Arreglar Vespa 125 Primavera

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderadors: Airald, Kinder

Avatar de l’usuari
Loisin
Presentats
Entrades: 92
Membre des de: dt. oct. 20, 2009 9:04 pm
Ubicació: Barcelona

Arreglar Vespa 125 Primavera

Entrada Autor: Loisin » dj. ago. 16, 2012 11:27 am

Tinc una Primavera del 82 que li tinc un carinyu especial i voldria recuperar-la pel dia a dia a la feina (trajectes curts 10km al dia). Fa cosa de 3 anys li vaig fer motor nou a la vespa i anava perfecte, però va començar a fallar i a conseqüència a deixar-me bastants diners per arreglar-la (cosa que no han aconseguit mai).

La vaig portar inicialment fins que em van decepcionar a Taxi Vespa de Barcelona (són els que em van fer motor també). També l'he portada a Barna Moto i res de res. Cap mecànic em sap dir o trobar l'origen del problema i m'emprenya perquè és una moto molt senzilla!

Els símptomes són, engega bé, funciona perfectament i quan porta una estona (avegades 10m i d'altres 1h) perd potència i es para. Estic convençut que és algo elèctric però com us dic els mecànics no han sapigut detectar-ho.

Algú em pot recomanar algun mecànic de confiança que encara toqui aquestes motos? Ho agrairia molt!

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8181
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Arreglar Vespa 125 Primavera

Entrada Autor: Kpeps » dj. ago. 16, 2012 11:49 am

es que potser no n'han tocat gaires de Vespa's els de Taxi-Vespa :roll: :roll: i per aixo no la saben posar a punt,crec que aixo son els platinos,la meva primavera feia exactament el mateix..............qualsevol mecanic de barri t'els canviara,no se si encara existeixen pero Motos Verdi a Gracia o Motos Chamorro a avinguda Madrid,recordo que al carrer Violant d'Hungria parlo de fa anys i havia una parella que es diuen Xavier i Xenia que tenien un taller nomes de motos clasicas,parlo de fa anys ,eh !! pero treballavan fi,fi,fi.
Kpeps l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. ago. 16, 2012 11:54 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Avatar de l’usuari
GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Re: Arreglar Vespa 125 Primavera

Entrada Autor: GRUM » dj. ago. 16, 2012 11:53 am

Ups, jo de BCN no conec ningú, però se que a Manresa hi ha una botiga especialitzada en reparació i customització de "Vespas" si t'interessa et puc buscar més informació.
Fins i tot fan trobades i sortides habituals, et passo l'enllaç per si t'ho vols mirar.
Enllaç
Sort amb la Vespa ;)
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Arreglar Vespa 125 Primavera

Entrada Autor: Randy-650 » dj. ago. 16, 2012 12:22 pm

Com diu en Kpeps, crec que el problema vé dels platinos. :roll:

Pots fer una cosa: truca aquí: http://www.recambiomoto.com/epages/1132 ... ID=8025312

Demana pel Toni i digues que truques de part meva. Ell n'entén un pou i apart ven tot tipus de recanvis per Internet. Li consultes el problema aviam què et diu. Però hauràs de trucar pel setembre, que ara fa vacances.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
SisoRT
Presentats
Entrades: 747
Membre des de: dg. maig 17, 2009 8:33 pm

Re: Arreglar Vespa 125 Primavera

Entrada Autor: SisoRT » dj. ago. 16, 2012 1:25 pm

Per jurar-ho no, però crec que les Vespes 125 a partir de 1976-77 van anomenar-se Vespa 125 ET3, indicant que portaven encesa electrònica i tres transfers. La teva del 82 porta platinos?

[quote user="Loisin" post="209702"]Els símptomes són, engega bé, funciona perfectament i quan porta una estona (avegades 10m i d'altres 1h) perd potència i es para. [/quote]

Si hagués de descriure una gripada, no diferira gaire de la teva explicació, però si ho han mirat mecànics dono per suposat que ho han descartat.



A Girona, bé a Salt, el meu amic i mecànic es dedica a restaurar-les i, fins i tot, a preparar-ne per a curses. A disposar si en vols el contacte,
SisoRT l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. ago. 16, 2012 1:35 pm, en total s’ha editat 2 vegades.

Avatar de l’usuari
Loisin
Presentats
Entrades: 92
Membre des de: dt. oct. 20, 2009 9:04 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Arreglar Vespa 125 Primavera

Entrada Autor: Loisin » dj. ago. 16, 2012 2:49 pm

Moltes gràcies a tots!

Si que va amb platinos, i també és una de les coses que em van dir a l'últim mecànic però ho van descartar perquè estàn nous. Encesa electrònica no en té aquesta, i també és una cosa que m'han recomanat posar per estalviar-me bastants problemes.
També em deien que els sintomes podia ser "gripada" però descartat completament... com us dic, és una tocada de collons justament per la senzillesa de la moto i com costa trobar el problema...

