Rekluse per a enduro/Trail

Tot sobre el mon trail.
Novetats,equipament,sortides,rutes,...

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Rekluse per a enduro/Trail

Entrada Autor: JoanCG » dt. maig 27, 2014 9:04 am

Hola a tot@s.

Vaig a explicar-vos per a qui interessi, com funciona el “Rekluse”, un embragament automàtic només per a per a motos de muntanya (de enduro o de cross), i per alguna maxitrail com la KTM Adventure. En el meu cas l'he muntat a la KTM 500EXC.

http://www.rekluse.com/translations/spanish/index.shtml

Fa uns 4 ó 5 anys que es fabrica a “Yankielandia”, on es fa servir molt en competició per tal (òbviament), de que ho comprem els usuaris normals; ara ja van per la versió 3.0., que és la que m’he fet posar.

Es tracta doncs d’un embragament automàtic, en el que conserves si vols la maneta del embragament, tot i que no fa falta utilitzar-la per res.

En el meu cas, fins i tot l’he anul•lat, utilitzant la bomba i maneta d’embragament pel fre de darrera com en una bici; ara mateix doncs no porto al peu pedal de fre, i tinc amb la maneta de l’esquerra un tacte molt precís del fre de darrera, molt útil quan hi ha terreny sec a l’entrada de les corbes per fer timonejar la moto i encarar la sortida de la corba, i també un tacte molt precís al baixar per llocs complicats sense que es bloquegi la roda de darrera. l’únic sentit que té conservar la maneta d'embragament, és per “picar embrage” si has d’aixecar la roda de davant en un moment puntual per un obstacle com una escaló vertical, però amb el propi Rekluse (i sense ell normalment), la moto ja ho fa sola amb un cop de gas...

La veritat és que amb aquest sistema, aquests mesos que surto amb diferents colles d’animalots que fan moltes trialeres complicades amb les enduros, em permet seguir-los sense tenir la seva experiència, pujo més fàcilment.

De fet, es tracta per simplificar l’explicació, d’un embragament “per excèntrica” com el de una scooter, però connectat posteriorment al canvi de marxes que porta la moto, pel que cal dir que es un embragament automàtic, NO un canvi automàtic; la moto es canvia de marxes com sempre, amb l’avantatge de que no es cala mai (ni estant parat), i per a les trialeres, pots anar pujant tant poc a poc com vulguis, com en una moto de trial. La retenció, és la mateixa que en un embragament normal. Una altre avantatge a les trialeres més complicades, és que si no tens clar si començar en segona o primera, ho fas en segona, i pots anar tant a poc a poc com vulguis al no calar-se. La tracció millora, sobretot a la sortida de les corbes i en els passos complicats, ja que no has d’estar pendent de portar la marxa correcte.

Si algú vol afegir alguna explicació tècnica que ampliï o corregeixi la meva, endavant, no tinc coneixements profunds de mecànica per tant potser he comès alguna incorrecció.

Hi ha tres versions amb tres preus diferents del Rekluse, i pels models amb embragament hidràulic de sèrie, (com per a la meva KTM 500EXC), només dos models a triar, un de més econòmic que l’altre. La diferència bàsica entre aquestes versions, si no s’és un pilot professional no es nota. A la versió més cara, el tacte de l’embragament és el mateix que el original, i en la més econòmica (la que porto jo), va una mica més dur, i s’aprofita la campana d’embragament original de la moto.

Qualsevol dubte que tingueu, ja sabeu; i si un dia voleu provar com va el sistema, cap problema (però durant un dia, no durant una setmana... :wink: ).

Conclusió: N’estic encantadíssim amb el sistema, de fet és un dels motius pels que no vaig quedar-me la KTM690 Enduro nova, i és que fins d’aquí uns mesos no es fabricarà el Rekluse per ella; el sistema, és una més d’aquelles coses prescindibles, però que et faciliten la conducció. Com totes les andròmines i novetats tècniques que hi ha, tindrà “tractors i detractors...”, segons “com de puristes” de la moto es consideri cadascú.

Salut !!!
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Avatar de l’usuari
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Re: Rekluse per a enduro/Trail

Entrada Autor: Llagasta » dt. maig 27, 2014 10:37 am

Ja havia llegit coses bones del Rekluse a pàgines americanes (ADVrider) i el Joan ara ho confirma a la seva moto. ( tampoc es tan nou aixó , abans els Citroën dos cavalls ja portaven un embrague similar ) :wink:

Quan hagui de canviar els discs de l´embragatge a la G650 Challenge, segurament muntaré el Rekluse... (es molt fàcil )...

( ara bé, que passa quan ets a dalt d´un turó la moto parada , amb la primera posada , s´en vá avall tota sola ????) je,je,je :Banda

ellaç a un muntatge de rekluse a una 650 Challenge :



http://mattsnook.com/bmw/bmwXCountry/Re ... /index.htm

pàgina rekluse:

http://rekluse.com/zstartpro.shtml

distribuidor a Espanya:

http://www.talio.net/marcas.php




:roll:
Imatge

Avatar de l’usuari
JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Re: Rekluse per a enduro/Trail

Entrada Autor: JoanCG » dt. maig 27, 2014 2:41 pm

Hola Albert !!

