Buscant Una Germana, Alemana, Austriaca O Sueca?..o Japonesa

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderadors: Airald, Kinder

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Buscant Una Germana, Alemana, Austriaca O Sueca?..o Japonesa

Entrada Autor: 650X » dl. set. 12, 2011 8:15 pm

Estic, desde fa temps suspesant la opció de comprar una moto menys pesada que la que tinc ara i amb unes aptituts trail una mica més altes. L'intenció es una moto que serveixi per fer sortides o rutes trail, i sense les limitacions de la R1200GS en quan a pés o posibilitat de trencar coses en cas de caiguda. Tinc algunes candidates que m'agraden i a més poden ser equipades convenientment, maletes, proteccions de touratech.
La primera opció per mi es ja coneguda en quan a motor, es la BMW G650X Challenge amb el motor monocilindric, la segona una Husqvarna 630 TE que també m'agrada i la KTM 690 Enduro, la veritat es que de les 3 a primeres no tinc cap preferència tot i que si algún prejudici en quan a KTM per la fiabilitat que s'escampa per el boca-orella.

Qui em pot ajudar a decidir? Estic fet un embolic...

Imatge

Imatge

Imatge

Salut! ;)
650X l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. set. 17, 2011 9:15 pm, en total s’ha editat 2 vegades.

Avatar de l’usuari
Tiramilles
Presentats
Entrades: 246
Membre des de: dj. jul. 15, 2010 7:51 pm
Ubicació: Torelló

Re: Una Germana Alemana, Austriaca O Sueca?

Entrada Autor: Tiramilles » dt. set. 13, 2011 9:00 am

Hola!
Home jo sempre he tingut debilitat per les tronjes... :D , la husqvarna la veig molt més enduro que les altres, i per aixó KTM ja té la versió 690 enduro R, que també es una bona opció.
La BMW, te bona pinta, no se si ho han arreglat però el sistma neumatic de la suspensió del darrera per off-road una mica intensiu, em sembla que no acabava de funcionar del tot bé.

Jo penso que ja tens un màquina fiable, comode i ideal per fer viatges, la GS... ara per fer una mica més de trail intensiu jo compraria una moto divertida, i de gran rendiment en off-road sense perdre prestacions mixtes i amb una fiabilitat, segurament, millor que la que et penses...la KTM.

Jo, si aquest model la fessin en versió adventure (carenat, diposit gran...) ja sabria quina moto seria la proxima, bé o potser la grmana gran 990...bé aquest ja es un altre tema...

Res, que sigui quina sigui, a veure si pots seguir la meva iaia de 22 anys.. :cool: :lol: :lol:

Fjodor
Presentats
Entrades: 2432
Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
Ubicació: L'Empordà

Re: Una Germana Alemana, Austriaca O Sueca?

Entrada Autor: Fjodor » dt. set. 13, 2011 9:15 am

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Quins dubtes que tens nano...
A mi no em preguntis... ja saps.
Et parlo clar?

La BMW: mantega.
La Husqvarna? quasi circuit, la més directa de l'enduro puru i duru.
La taronja? la més polivalent.

No sé per què... però hi ha tribus no descobertes a l'Àfrica Central que sabien la meva resposta... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Salut!
Fjodor l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. set. 13, 2011 9:16 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
Caganer
Presentats
Entrades: 250
Membre des de: dl. jul. 05, 2010 5:43 pm
Ubicació: Manlleu (Osona)

Re: Una Germana Alemana, Austriaca O Sueca?

Entrada Autor: Caganer » dt. set. 13, 2011 9:25 am

Qualsevol, però de segona mà. La devaluació en motos off és tan gran que no val la pena nova. Si fos enduro, és més difícil trobar-ne una amb cara i ulls (no impossible), però trail hi ha més varietat d'unitats no escanyades.

http://motos.coches.net/ocasion/husqvar ... 810474.htm No és la 630, però està nova.

Per cert, una XT600 del 2000 tb et fa moooolta feina i no s'espatlla... :lol:
Caganer l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. set. 13, 2011 9:26 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Fjodor
Presentats
Entrades: 2432
Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
Ubicació: L'Empordà

Re: Una Germana Alemana, Austriaca O Sueca?

Entrada Autor: Fjodor » dt. set. 13, 2011 9:30 am

Si, caganer, tens part de raó, però només pel tema pastarrufa... aquest tipus de moto, si t'ho pots permetre val més treure-les tu de la caixa... igual que les de motocross... no saps mai l'ús que se'ls ha donat... i hi ha molt destraler amb moto trail. Sempre hi ha proves... desgast xassis, discs, etc. etc...

En fi, on va voire...

