CÓM FUNCIONA BOINC ??

Espai per humor i altres temes

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Kel
Presentats
Entrades: 3513
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:42 pm
Ubicació: Girona
Contacta:

CÓM FUNCIONA BOINC ??

Entrada Autor: Kel » ds. gen. 20, 2007 7:41 pm

a L'excursió pel Montseny us vaig comentar (a alguns de vosaltres) que és això de BOINC. Va semblar que seria interesant que fes una petita introducció al tema.

Els nostres ordinadors utilitzen menys del 5% de la seva capacitat de càlcul
Les tasques les fa l'ordinador tot sol, nosaltres només hem d'instalar el BOINC i conectar-nos al projecte o projectes que vulguem.


BOINC vol dir:
Berkeley Open Infrastructure for Network Computing
Infraestructura Oberta de Berkeley per Computar a la Xarxa

Aquí us deixo una explicació de com funciona el projecte SETI (per mitjà de BOINC, treballen més de 30 projectes diferents)

Introducció al projecte
SETI@home és un projecte rigorosament científic que té per objectiu la detecció de senyals de ràdio provinents d'intel•ligències extraterrestres.
Amb seu a la Universitat de Berkeley (Califòrnia), aquest projecte té gairebé mig milió de participants arreu del món. Això pel que fa a la darrera versió basada en BOINC, engegada durant el 2005. Fins aleshores, més de 5 milions de participants s'havien registrat a la versió clàssica de SETI@home (iniciada el 1999).
En total, el milió i escaig d'ordinadors que formen la xarxa SETI@home arreu del món ofereixen una potència computacional d'uns 200 TeraFLOP/s (bilions d'operacions matemàtiques per segon), equivalent a 5 supercomputadors MareNostrum.
Aquest és el procediment bàsic usat en aquesta recerca científica:
1. Enregistrament de senyals de ràdio al Radiotelescopi d'Arecibo (Puerto Rico).
S'utilitza un receptor addicional acoblat al focus principal del radiotelescopi. Això vol dir que no fem una recerca sistemàtica (per falta de pressupost), sinó que escoltem el que els altres radioastrònoms escolten (però en la banda de freqüències que ens interessa).
2. Les dades es transfereixen a Berkeley, i es parteixen en multitud de petits blocs de dades anomenats "Work Units" (Unitats de Treball).
3. Aquestes Unitats de Treball (UTs) es distribueixen (mitjançant Internet) als milions d'usuaris arreu del món.
4. Els voluntaris que participem a SETI@home processem cada UT amb el nostre ordinador (o ordinadors). Això ho fa el programa BOINC de manera automàtica, trigant unes poques hores (segons la potència de l'ordinador).
5. El que fa el programa és buscar pics de potència, gaussianes, polsos o triplets en el senyal de ràdio. Aquests serien bons indicatius d'una transmissió de ràdio artificial.
6. En acabar, es retornen els resultats interessants de cada UT a Berkeley.
7. Els ordinadors centrals i servidors de Berkeley validen els resultats (cada UT és processada per 3 usuaris diferents), i determinen quines són les UTs més interessants (després de descartar els "falsos positius" deguts a interferències terrestres, satèl•lits, etc).
8. En quan es tenen suficients UTs interessants, es programa una "campanya de reobservacions" per tornar a analitzar aquells punts interessants del firmament.
9. Si algun usuari és partícep del descobriment d'un senyal real, serà comunicat i reconegut pels responsables de Berkeley.
Per a més informació podeu consultar la web central de SETI@home a Berkeley, The Planetary Society, The SETI Institute o bé la WikiPedia.
Per començar a participar a SETI@home podeu donar un cop d'ull a aquesta guia.
SETI@home és finançat principalment per The Planetary Society (gràcies a les subscripcions dels seus membres), així com per donacions d'empreses, institucions i voluntaris, tant econòmiques com de material informàtic. Si esteu interessats en fer una donació a SETI@home o bé en subscriure-us a The Planetary Society i necessiteu ajuda, no dubte a contactar amb nosaltres.
The Planetary Society, organització no gubernamental fundada el 1980 per Carl Sagan (entre d'altres), és la organització pública més gran i amb més influència de tot el món dedicada a la recerca de l'espai, a l'exploració del Sistema Solar i a la recerca de vida fora de la Terra. (extret de la web de seti.cat

