TRUCS I IDEES PER COMPARTIR

Espai per humor i altres temes

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

TRUCS I IDEES PER COMPARTIR

Entrada Autor: Jordi » dc. gen. 21, 2015 2:35 pm

Hola a tots,

L'altre dia vaig pensar que, amb el grapat de quilòmetres i anys d'experiència que portem a la esquena, cadascú de nosaltres te les butxaques plenes de petits trucs, manies, invents o idees que l'ajuden a millorar la comoditat, la seguretat i fins i tot el benestar al damunt de la moto. Com que molts d'aquests "apanyos" segur que son força pràctics he pensat: "I, per què no els compartim?".
Es tracta de posar-les aquí i tant poden tractar de l'equipament, la moto o de qualsevol altra qüestió. Totes seran benvingudes.
Algunes de les aportacions poden semblar pràctiques per uns i inoqües per d'altres, però la intenció es que tothom tingui accés a aquestes idees, que potser son nimietats, però que juntes poden suposar una millora substancial.

Que us sembla la idea? Us hi apunteu?

1. A l'hivern, el sol està mes avall i ens enlluerna molt sovint. Pels que tenim parasol integrat al casc, us proposo tapar la part superior per evitar que el sol ens ataqui directament als ulls.
Imatge

2. El PinLock és una autèntica gran idea (sempre i quan estigui ben posat i ajustat), però te la pega de que es extremadament sensible a les ratllades atès a que no disposa de cap tractament per evitar-les. Per netejar-lo sense haver-lo de treure, el millor és utilitzar una tovalloleta neteja-ulleres. Mai en cercles, sinó amb un parell de suaus passades banda-a-banda, deixant que el líquid estovi i absorbeixi la brutícia. També ens serveix per netejar la pantalla parasol integrada. Repeteixo, mai en cercles ni pressionant la tovalloleta. No la utilitzeu quan s'hagi evaporat el líquid que conté.

3. En algunes marques de motos, la goma de la palanca de canvi embruta les sabates. Per evitar-ho, tan sols l'heu de retirar, anar a una casa de recanvis de moto i comprar una goma de mides similars per substituir-la. Amb un parell d'euros ja solucionareu el problema.

4. Quan una pantalla de la moto es ben ratllada, per fer-la lluir un altre cop, el millor es, una vegada neta, passar-li esprai "Limpia-Salpicaderos" i eixugar-la bé amb un drap de cotó suau. De cop i volta, semblarà com nova.
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: TRUCS I IDEES PER COMPARTIR

Entrada Autor: Steelman » dc. gen. 21, 2015 5:02 pm

molt bona idea, .... despres quant tingui temps dire algun
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
JosepM
Presentats
Entrades: 266
Membre des de: dc. oct. 09, 2013 10:16 pm
Ubicació: Valls

Re: TRUCS I IDEES PER COMPARTIR

Entrada Autor: JosepM » dc. gen. 21, 2015 6:27 pm

Molt bona idea!

Quant al sol baix. En els anys que he portat Schuberth, sempre he pensat que seria una bona idea fer opaca la visera solar, retallant-la una mica. Vaja, que com que sempre la duia bruta, no em servia ni per tapar el sol baix, ni per mirar-hi a través... :cattimit Val a dir que, en aquests Schuberth, sempre he trobat que la pantalla solar era massa petita (deixava massa claror per sota) o massa gran (no permetria fer-la opaca com h descrit)

Quant al Pinlock. Ara tinc un Shoei. El primer. I la veritat és que no sé com evitar el baf a la visera. Amb el Schuberth era fàcil: només calia tirar endavant la part de dalt de la visera i un corrent d'aire baixava recte per l'interior de la pantalla! Suposo que m'hauré de llegir les instruccions (allò que en aquest país ningú fa :cattimit )

Salutacions,

Josep M.

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: TRUCS I IDEES PER COMPARTIR

Entrada Autor: Jordi » dc. gen. 21, 2015 7:13 pm

Josep Maria,

El flux de l'aire que entra dins del casc depèn de la protecció frontal de cada model de moto i de la talla del pilot. Pel que fa al PinLock del teu Shoei, el millor és que et llegeixis les instruccions i el muntis adequadament perquè si és així, no necessitaràs mai mes tornar a obrir la visera per desentelar-la.
Per cert, la visera del Shoei es bastant superior a la del Schuberth, ja que en aquest últim te una visera molt poc resistent front els cops i impactes.
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: TRUCS I IDEES PER COMPARTIR

