els cascs caduquen ???

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

els cascs caduquen ???

Entrada Autor: Llagasta » ds. març 01, 2014 9:29 pm

Hola:

Avui em llegia una página de Schuberth ( en alemany ) i malgrat que el meu alemany es dolent, m´ha semblat entendre que els cascs caduquen als 4/5 anys de per se i menys si es noten els interiors en mal estat o que es desfan

algú sap de cert el que diuen altres marques. ?

ara tinc un schuberth C3 que té 5 anys. i está en molt bon estat, però potser agafaré :evil: manies.després de llegir aixó .... em sembla que vaig llegir que Schuberth et dona garantia i et canvia o et "subvenciona " en cas de accident en casc de la seva marca,..

Que fer ??? :gosth
Imatge

Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1849
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: els cascs caduquen ???

Entrada Autor: Trencaferro » ds. març 01, 2014 9:34 pm

Si no vaig errat hi fas la consulta al fabricant, crec que si està en bon estat i no té cap cop amplien la caducitat als 7 anys.
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: els cascs caduquen ???

Entrada Autor: Jordi » dg. març 02, 2014 11:57 am

Hola,

Jo crec que depèn d'alguns factors:

El material de la calota (l'exterior) per la seva major o menor resistència front als raigs U.V.A. del sol.
El tracte que se li ha donat, els quilòmetres i la imatge que vols donar. Hi ha cascs que semblen mes desgastat que la bragueta del paquirrín.
Si fas molts badalls, l'escuma interior pot estar molt comprimida i ja no pot absorbir tanta energia, apart de que els reblons de la corretja poden tenir desgast.
Algun impacte anterior prou important com per haver creat algun dany estructural a la calota. Excepte en els cascs de qualsevol tipus de fibra, tant sigui de carboni com de vidre, una caiguda des del seient no es prou important com per haver-lo fet. En el cas de fibres sobreposades es tracta d'una qüestió molt mes delicada......
Quan la pantalla està tan descuidada i ratllada, que vas a comprar-ne una i et diuen que costa, inclòs el Pin-Lock, una tercera part del casc.

L'ideal es anar posant 50 cèntims cada vespre en una capsa i als dos anys i mig, començar a preguntar i buscar......

Jordi "PronyNeverSchuberthAgain"

Edito: Els raigs U.V.A. son sensiblement mes agressius en la actualitat que quan es van establir les dates de caducitat, atesa la problemàtica en la capa d'ozó.
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Solitari
Presentats
Entrades: 27
Membre des de: dc. juny 12, 2013 11:02 pm

Re: els cascs caduquen ???

Entrada Autor: Solitari » dg. març 02, 2014 7:15 pm

Arai considera que els seus cascos caduquen als 5 anys.
Marushi ho situa entre els 5 i 7 anys.
Shoei recomana substituir el casc als 5 anys.
Però no conec cap casc amb etiqueta on hi consti legalment la data de caducitat.
Diria que els industrials no han aconseguit que la Unió Europea, tant aficionada les regulacions, hagi redactat cap directiva sobre aquesta qüestió. I si és així, deu ser per alguna raó.

En tot cas, crec que els 5 anys és una recomanació sensata si vols mantenir al 100% les propietats que el fabricant publicita en absorció d'impactes o insonorització. Però més enllà de les pèrdues que el temps i l'exposició dels plàstics, resines i fibres a l'interpèrie provoquen indiscutiblement, els cascos de més de 5 anys no deixen de mantenir un nivell raonable de protecció real.

Avatar de l’usuari
JosepM
Presentats
Entrades: 266
Membre des de: dc. oct. 09, 2013 10:16 pm
Ubicació: Valls

Re: els cascs caduquen ???

Entrada Autor: JosepM » dl. març 03, 2014 7:15 am

Interessant. Tenia entès que les fibres de vidre i les de carboni no "caducaven". Però que sí que ho feia el policarbonat.
Vaja, que els cascos menys cars s'han d'anar canviant; perquè si no et pots trobar que quan t'hagi de protegir, s'esberli com la típica cadira de plàstic ressecada pel sol.

Josep

Avatar de l’usuari
Billy_Joe
Presentats
Entrades: 582
Membre des de: dt. gen. 22, 2013 8:49 am
Ubicació: el Vendrell

Re: els cascs caduquen ???

Entrada Autor: Billy_Joe » dl. març 03, 2014 9:03 am

Fa ja bastants anys, a Barcelona en un dels salons de la Moto, hi havia un estant d'Arai que et revisaven i reparaven les petites coses que tingués el teu Arai. Va arribar un home, amb un Arai que tenia més anys que jo, i al veure que li feia la revisió i li tornava net i arreglades les entrades d'aire i li deia que estava força bé, li vaig preguntar sobre la caducitat dels cascs. La resposta va ser que no tenen una caducitat com a tal, que tot depèn del tracte, l'ús i la pintura, doncs el que realment deteriora la seguretat dels cascs és l'efecte del sol sobre la calota. També em va dir que Arai feia molts anys que feia servir un tractament que evita en gran mesura l'efecte nociu del sol al casc, i que d'aquí la seva longevitat.
M'ho vaig voler creure, doncs no tenia perquè mentir.
La llengua i la història són els botins més preuats a l’hora de sotmetre un poble (Angel Guimerà)

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”