Aquí deixo l’adreça de la web de SETI CATALUNYA

http://www.seti.cat/web/?q=

Aquesta és del projecte climate prediction

http://www.canviclimatic.net/

Aquí les estadistiques de l'equip SETI Catalunya (nosaltres anem al lloc 59 de grups del "mon mundual")

http://www.boincsynergy.com/stats/teams.php?project=sah

Per acabar la web de BOINC

http://boinc.berkeley.edu/

digitalment vostre, stromkel
Kel l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. gen. 20, 2007 7:59 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
[align=center]http://www.remences.com[/align]
..........................................................................

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » ds. gen. 20, 2007 7:50 pm

Ei espero que no et molesti, pero et moc aixo al aparta de la cervesseta que potser hi te mes a verure ok?

Vs
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Angel
Presentats
Entrades: 1284
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:37 pm
Ubicació: Vilafranca del Penedès

Entrada Autor: Angel » ds. gen. 20, 2007 10:19 pm

Hola Miquel,
Ara i amb aquestes explicacions ja som una mica mes cultes i entenem el perquè del teu nou avatar.
Sens dubte, això d’estar dintre d’un projecte d’investigació dedicat a la recerca de l'espai, exploració del Sistema Solar i recerca de vida fora de la Terra, encara que només sigui des de l’ordenador de casa, ha de ser molt interessant. Aquests temes apassionen a tothom.

Gràcies per les teves explicacions.

Salutacions.
Angel.

Avatar de l’usuari
Triniti.V
Presentats
Entrades: 1426
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 7:41 am
Ubicació: La Garriga
Contacta:

Entrada Autor: Triniti.V » dg. gen. 21, 2007 8:55 am

Moltes gràcies per la informació, ja se una cosa més que no sabia... :wink:

Vvvvsss
Honda Varadero XL1000V - La Negreta

Web Personal - Informació dels Alps a El Rincón Alpino


Vvvvvvssss

Avatar de l’usuari
Josey Wales
Presentats
Entrades: 1758
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 3:28 am
Ubicació: Manresa (Bages)

Entrada Autor: Josey Wales » dt. gen. 23, 2007 1:29 am

Hola Stromkel:

Gràcies per explicar-nos-ho detalladament!! :D
Ja havia sentit a parlar del Seti però mai no m'ho havia mirat gaire. I em sembla que s'en parla en algunes pel·lícules...Bé, el fet és que si vols col·laborar-hi deus haver de tenir el PC engegat tot el dia, i per ara, prefereixo no fer-ho.

Salut!! I recordeu: La veritat és allà fora!! :wink: :wink: :wink:
ImatgeUnforgiven

Avatar de l’usuari
Kel
Presentats
Entrades: 3513
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:42 pm
Ubicació: Girona
Contacta:

Entrada Autor: Kel » dt. gen. 23, 2007 1:45 pm

Josey Wales ha escrit:Hola Stromkel:

Gràcies per explicar-nos-ho detalladament!! :D
Ja havia sentit a parlar del Seti però mai no m'ho havia mirat gaire. I em sembla que s'en parla en algunes pel·lícules...Bé, el fet és que si vols col·laborar-hi deus haver de tenir el PC engegat tot el dia, i per ara, prefereixo no fer-ho.

Salut!! I recordeu: La veritat és allà fora!! :wink: :wink: :wink:
No cal que el tinguis engegat tot el dia (jo de fet no tinc el ordinadors engegat tot el dia). BOINC treballa en segon pla i no molesta a les altres aplicacions. A més de SETI hi ha més de 30 projectes científics més que estudien el genoma humà, la malària, canvi climàtic i un piló de coses més.

