FORMULA 1958

Espai per humor i altres temes

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Manel
Presentats
Entrades: 260
Membre des de: dt. gen. 16, 2007 1:04 pm
Ubicació: Barçalona

FORMULA 1958

Entrada Autor: Manel » dc. maig 02, 2007 8:40 am

Extractos de "Sección Femenina" de la Falange Española y de las JONS -partido único del Movimiento Nacional-, editado en 1958.

Ten preparada una comida deliciosa para cuando él regrese del trabajo. Especialmente, su plato favorito. Ofrécete a quitarle los zapatos. Habla en tono bajo, relajado y placentero.
Prepárate: retoca tu maquillaje, Coloca una cinta en tu cabello. Hazte un poco más interesante para él. Su duro día de trabajo quizá necesite de un poco de ánimo, y uno de tus deberes es proporcionárselo. Durante los días más fríos deberías preparar y encender un fuego en la chimenea para que él se relaje frente a él. Después de todo, preocuparse por su comodidad te proporcionará una satisfacción personal inmensa.
Minimiza cualquier ruido. En el momento de su llegada, elimina zumbidos de lavadora o aspirador. Salúdale con una cálida sonrisa y demuéstrale tu deseo por complacerle. Escúchale, déjale hablar primero; recuerda que sus temas de conversación son más importantes que los tuyos.
Nunca te quejes si llega tarde, o si sale a cenar o a otros lugares de diversión sin ti. Intenta, en cambio, comprender su mundo de tensión y estrés, y sus necesidades reales.
Haz que se sienta a gusto, que repose en un sillón cómodo, o que se acueste en la recámara. Ten preparada una bebida fría o caliente para él. No le pidas explicaciones acerca de sus acciones o cuestiones su juicio o integridad. Recuerda que es el amo de la casa.
Anima a tu marido a poner en práctica sus aficiones e intereses y sírvele e apoyo sin ser excesivamente insistente. Si tú tienes alguna afición, intenta no aburrirle hablándole de ésta, ya que los intereses de las mujeres son triviales comparados con los de los hombres.
Al final de la tarde, limpia la casa para que esté limpia de nuevo en la mañana. Prevé las necesidades que tendrá a la hora del desayuno. El desayuno es vital para tu marido si debe enfrentarse al mundo interior con talante positivo.
Una vez que ambos os hayáis retirado a la habitación, prepárate para la cama lo antes posible, teniendo en cuenta que, aunque la higiene femenina es de máxima importancia, tu marido no quiere esperar para ir al baño. Recuerda que debes tener un aspecto inmejorable a la hora de ir a la cama... si debes aplicarte crema facial o rulos para el cabello, espera hasta que él esté dormido, ya que eso podría resultar chocante para un hombre a última hora de la noche.
En cuanto respecta a la posibilidad de relaciones íntimas con tu marido, es importante recordar tus obligaciones matrimoniales: si él siente la necesidad de dormir, que sea así no le presiones o estimules la intimidad. Si tu marido sugiere la unión, entonces accede humildemente, teniendo siempre en cuenta que su satisfacción es más importante que la de una mujer. Cuando alcance el momento culminante, un pequeño gemido por tu parte es suficiente para indicar cualquier goce que hayas podido experimentar. Si tu marido te pidiera prácticas sexuales inusuales, sé obediente y no te quejes. Es probable que tu marido caiga entonces en un sueño profundo, así que acomódate la ropa, refréscate y aplícate crema facial para la noche y tus productos para el cabello. Puedes entonces ajustar el despertador para levantarte un poco antes que él por la mañana. Esto te permitirá tener lista una taza de té para cuando despierte.

Sacado de "Economía doméstica para bachillerato y magisterio". Sección Femenina 1958. ..


¿¿¿A dónde habrán ido a parar aquellos modales???
SOCI AMM Nº 260

Avatar de l’usuari
Triniti.V
Presentats
Entrades: 1426
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 7:41 am
Ubicació: La Garriga
Contacta:

Entrada Autor: Triniti.V » dc. maig 02, 2007 11:02 am

Sense paraules m’he quedat...

A mi personalment llegir-ho ja m’ha fet mal....

I pensar que fa 50 anys les noies eren educades així, com esclaves....

Es molt trist...

