coneixem catalunya? o només la catalunya vella?

Espai per humor i altres temes

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

coneixem catalunya? o només la catalunya vella?

Entrada Autor: Steelman » dl. març 31, 2014 10:15 am

Molts cops ho he pensat, i constatat, i avui en un diari digital de Reus... hi ha una article d'opinio que m´ha agradat molt i us el comparteixo.

Us copio un extracte....
m'he trobat sovint, massa sovint, persones que coneixent extensament la Catalunya Vella, l'Empordà i els Pirineus, on hi fan vacances i caps de setmana, però que són incapaços de calcular amb quan de temps ets pots plantar des de Barcelona a Valls, o Reus. I ja no et dic saber si Tortosa és a peu d'autopista, o si pots anar-hi en tren

I si voleu, podeu llegir-lo integrament a: http://www.naciodigital.cat/delcamp/opi ... /baix/nova
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
JosepM
Presentats
Entrades: 266
Membre des de: dc. oct. 09, 2013 10:16 pm
Ubicació: Valls

Re: coneixem catalunya? o només la catalunya vella?

Entrada Autor: JosepM » dl. març 31, 2014 6:32 pm

Home Jordi, jo crec que tot té un motiu.

Des de l'àrea de Barcelona, la més poblada del país, tens que la costa Brava i les muntanyes més altes són cap al nord. Doncs cap a allà que han anat tradicionalment. I Sitges i Vilafranca perquè cauen a prop.

I els del Camp no som innocents. El desconeixement de què hi ha més enllà de Cambrils o Falset era enorme.

Crec que d'ençà que existeix TV3 es nota un més gran coneixement de tot el país per part de tots els catalans. Horta de Sant Joan, el Delta, els restaurants de Cambrils, les calçotades, i tantes coses del sud s'han fet conegudes.

El que ja no sap tanta gent és on cauen Pena-roja de Tastavins, la Jana o el columbari de Favara...

Salut,

Josep M.

Avatar de l’usuari
PEPI600
Presentats
Entrades: 2318
Membre des de: dt. oct. 16, 2007 5:02 pm
Ubicació: Palau-Solità i Plegamans

Re: coneixem catalunya? o només la catalunya vella?

Entrada Autor: PEPI600 » dl. març 31, 2014 7:51 pm

JosepM ha escrit:Home Jordi, jo crec que tot té un motiu.

Des de l'àrea de Barcelona, la més poblada del país, tens que la costa Brava i les muntanyes més altes són cap al nord. Doncs cap a allà que han anat tradicionalment. I Sitges i Vilafranca perquè cauen a prop.

I els del Camp no som innocents. El desconeixement de què hi ha més enllà de Cambrils o Falset era enorme.

Crec que d'ençà que existeix TV3 es nota un més gran coneixement de tot el país per part de tots els catalans. Horta de Sant Joan, el Delta, els restaurants de Cambrils, les calçotades, i tantes coses del sud s'han fet conegudes.

El que ja no sap tanta gent és on cauen Pena-roja de Tastavins, la Jana o el columbari de Favara...

Salut,

Josep M.
Hi estic d´acord a mitges, doncs jo soc del costat mateix de Barcelona, i hi ha gent que no coneix ni on està el poble de Mura i Talamanca, que estan a mitja hora com a molt del meu poble, i els hi parles del Poble de Prats i Sansor ( crec que s´escriu així ) i els hi sona a xino, quan han pasat varies vegades per anar a esquiar a la Cerdanya.
La gent coneix el que veu per la TV, o el que l´hi explica el seu entorn, la resta ni s´hi fixen, i m´ho aplico a mi mateix, jo he aprés molts llocs de Catalunya gràcies a les sortides en moto, doncs acabes passant per carreteres poc transitades i pobles que per mi eren desconeguts del tot

Per cert està bé l´article
Imatge Imatge

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8181
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: coneixem catalunya? o només la catalunya vella?

Entrada Autor: Kpeps » dl. març 31, 2014 8:08 pm

el que es veritat es que TV3 i el canal 33 han estat,son i seran la porta d'entrada per coneixer racons de Catalunya que no coneixeries mai,programas com aquest del GR o el dels rius de Catalunya,els trobo genials,tambe es veritat que gracies a MTC,jo i molta gent hem descobert llocs,completament desconeguts,ja no us dic si voleu tenir sorpreses agradabilisimes prepareu una sortida i descobrireu autentics tresors al costat de casa.
p.d. las distancies las veiem enormes i no ho son,a vegades quan quedem al Agroreus per posar un exemple hi ha qui em diu,alla tan lluny ?? i no esta de Manresa fent corbas ni a 55 minuts,menys que lo que triga el tren en arrivar a BCN......
no se ben be si ujs referieu a aixo :help
Imatge

Avatar de l’usuari
Ricmel
Presentats
Entrades: 520
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 1:24 pm
Ubicació: Girona

Re: coneixem catalunya? o només la catalunya vella?