Els mecànics que em recomaneu perfecte, el problema que els tinc lluny per arribar-hi amb la Vespa (potser amb una caixa de gelocatil pel mal de cap) però si m'ho arreglen i barat ja firmo!

Avatar de l’usuari
Joavel
Presentats
Entrades: 604
Membre des de: dl. gen. 24, 2011 9:08 am
Ubicació: Bigues i Riells

Re: Arreglar Vespa 125 Primavera

Entrada Autor: Joavel » dj. ago. 16, 2012 6:33 pm

Loisin, a Barcelona (Diputaciò, 154) tens Big-Bike 934548790, les meves motos (fora de garanties...) no les toca ningú més.

Avatar de l’usuari
Loisin
Presentats
Entrades: 92
Membre des de: dt. oct. 20, 2009 9:04 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Arreglar Vespa 125 Primavera

Entrada Autor: Loisin » dj. ago. 16, 2012 7:49 pm

[quote user="Joavel" post="209743"]Loisin, a Barcelona (Diputaciò, 154) tens Big-Bike 934548790, les meves motos (fora de garanties...) no les toca ningú més.[/quote]
Gràcies, aquest hem queda realment molt aprop de casa! No tindràs pas el contacte?

Avatar de l’usuari
Joavel
Presentats
Entrades: 604
Membre des de: dl. gen. 24, 2011 9:08 am
Ubicació: Bigues i Riells

Re: Arreglar Vespa 125 Primavera

Entrada Autor: Joavel » dv. ago. 17, 2012 11:28 am

[quote user="Loisin" post="209748"][quote user="Joavel" post="209743"]Loisin, a Barcelona (Diputaciò, 154) tens Big-Bike 934548790, les meves motos (fora de garanties...) no les toca ningú més.[/quote]
Gràcies, aquest hem queda realment molt aprop de casa! No tindràs pas el contacte?[/quote]

Es un taller "petit", pregunta per en Joan (és el Boss) i l'hi dius que vas de part d'en Joavel de Bigues. Espero puguin ajudarte amb el teu problema.
Joavel l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. ago. 17, 2012 11:29 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
ErnesTDM
Presentats
Entrades: 1308
Membre des de: dg. abr. 04, 2010 10:49 pm
Ubicació: Arenys de Munt

Re: Arreglar Vespa 125 Primavera

Entrada Autor: ErnesTDM » dl. set. 03, 2012 8:23 pm

Bona tarda.

Pregunta: ¿has probat de canviar el conjunt de tobera i carburador? Jo m'hi vaig trobar en la meva época de mecànic (concesionari Vespa) també era pels anys 80! Es molt poc freqüent, però a vegades hi ha un poro a l'alumini del carburador o de la tobera que s'obre quan el material es dilata. També mira que el respiradero del tap del dipòsit no estigui obstruït. (per anar descartant coses...)

Ja ens comentaràs com evoluciona el tema.

Avatar de l’usuari
Loisin
Presentats
Entrades: 92
Membre des de: dt. oct. 20, 2009 9:04 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Arreglar Vespa 125 Primavera

Entrada Autor: Loisin » dj. set. 06, 2012 12:05 pm

[quote user="ErnesTDM" post="211200"]Bona tarda.

Pregunta: ¿has probat de canviar el conjunt de tobera i carburador? Jo m'hi vaig trobar en la meva época de mecànic (concesionari Vespa) també era pels anys 80! Es molt poc freqüent, però a vegades hi ha un poro a l'alumini del carburador o de la tobera que s'obre quan el material es dilata. També mira que el respiradero del tap del dipòsit no estigui obstruït. (per anar descartant coses...)

Ja ens comentaràs com evoluciona el tema.[/quote]
Quan vaig fer motor també van posar carburador nou, no ho se la veritat.

Encara no he trobat un moment per portar-la on m'ha recomenat en Joavel, quan ho fagi ja us tindré informats.

Gràcies!

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8181
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Arreglar Vespa 125 Primavera

Entrada Autor: Kpeps » dv. set. 21, 2012 9:44 am

no se si has fet res,al carrer Bolivia nº 40 a Barna hi ha un taller (de cotxes) t'ho dic per si hi vas,a dins reparan Vespas antigas,el tipic mecanic de tota la vida,no se si et pot ajudar.
Imatge

Avatar de l’usuari
Loisin
Presentats
Entrades: 92
Membre des de: dt. oct. 20, 2009 9:04 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Arreglar Vespa 125 Primavera

Entrada Autor: Loisin » dv. set. 21, 2012 2:19 pm

[quote user="Kpeps" post="213074"]no se si has fet res,al carrer Bolivia nº 40 a Barna hi ha un taller (de cotxes) t'ho dic per si hi vas,a dins reparan Vespas antigas,el tipic mecanic de tota la vida,no se si et pot ajudar.[/quote]
Gràcies Kpeps! Encara no hi he anat, avera si el mes que ve...

