Avui m'he assegut a la nova GS Adventure i.....

Espai per humor i altres temes

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Joanstrom
Presentats
Entrades: 587
Membre des de: dl. ago. 02, 2010 6:12 pm
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada

Re: Avui m'he assegut a la nova GS Adventure i.....

Entrada Autor: Joanstrom » dg. març 30, 2014 1:03 pm

Prony ha escrit:L'altre dia, una persona molt intel·ligent em va fer un raonament:

Per què trobem tan diferents les motos que ens deixen en un concessionari si les comparem amb les nostres?

Doncs perquè normalment els pneumàtics son nous o pràcticament nous.

Ara agafem la nostra moto, posem-hi pneumàtics nous i suspensions noves, oi que la trobarem completament diferent? Doncs "eso".

Aquell que vulgui una moto que no sigui un flam als 220 quilòmetres per hora, disposa d'un ampli ventall de marques, models i versions per triar.

I el que digui que el Telelever i el Paralever son el pitjor invent de la història de la motocicleta, que vagui a classes de bona educació i aprengui que abans hauria d'afegir "Segons el meu parer, opino que...........", de la mateixa manera que jo també puc dir que "és un tipus molt curt" en comptes de dir que "opino que es un tipus molt curt".

Jordi "Prony"

I que ningú s'ho prengui malament, tan sols es qüestió de posar la tècnica on li correspon.
+1
Es que resulta que els que ens agrada la resposta en corba d'un paralever som uns patates :pegacul , que no t'has enterat del missatge. L'interessant d'anar en moto es saber salvar els "rectes" quan t'has passat una mica, ..... Ja n'he portat de motos amb forquilla convencional i deu ser que no en tinc ni idea perque m'agrada més la resposta de la meva GS :tobecontinuet :tobecontinuet

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Avui m'he assegut a la nova GS Adventure i.....

Entrada Autor: Randy-650 » dg. març 30, 2014 2:00 pm

Va, vinga, demano disculpes si els meus comentaris anteriors us han ofengut. Ja no tornaré a parlar de les BMW, que no en tinc cap, ni en penso tenir mai cap (la volia tenir un dia la GS, però ara si que ja me l'heu tret del cap vist el què dieu), per la qual cosa tot el què he dit són suposicions meves i comentaris "que he llegit a revistes i per internet".

Continueu parlant de la nova Adv LC. :cry:
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Joanstrom
Presentats
Entrades: 587
Membre des de: dl. ago. 02, 2010 6:12 pm
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada

Re: Avui m'he assegut a la nova GS Adventure i.....

Entrada Autor: Joanstrom » dg. març 30, 2014 4:09 pm

Randy-650 ha escrit:Va, vinga, demano disculpes si els meus comentaris anteriors us han ofengut. Ja no tornaré a parlar de les BMW, que no en tinc cap, ni en penso tenir mai cap (la volia tenir un dia la GS, però ara si que ja me l'heu tret del cap vist el què dieu), per la qual cosa tot el què he dit són suposicions meves i comentaris "que he llegit a revistes i per internet".

Continueu parlant de la nova Adv LC. :cry:
No t'ofenguis home que m'ho estic passant teta, a més a més el comentari no es referia pas a tu, sino a comentaris que vaig sentir el passat diumenge. :conversa

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Avui m'he assegut a la nova GS Adventure i.....

Entrada Autor: Jordi » dg. març 30, 2014 6:48 pm

Ostipas!!!!! Vaig posar que el que deia que el pitjor invent de la motocicleta era el Paralever i el Telelever era un maleducat i un curt, quan em pensava que era un altre persona, que el diumenge va venir per primera vegada i es creia molt per sobre de tots nosaltres.
Ara, veig que el que en realitat ho havia escrit havia estat en Randy, al qual tinc en molt alta consideració i a qui mai li faltaria, conscient-ment, al respecte. Vaig cometre l'error de creure que ell tan sols feia de missatger de la opinió d'un altre i es a aquest altre al qual jo em referia.
He fotut la pota, fins el fons de tot, i procuraré no repetir aquest error en el futur. :oops: :oops:

Jordi "Prony"
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Avui m'he assegut a la nova GS Adventure i.....

