Alçada Motos

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderadors: Airald, Kinder

Avatar de l’usuari
GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Alçada Motos

Entrada Autor: GRUM » dg. nov. 24, 2013 8:03 pm

Algú em sabria explicar en què es basen les marques a l'hora de decidir les alçades de les motos?
Ho dic perquè si observem les motos antigues i les actuals, la diferència és més que notable...
Actualment al mercat, es troben molt poques motos amb alçades baixes que permetin un fàcil accés a públic de baixa estatura, tant homes com dones.
Apart, el pes també ha anat en augment.
Suposo que tot plegat va directament lligat a l'apartat tècnic i de mecànica, però em sorprèn una mica que cada cop pesin més i siguin és altes de seient. :SOS
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Alçada Motos

Entrada Autor: Randy-650 » dg. nov. 24, 2013 8:08 pm

Molt fàcil. Doncs perquè cada vegada som més alts.

I no és conya! :nonocat
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
PEPI600
Presentats
Entrades: 2318
Membre des de: dt. oct. 16, 2007 5:02 pm
Ubicació: Palau-Solità i Plegamans

Re: Alçada Motos

Entrada Autor: PEPI600 » dg. nov. 24, 2013 8:11 pm

[quote user="Randy-650" post="247536"]Molt fàcil. Doncs perquè cada vegada som més alts.

I no és conya! :nonocat[/quote]


I que no serveixi de precedent, estic d´acord, el meu nano amb quinze anys, ja em passa ....................

Al pas que va l´adventure serà una mini poquet per a ell :b9 :b9 :b9 :b9
Imatge Imatge

Avatar de l’usuari
Unboncatala
Presentats
Entrades: 162
Membre des de: dv. oct. 11, 2013 7:06 pm
Ubicació: Lleida
Contacta:

Re: Alçada Motos

Entrada Autor: Unboncatala » dg. nov. 24, 2013 8:21 pm

Sobre l'altura el que diu el Randy i el Pep. I sobre el pes, cada vegada els motors son més potents, les motos porten més tecnologia, i tot això va augmentant el pes.

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Alçada Motos

Entrada Autor: Randy-650 » dg. nov. 24, 2013 8:23 pm

Pep, veus??? :b9

Els que sou grandets havieu pujat mai a una GS-800 o GS-1000, de les primeres? Fins i tot jo arribava de peus al terra! :okcat

GRUM, no t'he respós respecte al pes. Abans es feia servir molt l'alumini, ara ja no al ser molt més car. Com també les dimensions de les motos han crescut molt, per la qual cosa -moto mès grossa i alta=més pes.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Re: Alçada Motos

Entrada Autor: GRUM » dg. nov. 24, 2013 8:28 pm

Total, que estic predestinat a comprar-me una clàssica o començar a practicar amb les sabates de taló :b9 :b9 :b9
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Avatar de l’usuari
Cabirol
Presentats
Entrades: 1784
Membre des de: dj. jul. 16, 2009 11:01 pm
Ubicació: Roda de Ter (Osona)

Re: Alçada Motos

Entrada Autor: Cabirol » dg. nov. 24, 2013 9:43 pm

[quote user="GRUM" post="247544"]Total, que estic predestinat a comprar-me una clàssica o començar a practicar amb les sabates de taló :b9 :b9 :b9[/quote]
no as vist les meves botes?? semblo un drakkuinn

Avatar de l’usuari
Napoleon
Presentats
Entrades: 1793
Membre des de: dv. feb. 22, 2013 1:19 pm
Ubicació: Barcelona-Capital de la República Interruptus

Re: Alçada Motos

Entrada Autor: Napoleon » dg. nov. 24, 2013 10:04 pm

[quote user="Randy-650" post="247536"]Molt fàcil. Doncs perquè cada vegada som més alts.

I no és conya! :nonocat[/quote]

Cony!!!! Parla per tú :callo
Jo em vaig quedar petit!!!!! :foracat
El dia que van repartir l'alçada, jo no hi era :b9 :b9 :b9
Jo tampoc vaig en BMW

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Alçada Motos

Entrada Autor: Steelman » dl. nov. 25, 2013 1:18 pm

Jo penso al reves
Si no vols una trail.... no hi ha motos per a alts...
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: Alçada Motos

Entrada Autor: 650X » dl. nov. 25, 2013 8:10 pm

L'alçada de les motos, es un tema complicat, es com si a tots ens féssin anar amb un mateix número de sabates, a uns els hi aniran grans als altres els hi faran mal els peus.

El que si es veritat es que cada cop els fabricants posen més accesoris i reglatges per poder deixar l'alçada al gust del client. Fa 10 anys no hi havien gaires motos que poguessis variar els anclatges del seient per ajustar la posició, ara ja en son més, la opció de comprar la moto amb un seient més baix o fins i tot de comprar-la amb amortiguadors més curts per baixar tot el conjunt, variar la posició de les torretes del manillar, etc...

