Engantxines Pel Casc

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Pep1200GS
Presentats
Entrades: 276
Membre des de: dg. març 27, 2011 11:34 am
Ubicació: Barcelona

Engantxines Pel Casc

Entrada Autor: Pep1200GS » dc. abr. 17, 2013 2:41 pm

Hola..!!

Com és sabut a la France es obligatori portar engantxines fluorescents al casc..

Jo en un System 5 no en porto, a Barcelona sabeu d'algun lloc on es puguin comprar..

No vull tenir que estar patint tot el cap de setmama als Alps pensant que m'atraparan els Gendarmes..

Merci et a bientôt( crec que va així..) :holacat :holacat

Pep

Fjodor
Presentats
Entrades: 2432
Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
Ubicació: L'Empordà

Re: Engantxines Pel Casc

Entrada Autor: Fjodor » dc. abr. 17, 2013 3:09 pm

Jo vaig sempre per França i no m'han dit mai res... i mira que m'he creuat amb gendarmes... fins i tot una vegada els vaig portar 10 km al darrera...

:holacat

Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1849
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: Engantxines Pel Casc

Entrada Autor: Trencaferro » dc. abr. 17, 2013 4:16 pm

Ostres, i com tenen de ser i a on i com tenen d'estar enganxades??

Aquesta tarda mateix m'arrivo fins a la gendarmerie de Melles a demanar'ho.

Merci per avisar Pep! :birracat
Trencaferro l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. abr. 17, 2013 4:17 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Avatar de l’usuari
Xavier
Presentats
Entrades: 4379
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Re: Engantxines Pel Casc

Entrada Autor: Xavier » dc. abr. 17, 2013 4:38 pm

No crec que ens diguin res. Obviament val més prevenir que curar però jo com que sóc molt extrany, no me les compraré pas.

Pep1200GS
Presentats
Entrades: 276
Membre des de: dg. març 27, 2011 11:34 am
Ubicació: Barcelona

Re: Engantxines Pel Casc

Entrada Autor: Pep1200GS » dc. abr. 17, 2013 4:56 pm

[quote user="Trencaferro" post="233675"]Ostres, i com tenen de ser i a on i com tenen d'estar enganxades??

Aquesta tarda mateix m'arrivo fins a la gendarmerie de Melles a demanar'ho.

Merci per avisar Pep! :birracat[/quote]



Melles est le pais de l'ours..?

Si no recordo malament entrant a France per la Val d'Aran des de Bossost ,oi?

Salut..

Pep

Avatar de l’usuari
Cristina
Presentats
Entrades: 1857
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 12:15 am
Ubicació: Vilabella (Alt Camp)

Re: Engantxines Pel Casc

Entrada Autor: Cristina » dc. abr. 17, 2013 7:59 pm

[quote user="Trencaferro" post="233675"]Ostres, i com tenen de ser i a on i com tenen d'estar enganxades??

Aquesta tarda mateix m'arrivo fins a la gendarmerie de Melles a demanar'ho.

Merci per avisar Pep! :birracat[/quote]

Aaiixxx... a tot li diuen treballar :jajacat

Avatar de l’usuari
Coes
Presentats
Entrades: 1158
Membre des de: dj. ago. 28, 2008 6:06 pm
Ubicació: Arenys de Mar
Contacta:

Re: Engantxines Pel Casc

Entrada Autor: Coes » dc. abr. 17, 2013 9:16 pm

Servei Estacio Barcelona carrer Aragó entre P. de Gracia i Rambla Catalunya, el sotano en tenen blanc o Vermell, 2 amples, molt bon preu altre seria la 3M pro a preu d'or
:holacat

Pep1200GS
Presentats
Entrades: 276
Membre des de: dg. març 27, 2011 11:34 am
Ubicació: Barcelona

Re: Engantxines Pel Casc

Entrada Autor: Pep1200GS » dc. abr. 17, 2013 11:10 pm

Gràcies..!! :holacat :holacat

Pep

Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1849
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: Engantxines Pel Casc

Entrada Autor: Trencaferro » dl. maig 06, 2013 2:14 pm

A veure, perdoneu el retard en la resposta, però el no poder disposar sempre d'ordinaror és un rotllooooooo!!! :foracat

Efectivament, vaig parlar amb els gendarmes de Melles, i em varen dir que la normativa és en vigor des del 1 de gener d'aquest any, us poso la traducció feta amb el bing dels enllaços on posen les directrius.

