Reforma Horària

Espai per humor i altres temes

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Reforma Horària

Entrada Autor: Steelman » dt. feb. 04, 2014 9:14 pm

Avui al anar cap a la feina, per la radio estava escoltant a RAC1 una entrevista amb el rseponsable d´un moviment ciutadà per una reforma horaria en l'ambit laboral,oci,.... per tal de poder disposar d´una millor qualitat de vida.
Imatge

L´idea és, que aprofitant el moviment que hi ha a Catalunya per una regeneració politica, i territorial, doncs es pugui fer un pas endavant amb temes tant importants com la concil.liació horaria (feina i familia)
Aixó és el que posen a la seva web
Catalunya es troba en un context de ràpides transformacions socials, econòmiques i polítiques ocasionada per l’onada sobiranista. La creativitat i la innovació que ha portat el procés fa que aquesta iniciativa pugui ser molt més viable. La por al canvi i les resistències que pot originar una reforma horària es poden veure reduïdes si es canalitza en el marc de l’impuls de la Catalunya que ve.

En aquest sentit, l'objectiu de la Iniciativa per a la Reforma Horària és esdevenir una iniciativa catalana que exerceixi de lobby emmarcada en el context sobiranista i d'impuls d'aquesta nova fase de construcció nacional. Clarament cal desfer-se de la rèmora que representen els horaris actuals que tenen el seu origen en el "desarrollismo" franquista i associar la reforma a l’impuls del nou estat.

Per tant, la Catalunya que ve requereix de noves estructures que permetin principalment fer que la ciutadania millori la qualitat de vida, per això es fa del tot imprescindible tenir en compte el factor del temps. Seria convenient respondre prèviament amb informes i dictàmens redactats per experts a qüestions com quin serà el calendari de festius i el fus horari al qual s'hauria d'inscriure la Catalunya que ve.

En l’actual context de crisi, els ajustos que s’estan realitzant generalment no compten amb informes de racionalització del temps que permeti incrementar productivitat i la rendibilitat en funció del cost i el temps emprat respectivament.
Es un tema interessant , per aixó l´he volgut compartir amb tots vosaltres. Podeu trobar més info i subscriures per rebre'n informació a Reformahoraria.cat
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1849
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: Reforma Horària

Entrada Autor: Trencaferro » dt. feb. 04, 2014 9:52 pm

Segur que està molt bé tot això, però creus que ens hi acostumariem aqui? Quan cada setmana vaig a frança a comprar sempre tinc de córrer, i és que els súpers i botigues a les 19:00h ja tanquen!!! :please

Evidentment si es fà m'hauré d'adaptar a la majoria, però jo crec que ja sempre seré d'anar a dormir tard, i a poder ser aixecar-me encara més tard. Això de matinar no està pas fet per a mi... :nonocat
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Reforma Horària

Entrada Autor: Steelman » dt. feb. 04, 2014 9:56 pm

[quote user="Trencaferro" post="251024"]Això de matinar no està pas fet per a mi... :nonocat[/quote]
Si a les 22.00/23.00 estàs al llit.... que podria equivaldre a les 2.00 d´ara.
Si et lleves a les 6.00 o les 7.00, ja has dormit 8h ... i no et representaria matinar :P

:b9 :b9 :b9 :b9
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1849
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: Reforma Horària

Entrada Autor: Trencaferro » dt. feb. 04, 2014 10:00 pm

[quote user="Steelman" post="251026"][quote user="Trencaferro" post="251024"]Això de matinar no està pas fet per a mi... :nonocat[/quote]
Si a les 22.00/23.00 estàs al llit.... que podria equivaldre a les 2.00 d´ara.
Si et lleves a les 6.00 o les 7.00, ja has dormit 8h ... i no et representaria matinar :P

:b9 :b9 :b9 :b9[/quote]

A les 22:00 al llit jo??? :b9 :b9 :b9 si quan em tinc d'aixecar a les 05:00 hi ha dies que em toquen les 03:00 i encara no dormo!
No, no, aquests horaris per mi són impensables, em perdria els millors programes, documentals i pel.licules que fan en els meus moments (i per mi els millors) de relax i tranquilitat del dia. :nonocat
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Avatar de l’usuari
JosepM
Presentats
Entrades: 266
Membre des de: dc. oct. 09, 2013 10:16 pm
Ubicació: Valls

Re: Reforma Horària

Entrada Autor: JosepM » dt. feb. 04, 2014 10:34 pm

En la meva opinió, aquí hi ha dos problemes.