No serveix per tothom però algo es algo. La meva alçada ara per ara no m'ha suposat cap impediment, 1.83 m, però si per atzars de la vida hagues de provar totes les motos actuals, segurament n'hi haurien més en les que quedaria encaixat, que no pas que no toqués a terra. I seria totalment lógic si tenim en compte les dades d'estatura mitjana, a Espanya al 2000 amb persones de 21 anys era de 1.76 m font wikipèdia, tot i pensar que a Alemània allà on diuen que fabriquen les motos aquestes que son enormes son com armaris, la població es sensiblement més alta, però tampoc tant, 1.78 m. Per tant, i això ja es collita pròpia, crec que el mercat hauria de acceptar alçades com a normals entre 1,65 i 1,90 que seria aprox. Tampoc vull dir que els que siguin més alts o més baixos siguin raros ehh!

De totes formes es important la decisió amb la que el client agafa la moto, hi ha exemples a tort i dret de persones que no son presissament altes i porten autèntics monstres, d'alçada i pès.

Però ja dic, això deu passar com les sabates :b9 :b9 :b9


Salut

Pep1200GS
Presentats
Entrades: 276
Membre des de: dg. març 27, 2011 11:34 am
Ubicació: Barcelona

Re: Alçada Motos

Entrada Autor: Pep1200GS » dl. nov. 25, 2013 8:52 pm

Jo sóc de mena petita, 1,62 i tot i ser una alçada molt reduida per una GS 1200 m'encanta el vehicle i amb un xic de compte, sobretot carregat i amb la MDR, vaig a tot arreu..

De totes maneres en quan m'ho pugui permetre cambiaré els amortissers per fer-la més baixa i solucionat..

Sols és una petita aportació al tema..

Pep

Avatar de l’usuari
Napoleon
Presentats
Entrades: 1793
Membre des de: dv. feb. 22, 2013 1:19 pm
Ubicació: Barcelona-Capital de la República Interruptus

Re: Alçada Motos

Entrada Autor: Napoleon » dl. nov. 25, 2013 10:36 pm

[quote user="Pep1200GS" post="247654"]Jo sóc de mena petita, 1,62 i tot i ser una alçada molt reduida per una GS 1200 m'encanta el vehicle i amb un xic de compte, sobretot carregat i amb la MDR, vaig a tot arreu..

De totes maneres en quan m'ho pugui permetre cambiaré els amortissers per fer-la més baixa i solucionat..

Sols és una petita aportació al tema..

Pep[/quote]

Pep, em sembla recordar que als Alps ja et vaig dir que feies puntetes com una ballarina :b9 :b9
He de reconeixer que jo, que soc tant alt com tu, no tinc c...... :nonocat d'enfilar-me a la teva GS.
Insisteixo, els que no varem anar al repartiment d'alçada, ho tenim fotut!!!! :b9 :b9
Salut i quilòmetres :burrucat
Jo tampoc vaig en BMW

Avatar de l’usuari
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Re: Alçada Motos

Entrada Autor: Llagasta » dt. nov. 26, 2013 8:02 am

com mes recorregut de suspensions = + altes.

pugueu a la meva X 650 i veureu .... :roll:
Imatge

Pep1200GS
Presentats
Entrades: 276
Membre des de: dg. març 27, 2011 11:34 am
Ubicació: Barcelona

Re: Alçada Motos

Entrada Autor: Pep1200GS » dj. des. 05, 2013 7:29 pm

[quote user="Napoleon" post="247675"][quote user="Pep1200GS" post="247654"]Jo sóc de mena petita, 1,62 i tot i ser una alçada molt reduida per una GS 1200 m'encanta el vehicle i amb un xic de compte, sobretot carregat i amb la MDR, vaig a tot arreu..

De totes maneres en quan m'ho pugui permetre cambiaré els amortissers per fer-la més baixa i solucionat..

Sols és una petita aportació al tema..

Pep[/quote]

Pep, em sembla recordar que als Alps ja et vaig dir que feies puntetes com una ballarina :b9 :b9
He de reconeixer que jo, que soc tant alt com tu, no tinc c...... :nonocat d'enfilar-me a la teva GS.
Insisteixo, els que no varem anar al repartiment d'alçada, ho tenim fotut!!!! :b9 :b9
Salut i quilòmetres :burrucat[/quote]

Tens raó en el tema del repartiment de les alçades, però a bon humor i empenta no ens guanya ni Déu..

