Les estadístiques, els accidents, les víctimes.......

Espai per humor i altres temes

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Les estadístiques, els accidents, les víctimes.......

Entrada Autor: Jordi » dc. jul. 02, 2014 1:12 pm

Eren quarts de vuit quan llegia el diari, abans de començar a fer feina. Segons sembla, se celebren no-se-quants-anys de la implantació del carnet de conduir "Per punts".
Aplaudeixo en general la idea, tot i que la seva aplicació requeriria actualitzar-se als temps actuals, però deixem això per un altre dia, no Us sembla?
Com deia, el diari publicava un molt documentat article, possiblement ben untat pels "Organismos Competentes" en el qual s'inserien diferents xifres referents al nombre de víctimes (morts i ferits) fent esmena de que aquest volum havia anat mostrant un mes que destacable descens, es clar, gràcies a la sempre ben encertada política de prevenció (i repressió) per part de les diferents (masses) Administracions.
Per suposat que no els vull treure ni un gram de mèrit a la seva tasca, hi ha moltes coses que fan bé, encara son poques però les que fan bé son bones i els felicito però........

Per quins set-sous MAI indiquen les xifres d'accidents? Limitant-se a publicar les xifres de víctimes?

Doncs per una senzilla raó: Segons el meu parer, la reducció de víctimes no és 100% gràcies a la feina duta a terme per part de les Administracions en la millora de les infraestructures, al carnet per punts o als programes de prevenció, sinó gràcies a l'enorme millora en els sistemes passius deprotecció física als passatgers dels vehicles.

Estic convençut, i us demano que si disposeu de xifres, les publiqueu, que el rati de vehicles / accidents /víctimes no s'ha reduït en la mateixa proporció, atenent a que, excepte en l'últim període, durant el qual el volum de vehicles s'ha reduït degut a la crisi econòmica i tenint en compte que els vehicles actuals també disposen de molts mes eficaços sistemes actius de seguretat (frens, pneumàtics, visibilitat i direcció) i sistemes passius de prevenció d'accidents (ABS i ESP) que han reduït molt significativament el volum d'accidents i, un altre cop, no pas gràcies al "carnet per punts" o a la tasca de les Administracions.

Si tots veiéssim que, com en el cas de les motos, el volum d'accidents no s'ha reduït tant com ells ens volen fer creure, potser la utilitat dels seus procediments; polítiques de prevenció, ajudes a la educació en les escoles, publicitat, radars, gestió de punts negres, controls de reincidents, etc.... necessitaria una molt immediata revisió.

Un últim apunt: Soc de Terrassa, ja sé que no hi ha res de bo en aquesta ciutat deixada de la mà de Deu. Cada dia, al diari apareixen noticies relacionades amb controls d'alcoholèmia o drogues amb conductors que tenen el carnet retirat o, senzillament, ni tan sols s'han pres la molèstia de treure-se'l. I NO ELS PASSA RES!!!! Es molt preocupant, però es així. Son milers els que viuen al marge de la llei.
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8182
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Les estadístiques, els accidents, les víctimes.......

Entrada Autor: Kpeps » dc. jul. 02, 2014 3:54 pm

aquests informes son de cara a la galeria,has de pensar que la macabra estadistica es per els que el jutge aixeca el cadaver de la carretera, tots els que es moren de cami a l'hospital o en dies següents ja no es consideren victimes de transit,per lo que serien bastants mes,lo del carnet per punts sempre ho he trobat una ideia brillant,pero mal acavada com casi tot el que es fa en aquest pais,igual que si no fas infraccions (o no t'enganxen) et regalan un puntet o dos,si et retiren el carnet,tindria que ser molt mes dificil de treure-te'l altre cop,si son dos cops,uns quants anys sense i si son tres cops que es veu que a Catalunya hi han 78 descerebrats que els hi han retirat tres cops ja no el puguis treure mai mes,que ningu pensi que asustaria ficar a la presso al que enganxin sense carnet,la majoria d'aquests no tenen por de res i van sense carnet i sense assegurança....
p.d Prony,a la web de la DGT surt ben detallat el nombre d'accidents i las victimas.
Imatge

Avatar de l’usuari
Xavier
Presentats
Entrades: 4379
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Re: Les estadístiques, els accidents, les víctimes.......

