Avui m'he assegut a la nova GS Adventure i.....

Espai per humor i altres temes

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8182
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Avui m'he assegut a la nova GS Adventure i.....

Entrada Autor: Kpeps » dl. març 31, 2014 11:44 am

ara tenim dos dubtes existencial en aquest fil....
s'ha despertat l'Enric .......??
ha baixat de la moto en Prony......??
en las ADV la benzina queda distribuida i no afecta que es pugui moure una mica,el pes general de la moto fa que no es noti gens.
Imatge

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: Avui m'he assegut a la nova GS Adventure i.....

Entrada Autor: 650X » dl. març 31, 2014 1:23 pm

Kpeps ha escrit:ara tenim dos dubtes existencial en aquest fil....
s'ha despertat l'Enric .......??
ha baixat de la moto en Prony......??
en las ADV la benzina queda distribuida i no afecta que es pugui moure una mica,el pes general de la moto fa que no es noti gens.
Per part meva sí, estic despert... i tinc mal de cap, però no sé si es de tant pensar o de la ratafia d'ahir al vespre. :?

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Avui m'he assegut a la nova GS Adventure i.....

Entrada Autor: Jordi » dl. març 31, 2014 2:31 pm

Carles,

La veritat es que aquest efecte de "transferència lateral sobtada de masses" a la qual fas esmena no succeeix. Si així fos, la majoria de motos amb un dipòsit de combustible de gran capacitat serien impossibles de portar.

Ara us explico (intentaré no enrotllar-me) el que jo suposo quina és la raó per la qual aquesta transferència no succeeix:

Estic segur que alguna vegada has anat amb el teu cotxe, portant una maleta o una capsa sense lligar al maleter. Arribes a una rotonda d'aquelles on no t'atures i sents "buum" al desplaçar-se la maleta fins la paret del maleter. Al mateix temps notes que el teu cotxe fa un petit estrany i com a motero i aficionat a aquestes coses et preguntes a tu mateix:

"Coi, com es possible que una simple maleta que pesa tan poc en relació al cotxe, pugui afectar tant a l'estabilitat?"

Primer de tot hem de pensar que no s'ha tractat d'una transferència en si mateixa, sinó d'un impuls, un "cop de puny" de la maleta a la carrosseria del vehicle. La maleta es un sòlid i la benzina es un líquid, però pel que fa l'exemple, serveix......

Pensa que si aquest estrany l'haguessis patit en una moto, al 100% estaries al terra però anem a veure en que canvia un cotxe d'una moto:

El cotxe te quatre rodes i no tan sols va pla, sinó que s'inclina cap el cantó exterior de la corba, afavorint la "transferència lateral sobtada de masses".
Pel que fa a la moto, quan prenem una corba, equilibrem les Forces Centrífuga i Centrípeta inclinant la moto cap l'interior de la corba, per la qual cosa el combustible es manté quasi be anivellat respecte l'eix central de la moto i no es desplaça com una maleta dins el maleter d'un vehicle. En condicions ideals (carretera perfecte, velocitat constant, radi de curvatura constant) podries tenir un got d'aigua ple a rebossar a sobre el dipòsit i no vessaria, però això ja sabem que es quasi be impossible de veure-ho.
Un altre tema es quan frenem o accelerem. En aquest cas SI que es produeix una "transferència longitudinal sobtada de masses" com passa en qualsevol moto però aquest es un altre tema i te un menor efecte en la estabilitat (per conductors amateurs), ja que acostuma a succeir en línia recta.

Ara bé, tot el que he dit m'ho acabo d'inventar i de ben segur que hi ha gent que tingui respostes molt mes vàlides a la consulta d'en Carles "CMB".

Jordi "Prony"
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Joanstrom
Presentats
Entrades: 587
Membre des de: dl. ago. 02, 2010 6:12 pm
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada

Re: Avui m'he assegut a la nova GS Adventure i.....

Entrada Autor: Joanstrom » dl. març 31, 2014 3:14 pm

Continueu :workpc :workpc a veure si aprenc alguna cosa.
Gracies Prony

Avatar de l’usuari
Napoleon
Presentats
Entrades: 1795
Membre des de: dv. feb. 22, 2013 1:19 pm
Ubicació: Barcelona-Capital de la República Interruptus

Re: Avui m'he assegut a la nova GS Adventure i.....

Entrada Autor: Napoleon » dl. març 31, 2014 3:21 pm

Si n'esctic aprenent de coses!!!!!! :idea :idea
Sou uns mestres magnífics!!!! :Thanks1
Jo tampoc vaig en BMW

Avatar de l’usuari
CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Re: Avui m'he assegut a la nova GS Adventure i.....