Entrada Autor: Randy-650 » dg. març 30, 2014 7:08 pm

Prony ha escrit:Ostipas!!!!! Vaig posar que el que deia que el pitjor invent de la motocicleta era el Paralever i el Telelever era un maleducat i un curt, quan em pensava que era un altre persona, que el diumenge va venir per primera vegada i es creia molt per sobre de tots nosaltres.
Ara, veig que el que en realitat ho havia escrit havia estat en Randy, al qual tinc en molt alta consideració i a qui mai li faltaria, conscient-ment, al respecte. Vaig cometre l'error de creure que ell tan sols feia de missatger de la opinió d'un altre i es a aquest altre al qual jo em referia.
He fotut la pota, fins el fons de tot, i procuraré no repetir aquest error en el futur. :oops: :oops:

Jordi "Prony"

Imatge
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Re: Avui m'he assegut a la nova GS Adventure i.....

Entrada Autor: CMB » dg. març 30, 2014 7:11 pm

Vinga, ara pregunto jo, sense tenir-ne ni idea!

L'Adv porta un diposit de més de 30 litres, oi? Si posem pel cas que anem bastant plens, uns 25 litres, quan agafes una corba un xic ràpid, el líquid es desplaçarà cap a fora de la corba, afectarà axiò a la dinàmica de la conducció?

:conversa

Avatar de l’usuari
PEPI600
Presentats
Entrades: 2318
Membre des de: dt. oct. 16, 2007 5:02 pm
Ubicació: Palau-Solità i Plegamans

Re: Avui m'he assegut a la nova GS Adventure i.....

Entrada Autor: PEPI600 » dg. març 30, 2014 7:59 pm

CMB ha escrit:Vinga, ara pregunto jo, sense tenir-ne ni idea!

L'Adv porta un diposit de més de 30 litres, oi? Si posem pel cas que anem bastant plens, uns 25 litres, quan agafes una corba un xic ràpid, el líquid es desplaçarà cap a fora de la corba, afectarà axiò a la dinàmica de la conducció?

:conversa
La veritat es que ho he notat mai, però crec que hauries de ser molt fi per notar-ho, doncs amb una moto que carregada fins dalt et pot passar de 400 kg, 20 kg amunt o avall no crec que s´hagin de notar massa.
Que parlin els experts
:conversa
Imatge Imatge

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8182
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Avui m'he assegut a la nova GS Adventure i.....

Entrada Autor: Kpeps » dg. març 30, 2014 8:48 pm

Jo no he portat cap una Adv,pero en corba m'han dit que la inercia que fa la benzina al diposit no es nota ja que el centre de gravetat de la moto es molt avall,en canvi el recorregut de las suspensions comparada amb la Gs normal si,suposso que es acostumarse i t'adaptes,perque alguns van rapidets....
Imatge

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: Avui m'he assegut a la nova GS Adventure i.....

Entrada Autor: 650X » dg. març 30, 2014 9:31 pm

Sobre el tema de la benzina i el dipòsit tinc una teoria. Els diposits de les GS o les Adv son semblants en formes generals a algunes enduros, on la major part de la benzina queda als costats ja que al mig hi ha l'alternador i altres coses.

Imatge

Amb això s'evita bastant el traspàs del líquid d'un canto l'altre.

I per altre part, si agafessim les corves amb la moto totalment vertical l'efecte de la força centrífuga faria que ens anés el líquid a l'exterior, però no es el cas, en les motos contrarestem aquest efecte tombant la moto cap a l'interior de la curva i el sumatori de les forces si fa no fa deu quedar sobre l'eix de la moto.