Primer de tot, abans m'he oblidat dir una cosa: Si es vol demanar la última versió per a una KTM (la 3.0), efectivament i com dius, s'ha de fer a través de Talio, el seu importador aquí, i d'on l'he tret jo. Ho dic per que si es demana pel catàleg "Powerparts" de KTM, et suministren la 2.0.

Pel que fa a la teva pregunta "que passa quan ets a dalt d´un turó la moto parada , amb la primera posada , s´en vá avall tota sola?", t'explico:

-Quan "fa moure la roda"?: Al igual que en una scooter, si estant parat dones gas va endevant, i si no, doncs no. Quan dones gas com en una variant és quan el sistema "enganxa" el embragament i fa girar la roda.
-Quan "deixa de fer moure la roda"?: Quan baixa per sota de les revol·lucions de ral·lentí (si es vol, es pot calibrar des de fora amb una allen), les revolucions a les que si portessis un embragament tradicional la moto es calaria. Això em va de conya, perque tinc la manía de baixar les trialeres i les pistes en baixada amb el motor parat, i ara no fa em falta posar el punt mort per fer-ho; encara que vagi en sisena, la faig baixar molt de revol·lucions, "embraga sola", i la paro; Quan s'acaba la baixada, li dono al motor de arranc, dono gas directament, i ja tira. No sé si m'explico.

Albert, som de ben a prop; quedem qualsevol dia i fem una sortideta i així el proves, que fa molt temps que no fem off plegats !! :wink:

Salut !!!
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: Rekluse per a enduro/Trail

Entrada Autor: Albert » dt. maig 27, 2014 10:22 pm

Holaaa,

Jo no en sabia res d'aquest embragatge, però llegint les teves experiències amb ell, segur que es un sistema a seguir, tot i que com tu dius, es possible que hi hagi massa purista. En tot cas em sembla que purista o no, ho hauríem de provar tots!


:idea :idea
Sort,

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Rekluse per a enduro/Trail

Entrada Autor: Randy-650 » dt. maig 27, 2014 11:50 pm

N'havia sentir parlar, però com a complement per 'anar per feina'. Amb aquest sistema no es pot anar xino-xano! :evil:

Els punters del Campionat del món d'enduro acostumen a portar-ho, Joan?
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Re: Rekluse per a enduro/Trail

Entrada Autor: JoanCG » dc. maig 28, 2014 2:35 pm

Als USA, la versió més cara (Core Exp), la porten molts equips de primer nivell com anuncien a la seva web, ja que com deia els pilots poden utilitzar la moto exactament igual que si no portessin el sistema, amb l’avantatge de que si se li vol treure el suc, la sortida de les corbes serà més ràpida, al no tenir que canviar de marxa contínuament (quan has de sortir en 2ª, per exemple, ho fas en tercera y tracciones més en comptes de derrapar). Però si el porten i no el volen fer servir, no passa res, utilitzen la maneta d'embragament com sempre, tot i portar el Rekluse.

En tot cas jo no l'he agafat per anar a sac, ni per millorar temps en cronos, ja que no en faig, surto a gaudir; depen del dia a vegades vaig més tranquil, i a vegades més depressa, com tots.

Per molt que des de fa un temps vaig amb “endurerus 100%”, a mi, el que realment em segueix agradant és el trail amb alguna trailera ocasional de dificultat mitja; les vegades que quedo amb gent que fem més pistes en comptes de trialeres, anant a ritme normal, el sistema va de conya, ja que com us deia, fas el mateix de sempre, però sense apretar la maneta de embragament i sobretot i fent-me passat amb el tema, amb un tacte excepcional del frè de darrera, que fent off amb el peu costa de dosificar.

Salut !!!
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Avatar de l’usuari
PEPI600
Presentats
Entrades: 2318
Membre des de: dt. oct. 16, 2007 5:02 pm
Ubicació: Palau-Solità i Plegamans

Re: Rekluse per a enduro/Trail

Entrada Autor: PEPI600 » dc. maig 28, 2014 10:08 pm

Bon sistema, pel que entenc sembla que funciona com el que porto al Toyota, seria similar al que en diuen canvi "pilotat", almenys en el cotxe va de conya, canvies de marxa quan vols, però sense haver d´apretar embragatge.
Imatge Imatge

Avatar de l’usuari
Pere29
Presentats
Entrades: 397
Membre des de: dg. maig 08, 2011 8:42 pm
Ubicació: Torelló

Re: Rekluse per a enduro/Trail

Entrada Autor: Pere29 » dc. maig 28, 2014 11:41 pm

Doncs jo, no es per portar la contraria, pero crec que per fer off road, poder fer un cop d´embrague en un moment donat es necessari.