Entrada Autor: Xavier » dj. jul. 03, 2014 4:15 pm

"Segons el meu parer, la reducció de víctimes no és 100% gràcies a la feina duta a terme per part de les Administracions en la millora de les infraestructures, al carnet per punts o als programes de prevenció, sinó gràcies a l'enorme millora en els sistemes passius deprotecció física als passatgers dels vehicles."

Jordi, ho veig igual que tú.

Avatar de l’usuari
JosepM
Presentats
Entrades: 266
Membre des de: dc. oct. 09, 2013 10:16 pm
Ubicació: Valls

Re: Les estadístiques, els accidents, les víctimes.......

Entrada Autor: JosepM » dj. jul. 03, 2014 6:19 pm

Quant a la disminució de sinistralitat.

Personalment crec que el carnet per punts no hi té a veure.

Les campanyes de prevenció i tal, en tindran cada vegada més (els meus fills estan molt més "conscienciats" pel tema que no pas jo, em renyen si no em poso el cinturó).

Però pel que a mi respecta, la millora d'infrastructures es nota: dues caigudes en moto que he tingut, totes dues per culpa de la gravilla; gravilla que fa anys que no l'usa la Dip. de TGN, i sí uns quants dept. francesos (malauradament). I no cal dir quants empalmes perillosos són ara rotondes.

Per la resta, d'acord.

Salut,

Josep

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Les estadístiques, els accidents, les víctimes.......

Entrada Autor: Steelman » ds. jul. 05, 2014 2:24 pm

Crec que són moltes coses que hi ajuden.
Si aneu a Portugal de viatge veureu com condueixen....i fa 20 anys aquí es conduia igual.

Es veritat que el 98% dels radars no estan en llocs per evitar accidents, si no que són purament recaudatoris.
També es veritat que l´administració te molts punts negres a les xarxa viaria.
També es molt cert, que no sempre les vies estant el cuidades que han d´estar, i mes d´ença de la crisi. Afegits de quitrà per tapar esquerdes, juntes de dilatació,Grabeta,....

Però tambè es cert que el carnet per punts i els radars (junt a d´altres factors) han ajudat a que els conductors estem més concienciats.
Per exemple, abans que es reduïs a 110km/h la velocitat per anar per Autopista, tothom anava a 130/140.....
Ara desprès poca gent va a més de 120 i quant vaig a 130...sembles "un boig" avançat a tothom ....


Ahir escoltava la Radio i deien que al 1989 a tot Espanya es varen morir més de 10.000 persones en accidents de transit, i només 700 al més d´agost.
L'any passat es varen morir unes 1.100 i a l´agost unes 80...
És una reducció de vora el 90%!!!

LEs millores dels vehicles hi ajuden, però no ho son tot i més quant diuen que el parc mobil de l´estat , un 60% té mes de 10 anys....
Les millores a les carreteres hi ajuden.... però en els anys de crisi, la gent ha deixat de utilitzar les autopistes, i els governs ha deixat de mantenir les vies..

Jo crec que el ha ajudat realment és la mentalització de la gent, i sobretot els que tenim menys de 40/50 anys.

Quant jo era petit, recordo que els accidents eren sobint de joves beguts, velocitat inadecuada (que no és el mateix que alta velocitat) ......
Ara, si no mireu estadistiques, la franja perillosa es la dels 40/60..... i segurament son els de la franja que quant jo era petit... es mataven a les carreteres..

Per aixó crec que el que més ha canviat és la mentalitat.

I aquesta mentalitat, ha canviat per la suma de :

- Carnet per punts i Radars (anem tots cagats)
- Campanyes a TV/Premsa (recordeu la bandera blanca del SCT....)
- Tots tenim coneguts / amics / ... que han perdut la vida a la carretera i aixó ens fa aixecar el peu/ma...
- Poca tolerancia amb alcohol (jo crec que encara n´hi ha massa, hauria de ser ZERO) i drogues,...
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Siono1000
Presentats
Entrades: 2516
Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
Ubicació: Baix Empordà

Re: Les estadístiques, els accidents, les víctimes.......

