Kit Conversió Cadena-corretja

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Monxu
Presentats
Entrades: 584
Membre des de: dj. ago. 12, 2010 9:16 am
Ubicació: Torelló

Kit Conversió Cadena-corretja

Entrada Autor: Monxu » dv. set. 27, 2013 12:34 pm

Ahir tot discutint amb el sr. Tiramilles del tema de la transmisió, ja que he de fer-li aviat a la meva moto que si millor corretja, cadena, cardan, l'eterna discusió.... s'em va despertar la curiositat i tot buscant recanvis x internet he topat amb aquesta web, que trobo força interessant, es tracta d'una gent que es dedica a fer adaptacions a corretja per a motos de cadena, Desiknio qui li piqui la curiositat que hi faci una visita, de moment tenen kits per a pocs models, però un d'ells es la V-Strom 650, que al forum en volten algunes, doncs bé no m'enrotllo més, espero que us agradi, salut i gas

Avatar de l’usuari
Ximetric
Presentats
Entrades: 540
Membre des de: dl. gen. 03, 2011 4:33 pm
Ubicació: Roda de Berà, a "l´encant de la Costa Daurada"

Re: Kit Conversió Cadena-corretja

Entrada Autor: Ximetric » dv. set. 27, 2013 1:03 pm

Monxu, molt bona "avís".
Veig que també és disponible per les BMW F800GS, que n'hi han moltes al fòrum.
Jo he tingut problemes amb la meva cadena per faltra de manteniment (mea culpa), si no fos per l'elevat cost ho veig molt bona opció, ja només per no tenir que tensar i pel poc soroll que deu de fer, crec que ja val la pena.
Salut !
Moltes ganes d'anar en moto i poc temps per fer-ho.
Ex R1200GS ADV '06 ...però tornaré !!
MotoVolta 2016: repúbliques soviètiques + Pamir Highway

Avatar de l’usuari
Sergibuda
Presentats
Entrades: 2029
Membre des de: dc. juny 27, 2007 2:18 pm
Ubicació: BCN
Contacta:

Re: Kit Conversió Cadena-corretja

Entrada Autor: Sergibuda » dv. set. 27, 2013 4:19 pm

També en tenen a http://www.scootworks.com però em sembla que pocs models corren per aquí al que els encaixi.
sergibuda




they called me an accident

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8182
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Kit Conversió Cadena-corretja

Entrada Autor: Kpeps » dv. set. 27, 2013 4:40 pm

esta molt be aquesta conversio,la corretja es molt mes neta que la cadena i ademes el manteniment es minim,el soroll...aixo ja es un altre parlar,per mi que mes o menys fa el mateix o potser m'ho sembla a mi :okcat
Imatge

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Kit Conversió Cadena-corretja

Entrada Autor: Jordi » dv. set. 27, 2013 9:49 pm

Oblideu-vos del tema.

Es una qüestió recurrent des de fa anys al foro d'Vstrom i el resultat es que hi ha un gran desequilibri entre els pros i els contres. No surt a conte.

Jordi "Prony"

Avatar de l’usuari
Mamut
Presentats
Entrades: 612
Membre des de: ds. jul. 09, 2011 6:51 pm
Ubicació: Andorra

Re: Kit Conversió Cadena-corretja

Entrada Autor: Mamut » dv. set. 27, 2013 11:02 pm

[quote user="Prony" post="243079"]Oblideu-vos del tema.
Es una qüestió recurrent des de fa anys al foro d'Vstrom i el resultat es que hi ha un gran desequilibri entre els pros i els contres. No surt a conte.
Jordi "Prony"[/quote]
Com a la cançó, "tu palabra es la ley" i per això el que tu diguis, per a mi, va a missa.
Però... m'agradaria saber els pros i contres de que parles.
.
Estem en guerra

Avatar de l’usuari
Molinenc
Presentats
Entrades: 921
Membre des de: dt. maig 19, 2009 7:33 am
Ubicació: Molins de rei

Re: Kit Conversió Cadena-corretja

Entrada Autor: Molinenc » dg. set. 29, 2013 10:35 pm

Iep! Doncs a mi m'agafa en un moment clau. En pocs dies hauré de fer el canvi de kit de transmissió, la diferencia de preu es molta, muntar el kit de transmissió normal em costa uns 180 euros, i aquesta adaptació em costaria 3 vegades més, però si algú hem pot dir els pros i contres del sistema de corretja, potser m'ho podria plantejar com a inversió i al final acabes recuperant els diners pagats.

Avatar de l’usuari
Mamut
Presentats
Entrades: 612
Membre des de: ds. jul. 09, 2011 6:51 pm
Ubicació: Andorra

Re: Kit Conversió Cadena-corretja

Entrada Autor: Mamut » dg. set. 29, 2013 11:16 pm

Prony... :SOS

:picant
.
Estem en guerra

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: Kit Conversió Cadena-corretja

Entrada Autor: 650X » dl. set. 30, 2013 12:47 am

No en conec els pros i contres, però amb una moto que es tingui pensat fer-hi ni que siguin 100m de pista no m'ho plantejaria ja que una pedreta entre la corretja i la roda dentada pot fer un desastre. :666

Salut

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Kit Conversió Cadena-corretja

Entrada Autor: Jordi » dl. set. 30, 2013 7:37 am

1. Absència de recanvi si la casa plega o ets a la fi del mon.
2. ITV negativa
3. Preu
4. Ningú te la compraria de segona mà
5. Proteccions de llauna de seitó que destorben (i al final acaben cedint)
6. Atès el major recorregut de suspensió d'una trail, faria falta un tensor, la corretja no permet anar tan destensat com una cadena per tant, o tensor o rodament de l'eix de sortida a "tomar pel cul" coda quatre dies.
7. El radi de curvatura mínim de una corretja per tal parell exigeix un pinyó de força diàmetre, això obliga a una corona mes grossa que un Long Play.

