Yamaha Superteneré 1200: Remaping

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderadors: Airald, Kinder

Avatar de l’usuari
Ignasi Tapia
Presentats
Entrades: 61
Membre des de: dl. abr. 21, 2008 3:58 pm
Ubicació: Barcelona

Yamaha Superteneré 1200: Remaping

Entrada Autor: Ignasi Tapia » ds. juny 02, 2012 4:51 pm

Després de veure-ho a diferents webs australianes, italianes i d'altres, vaig decidir provar el que es proposava i que em semblava impossible: fent un pont a l'interruptor del sensor de l'embragatge de la Superteneré, el comportament de la moto canviaba radicalment.
Efectivament. la Super té dos programes de gestió motor: T(Touring) i S(Sport); doncs amb aquest simple pont el comportament motor fa un canvi RADICAL: el motor té una resposta des de baixes voltes molt més plé, contundent i efectiu. Sembla com si afegissim un tercer programa "RS". Fins i tot en tercera marxa (desconnectant el control de tracció) la moto aixeca roda...
Per fer-ho bé he afegit un interruptor (aixi puc connectar-desconnectar a voluntat...)
Del més enllá es pot tornar... en moto!!

Avatar de l’usuari
Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Re: Yamaha Superteneré 1200: Remaping

Entrada Autor: Pasqual » ds. juny 02, 2012 6:31 pm

[quote user="Ignasi Tapia" post="201948"]Després de veure-ho a diferents webs australianes, italianes i d'altres, vaig decidir provar el que es proposava i que em semblava impossible: fent un pont a l'interruptor del sensor de l'embragatge de la Superteneré, el comportament de la moto canviaba radicalment.
Efectivament. la Super té dos programes de gestió motor: T(Touring) i S(Sport); doncs amb aquest simple pont el comportament motor fa un canvi RADICAL: el motor té una resposta des de baixes voltes molt més plé, contundent i efectiu. Sembla com si afegissim un tercer programa "RS". Fins i tot en tercera marxa (desconnectant el control de tracció) la moto aixeca roda...
Per fer-ho bé he afegit un interruptor (aixi puc connectar-desconnectar a voluntat...)[/quote]



Perdona la meva incultura, però que és "l'interruptor del sensor de l'embragatge"?

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Yamaha Superteneré 1200: Remaping

Entrada Autor: Randy-650 » ds. juny 02, 2012 7:04 pm

[quote user="Pasqual" post="201955"]



Perdona la meva incultura, però que és "l'interruptor del sensor de l'embragatge"?[/quote]


És això.
















Imatge
Randy-650 l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. juny 02, 2012 7:05 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Re: Yamaha Superteneré 1200: Remaping

Entrada Autor: Pasqual » ds. juny 02, 2012 8:04 pm

Gràcies Randy, però no veig res i quan clico sobre l'enllaç torno a la mateixa pàgina

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Yamaha Superteneré 1200: Remaping

Entrada Autor: Randy-650 » ds. juny 02, 2012 8:25 pm

[quote user="Pasqual" post="201967"]Gràcies Randy, però no veig res i quan clico sobre l'enllaç torno a la mateixa pàgina[/quote]


ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge


P.D: Aviam si en Ignasi ens explica exactament en què consisteix l'invent que ha fet. :shock:
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Ignasi Tapia
Presentats
Entrades: 61
Membre des de: dl. abr. 21, 2008 3:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Yamaha Superteneré 1200: Remaping

Entrada Autor: Ignasi Tapia » dg. juny 03, 2012 8:37 am

Aviam si em se explicar: Les motos modernes tenen, a la maneta de l'embragatge, un sensor per tal d'impedir que la moto pugui caminar amb el cavallet lateral obert. Aquest sensor juntament amb un altre al canvi i el del cavallet fa la funció esmentada.
El sensor de l'embragatge es troba a la mateixa maneta, en el cas de la Super per la part de sota; es tracta d'un contactor de dos fils que vé del "mazo" de cables i connecta amb la maneta; es tracta de desempalmar-ho de la maneta i fer un simple pont amb un cable, minifussible o, fins i tot diuen els italians, amb un clip. Tot aixó per provar, ja que evidentment per fer´ho definitiu l'ideal és intercalar un interruptor on-off. Jo he muntat el que porta la GasGas de trial per canviar el maping del motor (pluja-sec) que és petit, maco i barat: sobre 6€...
No sé penjar fotos, si algú necessita més detalls em posa un privat i li passo fotos pel hotmail... (ignaciotapia@hotmail.com)
Del més enllá es pot tornar... en moto!!

