National Geographic

Espai per humor i altres temes

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8182
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

National Geographic

Entrada Autor: Kpeps » dc. oct. 29, 2014 5:55 pm

una de les fotos guanyadores del certamen fotografic d'aquesta centenaria revista es referent al nostre mon,jo la trobo maca.

Imatge
Imatge

Avatar de l’usuari
Ximetric
Presentats
Entrades: 540
Membre des de: dl. gen. 03, 2011 4:33 pm
Ubicació: Roda de Berà, a "l´encant de la Costa Daurada"

Re: National Geographic

Entrada Autor: Ximetric » dc. oct. 29, 2014 6:41 pm

Preciosa, molt maca !!
Això si, "pasadilla" de retoc, però transmet "pau" i sentiment tot i l'acció tant dinàmica, sembla un contrasentit, però vet aquí la gràcia.
:groupwave
Salut,
Ximet Ric
Moltes ganes d'anar en moto i poc temps per fer-ho.
Ex R1200GS ADV '06 ...però tornaré !!
MotoVolta 2016: repúbliques soviètiques + Pamir Highway

Kike Esteban
Presentats
Entrades: 416
Membre des de: dl. set. 02, 2013 1:14 pm
Ubicació: Canet de Mar / Alt Maresme

Re: National Geographic

Entrada Autor: Kike Esteban » dc. oct. 29, 2014 7:03 pm

Ximetric ha escrit:Preciosa, molt maca !!
Això si, "pasadilla" de retoc, però transmet "pau" i sentiment tot i l'acció tant dinàmica, sembla un contrasentit, però vet aquí la gràcia.
:groupwave
Salut,
Ximet Ric
Amb les fotos passa igual que amb els contes: No cal que siguin veritat, n'hi ha prou que siguin bonics. Crec que aquesta foto és molt bonica.
Salut.
Kike

Kike Esteban
Presentats
Entrades: 416
Membre des de: dl. set. 02, 2013 1:14 pm
Ubicació: Canet de Mar / Alt Maresme

Re: National Geographic

Entrada Autor: Kike Esteban » dc. oct. 29, 2014 7:04 pm

Gràcies, Kpeps per compartir-la

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: National Geographic

Entrada Autor: Jordi » dj. oct. 30, 2014 10:21 am

Les imatges que van a concursos, es poden retocar?? Com se sap si està retocada una foto??

No ho sé perquè no hi entenc gens, però això seria una mica com "desvirtuar" el concurs.

Gràcies per les aclaracions, es un mon que desconec completament.

Això si, la foto es ben guapa.

Jordi "Prony"
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8182
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: National Geographic

Entrada Autor: Kpeps » dj. oct. 30, 2014 11:13 am

jo las vaig veure aqui http://alt1040.com/2014/10/national-geo ... fotografia ara que ho dius Jordi,no se si es poden retocar,a veure que diuen els experts :conversa
Imatge

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8182
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: National Geographic

Entrada Autor: Kpeps » dj. oct. 30, 2014 11:14 am

Imatge

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: National Geographic

Entrada Autor: Jordi » dj. oct. 30, 2014 3:00 pm

Kpeps ha escrit:i aqui las 100 a concurs

http://www.theatlantic.com/infocus/2014 ... st/100824/
Recoi!!!! Aquí hi veig una meravella de imatges fotos les quals, opinió pròpia, son mes maques i espectaculars (i mes pròpies del National Geographic) que la guanyadora.

I, efectivament, n'hi ha que estan més retocades que un cartell electoral. Potser s'han passat, encara que també augmenten la vistositat.

Jordi "Prony"
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Deivid
Presentats
Entrades: 965
Membre des de: dg. abr. 01, 2007 10:52 am
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: National Geographic

Entrada Autor: Deivid » dl. nov. 10, 2014 7:04 pm

Ostres, doncs jo també pensaba que les fotos que es presenten a concurs no es podien retocar... Llavors la gràcia es saber fer fotos i saber fer anar un procesador d'imatges? Jo tampoc hi entenc, però ho trobo absurd....
Bé, suposo que els que hi entenen i es presenten ho troben superbé...


Enviado desde mi iPhone con Tapatalk

Kike Esteban
Presentats
Entrades: 416
Membre des de: dl. set. 02, 2013 1:14 pm
Ubicació: Canet de Mar / Alt Maresme

Re: National Geographic

Entrada Autor: Kike Esteban » dl. nov. 10, 2014 7:41 pm

Deivid ha escrit:Ostres, doncs jo també pensaba que les fotos que es presenten a concurs no es podien retocar... Llavors la gràcia es saber fer fotos i saber fer anar un procesador d'imatges? Jo tampoc hi entenc, però ho trobo absurd....
Bé, suposo que els que hi entenen i es presenten ho troben superbé...