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Rekluse per a enduro/Trail

Entrada Autor: Steelman » dj. maig 29, 2014 8:39 am

Gràcies per tota aquesta informació
No n´havia sentit a parlar mai.... i fa bona pinta :Thanks1 :Thanks1
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Re: Rekluse per a enduro/Trail

Entrada Autor: JoanCG » dj. juny 19, 2014 8:36 pm

Pere29 ha escrit:Doncs jo, no es per portar la contraria, pero crec que per fer off road, poder fer un cop d´embrague en un moment donat es necessari.
Espero poder comprovar-ho amb tu d'aqui uns mesos en mitg amb molta sorra... :wink:
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Avatar de l’usuari
CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Re: Rekluse per a enduro/Trail

Entrada Autor: CMB » dj. juny 19, 2014 11:33 pm

Bona aquesta Joan!

Mira que vols que et digui jo. A la Honda porto la versió complerta d'aquest invent i n'estic encantadisim en conducció per carretera. En el meu cas només ho trobo un petit inconvenient que és al moment d'iniciar la marxa o maniobrar la moto en llocs dificils o en poca distancia. Perds completament el toc d'embragatge i ho deies tot a la sort de l'automàtic. Clar que una enduro no te el pes de la Crosstourer, ni la potència, però ho trobes a faltar això? NO sé si m'explico.

Per la resta, com diu en Pere, en moltes situacions poder fer un canvi de marxes amb només un cop de peu ha de ser molt d'agraIr!

Salut

Avatar de l’usuari
JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Re: Rekluse per a enduro/Trail

Entrada Autor: JoanCG » dv. juny 20, 2014 1:35 pm

CMB ha escrit:Bona aquesta Joan!

Mira que vols que et digui jo. A la Honda porto la versió complerta d'aquest invent i n'estic encantadisim en conducció per carretera. En el meu cas només ho trobo un petit inconvenient que és al moment d'iniciar la marxa o maniobrar la moto en llocs dificils o en poca distancia. Perds completament el toc d'embragatge i ho deies tot a la sort de l'automàtic. Clar que una enduro no te el pes de la Crosstourer, ni la potència, però ho trobes a faltar això? NO sé si m'explico.

Per la resta, com diu en Pere, en moltes situacions poder fer un canvi de marxes amb només un cop de peu ha de ser molt d'agraIr!

Salut
Hola rei !!!

EL tacte sortint en primera és perfecte com en una scooter, i si no fos del agrad de cadascú, per això porta un regulador extern que en 5 segons canvies la sensibilitat, per si vols que "patini més o menys a la sortida". Però jo no l'he tocat, va de conya.

I et dono la raó, es tracta de que si has de reduir de marxa en un moment complicat, la baixis sense embragament ni maníes, i "andandu". I això ho permet el sistema, justament; entra perfecte, la marxa, tot i que això de baixar de marxa de forma "urgent i ràpida", només faria falta si vas en tercera en comptes de en primera, per exemple.

Anant una marxa més amunt o més avall de la que tocaria, no fa falta reduir, a exepció com diu en Pere, de si has de fer una aixecada de roda puntual per superar un obstacle. Aquí sí que costa menys que s'aixequi la roda si vas en la marxa que toca. NO sé si m'explico. Recordem que això no és un canvi automàtic, si no un embragament automàtic.

SAlut !!!
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Avatar de l’usuari
Pere29
Presentats
Entrades: 397
Membre des de: dg. maig 08, 2011 8:42 pm
Ubicació: Torelló

Re: Rekluse per a enduro/Trail

Entrada Autor: Pere29 » ds. juny 28, 2014 4:44 pm

Bueno vaaaaaa no va tan malament ¿o a estat el vi de l´esmorzar? :girldevil :girldevil :girldevil

Avatar de l’usuari
JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Re: Rekluse per a enduro/Trail

Entrada Autor: JoanCG » dg. juny 29, 2014 9:51 pm

Definitivament els cigrons de Can Pensiró, i sobretot la cansalada van ajudar !! Com estava... :groupwave
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: Rekluse per a enduro/Trail

Entrada Autor: 650X » dt. jul. 01, 2014 6:32 pm

Realment tenia el meus dubtes i van quedar força aclarits, la moto no perd cap prestació, i guanya la tranquilitat de que mai es calarà, per contra imagino que requereix un periode més o menys curt d'aprenentatge per aprofitar al 100% aquest sistema.

Jo personalment mantindria la maneta d'embrague, ja que instintivament els dits t'hi van sobretot al reduir. Però per el resta pura finura i efectivitat.

Bona compra Joan

Avatar de l’usuari
Leclerk
Presentats
Entrades: 631
Membre des de: dt. abr. 17, 2007 4:17 pm
Ubicació: Granollers

Re: Rekluse per a enduro/Trail

Entrada Autor: Leclerk » ds. jul. 19, 2014 9:28 am

Hey Joan !!

Me n'alegro que hagis posat ja el Rekluse i que n'estiguis tan content!!

Fins aviat!
Si penses que l'aventura és perillosa, prova la rutina. És mortal.

Respon

Torna a “Zona Trail”