Vvvvssss
Honda Varadero XL1000V - La Negreta

Web Personal - Informació dels Alps a El Rincón Alpino


Vvvvvvssss

Avatar de l’usuari
QSC
Presentats
Entrades: 1304
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:37 am
Ubicació: >>> Jordi i Júlia <<< (Sabadell)

Entrada Autor: QSC » dc. maig 02, 2007 11:36 am

S'estan perden totes les bones costums i tradicions !!! :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

V'ssssssss

Avatar de l’usuari
JoanF
Presentats
Entrades: 4333
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 6:31 pm
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: JoanF » dc. maig 02, 2007 3:39 pm

Per que després diguem dels arabs
i total només fa 50 any. No és que faci dos segles, no
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Avatar de l’usuari
Atramuntanat
Presentats
Entrades: 734
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 1:26 pm
Ubicació: Sant Feliu de Guixols - MGM 13254

Re: FORMULA 1958

Entrada Autor: Atramuntanat » dc. maig 02, 2007 9:04 pm

aquests son els que diuen que els musulmans son uns atrasats que tracten la dona com un animal? doncs fa 4 dies d'aixo

per cert tambe se n'enfoten del zapatero amb lo del
Manel ha escrit:...debe enfrentarse al mundo interior con talante positivo.
...
Erg Chebbi - Merzouga

Imatge

Bayerische Motoren Werke R 1200 GS Ifigenia

Avatar de l’usuari
Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6875
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dc. maig 02, 2007 10:40 pm

Anna ha escrit:Sense paraules m’he quedat...

A mi personalment llegir-ho ja m’ha fet mal....

I pensar que fa 50 anys les noies eren educades així, com esclaves....

Es molt trist...

Vvvvssss

Ja n'hem parlat en persona altres vegades amb companys del forum.

Jo encara no tinc 50 anys, pero la meva educacio i la de les nenes de la meva edat era aquesta. Aixo es el que ens ensenyaven els "Hermanos de la Salle" , aixo i resar, resar molt. Ens varen ensenyar a sumar, restar multiplicar i dividir i a escriura (Gramatica Española). La historia que ens varen ensenyar era falsa, dels reis godos pasaven a El Cid despres a Colon i ja directament al Caudillo, acte seguit el FEN (Formacion del espiritu Nazi-onal) i moltissima religio, una mica de geografia i.... cap a casa.

Quan ara es parla d'aixo sembla que fa molt de temps i no fa ni 40 anys.

El problema rau que encara hi ha molta gent que no ha evolucionat i s'ha quedat amb l'unic que li varen ensenyar, aquests encara van amb boina, i crieu-me, a Espanya la majoria encara porta boina, ha evolucionat la seva economia pero la seva mentalitat continua essent aquesta.

Aixo us pot explicar les actituts de moltes persones vers una manera de veure les coses determinada.

Gracies Manel per possar-ho

V'sssssssss
007
NEVER SAY NEVER AGAIN


Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Avatar de l’usuari
Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6875
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dc. maig 02, 2007 10:45 pm

QSC ha escrit:S'estan perden totes les bones costums i tradicions !!! :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

V'ssssssss

Ostia Jordi, no habia vist la teva resposta !!!!!!


Aixo si que era educar be a les dones !!!!! :twisted: :twisted:
NEVER SAY NEVER AGAIN


Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Avatar de l’usuari
Miquelpericas
Presentats
Entrades: 4360
Membre des de: dj. gen. 18, 2007 7:27 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Miquelpericas » dc. maig 02, 2007 11:03 pm

James_Bond ha escrit:
QSC ha escrit:S'estan perden totes les bones costums i tradicions !!! :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

V'ssssssss

Ostia Jordi, no habia vist la teva resposta !!!!!!


Aixo si que era educar be a les dones !!!!! :twisted: :twisted:
Vosaltres dos us esteu buscant una bona "reprimenda" per part del sector femení, eh?

:sado :sado :sado

:b9 :b9 :b9
Miquel Pericas Castarlenas (AMM nº 15257)
Honda NT700VA Deauville '06: "La Fosca"
Album de fotos

Avatar de l’usuari
Siono1000
Presentats
Entrades: 2516
Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
Ubicació: Baix Empordà

Entrada Autor: Siono1000 » dc. maig 02, 2007 11:12 pm

Per casa encara corre algún llibre d'aquest de la seccion femenina de la meva germana gran, crec recordà amb tapes blaves.
Jo com diu en Bonb, James_Bonb, tampoc tinc 50 anys i el curs 74-75 (fa només 33 anys) encara feia F.E.N. a 5º de Batxiller Superior, una classe impartida per un personatge fosc i malcarat prototip de falangista, d'asistencia imprescindible per aprovar el curs.
Salut i kilómetres

Avatar de l’usuari
Atramuntanat
Presentats
Entrades: 734
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 1:26 pm
Ubicació: Sant Feliu de Guixols - MGM 13254

