Les sortides i la velocitat

Millores, opinions i proves de la web i del mateix fòrum

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Brum-brum
Presentats
Entrades: 446
Membre des de: dc. des. 03, 2008 10:33 am
Ubicació: Barcelona

Re: Les Sortides I La Velocitat

Entrada Autor: Brum-brum » dt. oct. 19, 2010 6:19 pm

Segurament soc el meny indicat per parlar però intentarè descriure el que l'albert demana "sensacions":

Si hem permeteu no fare servir el eufemisme ritme. Crec que sempre hi haurà gent que vol estar en el grup cap davanter i no seri els crea angoixa i d'altre que només vol disfrutar de la moto i trobar el equilibri entre aquest dos és complicat.

Al iniciar la ruta la la dona i jo ens varem ubicar del últims (crec just davant de la goldwing blanca sagal¿?), doncs no sabiem ubicar la nostra velocitat en relació als altres integrants de MT, varem veure que hi havia gent corria més i d'altre que no tant, i varem trobar,crec, el nostre lloc dins del grup.

SENSACIONS:

-Crec que hem de facilitar el avançament d'una forma més eficient, nosaltre sempre intentem fer-ho (nosaltres tan la meva dona com jo , anem en dues motos) fent una senyal amb la mà esquerre (o intermitent dret), doncs li diu al motorista de darrera que el deixarè passar i a la vegada se que hem passarà i no m'en dure un esglai. Jo recordo avançaments, notrobo la paraula "al limit" un a la meva dona en la entrada de la corba i un que jo vaig donar pas i mentres m'avancem un altre avançava a qui m'estava avançant (doble avançament).

-També ens va costar avançar a gent que a les corbes no te una velocitat elevada però si que corre a les rectes, aquest punt serà controvertit, ja ho se però era així. Nosaltres varem reduir la velocitat.

-Mantenir la distancia de seguretat, es la única cosa que salva la vida en cas de frenada d'emergencia. No tothom mante una distancia correcte (és molt díficil valorar això), però si que fa que jo estigui més pendent del de darrera que de traçar amb el corresponent risc.

Tot això son sensacions meves, NO culpo NI acuso a ningú.
[align=center]Imatge[/align]
[align=center]Objectiu: Dolimiten! - Objectiu: Grossglockner![/align]

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Les Sortides I La Velocitat

Entrada Autor: Randy-650 » dt. oct. 19, 2010 6:42 pm

[quote user="Brum-brum" post="142831"]

-Mantenir la distancia de seguretat, es la única cosa que salva la vida en cas de frenada d'emergencia. No tothom mante una distancia correcte (és molt díficil valorar això), però si que fa que jo estigui més pendent del de darrera que de traçar amb el corresponent risc.

[/quote]

Veus, amb això et dono tota la raó del món. En general a les sortides es guarda correctament la distància de seguretat, però quan algú vol adelantar al del davant per la causa que sigui, perquè no hi va a gust al darrera aquesta moto o perquè considera que va poc a poc, aleshores té tendència a apropar-se massa per mirar de passar-lo quan sigui, i clar, si el del davant no agafa "la indirecta" i no el deixa passar, és quan hi poden haver greus consequències.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Gearbox
Presentats
Entrades: 1591
Membre des de: dj. des. 31, 2009 5:53 pm
Ubicació: Castellolí

Re: Les Sortides I La Velocitat

Entrada Autor: Gearbox » dt. oct. 19, 2010 7:59 pm

Bé, abans de fer la meva aportació a aquest fil he llegit detingudament els vostres comentaris, molts dels qual son de gent que porta molt més temps que jo a Mototurisme... però com que l'Albert ens demana la nostra opinió al respecte, doncs us dono la meva, sempre des d'un punt de vista constructiu i de col.laboració.

Per mí, que el road-lider vagi mes o menys ràpid no em preocupa gens. Si corre més, el grup s'estirarà més i els cruïllers hauran d'esperar uns minuts més al seu lloc, res més, cap problema.

Si quatre o cinc motos volen fer una apretada al davant del grup (incloent-hi el road-lider, perquè no) en un tram revirat, per disfrutar del traçat, doncs el grup s'estirarà una mica més i prou. Cap problema.

Si una moto m'atrapa i veig que fa intenció d'avançar-me, li facilitaré la maniobra en un lloc adequat per fer-la. Però per contra, no crec que m'hagi d'apartar perquè m'avanci en contínua i amb cotxes de cara, per exemple.

Ara bé, jo, sempre que he tingut la sensació que algú corre massa han estat motos que, havent fet de cruïllers, venien del darrere a tota metxa, fent avançaments massa forçats (no vull entrar en detalls). I la sorpresa és que al cap de pocs quilòmetres els tornes a veure de cruïllers.

Jo, en la sortida de la KDD només vaig fer un cop de cruïller... sempre m'avançaven altres motos que trovaba una i altra vegada a les cruïlles.

Si, realment tots som cruïllers en potència, potser seria bó que quan hem fet de cruïller, si el nostre ritme és mes alt que el de l'escombra, doncs anem avançant amb prudencia i sense presses, i ja arribarem al capdavant ( o no ). Heus aquí les paraules màgiques "prudencia i sense presses". Si ho fem així circularem més segurs i, de retruc, la seguretat del grup es veurà incrementada, perquè jo entenc que la meva llibertat per correr acaba quan comprometo la seguretat d'un altre.
BMW K75 RT (en venda)
BMW R1200 RT

Malauradament no ens adonem del que tenim fins que ho perdem...

