Conectar GPS A La Moto

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Conectar GPS A La Moto

Entrada Autor: GRUM » dv. jul. 13, 2012 5:55 pm

Des que vaig comprar el Zumo 220, que tinc per allà voltant el cable amb fusible incorporat per poder carregar el GPS a la moto directament i no haver de patir per la bateria, cosa que em passa darrerament, sobretot si utilitzo mapes TOPO.
Dies enrera em vaig entretenir a desmuntar un dels laterals de la moto per poder passar el cable en qüestió des de sota el seient fins al manillar, però, com que no sé que remeno, no he tingut el valor de fer la conexió. :oops:
Algú em pot explicar de manera fàcil, és a dir "manual per a inútils", de com fer la conexió?
Puc conectar el cable directament als borns de la bateria?
Perquè si he de començar a remenar cables... la puc liar molt parda :eyes
Gràcies.
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Avatar de l’usuari
GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Re: Conectar GPS A La Moto

Entrada Autor: GRUM » dv. jul. 13, 2012 6:06 pm

M'autocontesto :mrgreen:
Crec que aquest enllaç em serveix.
Entenc que puc conectar directament el cable que ja portava el Kit Zumo 220 moto a la bateria de la moto. Ara només em falta acostar-me a comprar els terminals a alguna botiga especialitzada i acabar el que vaig deixar a mitges.
Enllaç
GRUM l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. jul. 13, 2012 6:06 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: Conectar GPS A La Moto

Entrada Autor: 650X » dv. jul. 13, 2012 7:20 pm

Hola!

Jo si vols t'explico com ho tinc muntat tant el gps, com els llums de boira... per no tenir la sorpresa de que algún dia em trobi la bateria descarregada.

La base del zumo 220 no sé com es, però la del zumo 660 porta el transformador incorporat, i això vol dir que encada que no tinguis el gps al suport el transformador sempre pot arribar a consumir una mica de corrent. El que tinc muntat es un relé que només alimenta (el que sigui...) quan la moto té el contacte donat. Aquests relés d'automoció son molt comuns i son molt robustos.

Aquest Relé s'activa quan dones el contacte amb la clau, o s'encenen els llums, depen d'on agafis el positiu, normalment s'agafa de la llum de posició. I quan treus la clau tot queda sense corrent, impedint aixi cap posible fuita o accident.

T'he dibuixat un esquema per que vegis per on van els tirus. Perdona però no soc gaire bon dibuixant.

Imatge

Salut
650X l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. jul. 13, 2012 7:21 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: Conectar GPS A La Moto

Entrada Autor: 650X » dv. jul. 13, 2012 7:28 pm

es un relé així:

Imatge

Imatge

Val 3 o 4 € i les potes son de la mida "faston" així es molt senzill conectar i desconectar i tenen un numero escrit.

Avatar de l’usuari
GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Re: Conectar GPS A La Moto

Entrada Autor: GRUM » ds. jul. 14, 2012 11:29 am

Professional, molt professional :cool:
Moltes gràcies, ara a veure si trobo el moment de posar-m'hi i ja us explicaré. :roll:
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Avatar de l’usuari
Dodo
Presentats
Entrades: 1102
Membre des de: dl. nov. 10, 2008 10:28 pm
Ubicació: Montcal-Canet D'Adri

Re: Conectar GPS A La Moto

Entrada Autor: Dodo » ds. jul. 14, 2012 1:10 pm

No se la moto que tens, :oops:
Peró si és una BMW totes porten un conector a sota el llum davanter que es desconcta quan treus la clau.
Ara no se la referència del conector de memoria, peró ja l'apuntaré més tard. Val uns 9€ si no recordo malament.
Ja penjaré fotos.

Avatar de l’usuari
CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Re: Conectar GPS A La Moto

Entrada Autor: CMB » ds. jul. 14, 2012 1:49 pm

Ja t'ho dic jo... :razz: :razz: :razz:

Una kawasaki Versys!

Enric, crec que l'esquema que has posat és més que suficient. S'enten bé!

El que jo diria, si cal m'ho rebateu, si només és pel GPS, no caldria el relé que comentes, no? Ja que el desmuntaràs arribant a lloc per seguretat. Llavors ja no hi ha consum possible! Una altra cosa serà si tens unes llums de boira, que sempre estan connectades!

Jo a la F800GS ho porto connectat directament al connector de perifèrics de la moto, que ja ve protegit amb un fusible, crec.

