Jo Ja Porto Un Pneumàtic Xinès

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderadors: Airald, Kinder

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Jo Ja Porto Un Pneumàtic Xinès

Entrada Autor: Steelman » dv. juny 14, 2013 6:52 pm

EL tema de les condicions laborals és una altre història. Jo també vaig veure els 30" i em vaig escandalitzar moltíssim, i aixó serìa un altre tema discutir.
Per que en la globalització, que és una forma moderna de dir nova esclavitut, tenim que 3/4 parts del món fabriquen els productes de 1/4 part "rica" del planeta, i aixó es inadmissible... però és un altre "debat".

El tema de la calitat..... els iphones no són pas dolents.I tantes i tantes altres coses que provenen de la xina.
És aixó que em refereixo :P
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8181
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Jo Ja Porto Un Pneumàtic Xinès

Entrada Autor: Kpeps » dv. juny 14, 2013 7:24 pm

no,si jo tampoc dic que els pneumatics ni lo fet a la Xina sigui dolent,quan una marca es al radere i dona la cara i si juga el prestigi,el producte ha de ser igual,jo al que em refereixo es que el preu tampoc pot ser igual o amb una diferencia molt minsa,es aixo el que m'enerva,que t'enganyin ''com un Xino'' ,encara que no m'agradi,ja estic d'acord amb que es deslocalitzi,si jo fos l'amo d'una empress d'aquestes segur que tambe miraria per mi,pero posats a mirar...que el benefici sigui per tots o que fabriquin aqui,si no es allo que diuen ''cornudos y apaleaos'' :birracat
Imatge

Macacus
Presentats
Entrades: 13
Membre des de: dc. març 14, 2012 12:05 pm
Ubicació: Barcelonès

Re: Jo Ja Porto Un Pneumàtic Xinès

Entrada Autor: Macacus » dv. juny 14, 2013 8:58 pm

[quote user="Steelman" post="236655"]EL tema de les condicions laborals és una altre història. Jo també vaig veure els 30" i em vaig escandalitzar moltíssim, i aixó serìa un altre tema discutir.
Per que en la globalització, que és una forma moderna de dir nova esclavitut, tenim que 3/4 parts del món fabriquen els productes de 1/4 part "rica" del planeta, i aixó es inadmissible... però és un altre "debat".

El tema de la calitat..... els iphones no són pas dolents.I tantes i tantes altres coses que provenen de la xina.
És aixó que em refereixo :P[/quote]

El tema de la fabricació a al Xina és molt complex. Apart de les condicions laborals infames (en general) el que passa és que la producció en general està subvencionada pel govern xinès, que regala energia i matèries primeres per sota de cost. Això és una aposta a mitjà termini, ja que aspiren a ser LA FABRICA DEL MÓN. Després, quan tothom hagi de comprar a LA FABRICA ja posaran els preus que els convingui.

A la majoria de contractes de les empreses europees i ianquis, els imposen clàusules de cessió de tecnologia. Això vol dir que la tecnologia amb què es fabricarà un producte (un iPhone o un pneumàtic) passa a ser usable per la fàbrica al cap d'uns pocs anys, entre 2 i 10 anys depenent de la força negociadora de la multinazi en qüestió (Apple, Metzeler...). Al cap d'aquest anys, la fàbrica xinesa pot vendre productes clònics amb completa llibertat. Estem transferint tecnologia a preu zero.

Però és que a més, la fabrica xinesa podria negar-se a fabricar per al propietari de la tecnologia, i vendre només els productes clònics. Això si, amb una marca pròpia, (siPhone, METZELEL). I amb els criteris de qualitat que vulguin.

Fins aquí no hi ha massa problema des del punt de vista de l'usuari final, en general només preocupat pel preu del producte, i pensant que de fet al cap d'uns pocs anys l'iPhone és ja tecnologia antiga.

Però es pot pervertir el sistema: les marques reconegudes (Apple, Metzeler...) tenen inicialment els seus equips de control de qualitat a les fàbriques xineses, i comproven que els productes que surten de la fàbrica compleixen els standards de qualitat fixats. Al cap d'un temps, per contracte, el control de qualitat es fa per entitats xineses. I aquí ve lo bo: depenent del que vulguin gastar en això poden complir standards més o menys restrictius... us està entrant el mal rotllo? Espereu! És pitjor encara: els motllos dels productes també tenen una vida limitada i les fàbriques retenen la seva propietat, de forma que els venen a fàbriques que fabriquen productes clònics de molt pitjor qualitat (a molt millor preu) que van a venedors sense escrúpols, i compradors finals que estalvien així un 10% (pot ser mes) en un producte que mai no passaria un control de qualitat de la marca original. I com que el motllo porta encara el segell de la marca original tu no pots saber què estàs comprant.