Salut "Pare Noel"

Pep

Avatar de l’usuari
GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Re: Alçada Motos

Entrada Autor: GRUM » dv. des. 13, 2013 2:22 pm

D'acord amb la majoria de comentaris, però jo em refereixo, per exemple al sector femení.
Habitualment, de menys alçada i menor pes corporal, per tant, també amb menys força per controlar el pes d'una moto i més si és alta. Si més no, és el problema que ens trobem a casa que tots dos som menuts, però sobretot la dona, li costa trobar motos que pogués portar amb certa tranquilitat.
És ben cert que veus gent de totes les talles amb tot tipus de motos, però a mi personalment, em limita molt no poder tocar amb tranquilitat amb els peus a terra, suposo que és perquè massa sovint em poso per llocs on no hauria de circular i llavors, si haig de girar o fer maniobres extranyes en terrenys abruptes i amb poca tracció, la cosa es complica :burrucat
Conyes apart, em sembla recordar que la BMW RT, sempre ha sigut una moto de seient relativament baix, tot i portar gran quantitat de "gadgets" i accessoris de tota mena...
En fi, només era un comentari en "veu alta", gràcies per les aportacions. :okcat
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Avatar de l’usuari
Sergibuda
Presentats
Entrades: 2029
Membre des de: dc. juny 27, 2007 2:18 pm
Ubicació: BCN
Contacta:

Re: Alçada Motos

Entrada Autor: Sergibuda » dt. des. 17, 2013 5:26 pm

sergibuda




they called me an accident

Avatar de l’usuari
Pere29
Presentats
Entrades: 397
Membre des de: dg. maig 08, 2011 8:42 pm
Ubicació: Torelló

Re: Alçada Motos

Entrada Autor: Pere29 » dc. des. 18, 2013 12:46 am

Crec que ara hi ha moltes opcions per baixar l´altura pero tambe es molt important agafar-hi l´aire. Jo mateix tinc la 800 gs i faig 1' 62 es veritat que alguna que altre caiguda tonta si he tingut pero tampoc gaires i sempre a estat fent camins.

Els pasos que he seguit a l´hora de comprar la moto han set:

Seient baix ( si es posible)

Baixar les barres de la suspensio

Depent la moto tambe hi ha l´opcio de posar bieletes una de les marques mes conegudes es: Koubalink

http://www.koubalink.com/
Pere29 l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. des. 18, 2013 12:57 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Kike Esteban
Presentats
Entrades: 416
Membre des de: dl. set. 02, 2013 1:14 pm
Ubicació: Canet de Mar / Alt Maresme

Re: Alçada Motos

Entrada Autor: Kike Esteban » dc. des. 18, 2013 7:27 pm

Quan vaig comprar la gs1200 el tema de l'alçada em preocupava doncs venía d'una Suzuki GSR600 amb la qual arrivaba perfectament a terra. En el cas de BMW la opció de seient baix la vaig descartar: Era més baix perquè tenia meyns material al cul --meyns confort-- i, d'altra banda té una forma molt pronunciada i em va semblar un xafa-ous, incòmode per a mi. Vaig optar per demanar-la "baixa". S'oferia de sèrie amb un cost de 120 Eur i em van informar que son 3 cm. els retatllats. Francament no se d'on l'han abaixada, algú m'ho pot explicar? La veritat és que arrivo molt be i em sento més segur.
Encara recordo el novio d'una germana meva que feia tot just 1,60 i el paio portava una Africa twin (magnifica moto!)que li venía enorme. Al parar era tot un cromo. M'ho va explicar. Abans d'aturar-se, deixava la primera posada, posava un peu a terra y l'altre cama li quedava horizontal amb el seient sota del genoll. Un cromo! Però s'en sortia, eh!
Salut.
Kike
"La moto és un vehicle fantàstic i apassionant, la funció principal del qual es tornar-te a casa."
Santiago Esteban (Pare motero, papà).

Avatar de l’usuari
Mussol
Presentats
Entrades: 98
Membre des de: dv. gen. 20, 2012 8:57 pm
Ubicació: Cardedeu

Re: Alçada Motos

Entrada Autor: Mussol » dj. des. 19, 2013 1:26 am

Jo a la 1200GS, l'hi vaig fer baixar la suspensiò del darrere 3cm, tal com comenta en Kike.
El procediment es que es desmunta lamortiguador i es canvia el tope. Això comporta també el canvi del líquid.
Jo faig 1,67 mts per lo que per mes seguretat necessitava aquest 3cm que encara que no ho sembli es notan i força.
Salut.
Vespa 160, Sanglas Yamaha 400, Yamaha XJ 650, BMW K75T, BMW F800ST, BMW R1200GS, Triumph Tiger 800 XRX, KTM 790 Adventure S, Yamaha MT-09
:senyera

Avatar de l’usuari
Scarfiotti
Presentats
Entrades: 19
Membre des de: dg. oct. 22, 2017 8:04 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Alçada Motos

Entrada Autor: Scarfiotti » dl. oct. 30, 2017 7:39 pm

Si em permeteu, ressuscito aquest tema, només per comentar que en part pot ser questió de gustos. Per exemple, soc mès alt que en Napoleó, -faig 1,83 quan em poso ben dret- i en camvi he baixat el seient de la Deauville que li vaig comprar, treient uns tacs de goma que hi ha a sota. Em trobo mès còmode. Quines coses... Potser direu que nomès em falta posar un parell de rodetes al darrera.
Nomès els motoristes saben perquè als gossos els agrada treure el cap per les finestretes

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”