El complement de Garmin va molt bé i té els cables per connectar a la bateria, entrada i sortida d'audio i entrada de senyal de TMC, per avisos de ràdio sobre problemes de trànsit.

Salut

Avatar de l’usuari
GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Re: Conectar GPS A La Moto

Entrada Autor: GRUM » ds. jul. 14, 2012 6:33 pm

Al comprar el Zumo, vaig optar per un pack específic per moto, amb la qual cosa, ja venia de casa un cable per posar a la moto directament.
És a dir, un cable que per un costat conecta al Zumo i l'altra ja porta instal.lat el relé i "nosequemés" i queden els dos fils pelats.
Solució, comprar un parell de "fastons" plans foradats i a roscar als cargols de subjecció de la bateria.
Ara faltarà poder-ho fer de forma més definitiva i que quedi el més encreçat i polit possible.
De tota manera, moltíssimes gràcies per les vostres aportacions. Malgrat em costa, sempre aprenc moltes coses amb vosaltres :cerv
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Avatar de l’usuari
Dodo
Presentats
Entrades: 1102
Membre des de: dl. nov. 10, 2008 10:28 pm
Ubicació: Montcal-Canet D'Adri

Re: Conectar GPS A La Moto

Entrada Autor: Dodo » ds. jul. 14, 2012 10:28 pm

:lol: [quote user="CMB" post="207257"]Ja t'ho dic jo...

Una kawasaki Versys!
[/quote]
Ara Ja se la moto que tens,
Obro un nou fil al racó del GPS
viewtopic.php?f=18&p=207317#p207317
Ja se que no et servirà de gaire´, peró el millor que pots fer és el que diu en 650X.
Si no t'en surts, m'hofereixo a ajudar-te a desmontar la moto, mira si en se que aquesta era la meva RT :lol: :lol: :lol:


Imatge


Ara si vols quedem un dia per desmontar la moto.
Salud

Avatar de l’usuari
Sergi3
Presentats
Entrades: 1451
Membre des de: dv. jul. 13, 2007 6:55 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Conectar GPS A La Moto

Entrada Autor: Sergi3 » dg. jul. 15, 2012 6:29 pm

Aprop de la bateria ha d'haveri un "repartidor"de cables que ve del clausor, Jo ho tinc tot conectat alli, aixi se que cuan trec la clau s'apagan el punys, y el carregado del tomtom.

;cerv
Només tu pots decidir que fer amb el temps que se t`ha donat

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: Conectar GPS A La Moto

Entrada Autor: 650X » dg. jul. 15, 2012 7:27 pm

[quote user="CMB" post="207257"]Ja t'ho dic jo... :razz: :razz: :razz:

Una kawasaki Versys!

Enric, crec que l'esquema que has posat és més que suficient. S'enten bé!

El que jo diria, si cal m'ho rebateu, si només és pel GPS, no caldria el relé que comentes, no? Ja que el desmuntaràs arribant a lloc per seguretat. Llavors ja no hi ha consum possible! Una altra cosa serà si tens unes llums de boira, que sempre estan connectades!

Jo a la F800GS ho porto connectat directament al connector de perifèrics de la moto, que ja ve protegit amb un fusible, crec.

El complement de Garmin va molt bé i té els cables per connectar a la bateria, entrada i sortida d'audio i entrada de senyal de TMC, per avisos de ràdio sobre problemes de trànsit.

Salut[/quote]Ja ho sé que potser es una mica exagerat o maniatic, deia el tema de no conectar directament la base del zumo a bateria perque el que fa la base es transformar els 12v a 5v i encara que els transformadors electrònics aquests son molt eficients i no consumeixen casi res si no hi ha el gps conectat...mai se sap, i encara que sigui molt poc una mica sempre xupen. Per no haver d'estar patint si mama o no mama el millor es que quan no hi hagi la moto engegada no tinguis cap consum possible.

La solució del sergi3 es potser la més sensata per conectar un GPS que té un consum de riure, de fet es pot "punxar" els 12v de qualsevol conector, fil, regleta que en tingui quan la moto estigui en marxs i no en tingui quan la moto estigui parada.

Jo vaig apuntar el tema del relé perquè em pensava que volia posar una toma de GPS, de fet el tutorial que va trobar en Grum es una mica "perillós", ja que amb la moto parada i plovent si la toma de 12v agafa humitat o si hi ha algún graciós que vol jugar pots tenir algún problema o catastrofe ja que res talla els 12v.

