Google Maps ja es historia

Espai per humor i altres temes

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Google Maps ja es historia

Entrada Autor: Jordi » ds. maig 02, 2015 8:11 pm

Des de fa anys, Google ens oferia una excel.lent aplicació, "Google Maps", la qual tots hem utilitzat amb més o menys assiduïtat. Fins ara era la meva eina preferida per programar les meves rutes. Malauradament fa un temps que Google va "evolucionar" aquesta aplicació en el que suposava era la implantació de diverses millores alhora que la feia mes "inte-lligent". Segons el meu parer (i el de millers d'usuaris), la nova versió significava un claríssim pas enrere, doncs totes les avantatges que suposadament proporcionava la convertia en una aplicació amb un pes considerable, al.lentint-la i fent que es pengés molt sovint.
Afortunadament la gent de Google ens permetia utilitzar la versió anterior, la que funcionava.
Fins avui. Ara Google ja no ens permet utilitzar la versió clàssica doncs, quan vols activar-la, et tramet a una especie de versió "lite" que no et permet planificar cap ruta, tan sols et deixa veure els mapes, això es tot.

Primer la va cagar TYRE, atès a que les versions superiors a la 6 son un autèntic despropòsit. Sort que alguns guardem la versió antiga i la podem utilitzar sempre i quant no actualitzem el programa. Ara la caga Google amb el afegit de que les alternatives a aquesta aplicació son encara mes dolentes.

Afortunadament hi ha un enllaç que encara ens permet utilitzar el Maps classic, encara que suposo que deu ser una qüestió de dies que deixi de funcionar.

http://www.google.com/lochp

Imagino que Google pretén que les seves aplicacions només rutllin correctament mitjançant Google Chrome. Que Déu ni do la merda de navegador, ja que és extremadament intrusiu. Google va ser molt agradable donant-nos tantes coses de franc, però ara s'ho vol cobrar.

Estic molt emprenyat!!!!!

Jordi "Prony"
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: Google Maps ja es historia

Entrada Autor: Albert » ds. maig 02, 2015 8:27 pm

Holaaa,

Si jordi, tens molta raó. Comparteixo plenament el teus motius per estar emprenyat en aquest tema, i en especial amb Google i el seu intrusionisme.


-bye -bye
Sort,

Avatar de l’usuari
VMan
Presentats
Entrades: 801
Membre des de: dj. ago. 05, 2010 3:00 am
Ubicació: Manresa

Re: Google Maps ja es historia

Entrada Autor: VMan » dg. maig 03, 2015 4:03 pm

Jordi 100x100 d'acord amb lo que dius,avui per primer cop no hi pogut utilitzar la versio antigua de maps,no es que sigui un desastre !!!! Es una autentica MERDA.
Avui per crea una ruta amb el Tyre un altre MERDA he estar un hora.
Si us plau necesiten alternatives a maps i a tyre urgenment!!!!

Enviat des de l'A0001

Avatar de l’usuari
Antonio
Presentats
Entrades: 421
Membre des de: dj. oct. 28, 2010 7:37 pm
Ubicació: Girona

Re: Google Maps ja es historia

Entrada Autor: Antonio » dg. maig 03, 2015 5:42 pm

Completament d'acord amb vosaltres. Porto una bona estona intentant fer una ruta, i no em surto. Hauré de practicar més, o millor encara, buscar una alternativa a aquest despropòsit del nou google maps
YO NO RONCO..........Sueño que soy una moto

Avatar de l’usuari
Sergi3
Presentats
Entrades: 1451
Membre des de: dv. jul. 13, 2007 6:55 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Google Maps ja es historia

Entrada Autor: Sergi3 » dg. maig 03, 2015 8:37 pm

Ens ho hem de pendre per la part positiva...... haurem de tornar a treure els mapes de paper que tenim guardats..... i tornar a calcular rutes amb el mapa...

un 0 patatero pel senyor google...... :catnono

:catBirra
Només tu pots decidir que fer amb el temps que se t`ha donat

Avatar de l’usuari
Storm
Presentats
Entrades: 2594
Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons

Re: Google Maps ja es historia

Entrada Autor: Storm » dg. maig 03, 2015 9:25 pm

El Viamichelin encara està operatiu. Pot ser una alternativa.