Imatge

:heat :heat :heat :heat vaig a dormir que avui ja he pensat molt :smoke

Avatar de l’usuari
CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Re: Avui m'he assegut a la nova GS Adventure i.....

Entrada Autor: CMB » dg. març 30, 2014 11:33 pm

Enric, ja dorms?

:) :) :)

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8182
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Avui m'he assegut a la nova GS Adventure i.....

Entrada Autor: Kpeps » dl. març 31, 2014 11:44 am

ara tenim dos dubtes existencial en aquest fil....
s'ha despertat l'Enric .......??
ha baixat de la moto en Prony......??
en las ADV la benzina queda distribuida i no afecta que es pugui moure una mica,el pes general de la moto fa que no es noti gens.
Imatge

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: Avui m'he assegut a la nova GS Adventure i.....

Entrada Autor: 650X » dl. març 31, 2014 1:23 pm

Kpeps ha escrit:ara tenim dos dubtes existencial en aquest fil....
s'ha despertat l'Enric .......??
ha baixat de la moto en Prony......??
en las ADV la benzina queda distribuida i no afecta que es pugui moure una mica,el pes general de la moto fa que no es noti gens.
Per part meva sí, estic despert... i tinc mal de cap, però no sé si es de tant pensar o de la ratafia d'ahir al vespre. :?

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Avui m'he assegut a la nova GS Adventure i.....

Entrada Autor: Jordi » dl. març 31, 2014 2:31 pm

Carles,

La veritat es que aquest efecte de "transferència lateral sobtada de masses" a la qual fas esmena no succeeix. Si així fos, la majoria de motos amb un dipòsit de combustible de gran capacitat serien impossibles de portar.

Ara us explico (intentaré no enrotllar-me) el que jo suposo quina és la raó per la qual aquesta transferència no succeeix:

Estic segur que alguna vegada has anat amb el teu cotxe, portant una maleta o una capsa sense lligar al maleter. Arribes a una rotonda d'aquelles on no t'atures i sents "buum" al desplaçar-se la maleta fins la paret del maleter. Al mateix temps notes que el teu cotxe fa un petit estrany i com a motero i aficionat a aquestes coses et preguntes a tu mateix:

"Coi, com es possible que una simple maleta que pesa tan poc en relació al cotxe, pugui afectar tant a l'estabilitat?"

Primer de tot hem de pensar que no s'ha tractat d'una transferència en si mateixa, sinó d'un impuls, un "cop de puny" de la maleta a la carrosseria del vehicle. La maleta es un sòlid i la benzina es un líquid, però pel que fa l'exemple, serveix......

Pensa que si aquest estrany l'haguessis patit en una moto, al 100% estaries al terra però anem a veure en que canvia un cotxe d'una moto:

El cotxe te quatre rodes i no tan sols va pla, sinó que s'inclina cap el cantó exterior de la corba, afavorint la "transferència lateral sobtada de masses".
Pel que fa a la moto, quan prenem una corba, equilibrem les Forces Centrífuga i Centrípeta inclinant la moto cap l'interior de la corba, per la qual cosa el combustible es manté quasi be anivellat respecte l'eix central de la moto i no es desplaça com una maleta dins el maleter d'un vehicle. En condicions ideals (carretera perfecte, velocitat constant, radi de curvatura constant) podries tenir un got d'aigua ple a rebossar a sobre el dipòsit i no vessaria, però això ja sabem que es quasi be impossible de veure-ho.
Un altre tema es quan frenem o accelerem. En aquest cas SI que es produeix una "transferència longitudinal sobtada de masses" com passa en qualsevol moto però aquest es un altre tema i te un menor efecte en la estabilitat (per conductors amateurs), ja que acostuma a succeir en línia recta.

Ara bé, tot el que he dit m'ho acabo d'inventar i de ben segur que hi ha gent que tingui respostes molt mes vàlides a la consulta d'en Carles "CMB".