Entrada Autor: Ricmel » dc. abr. 02, 2014 7:28 pm

Sóc de la Catalunya Vella i crec que es normal que conegui molt més el meu entorn que no altres llocs de Catalunya, però sempre m'ha agradat molt conèixer el nostre país de cap a cap, inclosa la Catalunya del Nord.

I he de dir que anar amb la colla de Mototurisme m'ha ajudat molt a anar a llocs de Catalunya que desconeixia i on potser no hagués anat mai.

Una de les moltes virtuts de Mototurisme és que uneix persones d'arreu del país i que facilita que els organitzadors de les sortides mostrin els racons interessants i també quotidians dels llocs on viuen a la resta de companys.
BMW R 1250 RT
BMW R 1200 RT
BMW R 1150 R
BMW R 65 monolever
Montesa Cota 247
Montesa Cota 74
Lambretta 175
Rieju 49 TT

Avatar de l’usuari
Ricmel
Presentats
Entrades: 520
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 1:24 pm
Ubicació: Girona

Re: coneixem catalunya? o només la catalunya vella?

Entrada Autor: Ricmel » dc. abr. 02, 2014 7:30 pm

De si els barcelonins van cap el nord, cap el sub o cap a l'oest no m'ha fico.
BMW R 1250 RT
BMW R 1200 RT
BMW R 1150 R
BMW R 65 monolever
Montesa Cota 247
Montesa Cota 74
Lambretta 175
Rieju 49 TT

Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1849
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: coneixem catalunya? o només la catalunya vella?

Entrada Autor: Trencaferro » dc. abr. 02, 2014 8:50 pm

Doncs jo sóc de la Catalunya antiga, i saps què passa Jordi?

Que per baixar cap a la teva provincia, o bé dono una volta de dos parells de nassos, o bé em menjo totes les cues dels "metro" i a sobre em deixo una "pasta" amb peatges, contant que a sobre les platges de la costa brava per mi són infinitament millors doncs.... Que em fa mandra! :pegacul

Això si, fa temps ja que tinc ganes d'anar a fer un bon arròs al delta!
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: coneixem catalunya? o només la catalunya vella?

Entrada Autor: 650X » dc. abr. 02, 2014 9:16 pm

Tot té un costat positiu, no sortir al mapa i no estar de moda (que no es el mateix que "demodé") son avantatges.

A mi m'agrada anar als llocs sense gent i sense empentes, i per sort encara es pot fer força a la Catalunya nova.

Salut

Avatar de l’usuari
Xavier
Presentats
Entrades: 4379
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Re: coneixem catalunya? o només la catalunya vella?

Entrada Autor: Xavier » dv. abr. 11, 2014 12:07 am

Doncs jo haig de dir que si començo a conèixer una mica el sud del meu païs és gràcies a MotoTurisme Catalunya. I me'n alegro molt!

Enviado desde mi GT-I8160 usando Tapatalk 2

Avatar de l’usuari
Esparver
Presentats
Entrades: 88
Membre des de: dt. oct. 29, 2013 11:19 pm
Ubicació: Taradell
Contacta:

Re: coneixem catalunya? o només la catalunya vella?

Entrada Autor: Esparver » dt. abr. 15, 2014 11:04 pm

Jo conec la catalunya central i la part de girona bastant bé.......es on es fan mes proves de regularitat en cotxe clàssic! Els pirineus m'hi defenso......i la part sud, es potser la mes desconeguda...........mica en mica........ara, tota Catalunya es Bella!

Salut

Sam

Avatar de l’usuari
Jeppy
Presentats
Entrades: 1288
Membre des de: dt. gen. 16, 2007 10:50 am
Ubicació: Begur

Re: coneixem catalunya? o només la catalunya vella?

Entrada Autor: Jeppy » dc. maig 07, 2014 10:38 am

Fa cosa de un any i pico, aprofitem per conèixer la part de Tarragona que per a nosaltres era la gran desconeguda. Hem fet seu a Tarragona, Reus, Tortosa, Puboleda i Alcanar. Llocs des de on hem anat visitant els voltants. A cada lloc hem descobert coses noves que paga la pena conèixer. També hem trobat mototuristes, hehe.
" LA MARCA DEL ESCLAU, ES PARLAR LA LLENGUA DEL SEU AMO" (Tàcit)

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: coneixem catalunya? o només la catalunya vella?

Entrada Autor: Jordi » dl. maig 19, 2014 8:23 pm

Xavier ha escrit:Doncs jo haig de dir que si començo a conèixer una mica el sud del meu païs és gràcies a MotoTurisme Catalunya. I me'n alegro molt!
És el mateix que penso jo. Fins que vaig conèixer MTC, ja n'havia fet molts de quilòmetres, però al final sempre acabava repetint les mateixes rutes, totes cap al nord. Amb MTC he visitat infinitat de llocs als qual mai se'm hauria passat pel cap d'anar-hi sol. Cap al sud he descobert veritables tresors paisatgístics i un munt de rutes (bastant mes buides) que res tenen a envejar al nord.

Jordi "Prony"
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Respon

Torna a “Cerveseta”