Avui m'he assegut a la nova GS Adventure i.....

Espai per humor i altres temes

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Re: Avui m'he assegut a la nova GS Adventure i.....

Entrada Autor: CMB » dt. abr. 01, 2014 7:50 pm

Prony ha escrit:
CMB ha escrit: Jordi "Prony",

Tens raó amb les teves explicacions, si més no, jo les trobo raonables al meu parer. Ara bé la transició que tindrà un cos compacte (la moto) cap a la posició natural per contrarrestar les forces centrífugues i centripetes per no caure a terra i poder circular amb certa velocitat a dins d'una corba, seran diferents a la del líquid, no? aquest a dins del dipòsit xocarà amb la vora interna i rebotarà, generant una força interna a la moto, similar a la de la maleta a dins del maleter que comentaves.

També està clar que en una frenada brusca això es nota molt més ja que la desacceleració linial serà molt superior a la velocitat lateral fent una corba.

Potser la forma del dipòsit en V i ha diferents nivells disminueix molt aquest suposat efecte!

Ai, perdoneu, però el 'jet lag' del canvi d'hora m'està afectant!

:heat
Carles,
Tot es una qüestió d'equilibri, segons Wikipèdia, la força centrífuga es una força fictícia, es un marc de referència en rotació per descriure un moviment.
La inèrcia tendeix a expulsar en sentit tangencial qualsevol conjunt matèria sotmesa a rotació, sigui aquesta sòlida, liquida o gasosa. Si durant la rotació que es genera quan s'efectua l'arc de circumferència que és en realitat una corba, la moto estès completament vertical (com ho està un quad, per exemple), el combustible es desplaçaria cap a la cara interior del dipòsit que dona a la cara exterior de la corba ("transferència lateral sobtada de masses") i això afectaria a la estabilitat.
Però una moto no es un quad, la moto està inclinada cap l'interior de la corba i resulta que el grau d'inclinació està en un punt precís d'equilibri tal que fa que la moto giri i no caigui. En aquest grau d'inclinació, el combustible no pressiona cap la cara interior del diposit sinó exactament en el fons del dipòsit. Exactament igual que si la moto estès aturada i vertical.
Val, val, m'estas convencent força!

:Thanks1

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Avui m'he assegut a la nova GS Adventure i.....

Entrada Autor: Jordi » dt. abr. 01, 2014 8:59 pm

Doncs et prometo que m'ho estic inventant tot atès a que no vaig acabar els estudis.

Jordi "Prony-dos+dos=siete"
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Re: Avui m'he assegut a la nova GS Adventure i.....

Entrada Autor: CMB » dc. abr. 02, 2014 9:02 am

Prony ha escrit:Doncs et prometo que m'ho estic inventant tot atès a que no vaig acabar els estudis.

Jordi "Prony-dos+dos=siete"
Jordi "Prony"

En aquesta vida es tracta de saber convencer a la resta de la gent, més que no pas dir la veritat o certeses de les coses. Els polítitcs en saben molt d'aquestes coses...

Va et llenço un altre dubte que tinc: Per què el cilindre esquerra del boxer està més avançat que el dret i no al reves?

Imatge

Pel canvi de marxes?

Gràcies

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8181
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Avui m'he assegut a la nova GS Adventure i.....

Entrada Autor: Kpeps » dc. abr. 02, 2014 9:23 am

CMB ha escrit:En aquesta vida es tracta de saber convencer a la resta de la gent, més que no pas dir la veritat o certeses de les coses. Els polítitcs en saben molt d'aquestes coses...

Va et llenço un altre dubte que tinc: Per què el cilindre esquerra del boxer està més avançat que el dret i no al reves?

Imatge

Pel canvi de marxes?

Gràcies
no Carles,encara que suposso que ja ho saps :conversa es per el cigüenyal,las bielas no poden girar juntes,deixo una pagina força interessant.

http://www.bmw-motorrad.es/es/es/index. ... &notrack=1
Imatge

Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1849
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: Avui m'he assegut a la nova GS Adventure i.....

Entrada Autor: Trencaferro » dc. abr. 02, 2014 9:57 am

CMB ha escrit:
Prony ha escrit:Doncs et prometo que m'ho estic inventant tot atès a que no vaig acabar els estudis.

Jordi "Prony-dos+dos=siete"
Jordi "Prony"

En aquesta vida es tracta de saber convencer a la resta de la gent, més que no pas dir la veritat o certeses de les coses. Els polítitcs en saben molt d'aquestes coses...

Va et llenço un altre dubte que tinc: Per què el cilindre esquerra del boxer està més avançat que el dret i no al reves?

Imatge

Pel canvi de marxes?

Gràcies

CMB ets un crack! :groupwave

Ara entenc perquè sempre que els hi dones gas tomben cap a la dretaaaa!!!jajajajajaja :smoke
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Avui m'he assegut a la nova GS Adventure i.....

Entrada Autor: Jordi » dc. abr. 02, 2014 1:58 pm

De moment hi ha una pregunta i una possible resposta però que no respon la pregunta.

Òbviament els canells del cigonyal estan desplaçats i això obliga a que un cilindre estigui mes avançat que l'altre però.......per què un i no l'altre?? Aquesta es la pregunta que fa en Carles i el repte que hem d'investigar.

Potser ho van fer "pito pito gorgorito??"

La disposició de la transmissió pot ser un dels elements a considerar.......

Vaig a esnifar una mica de pegamento :heat :heat

Jordi "Prony"
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Re: Avui m'he assegut a la nova GS Adventure i.....

Entrada Autor: CMB » dc. abr. 02, 2014 6:01 pm

:wink:

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8181
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Avui m'he assegut a la nova GS Adventure i.....

Entrada Autor: Kpeps » dc. abr. 02, 2014 7:27 pm

Prony ha escrit: La disposició de la transmissió pot ser un dels elements a considerar.......
Jordi "Prony"
per la transmissio no crec que sigui ja que el cilindre esquerre segons montat a sobre de la moto sempre esta mes avançat en tots els models tant en les d'aire que tenen el cardan a la dreta com a les d'aigua que el tenen a l'esquerra,mes aviat diria que es per el pinyonatge del canvi de marxas,ja ho preguntare. :conversa
Imatge

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: Avui m'he assegut a la nova GS Adventure i.....

Entrada Autor: 650X » dc. abr. 02, 2014 9:19 pm

Prony ha escrit:De moment hi ha una pregunta i una possible resposta però que no respon la pregunta.

Òbviament els canells del cigonyal estan desplaçats i això obliga a que un cilindre estigui mes avançat que l'altre però.......per què un i no l'altre?? Aquesta es la pregunta que fa en Carles i el repte que hem d'investigar.

Potser ho van fer "pito pito gorgorito??"

La disposició de la transmissió pot ser un dels elements a considerar.......

Vaig a esnifar una mica de pegamento :heat :heat

Jordi "Prony"
Tot i coneixer el càs, mai s'em havia acudit preguntar-me perquè un i no l'altre...

casum l'olla Jordi, aquesta nit no podré dormir!! :pegacul

Avatar de l’usuari
CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Re: Avui m'he assegut a la nova GS Adventure i.....

Entrada Autor: CMB » ds. abr. 19, 2014 7:01 pm

Encara hi doneu voltes?

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Avui m'he assegut a la nova GS Adventure i.....

Entrada Autor: Jordi » ds. abr. 19, 2014 7:49 pm

Tinc uns quants gràfics pendents de penjar i discutir.
Jordi "Prony"
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Respon

Torna a “Cerveseta”