Jo sempre he dit que en casa de herrero cuchillo de palo, però si algú necessita mai un cop de mà i jo puc... a disposar.

Salut

ahí vá..quin totxo...

Avatar de l’usuari
Sergi3
Presentats
Entrades: 1451
Membre des de: dv. jul. 13, 2007 6:55 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Conectar GPS A La Moto

Entrada Autor: Sergi3 » dl. jul. 16, 2012 7:49 am

La instalacio la vaig treure del foro Vstrom, Jo vaig conectar un cable a la regleta, i vaig instalar una altre regleta per posar aquests accesoris.
Només tu pots decidir que fer amb el temps que se t`ha donat

Avatar de l’usuari
Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Re: Conectar GPS A La Moto

Entrada Autor: Carles » dl. jul. 16, 2012 8:34 am

Bones!!!

També estic ara mateix en aquests treballs... i de moment he arribat al punt d'haver fabricat el suport cassolà, ara "només" queda connectar el Zumo. I el tema de fer-ho directament a la bateria sempre l'he descartat. El que hauré de mirar és quin cable aprop del clàusor talla els 12V, que a la Deauville era molt fàcil perquè ja venia una previsió de connexió d'elements auxiliars, però a la Varadero no ho he trobat!!

Gràcies per les explicacions... ;) ;) ;)

Fins aviat!
Imatge

Merce
Presentats
Entrades: 1490
Membre des de: dl. ago. 02, 2010 11:19 am
Ubicació: Osona

Re: Conectar GPS A La Moto

Entrada Autor: Merce » dl. jul. 16, 2012 12:17 pm

[quote user="Dodo" post="207319"]:lol: [quote user="CMB" post="207257"]Ja t'ho dic jo...

Una kawasaki Versys!
[/quote]
Ara Ja se la moto que tens,
Obro un nou fil al racó del GPS
viewtopic.php?f=18&p=207317#p207317
Ja se que no et servirà de gaire´, peró el millor que pots fer és el que diu en 650X.
Si no t'en surts, m'hofereixo a ajudar-te a desmontar la moto, mira si en se que aquesta era la meva RT :lol: :lol: :lol:


Imatge


Ara si vols quedem un dia per desmontar la moto.
Salud[/quote]

Valgue'm déu Eduard !! però què has fet amb la RT !!! l'has deixada esqueletica !!! :eyes
La meva terra: Catalunya
La meva parla: el Català
La meva dansa: la Sardana
El meu desigt: la LLibertat

SOM I SEREM. //*// Imatge

Avatar de l’usuari
Jsk
Presentats
Entrades: 675
Membre des de: dl. ago. 29, 2011 8:03 pm
Ubicació: Banyoles

Re: Conectar GPS A La Moto

Entrada Autor: Jsk » dl. jul. 16, 2012 6:30 pm

[quote user="Dodo" post="207319"]:lol: [quote user="CMB" post="207257"]Ja t'ho dic jo...

Una kawasaki Versys!
[/quote]
Ara Ja se la moto que tens,
Obro un nou fil al racó del GPS
viewtopic.php?f=18&p=207317#p207317
Ja se que no et servirà de gaire´, peró el millor que pots fer és el que diu en 650X.
Si no t'en surts, m'hofereixo a ajudar-te a desmontar la moto, mira si en se que aquesta era la meva RT :lol: :lol: :lol:


Imatge


Ara si vols quedem un dia per desmontar la moto.
Salud[/quote]

Dodo, ara sé perque no tens clar si podrás venir a la sortida de Mototurisme... :lol:
Per desmontar tothom en sap, els problema és que no et sobrin peces a l'hora de montar-la :tremolant
Jsk l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. jul. 16, 2012 6:33 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
Les curves no son el cami més ràpid, però sí el més divertit

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Conectar GPS A La Moto

Entrada Autor: Jordi » dc. jul. 18, 2012 12:45 am

Doncs jo, per posar un altra idea (les que es presenten son ben bones), tinc tot modificat per tal que res que signifiqui un alt cosnum pugui funcionar amb el motor apagat. Com ho faig? Doncs trec la senyal del manocontacte de pressió d'oli. Si no hi ha pressió es que, o tens una boxer o tens el motor aturat. Si l'alternador no carrega, no vull fer patir la bateria.

Jordi "Prony" :ban :ban

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”