Entrada Autor: Siono1000 » dg. jul. 06, 2014 1:14 am

ATENCIÓ, ROTLLO TOTALMENT POLITICAMENT INCORRECTE. Esteu avisats.

-Carnet per punts...vaja cagada, si vas per una recta amb visibilitat total i una mica encantat ja has begut oli, doncs resulta que alguna llumbrera acabada d'enxufar per un familiar ha decidit posa-hi una limitació de 40 km/h i tu vas tranquil a 80 km/h mirant els ocellets, quatre punts que volen, dos cops més i ja ets un perill public que s'ha de reciclar pagant un impost revolucionari per afavorir algun grup d'empreses privades que maneguen l'asuntuuu. Fàstic en fa.

- Radars de velocitat. Un tema a part aquest. Treuen tots els impactes visuals de les carreteres perqué només estiguis pendent de la carretera i resulta que ens han posat a tots l'obligació de mirar sense descans el comptakilómetres no sigui que engrandim el número d'usuaris de les presons per crims de lesa humanitat. Caic de culs només de pensar-hi.

- "Ara, si no mireu estadistiques, la franja perillosa es la dels 40/60..... i segurament son els de la franja que quant jo era petit... es mataven a les carreteres.." diu l'Steelman i crec que te tota la raó, és de mentalitat i cultura.
Ara parlaré per mi, jo estic en aquesta franja d'edat tirant cap a dalt i som dels que hem viscut el tema "accidents" des de cap norma a estar superregulats, hem fet un salt tant bestia que molts no el podem assumir facilment. Som d'una generació que hem entés tant el cotxe com la moto d'una forma lúdica, com una diversió més. Tenim la benzina a la sang des de ben petits i ens agrada cremar adrenalina, fins hi tot diria que molta gent d'aquesta edat deixaria d'anar en moto si no podes trepitjar quatre continues i fer uns quants avançament inadequats. Si, també hem vist morir a molta gent coneguda, potser massa i tot, alguns d'accidents, altres de malalties i algun per suicidi, hem conegut gent que ha tingut mil i un accidents i que ni tant sols se'ls hi ha bellugat un pel del pentinat, d'altres que amb molta mala sort no han pogut superar un minim ensurt i d'altres que han quedat tocats fisicament de per vida. També hem conegut gent que la feina els ha destrossat, esportistes que han quedat coixos i molts del "fes l'amor i no la guerra"que ja no hi son. També hem vist la natura desfermada donar algun cop de puny sobre la taula i com si res fer dessapareixer del mapa milers de persones amb molts somnis per acomplir. Hem vist morir a molta gent com per entendre que la vida no esta superregulada, ni decidida, ni per més que facis assegurada. Tot te un risc i viure te el risc de morir...sempre. Trobar l'equilibri és el que compta i per si de cas creuar els dits per tenir una mica de sort en aquell moment. Podem minimitzar els riscos però no eliminar-los.
La carretera no es un circuit, ni la vida un camí de roses. Però...de tant en tant, potser, podem tenir un moment d'aquells en que la paraula "viure" te tot el seu significat.


PD:
- M'agrada comprovar si la velocitat maxima dels meus vehicles és la que diuen.
- He fet anar el cronómetre en algunes carreteres.
- Se'm posa dura només de pensar en l'anada a Jerez de fa 25 anys.
- M'emociona l'efecte visual de deu motos avançant per a tot arreu en una autopista carregada de transit.
- Quant varen començar els controls d'alcoholemia 1 era dins la llei.
- He anat en moto sense casc i caigut de caps i perdut el coneixamen.
- He caigut en bici, moto i volcat cotxes.
- He conduit i fet sexe a l'hora.
- M'ha perseguit i enmanillat la policia.

I si, he tingut molta sort, tot i que crec que he tingut prou seny per veure quant toca i quant no toca cada cosa en cada moment de la vida.
L'anarquia és el futur...cada cop ho tinc mes clar.
Salut i kilómetres

Respon

Torna a “Cerveseta”