Trans Euro Trail - TET

Tot sobre el mon trail.
Novetats,equipament,sortides,rutes,...

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Kinder
Moderador de MTC
Entrades: 2005
Membre des de: dl. ago. 20, 2012 7:50 am
Ubicació: Santa Perpètua de la Mogoda

Trans Euro Trail - TET

Entrada Autor: Kinder » dl. gen. 17, 2022 11:41 am




Bones,

No sé si ho coneixeu, però crec que és molt interessant, a veure si de cara a la primavera puc provar de fer algun tram d'aquests








Avatar de l’usuari
Airald
Presentats
Entrades: 852
Membre des de: dv. feb. 08, 2013 9:51 pm
Ubicació: Taradell
Contacta:

Re: Trans Euro Trail - TET

Entrada Autor: Airald » dl. gen. 17, 2022 9:45 pm

N'hi ha un que l'està fent amb una Monkey!

Salut.

Avatar de l’usuari
Cesc
Presentats
Entrades: 267
Membre des de: dl. març 04, 2013 11:30 am
Ubicació: Terrassa

Re: Trans Euro Trail - TET

Entrada Autor: Cesc » dc. gen. 19, 2022 5:52 pm

segur que he trepitxat moltes pistes de la TET, solen ser molt asequibles, tu proposa una sortida que si puc jo t'acompanyo

Avatar de l’usuari
Airald
Presentats
Entrades: 852
Membre des de: dv. feb. 08, 2013 9:51 pm
Ubicació: Taradell
Contacta:

Re: Trans Euro Trail - TET

Entrada Autor: Airald » dc. gen. 19, 2022 10:56 pm

Solen ser-ho, tot i que hi ha alguns trams o punts concrets que son bastant d'enduro.


Salut.

Albert ABM
Presentats
Entrades: 5
Membre des de: dl. des. 13, 2021 9:44 am
Ubicació: Sallent

Re: Trans Euro Trail - TET

Entrada Autor: Albert ABM » ds. gen. 29, 2022 11:33 pm

Ei,soc nou amb aixo dels foros y no se si escric on toca,jo tb m apuntaria xino xano a ritme assequible per un acabat d iniciar....vindria amb una Domi😅

Avatar de l’usuari
Carxofa
Presentats
Entrades: 44
Membre des de: dg. juny 10, 2012 10:55 am
Ubicació: Sant Celoni
Contacta:

Re: Trans Euro Trail - TET

Entrada Autor: Carxofa » dg. oct. 09, 2022 7:29 pm

El 2013 es va organitzar una volta Catalunya trail en aquest fòrum. Potser podríem aprofitar el 10è aniversari i aquesta primavera provar de fer la volta TET Catalunya...

Avatar de l’usuari
Kinder
Moderador de MTC
Entrades: 2005
Membre des de: dl. ago. 20, 2012 7:50 am
Ubicació: Santa Perpètua de la Mogoda

Re: Trans Euro Trail - TET

Entrada Autor: Kinder » dl. oct. 10, 2022 7:40 am

Carxofa ha escrit:
dg. oct. 09, 2022 7:29 pm
El 2013 es va organitzar una volta Catalunya trail en aquest fòrum. Potser podríem aprofitar el 10è aniversari i aquesta primavera provar de fer la volta TET Catalunya...



Ja portava pel cap demanar els tracks d'aquesta volta Catalunya que es va fer a MTC, i també fer-la de cara a la primavera de l'any vinent

A la que m'organitzi, ho proposaré i a veure si som una bona colla

Salut



Avatar de l’usuari
Carxofa
Presentats
Entrades: 44
Membre des de: dg. juny 10, 2012 10:55 am
Ubicació: Sant Celoni
Contacta:

Re: Trans Euro Trail - TET

Entrada Autor: Carxofa » dl. oct. 10, 2022 12:45 pm

Hi va haver molta controvèrsia sobre la dificultat de la ruta. Jo crec que era un pèl complicada, i de fet, els números canten. De 12 o 15 que vam començar van acabar 3
Miraré si conservo els traks. El que segur que tinc és el vídeo. Després us l'ensenyo

Avatar de l’usuari
Carxofa
Presentats
Entrades: 44
Membre des de: dg. juny 10, 2012 10:55 am
Ubicació: Sant Celoni
Contacta:

Re: Trans Euro Trail - TET

Entrada Autor: Carxofa » dl. oct. 10, 2022 3:13 pm

Ara que tinc una estona us en faig cinc cèntims més a veure si aconseguim fer venir salivera i tornem a muntar una ruta com aquella.

Dos o tres anys abans va sortir la idea de fer una volta a Catalunya amb motos trail. La proposta va anar tirant endavant i es va organitzar una ruta d'uns 1000 km dividida en quatre trams. Durant l'any 2012 es van fer algunes sortides per "observar" els trams que es volien fer, però, evidentment, no va ser possible contrastar tots els camins i, evidentment, alguns d'aquests tracks, d'un any per l'altre, canvien.
Algunes parts del track es van traçar, directament, sobre plànol, per tant, ni tant sols sabíem com serien alguns dels camins als que ens havíem d'enfrontar.

Jo em vaig apuntar al projecte tard i malament. Tard, perquè me'n vaig assabentar a darrera hora, i malament perquè recordo que el dia abans de sortir vaig trinxar el telèfon i em vaig quedar sense sistema de navegació. I bé, també perquè jo hi vaig anar entestat amb fer-ho amb la meva Superteneré 750 que tenia algunes peculiaritats afegides a l'edat.