SETI ANTIC (ANTERIOR AL PROJECTE BOINC)
Total Users 5.436.301
Results received 2.092.538.656
Total CPU time 2.433.979 years
Floating Point
Operations 7.745086e+21

l'antic projecte SETI va representar més de 2 milions anys de treball de CPU (amb ordinadors ràpits, mitjans i lents). L'ultim any del primer projecte SETI, el treball recollit cada dia representava uns 2.000 anys de CPU, amb ordinadors funcionant tot el dia o una estona.
[align=center]http://www.remences.com[/align]
..........................................................................

Avatar de l’usuari
Josey Wales
Presentats
Entrades: 1758
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 3:28 am
Ubicació: Manresa (Bages)

Entrada Autor: Josey Wales » dj. gen. 25, 2007 12:37 am

Ah, val, doncs ja ho miraré!! Si no ens costa res col·laborar-hi pot estar bé!! Gràcies. :)
ImatgeUnforgiven

Avatar de l’usuari
Kel
Presentats
Entrades: 3513
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:42 pm
Ubicació: Girona
Contacta:

Entrada Autor: Kel » dv. gen. 26, 2007 5:01 pm

Si us registreu a BOINC, podeu canviar l'estat sempre que volgueu ...

França, Itàlia, Holanda, Andorra, Espanya, Internacional (apàtrida??)
[align=center]http://www.remences.com[/align]
..........................................................................

Avatar de l’usuari
Atramuntanat
Presentats
Entrades: 734
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 1:26 pm
Ubicació: Sant Feliu de Guixols - MGM 13254

Entrada Autor: Atramuntanat » dv. gen. 26, 2007 6:58 pm

jo vaig tenir un salvapantalles del Seti@Home, ja fa gairebe 10 anys, aixo sembla que es quelcom mes divers,oi?
Erg Chebbi - Merzouga

Imatge

Bayerische Motoren Werke R 1200 GS Ifigenia

Avatar de l’usuari
Kel
Presentats
Entrades: 3513
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:42 pm
Ubicació: Girona
Contacta:

Entrada Autor: Kel » dv. gen. 26, 2007 9:04 pm

atramuntanat ha escrit:jo vaig tenir un salvapantalles del Seti@Home, ja fa gairebe 10 anys, aixo sembla que es quelcom mes divers,oi?
Si instal·les BOINC (i SETI) millor que desactivis el salvapantelles, així trilla més fort (no fa dibuixets, però és més efectiu)

Si tens cap dubte, pregunta ........ :pc
[align=center]http://www.remences.com[/align]
..........................................................................

Avatar de l’usuari
Miquelpericas
Presentats
Entrades: 4360
Membre des de: dj. gen. 18, 2007 7:27 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Miquelpericas » dg. gen. 28, 2007 10:43 pm

Ostres! No m'esperava trobar-me en aquest fòrum una linea de conversa referida a BOINC! Que petit és el mon, jejejeje. Com podeu veure, jo també hi participo. :D De fet, podeu veure que les traduccions de la web "BONICStats" en català i en castellà estan fetes per un servidor. :roll:

Imatge

Una abraçada,
Miquel Pericas Castarlenas (AMM nº 15257)
Honda NT700VA Deauville '06: "La Fosca"
Album de fotos

Avatar de l’usuari
Kel
Presentats
Entrades: 3513
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:42 pm
Ubicació: Girona
Contacta:

Entrada Autor: Kel » dl. gen. 29, 2007 4:21 pm

JOSTIA !!!!!

Si que es petit el mon.

Merci per la traducció al català

Hem d'animar a tota aquesta tropa per participar en BOINC i unir-se al grup CATALUNYA.

Explica'ls que boinc no fa mal als ordinadors, que no es trenca res, jo no soc informàtic i no sé donar arguments.

Una boinçada (abraçada boinc) d'un doble company de Girona :wink:
[align=center]http://www.remences.com[/align]
..........................................................................

