Necessito Contractar Espai Al Nuvol

Espai per humor i altres temes

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Necessito Contractar Espai Al Nuvol

Entrada Autor: Jordi » dv. feb. 07, 2014 2:26 pm

Hola a tots,

Resulta que a casa som molts, i quan dic molts no exagero. La qüestió es que cada germà te el seu propi àlbum de fotos que els meus pares els van fer des del moment que van néixer i a aquests àlbums s'hi van anar afegint milers de imatges en les quals sortim diversos germans, familiars i amics. Per suposat que el 90% d'aquestes imatges son en blanc i negre i no hi han negatius.
A tot això s'han d'afegir multitud d'àlbums heretats dels nostres avant-passats amb imatges de principis del segle passat.
La nostra família hem proposat de digitalitzar totes aquestes imatges i penjar-les en un àlbum que estigui al nuvol per tal que qualsevol membre de la saga pugui accedir-hi i veure-les des de qualsevol part del mon.
Entre la cinquantena de membres descendents dels meus pares ens repartirem la feina de digitalitzar-ho tot però el que volem saber es:

Quin es el millor lloc per contractar un espai al nuvol amb garanties, quins preus i quina seguretat.

Atès a que es impossible treure les fotos dels àlbums per escanejar-les, ens han aconsellat fotografiar-les, però jo em pregunto: Hi ha algun tipus d'escàner que es posi directament sobre la imatge i faci l'escaneig??

I la última pregunta: Un germà meu es va afeccionar a fer totes les fotos en diapositiva. Ara en te milers que no podem veure. Hi ha algun escàner en el qual pugui posar la diapositiva i l'escanegi??

Gràcies per tot

Jordi "Prony"

Avatar de l’usuari
Sergibuda
Presentats
Entrades: 2029
Membre des de: dc. juny 27, 2007 2:18 pm
Ubicació: BCN
Contacta:

Re: Necessito Contractar Espai Al Nuvol

Entrada Autor: Sergibuda » ds. feb. 08, 2014 12:08 am

Segur que hi ha gent que en sap de veirtat i et pot orientar millor que jo, però sí que et puc dir que existeixen escàners que es passen per damunt la imatge:
Imatge

Imatge
Sé de la seva existència i que el seu preu no és elevat, però no sé pas res de la seva qualitat. Respecte a fotografiar les fotos, em sembla haver vist algun cop una mena de suport per càmeres reflex per fer aquesta feina, però tampoc no en sé res.

D'escàners de diapositives també n'hi ha:

Imatge

Imatge
D'aquests no en sé res, ni de preu ni de qualitat.

Respecte a penjar les fotos, jo compraria un domini i em faria amb un hosting, jo ho tinc tot contractat amb www.nominalia.cat
sergibuda




they called me an accident

Avatar de l’usuari
Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7583
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Re: Necessito Contractar Espai Al Nuvol

Entrada Autor: Alucinamaripili » ds. feb. 08, 2014 9:37 am

I comprar més espai al picassa??
Tot i que la idea d'en Sergi és molt pràctica....jo també ho tinc a Nominàlia.

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Necessito Contractar Espai Al Nuvol

Entrada Autor: Steelman » ds. feb. 08, 2014 1:36 pm

Flickr dona 1TB gratis, i es pot augmentar pagant...
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Necessito Contractar Espai Al Nuvol

Entrada Autor: Jordi » ds. feb. 08, 2014 4:13 pm

Moltíssimes gràcies per les respostes i els suggeriments, tots son molt valuosos. El tema de l'escàner manual ja el tenia pensat però no m'acaba de convèncer això de moure'l manualment. Jo preferira alguna cosa que es situés sobre la imatge i fes la feina per si mateix. He trobat això:

Imatge

Es diu "Doxie Flip" i es un escàner manual tamany A-6 que pot escanejar per ambdós costats. Té un sol problema, va a piles. Tot i que puc fabricar-li una presa de corrent externa i posar-li un adaptador connectat a 220. El preu surt per uns 140/160 euros i la resolució es de fins a 600dpi. molt per sobre del que necessito.

El tema d'emmagatzematge al núvol, la opció d'en Steelman sembla, a priori, la mes adient, miraré si es poden crear carpetes per poder separar les imatges en funció de la procedència.

I el tema de les diapositives, el meu germà gran diu que buscarà com fer-ho. Aquestes potser son les que més m'interessen atès a que les meves primeres sortides en moto, de trial i moto gran, les vaig fer amb ell i recordo que em feia moltes fotos que mai he arribat a veure.

Repeteixo, moltes gràcies a tots. Sou genials, llàstima que sigueu del Real Madrid.

