Bateria Per A Una R1200GS

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Bateria Per A Una R1200GS

Entrada Autor: 650X » dj. nov. 17, 2011 11:57 pm

Ja fà alguns dies que noto que l'engegada de la moto (sobretot en fred) no es tan alegre com de costum, com si la primera pistonada costés més del normal. Imagino que la bateria està donant algún avís que l'hi queda poca vida.

La moto de 1,5 anys i molt normal no ho veig això de canviar la bateria amb tan poc temps, però per el que he vist i llegit solen durar uns 2 anys. Creieu que puc anar a gratar algo de la garantia?

Què n'opineu? Els que l'heu canviada quina recomaneu?

Salut!

Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1849
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: Bateria Per A Una R1200GS

Entrada Autor: Trencaferro » dv. nov. 18, 2011 1:42 am

A mi em va passar el mateix que tu aquest estiu quan just feia dos anys, a l'arrencada li costava i a vegades es quedava tot el quadre digital en blanc durant uns segons.
Però n'estas segur de voler cambiar la bateria??? T'ho dic perquè aquesta que portes si només té un any i mig és quasibé nova i una bateria val força diners.
Jo al final vaig anar aconsellar-me amb un conegut del concesionari Honda d'Osona, i em va vendre un carregador-mantenidor de bateria.
Si no recordo malament és el Honda Ultimate 3000, i la veritat és que pels 45€urets que em va costar, el funcionament és fantàstic i mai més he tornat a tenir un problema amb l'encesa.
Si no ho conèixes, l'aparell aquest pot anar endollat directament a la bateria amb pinçes, o si ho prefereixes pots deixar instalat un kit que va conectat als borns de la mateixa i així no hauràs d'estar desmontant tapes cada vegada que la vulguis conectar. Un cop endollat, fa un test que medeix l'estat de la bateria, la descarrega, la torna a carregar i torna a testejar, el primer cop és un cicle d'unes 48 hores, i un cop recuperada, la pots deixar endollada el temps que vulguis ja que et va mantinguent la càrrega en optimes condicions.
Per últim dir-te per si hi pots estar interessat, que en tot moment saps en quin proces del test o bé de carrega està gracies a diferents llumetes.
Espero haver-te ajudat.

Salutacions!!
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: Bateria Per A Una R1200GS

Entrada Autor: 650X » dv. nov. 18, 2011 2:08 am

Sé que amb un mantenidor de bateria segurament allargaré l'agonia de la actual, però la moto (afortunadament) no sempre dorm al garatge de casa, vull dir que no puc estar tota la vida endollant la GS com si fos una motofever i el dia que surti de viatge ¿? aleshores em tocarà pagar trincu-trincu el que em demanin allà on es mori la bateria. Esclar que com molt bé dius tú, el preu de la bateria es per pensar-s'ho un parell de cops, o sigui que demà pasaré a veure que em diuen els senyors del taller sobre la garantia, i com a mesura preventiva, si no en volen saber rés, compraré (quan la tingui triada) una bateria per quan mori la actual, tenir un As a la màniga.

De totes maneres ja fa dies que a la maleta hi porto unes pinces (per si les mosques).:mrgreen:

No es que estigui en contra dels mantenidors, però entenc que si es fà un ús diari o casi diari de la moto no hauriem de tenir que utilitzar-los. Altre cosa es tenir la moto 3 mesos parada, llavors segurament un mantenidor es lo ideal. (per sort no es el meu càs)


Salut i gràcies per l'explicació :cerv

Avatar de l’usuari
Geroni
Presentats
Entrades: 3203
Membre des de: dc. gen. 10, 2007 12:57 pm
Ubicació: Juneda -Lleida--Jesus i Elvira

Re: Bateria Per A Una R1200GS

Entrada Autor: Geroni » dv. nov. 18, 2011 8:08 am

Tu mateix,no seré jo que et tingui que convencer,pero la meva tè 7 anys,110.000 km,la utilitzo cada setmana si puc i amb mantenidor sempre s' ha engegat a la primera. :cool:
Ah,emdeixava de dirte que encara porto la primera de fabrica
Geroni l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. nov. 18, 2011 8:09 am, en total s’ha editat 1 vegada.
El mon s`está quedant sense GENIS:Einstein es vá morir,Beethoven es vá quedar sord i a MI,ja em comença a fer mal el cap.
Fa dos setmanes que vaig començar a fer dieta .Ja he perdut 14 dies.