Avatar de l’usuari
Miquelpericas
Presentats
Entrades: 4360
Membre des de: dj. gen. 18, 2007 7:27 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Miquelpericas » dl. gen. 29, 2007 6:37 pm

stromkel ha escrit:Explica'ls que boinc no fa mal als ordinadors, que no es trenca res, jo no soc informàtic i no sé donar arguments.
Encantat de la vida de fer-ne cinc cèntims. Comencem una petita classe magistral, jejeje.

De ben segur que tots a casa teniu uns ordinadors meravellosos que heu comprat i que us han dit que van molt ràpid i tot això. Doncs bé, és cert. Els ordinadors d'avui dia tenen molta potència. Ara la pregunta interessant és: potència per a què??? Quan obriu un word o un explorer, l'ordinador requereix aproximadament entre un 2 i un 10% de la potència. Però un cop obert, amb menys de l'1% en té suficient per seguir funcionant. Dit d'una altra manera, l'us dels vostres ordinadors és sempre a ralentí. Així doncs, teniu un F1 que només el feu servir per anar tranquilament per ciutat a comprar el pa. No us agradaria treure el vostre vòlid a un circuit per exprimir-ne els cavalls que porta sota el capó? Doncs això fa BOINC. Aprofita tota la potència sobrant per processar informació de diferents projectes (SETI, Einstein, Climate Prediction, Roseta...). Ni tant sols notareu la seva presència, ja que fa us de la potència que sobra. Si en un moment donat requerissiu el 50% de la potència de vostre ordinador, BOINC es quedaria amb l'altre 50%. Així doncs, no molesta, i en traureu més partit de la vostra màquina mentre estigui encesa.

Però encara no us he respost si BOINC fa malbé l'ordinador. S'espatlla abans una aixeta per estar oberta al 100% o tenir-la oberta a l'1%? No, oi? Doncs aquí passa exactament el mateix. Jo porto molts anys fent-ho (inclus abans que existís BOINC, quan només hi havia el projecte SETI) i no ha passat absolutament res. No faré una explicació tècnica del perquè de tot plegat per no avorrir al personal. A mi personalment m'agrada treure-li suc al meu ordinador. I si, a més a més, col·laboro altruistament amb la ciència, molt millor!

Bé, espero haver-ho deixat una miqueta més clar tot plegat, jejeje. Qualsevol dubte, aquí em teniu.
Miquel Pericas Castarlenas (AMM nº 15257)
Honda NT700VA Deauville '06: "La Fosca"
Album de fotos

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dj. feb. 22, 2007 2:05 pm

Permeteu-me fer una mica de broma en aquest tema ;)

El SETI es un projecte molt similar al BOINC pero que busca extraterrestres. Envia ifnormacio a l'espai esperant trobar alguna resposta i per fi algu amb el SETI ha trobat alguna cosa

http://www.maikelnai.es/?p=262
:b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Miquelpericas
Presentats
Entrades: 4360
Membre des de: dj. gen. 18, 2007 7:27 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Miquelpericas » dj. feb. 22, 2007 2:52 pm

Steelman ha escrit:Permeteu-me fer una mica de broma en aquest tema ;)

El SETI es un projecte molt similar al BOINC pero que busca extraterrestres. Envia ifnormacio a l'espai esperant trobar alguna resposta i per fi algu amb el SETI ha trobat alguna cosa

http://www.maikelnai.es/?p=262
:b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9
:D Molt bona aquesta!