Jordi "Prony"
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Joanstrom
Presentats
Entrades: 587
Membre des de: dl. ago. 02, 2010 6:12 pm
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada

Re: Avui m'he assegut a la nova GS Adventure i.....

Entrada Autor: Joanstrom » dl. març 31, 2014 3:14 pm

Continueu :workpc :workpc a veure si aprenc alguna cosa.
Gracies Prony

Avatar de l’usuari
Napoleon
Presentats
Entrades: 1798
Membre des de: dv. feb. 22, 2013 1:19 pm
Ubicació: Barcelona-Capital de la República Interruptus

Re: Avui m'he assegut a la nova GS Adventure i.....

Entrada Autor: Napoleon » dl. març 31, 2014 3:21 pm

Si n'esctic aprenent de coses!!!!!! :idea :idea
Sou uns mestres magnífics!!!! :Thanks1
Jo tampoc vaig en BMW

Avatar de l’usuari
CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Re: Avui m'he assegut a la nova GS Adventure i.....

Entrada Autor: CMB » dl. març 31, 2014 9:16 pm

Prony ha escrit:Carles,

La veritat es que aquest efecte de "transferència lateral sobtada de masses" a la qual fas esmena no succeeix. Si així fos, la majoria de motos amb un dipòsit de combustible de gran capacitat serien impossibles de portar.

Ara us explico (intentaré no enrotllar-me) el que jo suposo quina és la raó per la qual aquesta transferència no succeeix:

Estic segur que alguna vegada has anat amb el teu cotxe, portant una maleta o una capsa sense lligar al maleter. Arribes a una rotonda d'aquelles on no t'atures i sents "buum" al desplaçar-se la maleta fins la paret del maleter. Al mateix temps notes que el teu cotxe fa un petit estrany i com a motero i aficionat a aquestes coses et preguntes a tu mateix:

"Coi, com es possible que una simple maleta que pesa tan poc en relació al cotxe, pugui afectar tant a l'estabilitat?"

Primer de tot hem de pensar que no s'ha tractat d'una transferència en si mateixa, sinó d'un impuls, un "cop de puny" de la maleta a la carrosseria del vehicle. La maleta es un sòlid i la benzina es un líquid, però pel que fa l'exemple, serveix......

Pensa que si aquest estrany l'haguessis patit en una moto, al 100% estaries al terra però anem a veure en que canvia un cotxe d'una moto:

El cotxe te quatre rodes i no tan sols va pla, sinó que s'inclina cap el cantó exterior de la corba, afavorint la "transferència lateral sobtada de masses".
Pel que fa a la moto, quan prenem una corba, equilibrem les Forces Centrífuga i Centrípeta inclinant la moto cap l'interior de la corba, per la qual cosa el combustible es manté quasi be anivellat respecte l'eix central de la moto i no es desplaça com una maleta dins el maleter d'un vehicle. En condicions ideals (carretera perfecte, velocitat constant, radi de curvatura constant) podries tenir un got d'aigua ple a rebossar a sobre el dipòsit i no vessaria, però això ja sabem que es quasi be impossible de veure-ho.
Un altre tema es quan frenem o accelerem. En aquest cas SI que es produeix una "transferència longitudinal sobtada de masses" com passa en qualsevol moto però aquest es un altre tema i te un menor efecte en la estabilitat (per conductors amateurs), ja que acostuma a succeir en línia recta.

Ara bé, tot el que he dit m'ho acabo d'inventar i de ben segur que hi ha gent que tingui respostes molt mes vàlides a la consulta d'en Carles "CMB".

Jordi "Prony"
Jordi "Prony",

Tens raó amb les teves explicacions, si més no, jo les trobo raonables al meu parer. Ara bé la transició que tindrà un cos compacte (la moto) cap a la posició natural per contrarrestar les forces centrífugues i centripetes per no caure a terra i poder circular amb certa velocitat a dins d'una corba, seran diferents a la del líquid, no? aquest a dins del dipòsit xocarà amb la vora interna i rebotarà, generant una força interna a la moto, similar a la de la maleta a dins del maleter que comentaves.

