escriure això, he mirat la fitxa tècnica de la 1190ADV "R" i les mides son les següents:» Neumáticos estándar (90/90 ZR (260) 21 y 150/70 ZR (260) 18) lo qual crec que indica que per guanyar prestacions OFF redueixen amplada, i em reafirma amb la meva teoria -grin

Com a anecdota, recordo que vaig vendre els TKC80 originals de la 690 "90/90-21 i 140/80-18" a l'amic Fjodor per fer la sortida de les 10 ermites amb la 990ADV i segons tinc entés va anar d'allo més ben calçat. I ja posats a explicar batalletes, recordo perfectament com a la DRZ400 els pneumàtics de darrera 120 anaven molt millor que els 140, les reaccions eren molt més nobles i l'increment de tracció i agilitat era notable (això sí, amb un 140 quedava més MOTO)

Feta la manola mental... segueixo a mis queaceres...

Salut i gas.

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: TKC 80 Twinduro 180/55/17

Entrada Autor: 650X » dj. març 12, 2015 2:34 am

Al final no he dit el que volia dir...

Penso que amb el 180 seguiràs activant el control de tracció a les sortides de curves, els tacs son tacs es igual que siguin 170, 180 o 150, però perdràs agilitat i tracció en OFF i dins una fanguera ja pots portar un parell de rems. -dance4

Salut i ja ens diràs el què.

Avatar de l’usuari
JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Re: TKC 80 Twinduro 180/55/17

Entrada Autor: JoanCG » dj. març 12, 2015 7:41 am

Gràcies per la resposta, Enric.

De fet la setmana passada ja els vaig muntar, i...sí, en el menys important dels sentits, "fa més moto". Veure un 180 de tacs fa patxoca -laughing

Pel que fa al resultat, vaig poder fer una sortida amb tot de trails mitjes/grosses/lleugeres dissabte passat des de Cardedeu fins a Tossa de Mar per off, i tormada per asfalt, amb una climatolgía gloriosa, pel que vaig poder provar en tots els terrenys la goma (menys en pluja, clar), i les conclussions respecte als originals (mixtes que de trail nomes tenen el nom), i respecte als Karoo3 que portava fins ara son:

Mixtes originals 170/17 ContriTrailAttack:
Carretera Conduccio normal/pausada: 10
Carretera Conducció Sport: 8
Pistes seques/humides:3
Fang: 1

Karoo3 en 170/17:
Carretera Conducció normal/pausada:6 Fan soroll, i les inclinacions son "escalonades"
Carretera Conducció Sport:5 Al obrir inclinat té poc grip, llògicament
Pistes seques/humides:6
Fang:3

TKC80 en 180/17/55:
Carretera Conducció normal/pausada:7 Fan mes soroll que les KAroo3, però "no escalona" al inclinar, i dona molta confiança en els recolzaments amb molta inclinació
Carretera Conducció Sport: 2; a la que obres gas en inclinacions mitges a 4500rpm en 4ª, el lum de control de traccio va un 100%; la moto no avança si acceleres inclinat, molt exagerat
Pistes seques/humides:8
Fang:4


Aquestes diferències en positiu del TKC vs Karoo3 no son pel fet de que sigui un 180 en comptes del 170 original, si no per la diferència de tacs vs Karoo2, pel que escric això per explicar-vos la comparativa Originals/Karoo/TKC80

P.D: Es acollonant com de be van aquestes bèsties de més de 200kgs fent off -shock ....m'ho passo ogual de bé que amb la 500EXC (però no passo pels mateixos llocs, clar...)

Salut!!!
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Respon

Torna a “Zona Trail”