Si em permeteu, faré un petit incís, doncs sembla que hi ha certa confusió. BOINC no és un projecte similar al SETI. BOINC pretén ésser una interfície còmode per poder executar projectes de qualsevol tipus, entre ells, el SETI. BOINC és solament la plataforma on qualsevol, amb una bona idea, pot preparar un "programa" de computació distribuida. SETI es funciona sobre aquesta plataforma, al igual que Climate Prediction, Einstein, Rosseta, Nano-hive, PrimeGrid, MalariaControl... i molts més! Tots aquests poden ésser gestionats còmodament desde BAM!, un projecte d'un usuari que estava fart d'haver de gestionar tots els comptes BOINC i va muntar la web. Per part meva, he col·laborat fent les traduccions al català i al castellà de BOINCstats. :)
Miquel Pericas Castarlenas (AMM nº 15257)
Honda NT700VA Deauville '06: "La Fosca"
Album de fotos

Avatar de l’usuari
Kel
Presentats
Entrades: 3513
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:42 pm
Ubicació: Girona
Contacta:

Entrada Autor: Kel » dj. feb. 22, 2007 4:43 pm

Steelman ha escrit:Permeteu-me fer una mica de broma en aquest tema ;)

El SETI es un projecte molt similar al BOINC pero que busca extraterrestres. Envia ifnormacio a l'espai esperant trobar alguna resposta i per fi algu amb el SETI ha trobat alguna cosa

http://www.maikelnai.es/?p=262
SETI, és un projecte més dins del projecte general de BOINC.

Per això tinc BOINC a tots els meus ordinadors, així si el roben sé a on trobar-ho :wink:
[align=center]http://www.remences.com[/align]
..........................................................................

Avatar de l’usuari
QSC
Presentats
Entrades: 1304
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:37 am
Ubicació: >>> Jordi i Júlia <<< (Sabadell)

Entrada Autor: QSC » dj. feb. 22, 2007 8:08 pm

I no podriem crear nosaltres el SARC

Search of autonomic radars in Catalonia i deixar-nos de marcians????? amb tots els respectes a BOINC i SETI ehhhhhhhhh!!!

:b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9

V'sssss

Avatar de l’usuari
Kel
Presentats
Entrades: 3513
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:42 pm
Ubicació: Girona
Contacta:

Entrada Autor: Kel » dj. feb. 22, 2007 8:14 pm

QSC ha escrit:I no podriem crear nosaltres el SARC

Search of autonomic radars in Catalonia i deixar-nos de marcians????? amb tots els respectes a BOINC i SETI ehhhhhhhhh!!!

V'sssss
Jo porto els radars al GPS.

el baixo de

http://foro.todopocketpc.com/showthread.php?t=71332 :wink: :wink:
[align=center]http://www.remences.com[/align]
..........................................................................

Avatar de l’usuari
Miquelpericas
Presentats
Entrades: 4360
Membre des de: dj. gen. 18, 2007 7:27 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Miquelpericas » dl. maig 07, 2007 8:25 am

Apujo aquest post, doncs ha sortit una noticia a l'avui:

Computació ciutadana

PARTICIPACIÓ · Els usuaris del BOINC en destaquen la facilitat d'ús i la utilitat RÀNQUING · Catalunya se situa entre els països més actius en càlcul distribuït COMPENSACIÓ · La col·laboració és totalment desinteressada, la recompensa és moral INDICADORS · Alguns participants llueixen les hores cedides
J.E.




Som uns privilegiats, "tenim ordinadors de gran potència per fer coses senzilles i per jugar: per què no podem destinar el temps mort del nostre PC a ajudar la resta de la humanitat?", es pregunta de forma gairebé retòrica Dani Gil, coordinador del portal del càlcul distribuït català (boinc.cat). Dani Gil es va iniciar en els BOINC fa uns tres anys. "Després de llegir un article sobre el supercomputador japonès Earth Simulator a Vilaweb, vaig veure l'enllaç amb el Climate Prediction i m'hi vaig apuntar", recorda l'actual coordinador -també- de canviclimatic.net, una versió adaptada en català de la web Climate Prediction.

Els dos elements principals d'aquest tipus d'iniciatives, segons Dani Gil, són la facilitat d'utilització (n'hi ha prou de tenir coneixements bàsics d'informàtica) i la utilitat per al conjunt de la humanitat. "Cadascú pot triar la seva preferència; el projecte més conegut és el SETI@home, però et pots dedicar a la recerca del clima, a la medicina o a la física, i en tots els casos tens la sensació que deixes treballar el teu ordinador per una causa útil", conclou Dani Gil.