Salut, animalots de la xarxa... :lol: :lol: :lol:

Avatar de l’usuari
CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Re: Una Germana Alemana, Austriaca O Sueca?

Entrada Autor: CMB » dt. set. 13, 2011 9:41 am

Hola Enric,

tinc pendent encara preguntar per la TE 630...

Jo, per l'experiencia que tinc la KTM va molt fluixa del davant, és a dir, que dona sensació que no té massa pes i que no toca massa a terra. Al menys les enduro que he provat i una LC4. Suposo que la 690 serà igual.

També penso que si la diferencia de comprar nova o segona ma és d'uns 3000€, jo la compro nova. Si trobes una bona ocasió per poder comprar a uns 3000€ i la moto està bé, potser si. Però hi ha gent que en demana massa diners, per exemple: Enllaç

Salut
CMB l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. set. 13, 2011 9:41 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Una Germana Alemana, Austriaca O Sueca?

Entrada Autor: Randy-650 » dt. set. 13, 2011 3:31 pm

[quote user="CMB" post="178932"]
Jo, per l'experiencia que tinc la KTM va molt fluixa del davant, és a dir, que dona sensació que no té massa pes i que no toca massa a terra. Al menys les enduro que he provat i una LC4. Suposo que la 690 serà igual.

[/quote]

És que per muntanya es condueix amb la roda del darrera, i per això són tan radicals les KTM.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Fjodor
Presentats
Entrades: 2432
Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
Ubicació: L'Empordà

Re: Una Germana Alemana, Austriaca O Sueca?

Entrada Autor: Fjodor » dt. set. 13, 2011 3:34 pm

Si. Vero!
Però les KTM sempre han tendit a nervioses de davant.
En canvi les HVA sembla que s'aplomen un xic més...

;)

Avatar de l’usuari
CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Re: Una Germana Alemana, Austriaca O Sueca?

Entrada Autor: CMB » dt. set. 13, 2011 9:04 pm

Avui he anat a preguntar a MiC sobre la TE 630 i no tenien en exposició aquesta moto, ni la tindran.

Per tant serà dificil veure-la en directe per la zona de Girona.

Salut

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: Una Germana Alemana, Austriaca O Sueca?

Entrada Autor: 650X » dt. set. 13, 2011 11:52 pm

Uff quantes coses, a veure nem a pams...

[quote user="Tiramilles" post="178923"]Res, que sigui quina sigui, a veure si pots seguir la meva iaia de 22 anys.. :cool: :lol: :lol:[/quote]
No crec que pugui, ja saps que l'indi fà més que la fletxa... i tú estàs fet un bon indi ;)

[quote user="Fjodor" post="178924"]La BMW: mantega.
La Husqvarna? quasi circuit, la més directa de l'enduro puru i duru.
La taronja? la més polivalent.[/quote]
Em sembla que per aclamació la Husqvarna la deixaré al tinter, per massa "endurera" jo busco un 25%enduro i un 75%trail les meves intencions son rutes trail que en quan tinguin complicacions no hagi de pensar en pés, reparacions... però a la vegada vull autonomia en quan a manteniment (que cada 2.500km no estigui al taller) en això la Challenge em sembla que guanya perquè has de canviar l'oli cada 10.000... i es semi-sintètic. Més de 50cv si vols fer ruta (tant per carretera com per off) son sempre útils si vas carregat i no passar de 150kg en ordre de marxa.

Que vols dir de mantega? :???: suposo que en mans expertes es fàcil trobar els punts febles, però avui que he provat una challenge i no estava ben tarada de suspensions per al meu pès, m'ha semblat un bulldozer que podies passar per qualsevol lloc només donant gas... la ktm encara ho fà millor :shock: ?? serà la propera que provaré.

[quote user="Caganer" post="178926"]Qualsevol, però de segona mà. La devaluació en motos off és tan gran que no val la pena nova. Si fos enduro, és més difícil trobar-ne una amb cara i ulls (no impossible), però trail hi ha més varietat d'unitats no escanyades.[/quote]

De moment només estic mirant coses de segona mà... a més per una "segona moto" un pilot per evolucionar una de nova no tindria massa sentit.

[quote user="CMB" post="178932"]

També penso que si la diferencia de comprar nova o segona ma és d'uns 3000€, jo la compro nova. Si trobes una bona ocasió per poder comprar a uns 3000€ i la moto està bé, potser si. [/quote]

La Challenge que he provat avui té 13.000km encara porta els pneumàtics originals (ja sé que es poden guardar i posar) però... la moto va bé, té alguns accesoris i la itv passada fins al 2013 i un preu de sortida de 4.000€ te alguna ralladeta, la maneta del embrague una mica torta i la llanta de davant amb signes d'haver estat reparada, però estava recta. Sense perdues d'oli ni retens de suspensions i el grup de transmisió força digne.