Enviado desde mi iPhone con Tapatalk
Hola, no sóc un expert en fotografia, però us diré que retocar una foto és habitual avui i sempre ho ha estat. En la fotografía química, hi ha dos processos bàsics: el primer és disparar, funció per a la qual es poden triar diverses intensitats de llum (obertura diafragma), temps d'exposició (velocitat) i sensibilitat. El segón procés es fá al laboratori. El procediment de revelat d'un fotograma inclou la intervenció de diferents productes quimics que ens permeten disposar d'una imatge. Aquest fotograma, per convertir-se en fotografía, passa novament per un procés "fotogràfic" que consisteix en projectar la imatge del fotograma sobre un paper especial amb una imprimació química. En aquesta projecció decidirem el tamany de la fotografía, però també, i novament, obertura de diafragma, temps d'exposició i sensibilitat. En aquest procés de laboratori és quan es pot "modificar" la imatge al nostre gust, amagant zones no desitjades, destacar motius, intensificar zones, incorporar reserves de llum per difuminar, etc. etc.
Doncs bé, en la fotografia digital tot aquest procés es simplifica ( o no) amb uns programes informàtics que permeten també modificar, adaptar, destacar, amagar, difuminar, etc.etc. la imatge fins obtenir la desitjada.
Tot això no constitueix cap frau, ans al contrari. Permet personalitzar la imatge d'acord amb el gust (o la capacitat) de l'autor. I, com que tots aquests processos estàn a l'abast de tothom, doncs es considera part fonamental de la fotografía, sobretot en el terreny professional i artístic.
M'ha quedat una mica llarg!
Salut.
Kike.

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: National Geographic

Entrada Autor: Steelman » dt. nov. 11, 2014 9:43 am

Anava a dir el mateix que el Kike

Tota la vida s´han retocat les fotografies....
Els laboratoris fotografics tota la vida que "truquen" , "retoquen",... aixó es diu REVEL.LAR

Ara el revel.lat és fa de forma digital, és a dir en un PC i les opcions i la facilitat s'han multiplicat..
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: National Geographic

Entrada Autor: Jordi » dt. nov. 11, 2014 10:28 am

Amb el que diuen els experts, m'heu convençut. De tota manera m'imagino que en la fotografia actual hi ha dos tipus de retocs: El de la imatge i el de l'aspecte, m'explico:

Quan es fan fotos de models, de gent coneguda o de paisatges (hotels al "costat" del mar.....), es tendeix a modificar el subjecte de la imatge, treure arrugues de la pell, amagar "michelins", cel·lulitis, estirar la pell de la cara o amagar/afegir fons d'imatge a conveniència.
Pel que fa a les imatges que estem veient en aquest concurs, tinc la impressió de que es retoquen els colors (potser massa), contrastos, brillantors i ombres, però el subjecte en si, no es modifica.

Ve a ser això??

Jordi "Prony"
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Kike Esteban
Presentats
Entrades: 416
Membre des de: dl. set. 02, 2013 1:14 pm
Ubicació: Canet de Mar / Alt Maresme

Re: National Geographic

Entrada Autor: Kike Esteban » dt. nov. 11, 2014 7:35 pm

Prony ha escrit:Amb el que diuen els experts, m'heu convençut. De tota manera m'imagino que en la fotografia actual hi ha dos tipus de retocs: El de la imatge i el de l'aspecte, m'explico:

Quan es fan fotos de models, de gent coneguda o de paisatges (hotels al "costat" del mar.....), es tendeix a modificar el subjecte de la imatge, treure arrugues de la pell, amagar "michelins", cel·lulitis, estirar la pell de la cara o amagar/afegir fons d'imatge a conveniència.
Pel que fa a les imatges que estem veient en aquest concurs, tinc la impressió de que es retoquen els colors (potser massa), contrastos, brillantors i ombres, però el subjecte en si, no es modifica.

Ve a ser això??

Jordi "Prony"
Efectivament. Però, al final, el que queda és l'obra del fotógraf. En el món professional totes les fotografies son processades d'acord amb les necessitats de l'autor. I, així, es fan barbaritats i virgueries en la mateixa quantitat.
Un cop vaig entrar en un establiment fotogràfic per fer-me les fotos de renovació del DNI. Abans d'entregarme-les, l'empleat hem va mostrar DOS fotos aparentment iguals. Una era la foto tal qual, però l'altre l'havia retocat subtilment (brillos, coloració de la pell, etc) i, francament, hem va agradar molt més: Havia millorat el meu aspecte en un no res!! -grin
Voilà.
Salut.
Kike.

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: National Geographic

Entrada Autor: Albert » dc. nov. 12, 2014 9:52 am

Holaaaa,

Molt bonica la foto, a mi el que més em crida l'atenció es com la poden haver fet??

-shock -shock
Sort,

Respon

Torna a “Cerveseta”