Entrada Autor: Atramuntanat » dj. maig 03, 2007 8:17 am

James_Bond ha escrit:
QSC ha escrit:S'estan perden totes les bones costums i tradicions !!! :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
V'ssssssss
Ostia Jordi, no habia vist la teva resposta !!!!!!
Aixo si que era educar be a les dones !!!!! :twisted: :twisted:
i lo be que vivien els tius fa 50 anys? :box :KO :martell

fora conyes, a mi de petit em van cardar una cleca per que em vaig posar un davantal per ajudar la mare a fregar (un dia i per curiositat) i ara la dona em renya si no soc capaç de preveure quan s'haura de posar la bugada amb roba de color, etc...en resum:

els tius de fa 50 anys no tenien problemes
els d'ara (de edat de 30 a 50 anys) vem rebre aquesta educacio, en canvi els condicions (per sort) s'han igualat, pero molts de nosaltres ens costa encaixar en aquests nous esquemes
els nanos que surten ara (fins als 25 anys aprox) ja no tindran educacio diferencial

un pais que dedica un potencial tan gran (tota la poblacio femenina) a estudiar aquestes bajanades, va directament cap enrere, no es d'estranyar que no hi hagues atur, etc..
Erg Chebbi - Merzouga

Imatge

Bayerische Motoren Werke R 1200 GS Ifigenia

Avatar de l’usuari
Terraxaman
Presentats
Entrades: 544
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:19 am
Ubicació: Montseny-Les Guilleries
Contacta:

Entrada Autor: Terraxaman » dj. maig 03, 2007 8:25 pm

Hola nois/es:


L'altre dia vaig passar aquest document als meus alumnes de segon de Batxillerat -els més grans- a la assignatura d'història d'Espanya, si hi ha comentaris que valguin la pena ja us els possaré.
Jo crec que conyes de banda, i anant més enllà del contingut clarament nazional-catolicista i feixista d'alguns aspectes puntuals, el text es en essència vigent.
La idea clau no és la de la submissió de la dona -que per descomptat hi és- sinò la questió del sotmetiment a l'autoritat.
Hi ha un Déu creador, omnipotent que ho sap tot de nosaltres, que ens prremiarà amb els goigs del Cel, o ens castigarà al foc etern de l'infern en funció de la nostre submissió a determinades obligacions, complir els manaments, anar a misa, etc.
En el següent ordre descendent hi ha un estat absolut, que cuida dels seus subdits, seguretat social, educació, calendari laboral, lleis, etc.,
I finalment a casa, hi ha l'autoritat del paterfamiliae, si éll, el pare, el marit, l'encarnació domèstica d'aquelles autoritats superiors, a la que tots: fills, dona, han de sotmetre's ben de gust.
Tot i que sembla un vagenada, aquest esquema és bàsic i fonamental per a mantenir les dessigualtats, la injustícia, el sotmetiment de la immensa majoria a la minoria que té el poder econòmic-polític i social...
Les necessitats econòmiques del mateix sistema consumista han dut modificacions -incorporació de la dona al món del treball-, a més la religió en un déu metafísic, ha estat sustituïda per l'adoració a un altre cosa no menys metafísica com és el diner, la igualtat econòmica entre els gèneres ha trencat l'esquema de la família tradicional amb totes les conseqüències no sempre positives que aixó comporta... però...
La qüestió clau romàn intocada: els valors de competivitat, expansió i explotació segueixen sent els pilars damunt dels quals s'aixeca la piràmide social, perquè hi hagi uns pocs a dalt, a d'haver-hi moltíssims a sota: les dones, els treballadors, els habitants del tercer món, han de comportar-se, amb totes les matissacions que calguin com les dones del text de l'any 58...
I si no... ja hi ha l'Otan, la 6ª Flota, les armes de tota mena, etc., i a un nivell més cassolà: lleis, guàrdies civils, presons, psiquiàtrics, instituts i tots aquests aparells de coacció que tant bé coneixem per experiència pròpia.

Perdoneu el totxo.

Avatar de l’usuari
Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6875
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dj. maig 03, 2007 10:02 pm

Bon totxo !! :wink:

Seriosament, res de toitxo, tens tota la rao Josep Eduard.