Avatar de l’usuari
CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Re: Bateria Per A Una R1200GS

Entrada Autor: CMB » dv. nov. 18, 2011 8:58 am

[quote user="650X" post="184967"]Ja fà alguns dies que noto que l'engegada de la moto (sobretot en fred) no es tan alegre com de costum, com si la primera pistonada costés més del normal. Imagino que la bateria està donant algún avís que l'hi queda poca vida.

La moto de 1,5 anys i molt normal no ho veig això de canviar la bateria amb tan poc temps, però per el que he vist i llegit solen durar uns 2 anys. Creieu que puc anar a gratar algo de la garantia?

Què n'opineu? Els que l'heu canviada quina recomaneu?

Salut![/quote]

Hola

Si no m'equivoco la primera GS que vaig tenir, fa 7 anys, em va passar una cosa igual i crec recordar que si que la van canviar en garantia.

Jo penso com tu, que si en fa un ús diari s'hauria de recarregar normalment i funcionar igual. Potser tens un problema en el sistema de recàrrega de la moto i no treballa prou fi. Què hi diuen a can MiC, la moto està en garantia encara!

No hi tens cap equipament connectat que pugui fer un consum mínim mentre està parada? Una vegada el cotxe el lector de CD es va quedar 'avariat' i no s'aturava del tot quan paraves el cotxe i produïa un mínim consum que desgastava la càrrega de la bateria...

Salut

Avatar de l’usuari
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Re: Bateria Per A Una R1200GS

Entrada Autor: Llagasta » dv. nov. 18, 2011 9:34 am

o potser una alarma conectada
Imatge

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8182
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Bateria Per A Una R1200GS

Entrada Autor: Kpeps » dv. nov. 18, 2011 9:50 am

si l'arrancada no es alegre,pero arranca,no se si la canviaran,te la posaran a carregar i si agafa carrega......demana-ho a veure que pasa,ademes la teva moto te una bateria que no ha estat enmagatzemada ja que aquestes 30 aniversari quan arrivaban s'entregavan,com a minim 3 anys duran segur aquestes baterias,pero com et diu en Trencaferro un carregador els va molt be,la meva te 5 anys i es la d'origen.
Kpeps l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. nov. 18, 2011 9:51 am, en total s’ha editat 2 vegades.
Imatge

Avatar de l’usuari
Gandalfgs
Presentats
Entrades: 403
Membre des de: dt. març 13, 2007 1:05 am
Ubicació: celrà (Girona)

Re: Bateria Per A Una R1200GS

Entrada Autor: Gandalfgs » dg. nov. 27, 2011 11:10 pm

home et puc deixar el meu.
Quan em varen operar vaig estar un mes sense agafar la moto i llavors no s'engegava.
A veure, a les 6 del mati, la primera pistonada li costa, pero engega bé. No ho se, a veure jo a casa de tant en tant lhi poso el mantenidor i mai m'ha donat problemes.
La vida és per disfrutar-la, Carpe diem quam minimum credula postero!

Avatar de l’usuari
STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: Bateria Per A Una R1200GS

Entrada Autor: STELVIO 00 » dg. nov. 27, 2011 11:53 pm

La meva GSA té un any i mig i mai he patit de bateria,dorm a garage i la faig servir quasi a diari i no dona cap senyal o avis d´averia........................ potser es l´unic que no s´ha espatllat :mrgreen: :mrgreen:

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”