També està clar que en una frenada brusca això es nota molt més ja que la desacceleració linial serà molt superior a la velocitat lateral fent una corba.

Potser la forma del dipòsit en V i ha diferents nivells disminueix molt aquest suposat efecte!

Ai, perdoneu, però el 'jet lag' del canvi d'hora m'està afectant!

:heat

Avatar de l’usuari
VMan
Presentats
Entrades: 803
Membre des de: dj. ago. 05, 2010 3:00 am
Ubicació: Manresa

Re: Avui m'he assegut a la nova GS Adventure i.....

Entrada Autor: VMan » dl. març 31, 2014 9:29 pm

Caramb nois :aplau1 :aplau1 :aplau1 ,quines dissertacions,me'n vaig a pendre alguna cosa que m'aclareixi el cap :idea :idea :idea :idea :idea :idea :idea

Avatar de l’usuari
Cabirol
Presentats
Entrades: 1784
Membre des de: dj. jul. 16, 2009 11:01 pm
Ubicació: Roda de Ter (Osona)

Re: Avui m'he assegut a la nova GS Adventure i.....

Entrada Autor: Cabirol » dl. març 31, 2014 10:16 pm

Kpeps ha escrit: en las ADV la benzina queda distribuida i no afecta que es pugui moure una mica,el pes general de la moto fa que no es noti gens.

jo no he notat mai la diferecia de portar el diposit plè o buit, , deu estar ben repartit el pes , en cualsevol cas

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Avui m'he assegut a la nova GS Adventure i.....

Entrada Autor: Jordi » dt. abr. 01, 2014 8:05 am

Carles, marxo pitant a un client, aluego te cuento.
Cabirol, els d'Osona porteu el pes als collons i es compensa automàticament. Es una cosa que estan estudiant els del MIT.
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Avui m'he assegut a la nova GS Adventure i.....

Entrada Autor: Jordi » dt. abr. 01, 2014 5:21 pm

CMB ha escrit: Jordi "Prony",

Tens raó amb les teves explicacions, si més no, jo les trobo raonables al meu parer. Ara bé la transició que tindrà un cos compacte (la moto) cap a la posició natural per contrarrestar les forces centrífugues i centripetes per no caure a terra i poder circular amb certa velocitat a dins d'una corba, seran diferents a la del líquid, no? aquest a dins del dipòsit xocarà amb la vora interna i rebotarà, generant una força interna a la moto, similar a la de la maleta a dins del maleter que comentaves.

També està clar que en una frenada brusca això es nota molt més ja que la desacceleració linial serà molt superior a la velocitat lateral fent una corba.

Potser la forma del dipòsit en V i ha diferents nivells disminueix molt aquest suposat efecte!

Ai, perdoneu, però el 'jet lag' del canvi d'hora m'està afectant!

:heat
Carles,
Tot es una qüestió d'equilibri, segons Wikipèdia, la força centrífuga es una força fictícia, es un marc de referència en rotació per descriure un moviment.
La inèrcia tendeix a expulsar en sentit tangencial qualsevol conjunt matèria sotmesa a rotació, sigui aquesta sòlida, liquida o gasosa. Si durant la rotació que es genera quan s'efectua l'arc de circumferència que és en realitat una corba, la moto estès completament vertical (com ho està un quad, per exemple), el combustible es desplaçaria cap a la cara interior del dipòsit que dona a la cara exterior de la corba ("transferència lateral sobtada de masses") i això afectaria a la estabilitat.
Però una moto no es un quad, la moto està inclinada cap l'interior de la corba i resulta que el grau d'inclinació està en un punt precís d'equilibri tal que fa que la moto giri i no caigui. En aquest grau d'inclinació, el combustible no pressiona cap la cara interior del diposit sinó exactament en el fons del dipòsit. Exactament igual que si la moto estès aturada i vertical.
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Respon

Torna a “Cerveseta”