[quote user="Randy-650" post="178965"][quote user="CMB" post="178932"]
Jo, per l'experiencia que tinc la KTM va molt fluixa del davant, és a dir, que dona sensació que no té massa pes i que no toca massa a terra. Al menys les enduro que he provat i una LC4. Suposo que la 690 serà igual.

[/quote]

És que per muntanya es condueix amb la roda del darrera, i per això són tan radicals les KTM.[/quote]

Jo vull una màquina fàcil de conduir, que la relació esforç-resultat sigui alta i que em faci disfrutar (per això tinc una GS) ;) que posi les coses fàcils que de dificils ja s'hi tornen soles.

Apa tots contestats, SALUT!

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Una Germana Alemana, Austriaca O Sueca?

Entrada Autor: Randy-650 » dc. set. 14, 2011 12:46 am

La moto que busques potser es diu com el teu nick: XR 650. Fàcil
i barat posar un dipòsit Acerbis, i per carretera no et quedaries curt. :roll:

Una consulta:qui t'ha dit que l'Oli de la Challenge es canvia
cada 10.000 km?
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Fazer i Nina
Presentats
Entrades: 425
Membre des de: dv. juny 12, 2009 8:43 am
Ubicació: Catalunya
Contacta:

Re: Una Germana Alemana, Austriaca O Sueca?

Entrada Autor: Fazer i Nina » dc. set. 14, 2011 8:31 am

I una Teneré XT Z 660 ? te casi tot el que busques ..... :mrgreen:

Fjodor
Presentats
Entrades: 2432
Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
Ubicació: L'Empordà

Re: Una Germana Alemana, Austriaca O Sueca?

Entrada Autor: Fjodor » dc. set. 14, 2011 9:06 am

Oli cada 10.000???? deu anar a buscar el pa i tornar.

La KTM, sens dubte la millor. Quan la provis veuras el que és un bulldozer...

Has de diferenciar entre una trail clàssica i una trail-enduro. Fins ara hem parlat de motos trail-enduro. SI comencem a parlar de Teneres i sucedanis, ja entrem en les trail-trail.

Mmmmm... en Randy no va desencaminat amb el tema XR... es molt polivalent! Clar que no tindras les prestacions que té la sister orange... ;) ;)

http://www.motociclismo.es/Pruebas/camp ... nduro/3942

http://www.fazermotos.com.ar/TESTCARPET ... R-TEST.htm
Fjodor l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. set. 14, 2011 9:34 am, en total s’ha editat 3 vegades.

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8182
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Una Germana Alemana, Austriaca O Sueca?

Entrada Autor: Kpeps » dc. set. 14, 2011 10:00 am

[quote user="Randy-650" post="179011"]La moto que busques potser es diu com el teu nick: XR 650. Fàcil
i barat posar un dipòsit Acerbis, i per carretera no et quedaries curt. :roll:

Una consulta:qui t'ha dit que l'Oli de la Challenge es canvia
cada 10.000 km?[/quote]

ho diu el manual de BMW,CHALENGE,X-MOTO,COUNTRY,G 650 GS.....en fi,totes igual,
Imatge

Fjodor
Presentats
Entrades: 2432
Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
Ubicació: L'Empordà

Re: Una Germana Alemana, Austriaca O Sueca?

Entrada Autor: Fjodor » dc. set. 14, 2011 10:04 am

Ai els manuals...
Si fas muntanya, recomano abans dels 10.000, però SEGUR.

;)

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: Una Germana Alemana, Austriaca O Sueca?

Entrada Autor: 650X » dc. set. 14, 2011 11:31 am

[quote user="Randy-650" post="179011"]
Una consulta:qui t'ha dit que l'Oli de la Challenge es canvia
cada 10.000 km?[/quote]

No m'ho ha dit ningú, ho sé perquè aquest motor ja l'he tingut, evidentment que si l'ús es off totalment, no fàs 10.000 km a l'any ni fart de ví. Per tant en que fagi 5 o 6.000 km cada any ja em dono per satisfet i canvi d'oli cada any. :mrgreen: Ah, reglatge de vàlvules cada 20.000 :twisted:

[quote user="Fazer i Nina" post="179014"]I una Teneré XT Z 660 ? te casi tot el que busques ..... :mrgreen:[/quote][quote user="Fazer i Nina" post="179014"]I una Teneré XT Z 660 ? te casi tot el que busques ..... :mrgreen:[/quote]

Amb el dipòsit plé m'en aniria als 210kg sense accesoris ni equipatge. No arriba als 50cv ;) Si pogués tenir 10 motos segurament una seria la teneré però a penes i treballs em sembla que m'en deixaràn tenir dues :mrgreen:

[quote user="Fjodor" post="179015"]

Mmmmm... en Randy no va desencaminat amb el tema XR... es molt polivalent! Clar que no tindras les prestacions que té la sister orange... ;) ;)

http://www.motociclismo.es/Pruebas/camp ... nduro/3942

http://www.fazermotos.com.ar/TESTCARPET ... R-TEST.htm[/quote]

Imatge

Afegim una candidata. Només unes aclaracions: Les motos que he vist de segona mà son la majoria del 2000-2001 i en demanen entre 2.500 i 3000€ no es molt per una moto que no té ni engegada elèctrica? jo en vaig provar una fa unes setmanes i la veritat es que esta al voltant dels 140kg i potencia no n'hi falta :mrgreen: quina bèstia!

Salut! a veure si mica en mica desfaig en nús que tinc al cervell..

Avatar de l’usuari
Jordivili
Presentats
Entrades: 250
Membre des de: dc. abr. 27, 2011 7:20 pm
Ubicació: El Bisaura

Re: Una Germana Alemana, Austriaca O Sueca?...o Japonesa

Entrada Autor: Jordivili » dc. set. 14, 2011 1:55 pm

Bones Enric,no es puc ajudar gaire amb la tria de aquestes motos,jo també crec que la Husvarna es molt enduro,de la BMW no en tinc referències,personalment em tira mes la KTM tot i que la XR es una bona eina. Jo de tant en tant també li dono voltes a tenir una segona moto per fer "OFF ROAD".La meves opcions son la XT600E o Dominator d´aprox.1000€ ni han al mercat que tenen un estat de conservació mes que digne per la edat que tenen,o be una Honda XR (400-600)aquestes porten mes tralla i mes manteniment ,però al fer números reals (moto+neumàtics tacs+repàs moto+ITV+Seguros+Impost municipal,etc...) i preguntar-me quants dies la faré servir? llavors penso que de moment si no hi ha fang sortirem amb la Yamaha XT660X i si ha plogut ja farem una altre cosa :lol: :lol: .

Fjodor
Presentats
Entrades: 2432
Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
Ubicació: L'Empordà

Re: Una Germana Alemana, Austriaca O Sueca?...o Japonesa

Entrada Autor: Fjodor » dc. set. 14, 2011 3:12 pm

Si t'has de comprar una XT per Off road, compra't aquesta. Són veritables TANCS, com la Dominator, antigues, però robustes i resistents. I més barates...

Imatge

Les XT elèctriques són pa xucat amb oli... comparades amb aquestes eh?

Que ningú se'm ofengui, que ja sé el que dic... parlem d'off road trail.
:lol: :lol: :lol:

Avatar de l’usuari
Tiramilles
Presentats
Entrades: 246
Membre des de: dj. jul. 15, 2010 7:51 pm
Ubicació: Torelló

Re: Una Germana Alemana, Austriaca O Sueca?...o Japonesa

Entrada Autor: Tiramilles » dc. set. 14, 2011 3:29 pm

Jo puc parlar de la XR 650 R, en vaig tenir una i es una passada!
Molt potent, i molt divertida i eficaç en pistes ràpides, lleugera comparada amb segons quines trails i bones suspensions.

Lo d'engegada a coces, es un punt negatiu, però un cop aprens la tècnica i si esta ben posada a punt, no té cap problema!
Per cert per la web pots trobar kits per muntar-hi arranc elèctric.

I l'importador italià feia uns models homologats per 2 persones i amb arranc elèctric, una botiga d'Alacant les portava cap aquí, però no n'hi han gaires.

Si en trobes una amb pocs Km, pot ser una molt bona opció, i el motor es fiable i el manteniment normal (Japonesa) ;)

Per mi opció si tens els centims : KTM, si te la compres em garas dentetes :enfaduu
Opció 2:XR

Ieie
Presentats
Entrades: 395
Membre des de: ds. set. 11, 2010 6:40 am
Ubicació: Breda

Re: Una Germana Alemana, Austriaca O Sueca?...o Japonesa

Entrada Autor: Ieie » dc. set. 14, 2011 6:54 pm

Amb lo de la XT, té raó en Fjodor, les d'arranc "a coça" són uns tancs.
En vaig tenir una: 108.000 quilòmetres, cap problema, moltes pistes, cap nord, ruta "Llançà-Donosti" per pistes, unes 70 concentracions... El meu germà en va tenir una altra (85.000 quilòmetres) i ell -encara li fotía més canya que jo, que tampoc costa gaire ;) - tampoc hi va tenir cap problema. Després una TT 600 (les muntades a Itàlia) i una XT 600 E, allò vàren ser figues d'un altre paner...

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”