Segur que podeu posar-hi imaginació per veure com es poden fer fàcilment molts quartos venent productes "pirates" que són pseudo-originals. Però no cal posar-li: els xinesos són uns artistes fent-ho.

Lamento el rotllo, però és un tema que m'interessa i em preocupa molt des del 1997, en què vaig haver de fer un estudi sobre com establien contractes de fabricació a la xina les empreses americanes i europees.

Adéu-siau!

Juli

Avatar de l’usuari
Hook
Presentats
Entrades: 231
Membre des de: dc. març 13, 2013 7:34 pm
Ubicació: Romanyà de la Selva

Re: Jo Ja Porto Un Pneumàtic Xinès

Entrada Autor: Hook » dv. juny 14, 2013 11:05 pm

[quote user="Steelman" post="236651"]Una pregunta? quin problema hi ha amb que sigui fabricat a la xina?

Un altre història son les botigues de xinesos de material de dubtosa calitat. Però un producte, que tampoc està fabricat a casa nostra, que estigui fabricat a la xina,mèxic,alemanya,australia,....amb que ens afecta?

Els Iphones, empresa dels USA , fabriquen tots els dispositius a la Xina. No crec que ningu el torni o es queixi per que està fet a la xina oi?
I així podriem seguir...

Que algú dubti d´un pneumatic xines (marca i fabricació) és una altre història, però d´un pneumatic de marca??? Que el fabriquin on vulguin, la calitat haurà de ser sempre la mateixa.



PD: Vaig mirar-ho ahir al meu, que justament ahir el vaig canviar, made in germany[/quote]


+1

Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1849
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: Jo Ja Porto Un Pneumàtic Xinès

Entrada Autor: Trencaferro » dj. juny 20, 2013 12:06 am

Avui m'han arribat els Michelin Anakee 3 que montaré per marxar als alps.
Com que no es havia montat mai, he anat al taller per veure'ls i concretar hora per posar-los demà. I a darrera d'aquest fil, m'ha estat impossibe no mirar el lloc de procedència. Total que posa: "Made in Thailandia".

Randy, no sé si duraran més o menys encara, lo què si et puc dir és que en aquell pais de motos en volten i moltes, i que com els façin ni que sigui la meitat de bé de lo què saben organitzar festes a la platja, no sortiran bons, sortiran boníssims!!! :jajacat :orquestra :b9
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8181
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Jo Ja Porto Un Pneumàtic Xinès

Entrada Autor: Kpeps » dj. juny 20, 2013 9:21 am

[quote user="Trencaferro" post="237117"]Avui m'han arribat els Michelin Anakee 3 que montaré per marxar als alps.
Com que no es havia montat mai, he anat al taller per veure'ls i concretar hora per posar-los demà. I a darrera d'aquest fil, m'ha estat impossibe no mirar el lloc de procedència. Total que posa: "Made in Thailandia".

Randy, no sé si duraran més o menys encara, lo què si et puc dir és que en aquell pais de motos en volten i moltes, i que com els façin ni que sigui la meitat de bé de lo què saben organitzar festes a la platja, no sortiran bons, sortiran boníssims!!! :jajacat :orquestra :b9[/quote]

dons la veritat es que si abans de montar-los,pots escullir..................... de Thailandia ni festes a la platja ni res........preu per preu ,made in France........Spain.....aixi va tot.
Imatge

Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1849
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: Jo Ja Porto Un Pneumàtic Xinès

Entrada Autor: Trencaferro » dj. juny 20, 2013 9:48 am

Si, ja li vaig comentar al mecànic, però em va dir que ell les demana expressament (no les monto en un taller de motos), el què si em va dir, que havia parlat amb els representants de la majoria de fabricants, i la tendència al haver baixat molt les vendes de pneumàtics és aquesta, abaratir costos de producció, i que ens començem a acostumar a menys durabilitat en les gomes, sobretot en les de cotxe.