Aqui teniu l'article on diu el fet, l'entrada en vigor, i la retirada de 2 punts (en aquest cas només als residents a França) a part de la corresponent sanció si no es porta correctament:


http://legifrance.gouv.fr/affichCode.do ... e=20130119

"Article R431-1-2Creada per decret n º 2012 3 gener 3, 2012 - art. 23Quan es mouen o quan que cridin a baixar del vehicle tancat en la carretera nacional o el seu entorn seguint una sentència d'emergència, tots els conductors i els passatgers d'una motocicleta amb una cilindrada de dalt 125 c.c. o d'un vehicle de categoria L5e, amb una capacitat superior a 15 kW/h han de dur una cuina equipada amb equips de material retro-reflectant les característiques es fixa per decret del ministre responsable de la seguretat viària.Per a qualsevol conductor o passatger d'un Tricicle motocicleta o motor especificat en el subapartat primer de contravenir les disposicions d'aquesta secció és punible amb la multa per contraventions de la classe de tercer.Aquest incompliment, quan aposta pel conductor, donar lloc del dret a la reducció de dos punts de carnets de conduir.NOTA:Decret núm. 2012-3 de gener 3, 2012 art 25: conductors i passatgers d'una motocicleta amb una cilindrada per sobre 125 cc o d'un vehicle de la categoria L5e amb una capacitat superior a 15 kW/h han de complir l'obligació que estableix l'article 23 d'aquest decret no més tard de el 1 de gener de 2013.Enllaços a aquest articleCitat per:Ordre de 23 d'abril 2012 - s. v. init.Decret de 10 de gener de 2012 - art. 2, v. init.Creada per: decret n ° 2012 3 gener 3, 2012 - art. 23"


I l'enllaç traduit de motoservices.com, on explica que s'ha de portar un element reflectant en cada part del casc.

http://www.motoservices.com/accessoire- ... casque.htm


"Cap el casc de moto venuts o utilitzats en França ha d'aportar elements retro reflectants per tots els costatsQualsevol moto casc o moto a França han de ser elements retro reflectants per tots els costats. Aquesta obligació és continguda en el Reglament de 22/04 (Reglament n º 22, esmena 04). Directiva que, deixant a cada país han subscrit, l'elecció d'elements de caràcter obligatori o no reflectant retro websets ha vist que la França imposar-los per a l'aprovació dels seus cascs. Això explica per què alguns fabricants afegir retro reflectants adhesius en el paquet d'auriculars, dependent de la ciclista o moto y adossar-se. No complir amb aquest compromís ens porta a portar un casc no resultant en teoria no només una violació de la classe de quart, però també una retirada de la llicència sota punts de la secció 3 de R431-1 del codi de la carretera"


No ho tinc clar del tot, però diu que s'ha de portar un element reflectant en cada part del casc, jo entenc davant, darrera, i laterals... :SOS

Per lo menys espero haver pogut resoldre una miiiica el dubte.

Salut!!! :birracat
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1849
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: Engantxines Pel Casc

Entrada Autor: Trencaferro » dl. maig 06, 2013 2:15 pm

[quote user="Pep1200GS" post="233680"][quote user="Trencaferro" post="233675"]Ostres, i com tenen de ser i a on i com tenen d'estar enganxades??

Aquesta tarda mateix m'arrivo fins a la gendarmerie de Melles a demanar'ho.

Merci per avisar Pep! :birracat[/quote]



Melles est le pais de l'ours..?

Si no recordo malament entrant a France per la Val d'Aran des de Bossost ,oi?

Salut..

Pep[/quote]

Exactament! :viscat
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Avatar de l’usuari
Eva
Presentats
Entrades: 10516
Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
Ubicació: Torroella de Montgrí

Re: Engantxines Pel Casc

Entrada Autor: Eva » dl. maig 06, 2013 2:21 pm

Poc a poc acabarem com a sudamerica

Alla els machupichus porten la matricula al casc i un peto amb la matricula de la moto.


Temps al temps.....

Avatar de l’usuari
Minina
Presentats
Entrades: 2015
Membre des de: dl. oct. 04, 2010 8:07 pm
Ubicació: Cerdanyola del Valles - Nuri

Re: Engantxines Pel Casc

Entrada Autor: Minina » dl. maig 06, 2013 6:08 pm

Aquest dissabte vam estar al Pipo de Vilanova que importa els cascs astone que son francesos i porten les enganxines i les instruccions, adjunto foto.

Imatge

Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1849
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: Engantxines Pel Casc

Entrada Autor: Trencaferro » dl. maig 06, 2013 6:36 pm

[quote user="Minina" post="234647"]Aquest dissabte vam estar al Pipo de Vilanova que importa els cascs astone que son francesos i porten les enganxines i les instruccions, adjunto foto.