Un és que la pausa del migdia és llarga. Els veïns del nord la tenen curta, es fan passar una mica la gana al migdia, i sopen aviat.
Aquesta situació, aquí, no la tenen els que van a torns, ni els que fan jornada intensiva, ni la canalla petita, ni... Si aquí no sopem molts més aviat és per costum, perquè treballem en el sector del petit comerç, o perquè psicològicament l'hora de sopar és quan a la tele fan notícies.

Un altre problema és l'adequació amb l'horari solar. Crec que en això s'equivoquen. Si la gent fan una cosa a les 9, i vols que la facin a les 8, el que has de fer és fer AVANÇAR el rellotge, de manera que la gent es pensi que són les 9 quan encara són les 8. Que no dinem a la mateixa hora de rellotge, quan la canvien? O dit d'una altra manera, un de Londres que dini a la 1 i un de Castelló (mateix meridià) que dini a les 2 estan dinant alhora.

Salut,

Josep

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8182
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Reforma Horària

Entrada Autor: Kpeps » dt. feb. 04, 2014 10:43 pm

aixo aqui es impensable :sonat algu s'imagina a les 18 h tot tancat i cadascu cap a casa seva ?? els horaris Europeus que s'els quedin ells no cal fer invents.
p.d si s'allarga la jornada laboral es perque a la feina,en el fons s'esta tranquil :b9 :b9
Imatge

Avatar de l’usuari
Panchito
Presentats
Entrades: 15
Membre des de: dt. feb. 04, 2014 8:43 pm
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Reforma Horària

Entrada Autor: Panchito » dc. feb. 05, 2014 1:49 pm

A mi la mig-diada tant estiu com hivern que no la toquin :please

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Reforma Horària

Entrada Autor: Steelman » dc. feb. 05, 2014 3:08 pm

Es veu que a l'estat espanyol fa més de 50 anys ja teniem horaris europeus... (jo no hi era i no ho puc afirmar)
I pel que diueu de les hores de sol...Italia,Portugal,...tenen hores de sol similars a les iberiques..i tenen horaris "mes europeus"
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Reforma Horària

Entrada Autor: Jordi » dc. feb. 05, 2014 3:46 pm

A la Kdd del 2013, a Andorra, va venir el tinerfeny Carlos Paulsen i era just quan els noticiaris parlaven del tema d'avançar una hora per tal de adequar-nos a la realitat, ja que el Meridià de Greenwich passa per l'est de la Península i era obvi que aquesta estes en el mateix fus horari que el Regne Unit. De fet, hi ha èpoques en que tenim dues hores de diferència amb el Marroc, els quals no canvien entre horari d'estiu i hivern.
En Carlos Paulsen va deixar molt clar que la "coletilla" "Una hora menos en Canarias" els aportava molts euros l'any en publicitat i turisme i no estaven disposats a renunciar-hi així com així i que, per tant, si el Govern espanyol adequava la hora a 0 GMT, ells la retardarien una hora mes per tal de seguir emprant el "Una hora menos en Canarias".
Segons diuen, aquesta frase s'utilitza a tot el mon i gràcies a ella, molta gent te coneixement de la existència d'aquestes illes que tenen el turisme com a principal font d'ingressos.

Jo, quan sigui gran, aniré a viure a La Gomera, això ho tinc claríssim.

Jordi "Prony"

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8182
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Reforma Horària

Entrada Autor: Kpeps » dc. feb. 05, 2014 7:59 pm

es que aqui no ve d'una hora abans o una hora despres,que aixo es una futessa,sino de sopar a les 6 de la tarda com els parvulitos i llevar-se a les 6 del mati com las gallinas,que aixo no te ni cap ni peus,ja que si sopas a les 6 de la tarda com els Francesos a les 10 tens una gana que et mors i sopes dues vegades,amb lo que no hi ha manera de guardar la linea,no remeneu la perdiu que anirem a pitjor. :b9 :b9 :b9
p.d. jo tinc tres hores per dinar i aixo si que es bo,el mitgdia es el millor moment del dia,es pot fer tot amb molta mes tranquilitat.
Imatge

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Reforma Horària

Entrada Autor: Jordi » dc. feb. 05, 2014 9:18 pm

[quote user="Steelman" post="251059"]Es veu que a l'estat espanyol fa més de 50 anys ja teniem horaris europeus... (jo no hi era i no ho puc afirmar)
I pel que diueu de les hores de sol...Italia,Portugal,...tenen hores de sol similars a les iberiques..i tenen horaris "mes europeus"[/quote]
Es cert, segons sembla, fou un canvi que va fer en Franco segons el suggeriment que li va fer en Hitler. D'aquesta manera Espanya seria mes propera al continent i mes allunyada del Regne Unit.

Enllaç

Jordi "Prony"

Respon

Torna a “Cerveseta”