Vam sortir de Centelles el dijous 12 de setembre del 2013. El primer tram ja es va endur una baixa. Una de les motos es va ficar dins una bassa de la qual no en va calcular la profunditat. La moto va quedar enfonsada per complet i la van haver de treure amb una cinta.

Els trams van ser Centelles-Valls, Valls-La Pobla de l'Illet, La Pobla-Ribes de Freser i Ribes-Centelles.

L'objectiu era intentar trepitjar el mínim d'asfalt possible, però en alguns trams la cosa va arribar a ser una mica "absurda" perquè fèiem desviacions de 4/5 km per evitar un tram d'1 km d'asfalt que després recorríem per anar a la benzinera.

Com us he comentat, només 3 o 4 motos van acabar. Alguns per problemes familiars, altres per incidències en el trajecte i altres perquè senzillament van creure que la cosa se'ls escapava de les mans.

Ara que ja us he explicat el dolent, deixeu-me explicar el bo.

Van ser 3 dies genials. (jo em vaig quedar sense fer el 4art perquè la meva moto ja no es va engegar) Vam recórrer Catalunya de punta a punta de la forma que més ens agrada fer-ho, enfrontant-nos a reptes, gaudint del paisatge i de la colla amb la que vam compartir l'aventura. Va ser una ruta de veritable superació i jo en tinc un record inoblidable.

El 2015 es va intentar, crec, repetir l'experiència, però no recordo perquè la cosa no va acabar de quallar.

El que vam detectar és que tot i que l'aventura estigui formada per 10/15 motos, cal dividir el grup en equips de 3/4 montures i és important que els components de cada grup estiguin equilibrats. A la VCT'13 hi anaven GS800, ktm 450 i suzuki 2,5 i, evidentment, la forma d'entomar els camins era molt diferent les unes de les altres.

A primera hora intentàvem anar junts i la cosa no funcionava ni en pintura. A partir del migdia vam fer grups més petits i vam poder gaudir millor de l'aventura, cadascú al seu ritme.

A mesura que hi van haver abandonaments, els grups es van anar "ajustant" fins que en va quedar només un.

Al llarg del dia anàvem fent petites trobades per assegurar-nos que tothom seguia en ruta i, evidentment, dinàvem i dormiem junts.

El tema dormir és va fer de forma individual. Es van decidir els 3 hostals on passaríem la nit i cada un era responsable d'organitzar-se la reserva, decidint si anava sol o amb parella.

El tema dinar s'organitzava sobre la marxa. Cap a migdia determinàvem on era cada grup i ens trobàvem a algun restaurant per fer un menú.

Sé que a l'edició fallida del 2015 es va parlar de canviar el track conjunt per traks personalitzats per evitar els problemes que van haver-hi en alguns trams força complicats. La idea, segons vaig entendre era marcar uns "punts de pas" i que cada equip tracés la ruta que li semblés més convenient.

Per això veig atractiu si s'ha de fer una volta trail, mirar si hi ha una ruta TET que asseguri una bona pista i que faci més assequible l'experiència.

I bé, que m'he enrotllat com una persiana. Quan tingui una estona us penjo el vídeo.

Avatar de l’usuari
Carxofa
Presentats
Entrades: 44
Membre des de: dg. juny 10, 2012 10:55 am
Ubicació: Sant Celoni
Contacta:

Re: Trans Euro Trail - TET

Entrada Autor: Carxofa » dt. oct. 11, 2022 11:41 am


Avatar de l’usuari
Xavier
Presentats
Entrades: 4379
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Re: Trans Euro Trail - TET

Entrada Autor: Xavier » dt. oct. 11, 2022 4:59 pm

Merci pel video, molt xulo!

No recordo si l'havia vist fa temps però m'ha agradat molt veure'l ara.

Aviam si us animeu els "endureros"!

Salut

Avatar de l’usuari
Cesc
Presentats
Entrades: 267
Membre des de: dl. març 04, 2013 11:30 am
Ubicació: Terrassa

Re: Trans Euro Trail - TET

Entrada Autor: Cesc » dt. oct. 11, 2022 5:10 pm

:catok gracies Carxofa pel video, surto en tres cops, hi si hi ha un altre edicio tambe hi vull ser

Avatar de l’usuari
Carxofa
Presentats
Entrades: 44
Membre des de: dg. juny 10, 2012 10:55 am
Ubicació: Sant Celoni
Contacta:

Re: Trans Euro Trail - TET

Entrada Autor: Carxofa » dt. oct. 11, 2022 10:54 pm

Cesc ha escrit:
dt. oct. 11, 2022 5:10 pm
:catok gracies Carxofa pel video, surto en tres cops, hi si hi ha un altre edicio tambe hi vull ser
Ostres, Cesc, quant de temps. I tant que m'encantaria tornar a repetir una sortida com aquella amb tu.

Avatar de l’usuari
Carxofa
Presentats
Entrades: 44
Membre des de: dg. juny 10, 2012 10:55 am
Ubicació: Sant Celoni
Contacta:

Re: Trans Euro Trail - TET

Entrada Autor: Carxofa » dt. oct. 11, 2022 11:01 pm

He trobat l'àlbum de fotos!!!

https://photos.app.goo.gl/AXcB4J9fZdGX3EGk8

Respon

Torna a “Zona Trail”