Vsssssssss
007
NEVER SAY NEVER AGAIN


Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Avatar de l’usuari
Manel
Presentats
Entrades: 260
Membre des de: dt. gen. 16, 2007 1:04 pm
Ubicació: Barçalona

Entrada Autor: Manel » dg. maig 06, 2007 7:44 pm

hola a tots veig que el tema com diu el James Bond esta vigent al reste de España, solçament ja que fer un petit viatge per el Vallodolid i cia., faltaran mols anys per cambiar une mentalitat tan arrelada. Ah per cert James jo també vaig patir les essencies de la Salle. Quin nivell que tenien aquells paios que funcionaven casi per castas com a l'India.
SOCI AMM Nº 260

Avatar de l’usuari
Terraxaman
Presentats
Entrades: 544
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:19 am
Ubicació: Montseny-Les Guilleries
Contacta:

Entrada Autor: Terraxaman » dl. maig 07, 2007 12:18 am

Hola nois/es:

Jo també vaig anar uns anys a la Salle -de Gracia- i uns altres a Can Culapi -les Escòles Pies- del carrer Balmes...
De tota manera, malgrat la Formación del Espíritu Nazional, l'obligatorietat de les mises, rosaris, primer divendres de mes, quaresmes, advents i tota la parafernàlia d'aquella època -el paper de plata pels negrets- haig de reconèixer que feien força bé la seva feina, es clar que els que podiem anar a les escòles aquestes erem uns privilegiats...
Ah! per cert entre els meus professors hi havia un jovenet Lluis Maria Xirinachs -lluitador incansable per l'Amnistia-, Senador per l'Entesa dels Catalans que va estar sis mesos dempeus en el Congrés dels Diputats exigint l'Amnsitia i més endavant, vaig tenir en Francesc Boldú -capellà que també va abandonars els hàbits- que arribaria a ser Secretari del Comite Nacional de la CNT... així he sortit jo...

V'sssssssss

Avatar de l’usuari
Josey Wales
Presentats
Entrades: 1758
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 3:28 am
Ubicació: Manresa (Bages)

Entrada Autor: Josey Wales » dl. maig 07, 2007 12:57 am

Tot això em recorda la Trinitat que us ensenyaven, que deia:

Si el Pare és Déu, el Fill és Déu i l'Esperit Sant és Déu, hi han tres Déus?? :lol: :lol: :lol:
ImatgeUnforgiven

Avatar de l’usuari
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Entrada Autor: Llagasta » dj. maig 10, 2007 4:08 pm

Doncs jo vaig fer fins a 6e. de batxillerat a un col.legi de capellans (cor de Maria) a Sabadell i no recordo jo, tantes misses :?
La F.E.N. si, però era una asignatura de un mati a la setmana, es més, com que els padres (hermanos) eren catalans , doncs recordo fer la majoria de les clases en català..... :roll:
inclús recordo 5 i 6e. de lletres fer una asignatura de català..... i eren els anys de 1964 a 1970.... :wink: ara alguna que altre campana per anar a jugar als futbolins o scalextric si que les feiem, eh? :wink: :wink: i anar a veure com sortien de classe les nenes de les Carmelitas :shock:

i les excursions a Vic als 9 anys a veure la "mòmia" del Pare Claret, amb els seus guants que es veien els dits del esqueletu..... :cry:

Ara si que recordo, que ens van obligar anar a celebrar els 25 años de Paz i vàrem acabar a "osti*s" amb els de la OJE.....ja que nosaltres erem els
"catalanistes"... :roll:

Ara bé jo tinc germanes i també la meva dona i no recordo especialment aquesta educació que dieu, els llibres potser si que eren aquests, però no crec que l´"educació" arribés a canviar massa la manera de pensar propia de cada
noia, aixó en general eh?

Bé demanaven la "canastilla" i el servei social, que mai hi sabut que carai era aixó, per poder treure´s el carnet de conduir. :?
Imatge

Avatar de l’usuari
QSC
Presentats
Entrades: 1304
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:37 am
Ubicació: >>> Jordi i Júlia <<< (Sabadell)

Entrada Autor: QSC » dj. maig 10, 2007 4:44 pm

Per els jovenets de la colla cal aclarir que:

F.E.N. era Formación del Espiritu Nacional, assignatura de gran pes que m'ha servit sempre per recordar que no hem de tornar endarrere.

O.J.E. era i es encara Organización Juvenil Española .... informació en trobareu pel google, jo no tinc ganes de buscar-la

I en cara queda la FET y las JONS ... però m'està entrant una picor estranya a tot el cos i això us ho deixo per esbrinar als jovenets

V'ssssss

Avatar de l’usuari
Laia_Hornet
Presentats
Entrades: 172
Membre des de: dg. abr. 22, 2007 4:09 pm
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Laia_Hornet » dj. maig 10, 2007 5:37 pm

Joer, he flipat amb aquest text.

Em quedo sense paraules.... :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Respon

Torna a “Cerveseta”