Avatar de l’usuari
Jon_Garfio
Presentats
Entrades: 118
Membre des de: ds. gen. 14, 2012 9:48 pm
Ubicació: Monistrol de Montserrat

Re: Arreglar Vespa 125 Primavera

Entrada Autor: Jon_Garfio » dl. nov. 26, 2012 9:08 pm

En Manresa yo he llevado una "culona" que tube a la tienda de vespa y saben mucho y no son demasiado caros.
En Terrassa tienes a otros que restauran vespas e incluso las alquilan para pelis, solamente pasar a ver el local ya lo vale. Ahi lleve la culona a poner un asiento chachi y los vinilos de cuadritos.

Avatar de l’usuari
STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: Arreglar Vespa 125 Primavera

Entrada Autor: STELVIO 00 » dt. nov. 27, 2012 9:38 am

[quote user="Jon_Garfio" post="220255"]En Manresa yo he llevado una "culona" que tube a la tienda de vespa y saben mucho y no son demasiado caros.
En Terrassa tienes a otros que restauran vespas e incluso las alquilan para pelis, solamente pasar a ver el local ya lo vale. Ahi lleve la culona a poner un asiento chachi y los vinilos de cuadritos.[/quote]

Jon , si tens les adreças i les pots possar per els que no ho coneixem, ens faras un bon servei :okcat
ImatgeImatgeImatge

Avatar de l’usuari
Antonio
Presentats
Entrades: 421
Membre des de: dj. oct. 28, 2010 7:37 pm
Ubicació: Girona

Re: Arreglar Vespa 125 Primavera

Entrada Autor: Antonio » dt. nov. 27, 2012 7:09 pm

A Girona conec un molt bon mecànic especialitzat en motos antigues. De fet aquest Juliol passat em va fer juntament amb un pintor apassionat de les motos antigues (té una important i bonica col · lecció particular), aquesta feina. Quan la vaig anar a recollir, no la reconeixia.
Salutacions


Imatge

Imatge
YO NO RONCO..........Sueño que soy una moto

Avatar de l’usuari
Pedroguzzi
Presentats
Entrades: 416
Membre des de: ds. jul. 07, 2012 12:41 pm
Ubicació: Lliça D'Amunt (Valles Oriental)
Contacta:

Re: Arreglar Vespa 125 Primavera

Entrada Autor: Pedroguzzi » dt. nov. 27, 2012 8:18 pm

Jo li faria un ull a la pinya de conmutadors o a algun cable de masa que no la fa gaira be
En dues o tres rodes , a la fi del mon
Imatge

Avatar de l’usuari
Andorrans
Presentats
Entrades: 64
Membre des de: dv. oct. 28, 2011 11:03 pm
Ubicació: Andorra

Re: Arreglar Vespa 125 Primavera

Entrada Autor: Andorrans » dt. nov. 27, 2012 9:23 pm

Hola des del pais dels Pirineus,

Jo vaig tenir contacte al seguent lloc per restaurar una.

http://www.harryscooters.com

Veuràs a la seva web un molts enllaços de Vespa.

Enllaç

i ho tens a Barcelona mateix. El propietari veuràs que va força tatuat !!

Sort
:holacat
Jordi & Carme
(ANDORRANS)

Avatar de l’usuari
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Re: Arreglar Vespa 125 Primavera

Entrada Autor: Llagasta » dc. nov. 28, 2012 1:57 pm

Anar a un xatarrero i comprar un conjunt de plat magnètic , regulador i bobina.... son quatre peles i es munta en un moment i fora platinos.
Imatge

Avatar de l’usuari
Jon_Garfio
Presentats
Entrades: 118
Membre des de: ds. gen. 14, 2012 9:48 pm
Ubicació: Monistrol de Montserrat

Re: Arreglar Vespa 125 Primavera

Entrada Autor: Jon_Garfio » dc. nov. 28, 2012 4:13 pm

[quote user="STELVIO 00" post="220300"][quote user="Jon_Garfio" post="220255"]En Manresa yo he llevado una "culona" que tube a la tienda de vespa y saben mucho y no son demasiado caros.
En Terrassa tienes a otros que restauran vespas e incluso las alquilan para pelis, solamente pasar a ver el local ya lo vale. Ahi lleve la culona a poner un asiento chachi y los vinilos de cuadritos.[/quote]

Jon , si tens les adreças i les pots possar per els que no ho coneixem, ens faras un bon servei :okcat[/quote]

te paso los dos talleres, que he llevado en su dia mi vespa, tienen recambios de todo y mucha experiencia.

Terrassa :

http://www.avespat.com/


Manresa:

http://scooterclubmanresa.blogspot.com. ... pa-al.html

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”