Lo de que estiguin fabricats a un lloc o a un altre, sincerament no és una cosa que em faci perdre la sòn, no sé si aqui a Catalunya es fabriquen pneumàtics o no, que en cas afirmatiu potser m'hi miraria un xic més, però ja et dic ben clar, que per donar feina a qualsevol espanyol de les espanyes aquestes que ens maltracten cada dia, preferèixo donar-li a un thailandès, que a sobre són molt simpàtics i agradables.
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8181
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Jo Ja Porto Un Pneumàtic Xinès

Entrada Autor: Kpeps » dj. juny 20, 2013 10:05 am

[quote user="Trencaferro" post="237124"] preferèixo donar-li a un thailandès, que a sobre són molt simpàtics i agradables.[/quote]

suposso que et refereixes a les Thailandeses :foracat :foracat ............ be...deixem correr el tema.............. :callo :callo
Imatge

Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1849
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: Jo Ja Porto Un Pneumàtic Xinès

Entrada Autor: Trencaferro » dj. juny 20, 2013 10:10 am

[quote user="Kpeps" post="237129"][quote user="Trencaferro" post="237124"] preferèixo donar-li a un thailandès, que a sobre són molt simpàtics i agradables.[/quote]

suposso que et refereixes a les Thailandeses :foracat :foracat ............ be...deixem correr el tema.............. :callo :callo[/quote]

Em sembla que he deixat escrit ben clar amb masculi i singular a qui em referia, no cal pas que suposis coses que no són, tot i que segurament a més d'un li agradaria i no pot :foracat :foracat ........però bé.......deixem córrer el tema.......... :callo :callo
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8181
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Jo Ja Porto Un Pneumàtic Xinès

Entrada Autor: Kpeps » dj. juny 20, 2013 10:33 am

[quote user="Trencaferro" post="237130"]no cal pas que suposis coses que no són, tot i que segurament a més d'un li agradaria i no pot [/quote]

disculpa............ pero aqui m'he perdut...


[quote user="Trencaferro" post="237124"]Lo de que estiguin fabricats a un lloc o a un altre, sincerament no és una cosa que em faci perdre la sòn, no sé si aqui a Catalunya es fabriquen pneumàtics o no, que en cas afirmatiu potser m'hi miraria un xic més, però ja et dic ben clar, que per donar feina a qualsevol espanyol de les espanyes aquestes que ens maltracten cada dia[/quote]

em referia a aixo ....molt infantil per la teva part dir aixo.....nomes per provocar....... en un foro de motos......i poc original........es com dir...... que TOTS els funcionaris son uns mantas....i segur que no es aixi.....oi ??
Imatge

Avatar de l’usuari
Kinder
Moderador de MTC
Entrades: 2005
Membre des de: dl. ago. 20, 2012 7:50 am
Ubicació: Santa Perpètua de la Mogoda

Re: Jo Ja Porto Un Pneumàtic Xinès

Entrada Autor: Kinder » dj. juny 20, 2013 11:36 am

[quote user="Kpeps" post="237132"][quote user="Trencaferro" post="237130"]no cal pas que suposis coses que no són, tot i que segurament a més d'un li agradaria i no pot [/quote]

disculpa............ pero aqui m'he perdut...


[quote user="Trencaferro" post="237124"]Lo de que estiguin fabricats a un lloc o a un altre, sincerament no és una cosa que em faci perdre la sòn, no sé si aqui a Catalunya es fabriquen pneumàtics o no, que en cas afirmatiu potser m'hi miraria un xic més, però ja et dic ben clar, que per donar feina a qualsevol espanyol de les espanyes aquestes que ens maltracten cada dia[/quote]

em referia a aixo ....molt infantil per la teva part dir aixo.....nomes per provocar....... en un foro de motos......i poc original........es com dir...... que TOTS els funcionaris son uns mantas....i segur que no es aixi.....oi ??[/quote]


NOIS...... !!!!!!!!!!

Que no arribi la sang al riu !!!!!!! :lol:

Ahir també vaig canviar els pneumàtics: Bridgestone BT45 ...... made in Japan

Salut,

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8181
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Jo Ja Porto Un Pneumàtic Xinès

Entrada Autor: Kpeps » dj. juny 20, 2013 12:02 pm

[quote user="Kinder" post="237135"][quote user="Kpeps" post="237132"][quote user="Trencaferro" post="237130"]no cal pas que suposis coses que no són, tot i que segurament a més d'un li agradaria i no pot [/quote]
disculpa............ pero aqui m'he perdut...
[quote user="Trencaferro" post="237124"]Lo de que estiguin fabricats a un lloc o a un altre, sincerament no és una cosa que em faci perdre la sòn, no sé si aqui a Catalunya es fabriquen pneumàtics o no, que en cas afirmatiu potser m'hi miraria un xic més, però ja et dic ben clar, que per donar feina a qualsevol espanyol de les espanyes aquestes que ens maltracten cada dia[/quote]
em referia a aixo ....molt infantil per la teva part dir aixo.....nomes per provocar....... en un foro de motos......i poc original........es com dir...... que TOTS els funcionaris son uns mantas....i segur que no es aixi.....oi ??[/quote]
NOIS...... !!!!!!!!!!
Que no arribi la sang al riu !!!!!!! :lol:
Ahir també vaig canviar els pneumàtics: Bridgestone BT45 ...... made in Japan
Salut,[/quote]

no et preocupis per res, que escrit tot sembla el que no es :birracat :birracat aquests Bridgestone els tinc demanats per la R 90 S ,son ''potanegra'' per curves son magnifics ,ja ho veuras :okcat :okcat
Imatge