Avatar de l’usuari
Mamut
Presentats
Entrades: 612
Membre des de: ds. jul. 09, 2011 6:51 pm
Ubicació: Andorra

Re: Google Maps ja es historia

Entrada Autor: Mamut » dg. maig 03, 2015 9:50 pm

Prony ha escrit:....
Afortunadament hi ha un enllaç que encara ens permet utilitzar el Maps classic, encara que suposo que deu ser una qüestió de dies que deixi de funcionar.

http://www.google.com/lochp
Gràcies Prony. Ets un geni. :catfirst
.
Estem en guerra

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Google Maps ja es historia

Entrada Autor: Jordi » dt. maig 05, 2015 10:23 am

Hola un altre cop,

Ahir vaig estar fent proves i mes proves (vull comprar-me el nou Tomtom Rider 400 però abans vull saber si podré posar-hi rutes). Vaig instal.lar el Chrome, m'hi vaig registrar i vaig provar sense obtenir cap millora. Jo tinc una connexió de 10 Mb. no és gran cosa però fa un any ben ràpid que anava el Maps!!! Vaig escriure'ls-hi als de Google per demanar-los que fessin el favor de llegir el Feedback dels usuaris tot i que em sembla que amb les seves opinions s'estalvien de gastar paper de vàter.
Vaig desactivar el tallafocs, vaig provar l'Internet Explorer, vaig donar tots els permisos possibles i també vaig deshabilitar l'antispam (jo no utilitzo antivirus)
Com deia l'Storm, vaig provar el ViaMichelin així com altres alternatives sense sentir-me satisfet amb cap d'elles. Google ha posat el llistó molt alt i la competència te molta feina per endavant abans d'estar al nivell que tenia Maps. Tan sols quedava una alternativa la qual, pel seu origen Microsoft, ni tan sols m'havia plantejat testar: BING MAPS.

Doncs aquesta aplicació es va mostrar sorprenentment eficaç i ràpida, situant-se per sobre de Google Maps (no la versió "classic" que ara enyorem) tot i utilitzant Mozilla Firefox en lloc de Internet Explorer. Mai hauria pensat que un producte Microsoft funcionés tan be.

Imatge

Pel que fa a bolcar les rutes al Tyre, faré una sèrie de assaigs i també em posaré en contacte amb el desenvolupador del Tyre (respon en poca estona als correus que alguns cops li he enviat) per saber que en pensa del tema.


Salut,

Jordi "Prony"

Avatar de l’usuari
Billy_Joe
Presentats
Entrades: 582
Membre des de: dt. gen. 22, 2013 8:49 am
Ubicació: el Vendrell

Re: Google Maps ja es historia

Entrada Autor: Billy_Joe » dt. maig 05, 2015 8:35 pm

Fins ara feia les rutes amb el Google maps i les passava al Tyre per enviar-les al tomtom. Amb la nova versió vaig començar a tindre problemes i vaig pensar que era jo que no en tinc ni idea (que també).
Faré la prova amb el Bing Maps i a veure que tal. Jo per fer les rutes amb el Tyre no m'aclareixo, i a vegades que poso punts de pas, no sempre reconeix que hi he passat i em vol fer tornar, llavors he de parar i dir-li manualment que ja hi he passat perquè continui la navegació.
No se si m'explico. Tinc el tomtom Rider 2013


Enviat amb el meu iPhone amb Tapatalk
La llengua i la història són els botins més preuats a l’hora de sotmetre un poble (Angel Guimerà)

Avatar de l’usuari
Mamut
Presentats
Entrades: 612
Membre des de: ds. jul. 09, 2011 6:51 pm
Ubicació: Andorra

Re: Google Maps ja es historia

Entrada Autor: Mamut » dt. maig 05, 2015 8:55 pm

Sr. Prony:
Esperem un tutorial ben parit i comprensible per a la resta dels mortals quan ho tingui votstè clar això del BING MAPS.
Gràcies
.
Estem en guerra

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Google Maps ja es historia

Entrada Autor: Jordi » dt. maig 12, 2015 10:06 am

Hola,

He estat en contacte amb en Jan, el desenvolupador de Tyre i l'hi he enviat els resultats dels meus assaigs. Diu que s'hi posarà a treballar desseguida, atès a que la aplicació actual de Google Maps ja no genera enllaços a rutes creades i Tyre tampoc accepta treballar amb el nou Google Maps, es incompatible.