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Yamaha Superteneré 1200: Remaping

Entrada Autor: Steelman » dg. juny 03, 2012 9:01 am

Os3.. quin gran avanç
Una de les pegues, a part de les mides, que vaig trobar-hi a la ST era una falta de baixos considerable
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Yamaha Superteneré 1200: Remaping

Entrada Autor: Randy-650 » dg. juny 03, 2012 10:30 am

Ignasi, m'has fet anar a mirar la moto, i efectivament, veig que de la mànega de l'embragatge surten dos cables! :eyes Jo sé que a la pota de cabra ho ha el descon•nector de corrent, si. També sé que a moltes motos has de prèmer l'embragatge per engegar-la. Té alguna cosa a veure això últim sobre el què expliques?

Ara, em costa de creure que si el desempalmes i fas un pont amb fusible es pugui canviar maping de motor. :roll: Si fós tan fàcil i senzill tothom -o al menys els tallers- ho faria, no creus?

Has pensat en patentar-ho?
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Yamaha Superteneré 1200: Remaping

Entrada Autor: Steelman » dg. juny 03, 2012 10:34 am

Aqui hi ha moltes coses sobre aquesta moto ;)
http://advrider.com/forums/showthread.php?t=630631
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Ignasi Tapia
Presentats
Entrades: 61
Membre des de: dl. abr. 21, 2008 3:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Yamaha Superteneré 1200: Remaping

Entrada Autor: Ignasi Tapia » dg. juny 03, 2012 11:51 am

I aqui també...
http://www.clubtenereitalia.it/viewtopic.php?t=39017
Al concessionari Yamaha de Vic tampoc es creien com un simple pont podia tenir aquesta influencia sobre el rendiment, però no hi ha res millor que provar per creure... Els mecànics estaven al.lucinats
Del més enllá es pot tornar... en moto!!

Avatar de l’usuari
Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Re: Yamaha Superteneré 1200: Remaping

Entrada Autor: Pasqual » dg. juny 03, 2012 3:45 pm

Perdoneu que faci com Sant Tomàs, però no entenc quina relació té una cosa i l'altre.

En moltes motos hi ha un interuptor (sensor) de la pota de cabra que impedeix que la moto arranqui i crec recordar d'una Yamaha que vaig tenir que impedia posar la marxa. En d'altres senzillament, és para la moto.

També (per exemple la meva suzi) necessito tenir apretat l'embragatge per poder donar-li al "demarrée". És un senzill interruptor que fa massa tallant el pas d'electricitat cap al motor d'arranque. Aquest és fàcil de pontejar i anular.

No conec la ST, però que té que veure amb el "maping"?

En medicina hi ha una cosa que se'n di placeb que cura entre un 50 i un 70% de les malalties. També a Lourdes hi han molts miracles.... :lol: :lol: :lol:

En serio, m'agradaria entendre-ho

Avatar de l’usuari
CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Re: Yamaha Superteneré 1200: Remaping

Entrada Autor: CMB » dg. juny 03, 2012 4:16 pm

No serà que anul·la alguna sonda i va més lliure a la zona de baixos?

Has notat si gasta més la moto? Potser ara contamina més!

Avatar de l’usuari
Jsk
Presentats
Entrades: 675
Membre des de: dl. ago. 29, 2011 8:03 pm
Ubicació: Banyoles

Re: Yamaha Superteneré 1200: Remaping

Entrada Autor: Jsk » dg. juny 03, 2012 6:24 pm

Hola, jo crec que si pontejes aquest contacte del embrague, lo que fas és anular el seguro que porta la moto per que si l'enxegues amb una marxa posada sense agafar l'embrague, no te s'en vagi endavant. Ara com que la electrónica té coses rares, pot ser que la centraleta reaccioni canvian el mapa de potencia.

No hi entenc gaire i nomès és una opinió.
Salut.
Les curves no son el cami més ràpid, però sí el més divertit

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Yamaha Superteneré 1200: Remaping

Entrada Autor: Randy-650 » dg. juny 03, 2012 6:39 pm

[quote user="Jsk" post="202074"]Hola, jo crec que si pontejes aquest contacte del embrague, lo que fas és anular el seguro que porta la moto per que si l'enxegues amb una marxa posada sense agafar l'embrague, no te s'en vagi endavant. Ara com que la electrónica té coses rares, pot ser que la centraleta reaccioni canvian el mapa de potencia.

No hi entenc gaire i nomès és una opinió.
Salut.[/quote]

Opino el mateix, tal i com he dit abans:


[quote user="Randy-650" post="202024"]Jo sé que a la pota de cabra hi ha el descon•nector de corrent, si. També sé que a moltes motos has de prèmer l'embragatge per engegar-la. Té alguna cosa a veure això últim sobre el què expliques?