Entrada Autor: CMB » dl. març 31, 2014 9:16 pm

Prony ha escrit:Carles,

La veritat es que aquest efecte de "transferència lateral sobtada de masses" a la qual fas esmena no succeeix. Si així fos, la majoria de motos amb un dipòsit de combustible de gran capacitat serien impossibles de portar.

Ara us explico (intentaré no enrotllar-me) el que jo suposo quina és la raó per la qual aquesta transferència no succeeix:

Estic segur que alguna vegada has anat amb el teu cotxe, portant una maleta o una capsa sense lligar al maleter. Arribes a una rotonda d'aquelles on no t'atures i sents "buum" al desplaçar-se la maleta fins la paret del maleter. Al mateix temps notes que el teu cotxe fa un petit estrany i com a motero i aficionat a aquestes coses et preguntes a tu mateix:

"Coi, com es possible que una simple maleta que pesa tan poc en relació al cotxe, pugui afectar tant a l'estabilitat?"

Primer de tot hem de pensar que no s'ha tractat d'una transferència en si mateixa, sinó d'un impuls, un "cop de puny" de la maleta a la carrosseria del vehicle. La maleta es un sòlid i la benzina es un líquid, però pel que fa l'exemple, serveix......

Pensa que si aquest estrany l'haguessis patit en una moto, al 100% estaries al terra però anem a veure en que canvia un cotxe d'una moto:

El cotxe te quatre rodes i no tan sols va pla, sinó que s'inclina cap el cantó exterior de la corba, afavorint la "transferència lateral sobtada de masses".
Pel que fa a la moto, quan prenem una corba, equilibrem les Forces Centrífuga i Centrípeta inclinant la moto cap l'interior de la corba, per la qual cosa el combustible es manté quasi be anivellat respecte l'eix central de la moto i no es desplaça com una maleta dins el maleter d'un vehicle. En condicions ideals (carretera perfecte, velocitat constant, radi de curvatura constant) podries tenir un got d'aigua ple a rebossar a sobre el dipòsit i no vessaria, però això ja sabem que es quasi be impossible de veure-ho.
Un altre tema es quan frenem o accelerem. En aquest cas SI que es produeix una "transferència longitudinal sobtada de masses" com passa en qualsevol moto però aquest es un altre tema i te un menor efecte en la estabilitat (per conductors amateurs), ja que acostuma a succeir en línia recta.

Ara bé, tot el que he dit m'ho acabo d'inventar i de ben segur que hi ha gent que tingui respostes molt mes vàlides a la consulta d'en Carles "CMB".

Jordi "Prony"
Jordi "Prony",

Tens raó amb les teves explicacions, si més no, jo les trobo raonables al meu parer. Ara bé la transició que tindrà un cos compacte (la moto) cap a la posició natural per contrarrestar les forces centrífugues i centripetes per no caure a terra i poder circular amb certa velocitat a dins d'una corba, seran diferents a la del líquid, no? aquest a dins del dipòsit xocarà amb la vora interna i rebotarà, generant una força interna a la moto, similar a la de la maleta a dins del maleter que comentaves.

També està clar que en una frenada brusca això es nota molt més ja que la desacceleració linial serà molt superior a la velocitat lateral fent una corba.

Potser la forma del dipòsit en V i ha diferents nivells disminueix molt aquest suposat efecte!

Ai, perdoneu, però el 'jet lag' del canvi d'hora m'està afectant!

:heat

Avatar de l’usuari
VMan
Presentats
Entrades: 803
Membre des de: dj. ago. 05, 2010 3:00 am
Ubicació: Manresa

Re: Avui m'he assegut a la nova GS Adventure i.....

Entrada Autor: VMan » dl. març 31, 2014 9:29 pm

Caramb nois :aplau1 :aplau1 :aplau1 ,quines dissertacions,me'n vaig a pendre alguna cosa que m'aclareixi el cap :idea :idea :idea :idea :idea :idea :idea

Avatar de l’usuari
Cabirol
Presentats
Entrades: 1784
Membre des de: dj. jul. 16, 2009 11:01 pm
Ubicació: Roda de Ter (Osona)

Re: Avui m'he assegut a la nova GS Adventure i.....

Entrada Autor: Cabirol » dl. març 31, 2014 10:16 pm

Kpeps ha escrit: en las ADV la benzina queda distribuida i no afecta que es pugui moure una mica,el pes general de la moto fa que no es noti gens.

jo no he notat mai la diferecia de portar el diposit plè o buit, , deu estar ben repartit el pes , en cualsevol cas

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Avui m'he assegut a la nova GS Adventure i.....