Avatar de l’usuari
Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Re: Les Sortides I La Velocitat

Entrada Autor: Ra-mon » dt. oct. 19, 2010 9:44 pm

[quote user="Gearbox" post="142860"]... perquè jo entenc que la meva llibertat per correr acaba quan comprometo la seguretat d'un altre.[/quote]

De fet sempre és així en gairebé tot, cal saber on és el límit per cada cosa, on n'acaba una en comença una altra.

Avatar de l’usuari
Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Re: Les Sortides I La Velocitat

Entrada Autor: Pasqual » dt. oct. 19, 2010 10:57 pm

Com que l'Albert demana les nostres opinions...

Llegint aquest fil i l'anterior iniciat per en Danielot, s'arriba a la conclusió que tots els membres de Mototurisme som perfectes, que ningú corre més enllà de les seves possibilitats, que sempre es compleixen escrupulosament les normes de circulació, que ningú............. :halfcry ......pocs comentaris d'autocritica.

Jo portaré la contraria. NO som perfectes, ni com a individuus ni com a grup, i per tant som suceptibles de millorar. Però si no fem res malament...que hem de millorar?

La meva opinió és que l'organització de les sortides de Mototurisme, si no son perfectes s'hi acosten. Les poques experiències de sortides amb altres grups (que ara no venen al cas de anomenar) m'ho confirmen. Llavors, on és el problema?

Atureu-vos qualsevol dia (millor cap de setmana i d'estiu) en algun punt concorregut de motoristes o prop d'alguna trobada gran (tipus gran premi). Només cal seure i mirar. La quantitat d'infraccions, de maniobres perilloses, de suicides potencials en 2 rodes, de curts de gambals motoritzats (per dir-ho d'alguna manera) és esfraidora!

El problema senyors, no és Mototurisme, ni els Administradors, ni l'organització de les sortides. El problema el portem cadascú de nosaltres a dins.

Jo entenc bàsicament la meva experiència en moto com un fet individual. Un individualisme que m'agrada compartir, però que segueix essent bàsicament individual.

Igual que la meva responsabilitat

Avatar de l’usuari
Geroni
Presentats
Entrades: 3203
Membre des de: dc. gen. 10, 2007 12:57 pm
Ubicació: Juneda -Lleida--Jesus i Elvira

Re: Les Sortides I La Velocitat

Entrada Autor: Geroni » dt. oct. 19, 2010 11:05 pm

Pascual,ho pots dir mes fort,pero no mes clar. :bow :bow :bow
Completament d`acord.
El mon s`está quedant sense GENIS:Einstein es vá morir,Beethoven es vá quedar sord i a MI,ja em comença a fer mal el cap.
Fa dos setmanes que vaig començar a fer dieta .Ja he perdut 14 dies.

Avatar de l’usuari
Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Re: Les Sortides I La Velocitat

Entrada Autor: Pasqual » dc. oct. 20, 2010 11:06 pm

[quote user="Geroni" post="142899"]Pascual,ho pots dir mes fort,pero no mes clar. :bow :bow :bow
Completament d`acord.[/quote]

Gràcies Geroni

Avatar de l’usuari
Jesus
Presentats
Entrades: 3561
Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA

Re: Les Sortides I La Velocitat

Entrada Autor: Jesus » dj. oct. 21, 2010 12:57 am

[quote user="Geroni" post="142899"]Pascual,ho pots dir mes fort,pero no mes clar. :bow :bow :bow
Completament d`acord.[/quote]

Estem malalts de benzina !!! ;)
Jesus l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. oct. 21, 2010 12:58 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Gas a la burra!!!

Avatar de l’usuari
SetCincTres
Presentats
Entrades: 457
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 3:30 pm
Ubicació: BAIX MARESME--VILASSAR DE DALT

Re: Les Sortides I La Velocitat

Entrada Autor: SetCincTres » ds. oct. 23, 2010 12:19 pm

Jo crec que la velocitat s'ha incrementat, la meva també, i mirant la velocitat màxima que marca el GPS era de 143 km. i la de un company 165 km., ara be, jo se on la vaig agafar aquesta maxima, carretera asfalta de nou, ample, corbes obertas i amb visibilitat, etc.

Ara be, tambe crec que es millor aixis perque es formewn mes grups petits de poques motos, i no pas com varem agafar l'autovia de LLeida per anar a dinar, que amb un espai potser de nomes de 60-70 metrers, i havien com a 30-40 motos, aixo segur que potser mes perillós.

Ara be, crec que el problema en si no es la velocitat, a mes ja s'ha dit que cadascú vagi a la seva velocitat, ni mes ni menys, sino que son les imprudencies, o potser, mes ben dit, la manca de precausionsenvers els demes i a un mateix avançaments en linea continua o doble linea, illetes pintades, amb corbes de visibilitat nul-la, avançaments amb tancades sobtades perque et menges la corbe o perque trobes un cotxe al davant, o dobles avançaments, etc etc., tot aixo fa que a vegades estigues mes pendent dels que venen avançan que no de lo que un te de fer.

Jo crec que quan es diu que es corre mes, es per tot aixo

Es lo que jo penso, i sense ferir a ningu.
PER SOBRE DE TOT L'AMISTAT


JAUME I Mª ANGELS

Respon

Torna a “Millores, suggeriments i proves”