Per a Jordi Portell, coordinador de la web SETI@home Catalunya, participar en un BOINC, "dóna moltes recompenses morals; sense cap esforç econòmic important pots formar part d'un projecte científic en el qual participen milers de persones d'arreu del món". A més, indica Portell, hi ha alguns participants en BOINCs que se senten recompensats materialitzant la seva col·laboració amb certificats de la seva participació (que es poden crear a partir de models que facilita el mateix sistema BOINC), demostrant amb estadístiques les hores de treball aconseguides amb el seu ordinador (a través dels controls oficials del BOINC) o mencionant el seu gra de sorra en pàgines web, blogs o altres produccions pròpies a Internet.

Portell va ser un dels pioners dels BOINC a Catalunya i participa actualment en mitja dotzena de projectes, però la seva participació principal continua sent amb el SETI@home. No es gens estrany, perquè Jordi Portell és doctorand en el programa de física aplicada i simulació en ciències de la Universitat Politècnica de Catalunya, en col·laboració amb la Universitat de Barcelona (departament d'astronomia i meteorologia) i l'Institut d'Estudis Espacials de Catalunya. La seva tesi -dirigida pels professors Enrique García-Berro i Xavier Luri) s'ocupa del disseny del segment terrestre i d'usuari de GAIA (projecte de cens galàctic de l'Agència Espacial Europea).

Que funcioni tot sol

"Els ordinadors van supersobrats i no tindrem cap problema si instal·lem un Boinc i deixem que funcioni mentre treballem normalment", explica Daniel Gil. El mateix coordinador de boinc.cat té instal·lat un d'aquests programes en un ordinador relativament antic, a casa seva, "amb una connexió a Internet per mòdem, i funciona perfectament". Gil i Portell subratllen que no fa falta tenir un ordinador d'última generació per participar en algun programa internacional d'aquest tipus. I, tret dels processos d'instal·lació i descàrrega, tampoc és necessària una connexió a Internet de gran velocitat.

"En general no causa cap problema. Si tens un ordinador amb menys de 500 megues de memòria RAM es poden percebre alguns canvis en l'ús normal però els BOINC rares vegades alteren el bon funcionament de les CPU dels ordinadors", indica Jordi Portell. En el seu cas, recomana una configuració que fa funcionar el BOINC quan "l'usuari no toca l'ordinador", però, "com diuen els mateixos promotors de la Universitat de Berkeley, no es recomana posar en marxa l'ordinador només perquè treballi el BOINC".

"Instal·les el BOINC, poses una configuració que no et molesti i deixes que vagi funcionant; al cap d'uns dies o unes setmanes, quan hagi completat els càlculs, pots començar amb un altre paquet d'informació o canviar de projecte. Tens totes les facilitats del món per participar a fer avançar la humanitat", indica Gil.

Imatge

font: http://paper.avui.cat/article/societat/ ... adana.html
Miquel Pericas Castarlenas (AMM nº 15257)
Honda NT700VA Deauville '06: "La Fosca"
Album de fotos

Avatar de l’usuari
Laia_Hornet
Presentats
Entrades: 172
Membre des de: dg. abr. 22, 2007 4:09 pm
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Laia_Hornet » dl. maig 07, 2007 1:37 pm

Ja m'he unit al projecte del canvi climatic, jejeje!!!

Jo fa més d'un any que em vaig adherir al projecte seti (de busqueda de vida a l'espai :D ). Ho vaig veure en un documental d'astronomia i m'hi vaig ficar, jejeje!!!

Diguem q aquestes coses m'agraden molt, fins-hi tot, fa uns mesos vaig assistir a una conferència d'astrofísica, i això que sóc de lletres.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Miquel, gràcies per pujar el post!!!!!! :bow

Respon

Torna a “Cerveseta”