Imatge[/quote]

I el pvp de les engaxines soles el sabem?
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Avatar de l’usuari
Minina
Presentats
Entrades: 2015
Membre des de: dl. oct. 04, 2010 8:07 pm
Ubicació: Cerdanyola del Valles - Nuri

Re: Engantxines Pel Casc

Entrada Autor: Minina » dl. maig 06, 2013 6:46 pm

[quote user="Trencaferro" post="234649"][quote user="Minina" post="234647"]Aquest dissabte vam estar al Pipo de Vilanova que importa els cascs astone que son francesos i porten les enganxines i les instruccions, adjunto foto.

Imatge[/quote]

I el pvp de les engaxines soles el sabem?[/quote]

No, al comprar un casc ens en van donar

Pep1200GS
Presentats
Entrades: 276
Membre des de: dg. març 27, 2011 11:34 am
Ubicació: Barcelona

Re: Engantxines Pel Casc

Entrada Autor: Pep1200GS » dl. maig 06, 2013 7:49 pm

Gràcies, a posar engantxines doncs..

Sort d'un amic de Honda Aranda de Barcelona que me les ha regalat..!!

Per si no ens veiem abans fins el dia 21/6 a La Jonquera..( com triga......!!!) :jajacat :jajacat :jajacat

Pep

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Engantxines Pel Casc

Entrada Autor: Randy-650 » dc. maig 08, 2013 1:45 pm

Fa temps que estic en fòrums francesos de motos i mai he sentit parlar de l'obligatorietat de portar enganxines reflectants. Si que he sentit de jaqueta amb elements reflectants i l'etilòmetre, el qual s'ha tirat enrera.

Crec que esteu confonent el concepte d'homol.logació d'un casc que es vengui a una botiga francesa, el qual té que portar enganxines, amb el concepte de que sigui obligatori portar-les per circular dins el territori francès. I no té res a veure una cosa amb l'altre.

Imaginem-nos uns rusos que fan la volta en moto per Europa. Deu rusos amb Ural i altres màquines. Desconeixedors de les lleis de tots els països que passaran. Creieu que els gendarmes pararan als deu rusos per posar-lis multa? Uns quants mototuristes catalans fent camí cap els Alps. Creieu que els pararan i els posaran multes a tots?

Si tinc temps després busco la normativa actual francesa i observareu que no diu res al respecte sobre el tema de circular amb enganxines. Que perquè us creieu que aquí España mai s'aplicarà la llei de portar jaqueta fluorescent? Creieu que a Andalusia la gent la portarà? O a Valencia?? No es pot fer una llei i que sols la compleixii un 2-3% de la gent!
Randy-650 l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. maig 08, 2013 1:46 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Pep1200GS
Presentats
Entrades: 276
Membre des de: dg. març 27, 2011 11:34 am
Ubicació: Barcelona

Re: Engantxines Pel Casc

Entrada Autor: Pep1200GS » dc. maig 08, 2013 2:02 pm

Hola..!!

vaig pensar que podía ser d'utilitat, penso que si a l'hora de comprar ja les porta cap problema, el que no veia clar era tenir que posar-les i si realmente era obligatori..!!!

De totes maneres les portaré damunt i si me les demanesin les engantxo "in situ", que no crec..

Si trobes la normativa i la puges al fil molt millor..

Gràcies..

Pep

Avatar de l’usuari
CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Re: Engantxines Pel Casc

Entrada Autor: CMB » dg. maig 26, 2013 11:07 pm

Una foto per ilustrar el que s'està parlant...

El casc és un Schuberth C3

Imatge

Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1849
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: Engantxines Pel Casc

Entrada Autor: Trencaferro » dc. juny 19, 2013 7:27 pm

Finalment em varen dir, que tot i que es podiar fer, dificilment essent no françesos ens denunciarien.

Tot i així el dilluns me'ls varen donar i avui ja els he enganxat. Si amb el temps veig que no m'agraden ja els treuré.
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Avatar de l’usuari
Dodo
Presentats
Entrades: 1101
Membre des de: dl. nov. 10, 2008 10:28 pm
Ubicació: Montcal-Canet D'Adri

Re: Engantxines Pel Casc

Entrada Autor: Dodo » dj. juny 20, 2013 2:56 pm

Acavo d'arribar fa poc de la France!! més concretament de Corse!
Merde!! amb perdó (vull dir que s'han acabat les vacances fins a l'octubre)
He vist que tothom portava les enganxines inclòs jo!!
Amb aixó no vull dir que sancionin a tothom!! si no que ja sabem com són aquesta gent!! si no pagues, no continues!!
Salut
I que vagi molt bé!!

Respon

Torna a “Alps 2013”