Llistat de Mototuristes amb big-trails que portin tacs
Publicat: dg. nov. 08, 2015 11:44 am
Hola a tothom/Tot don
Fa un munt de mesos que no dic res per aquí. I és que aquest últims tres anys només faig que sortides offroad, sigui amb la KTM 500EXC, o amb la 1190 Adventure. I les que faig on-road, son per arribar a on comença el off .
Setmana sí i setmana també surto, no perdono ; ho segueixo gaudint això de la moto, com quan tenia 17 anys (o més, fins i tot). Surto amb gent que va tant amb trails mitges, com amb Big-trails. Tots amb mixtes de tacs, això sí.
El cas és com en un altre fil poso, que és brutal com es pot xalar amb una bigtrail per la muntanya, inclós amb fang, tenint els riscos de fer-se mal (un mateix i la moto), més que controlats. I SENSE TENIR CAP NIVELL OFFROAD ALT. Això sí, si hi pot haber fang, toca portar gomes mixtes amb tacs. En cas contrari el gaudi es torna en patiment. Pels qui no esteu acostumats, quan parlo de gomes mixtes de tacs, em refereixo a Heudenau K60, Metzeller Sahara, KAroo(s), Mitas E-09 o E-10, i un llarg etc. Moltes d'aquestes les fan en tubeless, per les motos trails més modernes.
I aquestes gomes, com van per carretera?
Doncs fan més fressa que les normals, i durant el procès d'inclinació no son tant "fines" com les mixtes normals, tot i que una vegada ja inclinat van perfectes.
En sec, van genials, i amb aigua..doncs no. Però acàs quan hi ha aigua la majoria de nosaltres correm (portem les gomes que portem)? Entenc que no... anem amb "rodes de plom", quan plou o hi ha la carretera molt humida.
En sec, amb uns KAroo3 o amb uns Heidenau, jo inclino com amb uns de normals. Únicament tenen menys grip al accelerar anant MOLT inclinat, i certament es gasten abans per asfalt que les normals, però per contra, tens dues motos en comptes d'una. Perque creieu-me que, després de fer molts i molts anys de carretera amb tot tipus de moto, m'ho passo millor fent trail combinat amb carretera. I que en sortint del fang, tornis a casa per carrretera fent tants quilómetres i revolts inclinant com convingui, i gaudint...es doble satisfacció.
Per tant, tot aquest totxo, serveix per veure quanta penya d'aquí porta mixtes de tacs en les seves motos...ja direu (em temo que pocs, veure'm...)
Això va ser ahir, a una d'aquestes sortides (disculpeu la qualitat, ho vaig grabar amb el telèfon). Ens ho passem de conya !!!
I clar, per suposat, si hi ha penya que no sàpiga amb qui anar a aquests tipus de sortides, o que ho vol probar, que ho digui, i no en faltaràn de sortides!!
Salut!!!
Fa un munt de mesos que no dic res per aquí. I és que aquest últims tres anys només faig que sortides offroad, sigui amb la KTM 500EXC, o amb la 1190 Adventure. I les que faig on-road, son per arribar a on comença el off .
Setmana sí i setmana també surto, no perdono ; ho segueixo gaudint això de la moto, com quan tenia 17 anys (o més, fins i tot). Surto amb gent que va tant amb trails mitges, com amb Big-trails. Tots amb mixtes de tacs, això sí.
El cas és com en un altre fil poso, que és brutal com es pot xalar amb una bigtrail per la muntanya, inclós amb fang, tenint els riscos de fer-se mal (un mateix i la moto), més que controlats. I SENSE TENIR CAP NIVELL OFFROAD ALT. Això sí, si hi pot haber fang, toca portar gomes mixtes amb tacs. En cas contrari el gaudi es torna en patiment. Pels qui no esteu acostumats, quan parlo de gomes mixtes de tacs, em refereixo a Heudenau K60, Metzeller Sahara, KAroo(s), Mitas E-09 o E-10, i un llarg etc. Moltes d'aquestes les fan en tubeless, per les motos trails més modernes.
I aquestes gomes, com van per carretera?
Doncs fan més fressa que les normals, i durant el procès d'inclinació no son tant "fines" com les mixtes normals, tot i que una vegada ja inclinat van perfectes.
En sec, van genials, i amb aigua..doncs no. Però acàs quan hi ha aigua la majoria de nosaltres correm (portem les gomes que portem)? Entenc que no... anem amb "rodes de plom", quan plou o hi ha la carretera molt humida.
En sec, amb uns KAroo3 o amb uns Heidenau, jo inclino com amb uns de normals. Únicament tenen menys grip al accelerar anant MOLT inclinat, i certament es gasten abans per asfalt que les normals, però per contra, tens dues motos en comptes d'una. Perque creieu-me que, després de fer molts i molts anys de carretera amb tot tipus de moto, m'ho passo millor fent trail combinat amb carretera. I que en sortint del fang, tornis a casa per carrretera fent tants quilómetres i revolts inclinant com convingui, i gaudint...es doble satisfacció.
Per tant, tot aquest totxo, serveix per veure quanta penya d'aquí porta mixtes de tacs en les seves motos...ja direu (em temo que pocs, veure'm...)
Això va ser ahir, a una d'aquestes sortides (disculpeu la qualitat, ho vaig grabar amb el telèfon). Ens ho passem de conya !!!
I clar, per suposat, si hi ha penya que no sàpiga amb qui anar a aquests tipus de sortides, o que ho vol probar, que ho digui, i no en faltaràn de sortides!!
Salut!!!