Avatar de l’usuari
Storm
Presentats
Entrades: 2594
Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons

Re: Jo Ja Porto Un Pneumàtic Xinès

Entrada Autor: Storm » dj. juny 20, 2013 12:06 pm

[quote user="Trencaferro" post="237124"]Si, ja li vaig comentar al mecànic, però em va dir que ell les demana expressament (no les monto en un taller de motos), el què si em va dir, que havia parlat amb els representants de la majoria de fabricants, i la tendència al haver baixat molt les vendes de pneumàtics és aquesta, abaratir costos de producció, i que ens començem a acostumar a menys durabilitat en les gomes, sobretot en les de cotxe.

Lo de que estiguin fabricats a un lloc o a un altre, sincerament no és una cosa que em faci perdre la sòn, no sé si aqui a Catalunya es fabriquen pneumàtics o no, que en cas afirmatiu potser m'hi miraria un xic més, però ja et dic ben clar, que per donar feina a qualsevol espanyol de les espanyes aquestes que ens maltracten cada dia, preferèixo donar-li a un thailandès, que a sobre són molt simpàtics i agradables.[/quote]

A Catalunya hi havia dues grans plantes de Pirelli. A la de Vilanova i la Geltrú hi estan fent pisos, la de Manresa va tancar el 2009.

Avatar de l’usuari
Sergibuda
Presentats
Entrades: 2029
Membre des de: dc. juny 27, 2007 2:18 pm
Ubicació: BCN
Contacta:

Re: Jo Ja Porto Un Pneumàtic Xinès

Entrada Autor: Sergibuda » dj. juny 20, 2013 6:37 pm

Tot i que em desvïi una mica del tema, a casa ens estem mirant el tema de proximitat a l'hora de comprar, ja no per un tema de fer pàtria i tal, sinó perquè gran part de culpa de la situació econòmica que estem patint és culpa del sistema liberal i globalitzador.

Nota als moderadors: si creieu que el comentari sobra, si-us-plau, esborreu-lo.
sergibuda




they called me an accident

Avatar de l’usuari
Hook
Presentats
Entrades: 231
Membre des de: dc. març 13, 2013 7:34 pm
Ubicació: Romanyà de la Selva

Re: Jo Ja Porto Un Pneumàtic Xinès

Entrada Autor: Hook » dj. juny 20, 2013 8:10 pm

Ostia si que dóna el tema dels neumàtics xinesos...
Doncs, si parlem de proteccionisme econòmic voldria afegir que:
Les mongetes, de Santa Pau.
Les gambes, de Palamós.
Els calçots, de Valls.
Les carxofes, del Baix Llobregat.
L'oli, de Les Garrigues.
L'arroç, de Delta.
El pollastre, del Prat.
Els carquinyolis, de Cardedeu.
La ratafía, de Santa Coloma de Farnés
Les anxoves, de l'Escala.
El vi, d'arreu! :jajacat

:castells

... i els neumàtics d'on diu que són?

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Jo Ja Porto Un Pneumàtic Xinès

Entrada Autor: Randy-650 » dv. ago. 30, 2013 2:08 pm

Pujo aquest fil ara que he fet 1000 km. Observem el pneumàtic:

Imatge

I ara ampliem la imatge....... :picant

S'està desfent pels cantos! :foracat


Imatge
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
VMan
Presentats
Entrades: 801
Membre des de: dj. ago. 05, 2010 3:00 am
Ubicació: Manresa

Re: Jo Ja Porto Un Pneumàtic Xinès

Entrada Autor: VMan » dv. ago. 30, 2013 2:47 pm

El que et pasa es que tens la vista molt bona , jo no veig res estrany, be si tens de canviar de moto , millor que et compris una bmw els pneumatics son alemanys a les bmw, a mes aquestes et pasant totes :callo

Avatar de l’usuari
Ride
Presentats
Entrades: 2669
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:46 am
Ubicació: Castellnou de Bages

Re: Jo Ja Porto Un Pneumàtic Xinès

Entrada Autor: Ride » ds. ago. 31, 2013 3:29 pm

Randy fes la foto d'un altre angle, es veu quelcom pero no s'aprecia res "especial".....

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”