Aprofito per comentar dues coses; Jo treballo amb una versió antiga del Tyre, concretament la 5.83, la qual es la última que va sortir abans que les noves versions d'aquesta aplicació es tornessin massa intel.ligents i poc funcionals.

Us explico una mica com va la cosa:

Per crear una nova ruta, hem de accedir a Google Maps mitjançant el següent enllaç, que ens permetrà obrir la versió clàssica i que és la que funciona.



També val a dir que sembla que aquest programa torna a funcionar amb la velocitat de sempre. Potser la gent de Google ha copsat la opinió dels usuaris.
Un cop creada la ruta, generem l'enllaç per poder exportar-la. En aquest punt notarem que Google Maps ja no es capaç de generar un URL mes curt, quan prems la opció, no fa res de res. Afortunadament això tampoc suposa cap problema a menys que hagis d'escriure l'enllaç.

Aquest enllaç generat l'haurem d'editar per poder-lo amb el Tyre. Per què?? Doncs perquè aquest enllaç que Maps ens proporciona, comença per https://www.google.es/maps per la qual cosa ens obriria la versió nova del Google Maps, la qual no es compatible amb Tyre.

Per tant, l'enllaç original: (exemple)
https://www.google.es/maps?saddr=C-16&daddr=BV-5301&hl=ca&sll=41.643157,2.184906&sspn=0.908229,2.113495&geocode=FRDMgAIdRrocAA%3BFXubfQIdXDMkAA&mra=dme&mrsp=1&sz=10&t=m&z=10
s'ha 'editar per deixar-lo com aquest:
https://www.google.es/lochp?saddr=C-16&daddr=BV-5301&hl=ca&sll=41.643157,2.184906&sspn=0.908229,2.113495&geocode=FRDMgAIdRrocAA%3BFXubfQIdXDMkAA&mra=dme&mrsp=1&sz=10&t=m&z=10

Aquest enllaç modificat ja el que podrem importar al Tyre sense que obtinguem un error d'incompatibilitat.

El desenvolupador de Tyre està estudiant d'iplementar els canvis però es topa amb un gran problema, no sap per quant de temps la gent de Google mantindrà operatiu aquesta possibilitat d'utilitzar la versió clàssica. Al mateix temps farà el possible per permetre importar al Tyre rutes generades amb d'altres programes, com ara el Bing Maps o el Yahoo Maps.

Jordi "Prony"
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Billy_Joe
Presentats
Entrades: 582
Membre des de: dt. gen. 22, 2013 8:49 am
Ubicació: el Vendrell

Re: Google Maps ja es historia

Entrada Autor: Billy_Joe » dt. maig 12, 2015 11:29 am

Moltes gràcies Jordi, a veure el que dura la versió clàssica de Google.
La llengua i la història són els botins més preuats a l’hora de sotmetre un poble (Angel Guimerà)

Avatar de l’usuari
Antonio
Presentats
Entrades: 421
Membre des de: dj. oct. 28, 2010 7:37 pm
Ubicació: Girona

Re: Google Maps ja es historia

Entrada Autor: Antonio » dc. maig 13, 2015 8:23 am

Moltes gràcies Jordi per donar-nos una mica de llum (almenys al meu). De moment l'important és poder-ho fer servir, encara que no sapiguem fins quan mantindran l'enllaç a l'antic Maps. Salutacions
YO NO RONCO..........Sueño que soy una moto

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: Google Maps ja es historia

Entrada Autor: Albert » dt. maig 19, 2015 10:07 am

Bon dia,

https://goo.gl/maps/s2poK

https://goo.gl/maps/s2poK

Prony no se pas si no llegeixo correctament. Dius que google maps ja no genera enllaços a rutes creades?

Potser es la versió clàssica la que no ho fa? https://www.google.com/lochp?saddr=Tarr ... s&t=m&z=13

Que efectivament no genera enllaços curts.

No ho acabo d'entendre, en tot cas... potser millor anar buscant alternatives a Google, em sembla que hi sortirem guanyant tots plegats.


-yes2 -yes2
Sort,

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Google Maps ja es historia

Entrada Autor: Steelman » dt. maig 19, 2015 10:14 am

si , el que diu és que la "versió classica" no genera els curts.
Amb tots aixó no és gaire problema , mentre la versió classica no la tanquin.