Ara, em costa de creure que si el desempalmes i fas un pont amb fusible es pugui canviar maping de motor.....[/quote]

Mirant el fòrum Advrider hi veig aquestes fotos:

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

I això crec que sols serveix perquè no sigui necessari prémer l'embragatge per engegar-la. :shock: També he llegit al fòrum Advrider que fent això en primera, segona i tercera no arribes al tall de revolucions, cosa que veig contraprudent passar-la de revolucions.

Com en Pasqual, pregunto: què té a veure això amb el mapping del motor? El mapping es canvia mitjançant el cdi, no?
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
XaviTwin
Presentats
Entrades: 355
Membre des de: dc. abr. 23, 2008 10:27 pm

Re: Yamaha Superteneré 1200: Remaping

Entrada Autor: XaviTwin » dg. juny 03, 2012 10:11 pm

e llegit per el "google" que les noves NC de Honda poden donar molt mes dels 50cv que els motors de 700cc els tenen capats expressament, la electrònica es lo que te, aixi que, crec que un motor de 1200 com el de la ST segurament se li pot treure mes rendiment a base de sabé com trastege la centraleta, tant las ST i els models que venen amb tant control electrònic, un altre qüestió es que sigui prudent

de fet tampoc es que sigui una novetat, mal dit, jo no porto cardan i per tenir mes força duc un pinyo mes petit ;)

...V...
XaviTwin l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. juny 03, 2012 10:14 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
cor V-Twin

Avatar de l’usuari
Ignasi Tapia
Presentats
Entrades: 61
Membre des de: dl. abr. 21, 2008 3:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Yamaha Superteneré 1200: Remaping

Entrada Autor: Ignasi Tapia » dg. juny 03, 2012 10:52 pm

El comentari sobre l'efecte placebo també ha sortit a d'altres foros, però us asseguro que l'efecte és absolutament real; fa 45 anys que vaig en moto, he tingut una vintena de tot tipus i em considero capacitat per notar millores... Per exemple, vaig provar un Leo Vince i l'únic que vaig apreciar va ser més soroll... Als 61 anys no crec que m'enredessin uns comentaris a d'altres foros.
La moto, amb un interruptor en contes d'un pont, no arrenca amb el cavallet obert en posar 1ª.
De veritat, el canvi és molt notable, tant que per segons quines carreteres d'Osona és millor no provar, ja que el Control de tracció no para d'actuar... Arriba a ser estressant i potser perillós. I per muntanya ni pensar-hi...
Consum: el primer dia si va pujar mig litret (la novetat...) però després, fent-ho servir quan es recomenable, no varía. Tingueu en comta que el que fa principalment és millorar el rendiment a baixes voltes (2000-3500) i desapareixen les irregularitats en obrir des d'abaix de tot. A la meva edat el que busco no son aixecades de roda, derrapades, etc, sino un rendiment plé del motor a régims entre 2000 i 4500 rpm...
Ah! i la dona no s'ha queixat de sotregades, cops de cap, etc... Simplement m'ha dit un cop "no corris tant", amb la qual cosa, a partir d'ara, será un "plaer solitari"
Del més enllá es pot tornar... en moto!!

Avatar de l’usuari
J-C
Presentats
Entrades: 530
Membre des de: ds. maig 03, 2008 9:54 pm
Ubicació: Sabadell

Re: Yamaha Superteneré 1200: Remaping

Entrada Autor: J-C » dl. juny 04, 2012 12:18 am

ostres quina passada,gas i disfruta :twisted:
Imatge

SALUT I KILOMETRES

Avatar de l’usuari
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Re: Yamaha Superteneré 1200: Remaping

Entrada Autor: Llagasta » dl. juny 04, 2012 8:09 am

a França , les primeres Yamaha V max , passaven de 100 CV ( limitades ) a 150 (mercat lliure ) només remenant entre el botó de rafagues i el totalitzador del Comptaquilometres...... coses de la tècnica ..... :roll:
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. juny 04, 2012 8:10 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Yamaha Superteneré 1200: Remaping

Entrada Autor: Steelman » dl. juny 04, 2012 8:35 am

Si jo crec que la relacio , a priori sembla inexistent.
pero a l'hora de la veritat, l´electronica te camins molt estranys.
Segurament aixo no es casualitat, ja esta "pre-programat" per que aixi sigui , i s´ha fet públic.

Remenant per Foros de cotxes sobretot, es veuen molts "trucatges" d´aquest estil. Remenant coses que no tenen res a veure amb el fi aconseguit
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Bertu
Presentats
Entrades: 97
Membre des de: dc. maig 23, 2012 1:28 pm
Ubicació: Baix Montseny - Vallès Oriental

Re: Yamaha Superteneré 1200: Remaping

Entrada Autor: Bertu » dl. juny 04, 2012 10:17 am

:eyes
Bestial, quines coses té la electrònica....

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”