Entrada Autor: Randy-650 » dg. gen. 25, 2015 7:10 pm

Un truc que poca gent fa servir:- portar de dia les llargues, no les curtes (abaixades, clar). Anant sempre en curtes correm el risc de fondre-la, i no es tracta d'anar de nit amb les llargues. Els que porteu GS ja ho sabeu...
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Mamut
Presentats
Entrades: 612
Membre des de: ds. jul. 09, 2011 6:51 pm
Ubicació: Andorra

Re: TRUCS I IDEES PER COMPARTIR

Entrada Autor: Mamut » dg. gen. 25, 2015 8:12 pm

Tema Pinloock:
Jo he deixat de fer-lo servir. Al principi va be però a la llarga de tan obrir i tancar la visera del casc, es deforma i no serveix de res.
Com a mínim l'havia de canviar cada any.
L'he tret i faig servir unes tovalloletes especials que van de fàbula.
S'han de refregar per tota la part interior de la visera. Al principi deixen anar com una pasta que embruta tota la pantalla però s'ha de seguir fregant fins que desapareix. El seu efecte dura bastant. Sempre en porto dins la maleta.
Es diuen:
VISOR CLEANER ANTI FOG de la casa ZEIBE

Imatge
subir gif
.
Estem en guerra

Avatar de l’usuari
ErnesTDM
Presentats
Entrades: 1308
Membre des de: dg. abr. 04, 2010 10:49 pm
Ubicació: Arenys de Munt

Re: TRUCS I IDEES PER COMPARTIR

Entrada Autor: ErnesTDM » dc. gen. 28, 2015 3:23 pm

Hola a tothom, jo porto un Shoei amb la Visera amb pinlock des de fa dos anys i perfecte.

Petit truc: a la caixa d'eines, sempre porto una petita llanterna de leds, d'aquestes que porten una dinamo incorporada per carregar-la (decathlon). No et quedes mai sense piles.

Xavier_A
Presentats
Entrades: 52
Membre des de: ds. març 01, 2014 10:39 am
Ubicació: Terrassa

Re: TRUCS I IDEES PER COMPARTIR

Entrada Autor: Xavier_A » dj. gen. 29, 2015 8:36 pm

Aquí un vídeo demostratiu de les tovalloletes que comenta Mamut

[BBvideo 560,340][/BBvideo]

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: TRUCS I IDEES PER COMPARTIR

Entrada Autor: Jordi » dt. feb. 10, 2015 10:17 am

Doncs jo mai he tingut problemes amb el PinLock, això si, és mes delicat que un ciri baptismal. En el Shoei el vaig portar durant quatre anys sense ni un sol problema i amb el schuberth........a les poques setmanes de tenir-lo, el vaig treure per guardar-lo durant l'estiu i la junta de silicona s'havia malmès i es va quedar mig enganxada a la visera. Des de llavors ha seguit fent la seva feina, però a la visera (que és una merdeta) hi han quedat restes.

A veure si la gent posa mes trucs!!!!

Jordi "Prony"
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Deivid
Presentats
Entrades: 965
Membre des de: dg. abr. 01, 2007 10:52 am
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: TRUCS I IDEES PER COMPARTIR

Entrada Autor: Deivid » dc. març 25, 2015 2:57 pm

Doncs seguint amb el tema, pel sol porto sempre possat al casc aquesta pantalla solar, que hem vaig comprar fa 8 anys i hem va genial per tot l'any....

http://www.geproplus.com/sunax/?mobile=1

Apa, una aportació més.


Enviado desde mi iPhone con Tapatalk

Avatar de l’usuari
Rad
Presentats
Entrades: 446
Membre des de: dl. abr. 15, 2013 10:59 pm
Ubicació: Penedès-Garraf
Contacta:

Re: TRUCS I IDEES PER COMPARTIR

Entrada Autor: Rad » dv. març 27, 2015 7:52 am

Tema molt interessant.
No l'havia vist abans.

Avatar de l’usuari
Nukutawake
Presentats
Entrades: 34
Membre des de: ds. març 21, 2015 10:17 am
Ubicació: El Bages

Re: TRUCS I IDEES PER COMPARTIR

Entrada Autor: Nukutawake » dj. abr. 02, 2015 9:53 pm

Fa molt de temps que porto shoei , actualment "neotec" i des-de que va sortir sempre he utilitzat pinlok. Desconeixo schuberth pero, amb un shoei dels de avui en dia, si el pinlok falla, es que no esta ben muntat en el 99 % dels casos. Jo personalment per comptes de anar canviant el pinlok cada cert temps per culpa de les ratllades, "ja que es força delicat" tinc dues viseras una per al hivern amb pinlok i l'altre la resta de l'any, ja que també trobo que el pinlok al estiu crea reflexes amb el sol que no m'agraden


On the road

Respon

Torna a “Cerveseta”