Jordi "Prony"

Avatar de l’usuari
CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Re: Necessito Contractar Espai Al Nuvol

Entrada Autor: CMB » ds. feb. 08, 2014 11:27 pm

Hola

També pots adquirir un NAS amb doble disc amb RAID i connectar-ho a la teva xarxa de casa i a internet. Demanar una IP fixe al proveïdor d'internet. Associar-ho a un domini gratuït que potser fins i tot t'ho pot donar el teu proveïdor d'internet.

Busca per dlink.es

Caldria madurar-ho una mica més, però en base és el que comento.

Quin benefici et dona aquesta opció que no pas les altres, que tens les fotos a casa teva i amortitzes la teva connexió a internet.

Salut

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Necessito Contractar Espai Al Nuvol

Entrada Autor: Jordi » dg. feb. 09, 2014 12:17 am

[quote user="CMB" post="251221"]Hola

També pots adquirir un NAS amb doble disc amb RAID i connectar-ho a la teva xarxa de casa i a internet. Demanar una IP fixe al proveïdor d'internet. Associar-ho a un domini gratuït que potser fins i tot t'ho pot donar el teu proveïdor d'internet.

Busca per dlink.es

Caldria madurar-ho una mica més, però en base és el que comento.

Quin benefici et dona aquesta opció que no pas les altres, que tens les fotos a casa teva i amortitzes la teva connexió a internet.

Salut[/quote]Però això m'obligaria a tenir sempre l'ordinador en marxa, no? Uffffff amb el preu que va la llum........ :nonocat :nonocat
A mes, el que pretenem es un espai on deixar-hi les imatges a molt llarg plaç, que sigui per sempre més (anar-ne afegint de per vida) i actualitzant el sistema d'emmagatzematge a mesura que s'innova la tècnica (entenem que d'aquí uns anys parlarem d'altres mètodes, però el nostre propòsit seguirà essent el mateix)

Gràcies Carles,

Jordi "Prony"

Avatar de l’usuari
CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Re: Necessito Contractar Espai Al Nuvol

Entrada Autor: CMB » dg. feb. 09, 2014 7:13 pm

[quote user="Prony" post="251222"][quote user="CMB" post="251221"]Hola

També pots adquirir un NAS amb doble disc amb RAID i connectar-ho a la teva xarxa de casa i a internet. Demanar una IP fixe al proveïdor d'internet. Associar-ho a un domini gratuït que potser fins i tot t'ho pot donar el teu proveïdor d'internet.

Busca per dlink.es

Caldria madurar-ho una mica més, però en base és el que comento.

Quin benefici et dona aquesta opció que no pas les altres, que tens les fotos a casa teva i amortitzes la teva connexió a internet.

Salut[/quote]Però això m'obligaria a tenir sempre l'ordinador en marxa, no? Uffffff amb el preu que va la llum........ :nonocat :nonocat
A mes, el que pretenem es un espai on deixar-hi les imatges a molt llarg plaç, que sigui per sempre més (anar-ne afegint de per vida) i actualitzant el sistema d'emmagatzematge a mesura que s'innova la tècnica (entenem que d'aquí uns anys parlarem d'altres mètodes, però el nostre propòsit seguirà essent el mateix)

Gràcies Carles,

Jordi "Prony"[/quote]

Jordi

No, aquesta és la gràcia del NAS, que és un dispositu apart del PC i no cal que tinguis el pc obert. El NAS s'atura automàticament al cap d'una estona d'innactivitat i s'obre sol quan li arriba una petició, per tant és força eficient energèticament parlant.

Jo entre tenir les 'meves fotos' a un servidor accessible a través del núvol o bé tenir-ho a casa meva, ni m'ho penso. Les fotos són meves o de la meva familia, no d'una empresa externa...

Com bé dius les tecnologies i serveis avancen ràpidament, de la mateixa manera que les empreses de servei TIC ara hi son i demà...

No ho descartis tant ràpidament...

Imatge

Mira aquests vídeos:

[youtube]eriFYEW0wJw[/youtube]

[youtube]fv3hYsm7v6s[/youtube]

El preu no és car. Amb dos discs de 1TB, et pot sortir per menys de 200€

Enllaç: Dlink

Hi ha altres marques alternatives...

Salut

Carles

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Necessito Contractar Espai Al Nuvol

Entrada Autor: Jordi » dl. feb. 10, 2014 8:41 am

Carles,

Això es un altre cosa. En aquest cas, si que paga la pena contemplar-ho com una opció. M'ho apunto i t'ho agraeixo molt.

Jordi "Prony"

Respon

Torna a “Cerveseta”