Entrada Autor: Jordi » dt. abr. 01, 2014 8:05 am

Carles, marxo pitant a un client, aluego te cuento.
Cabirol, els d'Osona porteu el pes als collons i es compensa automàticament. Es una cosa que estan estudiant els del MIT.
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Avui m'he assegut a la nova GS Adventure i.....

Entrada Autor: Jordi » dt. abr. 01, 2014 5:21 pm

CMB ha escrit: Jordi "Prony",

Tens raó amb les teves explicacions, si més no, jo les trobo raonables al meu parer. Ara bé la transició que tindrà un cos compacte (la moto) cap a la posició natural per contrarrestar les forces centrífugues i centripetes per no caure a terra i poder circular amb certa velocitat a dins d'una corba, seran diferents a la del líquid, no? aquest a dins del dipòsit xocarà amb la vora interna i rebotarà, generant una força interna a la moto, similar a la de la maleta a dins del maleter que comentaves.

També està clar que en una frenada brusca això es nota molt més ja que la desacceleració linial serà molt superior a la velocitat lateral fent una corba.

Potser la forma del dipòsit en V i ha diferents nivells disminueix molt aquest suposat efecte!

Ai, perdoneu, però el 'jet lag' del canvi d'hora m'està afectant!

:heat
Carles,
Tot es una qüestió d'equilibri, segons Wikipèdia, la força centrífuga es una força fictícia, es un marc de referència en rotació per descriure un moviment.
La inèrcia tendeix a expulsar en sentit tangencial qualsevol conjunt matèria sotmesa a rotació, sigui aquesta sòlida, liquida o gasosa. Si durant la rotació que es genera quan s'efectua l'arc de circumferència que és en realitat una corba, la moto estès completament vertical (com ho està un quad, per exemple), el combustible es desplaçaria cap a la cara interior del dipòsit que dona a la cara exterior de la corba ("transferència lateral sobtada de masses") i això afectaria a la estabilitat.
Però una moto no es un quad, la moto està inclinada cap l'interior de la corba i resulta que el grau d'inclinació està en un punt precís d'equilibri tal que fa que la moto giri i no caigui. En aquest grau d'inclinació, el combustible no pressiona cap la cara interior del diposit sinó exactament en el fons del dipòsit. Exactament igual que si la moto estès aturada i vertical.
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Re: Avui m'he assegut a la nova GS Adventure i.....

Entrada Autor: CMB » dt. abr. 01, 2014 7:50 pm

Prony ha escrit:
CMB ha escrit: Jordi "Prony",

Tens raó amb les teves explicacions, si més no, jo les trobo raonables al meu parer. Ara bé la transició que tindrà un cos compacte (la moto) cap a la posició natural per contrarrestar les forces centrífugues i centripetes per no caure a terra i poder circular amb certa velocitat a dins d'una corba, seran diferents a la del líquid, no? aquest a dins del dipòsit xocarà amb la vora interna i rebotarà, generant una força interna a la moto, similar a la de la maleta a dins del maleter que comentaves.

També està clar que en una frenada brusca això es nota molt més ja que la desacceleració linial serà molt superior a la velocitat lateral fent una corba.

Potser la forma del dipòsit en V i ha diferents nivells disminueix molt aquest suposat efecte!

Ai, perdoneu, però el 'jet lag' del canvi d'hora m'està afectant!

:heat
Carles,
Tot es una qüestió d'equilibri, segons Wikipèdia, la força centrífuga es una força fictícia, es un marc de referència en rotació per descriure un moviment.
La inèrcia tendeix a expulsar en sentit tangencial qualsevol conjunt matèria sotmesa a rotació, sigui aquesta sòlida, liquida o gasosa. Si durant la rotació que es genera quan s'efectua l'arc de circumferència que és en realitat una corba, la moto estès completament vertical (com ho està un quad, per exemple), el combustible es desplaçaria cap a la cara interior del dipòsit que dona a la cara exterior de la corba ("transferència lateral sobtada de masses") i això afectaria a la estabilitat.
Però una moto no es un quad, la moto està inclinada cap l'interior de la corba i resulta que el grau d'inclinació està en un punt precís d'equilibri tal que fa que la moto giri i no caigui. En aquest grau d'inclinació, el combustible no pressiona cap la cara interior del diposit sinó exactament en el fons del dipòsit. Exactament igual que si la moto estès aturada i vertical.
Val, val, m'estas convencent força!

:Thanks1

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Avui m'he assegut a la nova GS Adventure i.....

Entrada Autor: Jordi » dt. abr. 01, 2014 8:59 pm

Doncs et prometo que m'ho estic inventant tot atès a que no vaig acabar els estudis.

Jordi "Prony-dos+dos=siete"
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Re: Avui m'he assegut a la nova GS Adventure i.....