I, per acabat, una pedreta i...........has de desmuntar el basculant al mig de la carretera, retocar les dents del pinyó i corona malmesos amb la llima d'ungles de la dona i posar corretja nova.

Al que se li va ocórrer, segur que havia estat ensumant "Eau de Cloac" i li van fer creure que era "Aigua de Roses"

Jordi "Prony"

Avatar de l’usuari
Mamut
Presentats
Entrades: 612
Membre des de: ds. jul. 09, 2011 6:51 pm
Ubicació: Andorra

Re: Kit Conversió Cadena-corretja

Entrada Autor: Mamut » dl. set. 30, 2013 8:22 am

Paraula [strike]de Déu[/strike] de Prony.
Amén



Me n'has fet passar les ganes. Gràcies.
Mamut l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. set. 30, 2013 8:23 am, en total s’ha editat 1 vegada.
.
Estem en guerra

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Kit Conversió Cadena-corretja

Entrada Autor: Jordi » dl. set. 30, 2013 2:20 pm

Dubto que n'haguin venut ni un sol d'aquests kits.

Jordi "Prony"

Avatar de l’usuari
Sergibuda
Presentats
Entrades: 2029
Membre des de: dc. juny 27, 2007 2:18 pm
Ubicació: BCN
Contacta:

Re: Kit Conversió Cadena-corretja

Entrada Autor: Sergibuda » dl. set. 30, 2013 6:53 pm

Però llavors, pel que entenc, tu d'entrada ja dubtes de l'eficàcia de la corretja de transmissió en una trail, no pas d'aquest kit en concret, no?
sergibuda




they called me an accident

Avatar de l’usuari
Monxu
Presentats
Entrades: 584
Membre des de: dj. ago. 12, 2010 9:16 am
Ubicació: Torelló

Re: Kit Conversió Cadena-corretja

Entrada Autor: Monxu » dt. oct. 01, 2013 12:26 pm

No vull entrar a discutir detalls tècnics que s'em escapen, en tema durabilitat corretja vs cadena no hi entenc, el que si he pogut observar es que un gran nombre de motos tipus custom, porten corretja, llavors entenc que el problema principalment deu ser per a l'off-road, per carrtera no deu anar tant malament dic jo?

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Kit Conversió Cadena-corretja

Entrada Autor: Jordi » dt. oct. 01, 2013 3:57 pm

Primer de tot hem de tenir present que amb qualsevol tipus de moto ens podem trobar en una carretera amb grava, acabada d'asfaltar o en males condicions, la qual cosa no ens eximeix del risc de que una pedreta pugui quedar a la part interna de la corretja i deteriorar aquesta juntament amb el pinyó i la corona. Forma part del desgast habitual i admissible de qualsevol motocicleta que incorpori originalment aquest sistema de transmissió.

Una moto tipus custom te una cursa de suspensió molt curta, (o senzillament n'hi ha que es la base del seient), per això la distància entre ambdós eixos als finals de cursa es molt inferior a una moto "normal" i no diguem una "trail".

Per carretera 100% no hi hauria d'haver-hi cap mena de problema, excepte que el seu reemplaçament quan toca es mes car, hi ha mes hores de mà d'obra i s'han de desmuntar mes coses.

El pes es inferior, així com el manteniment i el soroll. La durabilitat "acostuma" a ser superior. El que passa es que es canvia per precaució, no perquè estigui en mal estat sinó perquè el fabricant ho exigeix. En el cas de transmissió per cadena, si la cuides molt, pots veure gent que ha fet mes de vuitanta K sense canviar-la amb la corretja això no es pas possible perquè quan peta, no avisa, mentre que la cadena t'avisa del seu desgast cada vegada que l'untes.

I per acabar, molts fabricants de vehicles (BMW principalment) han abandonat la famosa distribució per corretja dentada, evitant problemes i han posat cadena metàl·lica en bany d'oli que dura tant com tota la vida del vehicle.

I ja no en sé mes d'aquesta qüestió. Però millor no feu la transformació fins que no hagueu parlat amb algú que ho hagi fet i us en doni referències.

Jordi "Prony"

Avatar de l’usuari
Sergibuda
Presentats
Entrades: 2029
Membre des de: dc. juny 27, 2007 2:18 pm
Ubicació: BCN
Contacta:

Re: Kit Conversió Cadena-corretja

Entrada Autor: Sergibuda » dc. oct. 02, 2013 7:47 pm

OK.

Jo porto corretja a la VN2000 i la vaig canviar amb 100.000 Km per fer-li un regal (la tinc a casa i està com nova). La segona corretja porta ja 112.000 Km i també està impecable. La meva dona la va canviar a la seva Vulcan 900 amb 110.000 Km i se li notava un cert desgast (la vam llençar). Un kit de transmissió de cadena dura uns 30.000-40.000 Km de mitjana (segur que trobarem qui el fa durar molt més, però també hi ha molta gent que el fa durar menys, jo estic sobre la mitjana).

Aquestes són les dades que jo tinc, per això volia que t'expliquessis una mica més.
sergibuda




they called me an accident

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”