Copiem la direccio llarga de google maps anem a http://xurl.es/ i ens generarà una de curta :P
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: Google Maps ja es historia

Entrada Autor: Albert » dt. maig 19, 2015 10:16 am

Holaaaa,
Steelman ha escrit:si , el que diu és que la "versió classica" no genera els curts.
Amb tots aixó no és gaire problema , mentre la versió classica no la tanquin.

Copiem la direccio llarga de google maps anem a http://xurl.es/ i ens generarà una de curta :P

Anant fent probes ho vaig entenent... Llàstima que hagem de fer un pas previ per les url's curtes...
Sort,

Avatar de l’usuari
Mamut
Presentats
Entrades: 612
Membre des de: ds. jul. 09, 2011 6:51 pm
Ubicació: Andorra

Re: Google Maps ja es historia

Entrada Autor: Mamut » dt. maig 19, 2015 10:43 am

Jo ja m'he perdut
M'esperaré que els savis en treguin l'entrellat i en facin un tutorial ben entenedor per a la resta dels mortals
.
Estem en guerra

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Google Maps ja es historia

Entrada Autor: Steelman » dt. maig 19, 2015 10:49 am

Mamut!!!
Perdre's al google maps... ja és delicte!!!!!!!!
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Mamut
Presentats
Entrades: 612
Membre des de: ds. jul. 09, 2011 6:51 pm
Ubicació: Andorra

Re: Google Maps ja es historia

Entrada Autor: Mamut » dt. maig 19, 2015 11:24 am

Steelman ha escrit:Mamut!!!
Perdre's al google maps... ja és delicte!!!!!!!!
Oi que si?
Ja m'ho diu tothom... (tothom a qui pregunto "per on s'hi va....?")
.
Estem en guerra

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Google Maps ja es historia

Entrada Autor: Jordi » dt. maig 19, 2015 5:14 pm

NOVETATS

Tot i que el de Tyre em va dir que s'ho estudiaria, encara no he rebut resposta per la seva part i, com que ahir em vaig trobar amb problemes alhora de generar la ruta de la mensual de diumenge (el Tyre em donava molts missatges d'error i em posava els punts de pas allà on li semblava) vaig cercar alternatives a Tyre.

I les vaig trobar.

http://www.benichou-software.com/index. ... =2&lang=en

Pels assaigs que vaig fer, es tracta d'una aplicació un pel mes versàtil que el Tyre (la qual, per estar enganxada obligatòriament al Google Maps) va lentíssima. Aquesta nova aplicació et permet utilitzar una increïble infinitat de mapes, uns més detallats que d'altres. A mi em va agradar, suposo que és perquè era una novetat i començo a estar tip del Tyre.

Em va agradar:

Múltiples mapes i opcions de relleu, hibrides i satèl.lit
Hi ha, fins i tot, el mapa de l'Institut Cartogràfic de Catalunya
Pots fer rutes per Off-Road, atès a que genera rutes per l'Ozi Explorer
Pots posar els punts i no recalcula la ruta fins que no ho demanes (el Tyre es passa tota la estona recalculant i, com que ho fa amb Google Maps, va lentíssim
Pots modificar l'ordre dels punts, i de manera molt senzilla
Al poder utilitzar diferents mapes, escolleixes el mes ràpid i calcules la ruta des de la mateixa aplicació, no et cal importar res (i a més t'estalvies d'editar l'enllaç, cosa que ara necessita el Tyre)
El recàlcul de la ruta el fa Bing Maps, i ho fa a la velocitat del so
Pots exportar la ruta fins en quaranta formats diferents

També hi ha parts negatives, per la falta de costum o per defectes en l'interficie. Fins ara m'he trobat es que costa una mica més de reanomenar els punts, cosa que jo faig molt sovint.
Està disponible en anglès, francès alemany i holandès. Si algú vol traduir-lo voluntàriament al català abans que aparegui en "apañó", que li demani al desenvolupador, així els fotem un gol per sota les cames!!!

Seguiré fent assaigs tot i que ja us avanço que la ruta de diumenge a Tarragona en format ITN i GPX estarà feta amb aquesta aplicació. Si ens perdem, serà culpa del ITN Converter.

Imatge
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Respon

Torna a “Cerveseta”