Entrada Autor: CMB » dc. abr. 02, 2014 9:02 am

Prony ha escrit:Doncs et prometo que m'ho estic inventant tot atès a que no vaig acabar els estudis.

Jordi "Prony-dos+dos=siete"
Jordi "Prony"

En aquesta vida es tracta de saber convencer a la resta de la gent, més que no pas dir la veritat o certeses de les coses. Els polítitcs en saben molt d'aquestes coses...

Va et llenço un altre dubte que tinc: Per què el cilindre esquerra del boxer està més avançat que el dret i no al reves?

Imatge

Pel canvi de marxes?

Gràcies

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8182
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Avui m'he assegut a la nova GS Adventure i.....

Entrada Autor: Kpeps » dc. abr. 02, 2014 9:23 am

CMB ha escrit:En aquesta vida es tracta de saber convencer a la resta de la gent, més que no pas dir la veritat o certeses de les coses. Els polítitcs en saben molt d'aquestes coses...

Va et llenço un altre dubte que tinc: Per què el cilindre esquerra del boxer està més avançat que el dret i no al reves?

Imatge

Pel canvi de marxes?

Gràcies
no Carles,encara que suposso que ja ho saps :conversa es per el cigüenyal,las bielas no poden girar juntes,deixo una pagina força interessant.

http://www.bmw-motorrad.es/es/es/index. ... &notrack=1
Imatge

Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1849
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: Avui m'he assegut a la nova GS Adventure i.....

Entrada Autor: Trencaferro » dc. abr. 02, 2014 9:57 am

CMB ha escrit:
Prony ha escrit:Doncs et prometo que m'ho estic inventant tot atès a que no vaig acabar els estudis.

Jordi "Prony-dos+dos=siete"
Jordi "Prony"

En aquesta vida es tracta de saber convencer a la resta de la gent, més que no pas dir la veritat o certeses de les coses. Els polítitcs en saben molt d'aquestes coses...

Va et llenço un altre dubte que tinc: Per què el cilindre esquerra del boxer està més avançat que el dret i no al reves?

Imatge

Pel canvi de marxes?

Gràcies

CMB ets un crack! :groupwave

Ara entenc perquè sempre que els hi dones gas tomben cap a la dretaaaa!!!jajajajajaja :smoke
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Avui m'he assegut a la nova GS Adventure i.....

Entrada Autor: Jordi » dc. abr. 02, 2014 1:58 pm

De moment hi ha una pregunta i una possible resposta però que no respon la pregunta.

Òbviament els canells del cigonyal estan desplaçats i això obliga a que un cilindre estigui mes avançat que l'altre però.......per què un i no l'altre?? Aquesta es la pregunta que fa en Carles i el repte que hem d'investigar.

Potser ho van fer "pito pito gorgorito??"

La disposició de la transmissió pot ser un dels elements a considerar.......

Vaig a esnifar una mica de pegamento :heat :heat

Jordi "Prony"
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Re: Avui m'he assegut a la nova GS Adventure i.....

Entrada Autor: CMB » dc. abr. 02, 2014 6:01 pm

:wink:

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8182
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Avui m'he assegut a la nova GS Adventure i.....

Entrada Autor: Kpeps » dc. abr. 02, 2014 7:27 pm

Prony ha escrit: La disposició de la transmissió pot ser un dels elements a considerar.......
Jordi "Prony"
per la transmissio no crec que sigui ja que el cilindre esquerre segons montat a sobre de la moto sempre esta mes avançat en tots els models tant en les d'aire que tenen el cardan a la dreta com a les d'aigua que el tenen a l'esquerra,mes aviat diria que es per el pinyonatge del canvi de marxas,ja ho preguntare. :conversa
Imatge

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: Avui m'he assegut a la nova GS Adventure i.....

Entrada Autor: 650X » dc. abr. 02, 2014 9:19 pm

Prony ha escrit:De moment hi ha una pregunta i una possible resposta però que no respon la pregunta.

Òbviament els canells del cigonyal estan desplaçats i això obliga a que un cilindre estigui mes avançat que l'altre però.......per què un i no l'altre?? Aquesta es la pregunta que fa en Carles i el repte que hem d'investigar.

Potser ho van fer "pito pito gorgorito??"

La disposició de la transmissió pot ser un dels elements a considerar.......

Vaig a esnifar una mica de pegamento :heat :heat

Jordi "Prony"
Tot i coneixer el càs, mai s'em havia acudit preguntar-me perquè un i no l'altre...

casum l'olla Jordi, aquesta nit no podré dormir!! :pegacul

Avatar de l’usuari
CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Re: Avui m'he assegut a la nova GS Adventure i.....

Entrada Autor: CMB » ds. abr. 19, 2014 7:01 pm

Encara hi doneu voltes?

Respon

Torna a “Cerveseta”