está o no prohibit portar intercomunicadors ??

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

está o no prohibit portar intercomunicadors ??

Entrada Autor: Llagasta » dv. set. 05, 2014 10:24 am

Hola:
Ara llegia a un altre foro ( Bmwmotos.com) que han caigut algunes multes de 200€ i 3 punts ! per portar intercomunicadors al casc
exactament deia:

lo prohibido es llevar dispositivos inalambricos o con cable conectados a cascos auriculares o su instalacion

vaja, entenc que es portar el gps i telèfon conectat via bluetooth als auriculars del casc i el micro per parlar corresponent

a mi m´han parat varies vegades els mossos i m´han vist el micro i mai m´han dit res. :help
algú sap del cert si aixo es cert ?

Ps.- Recordo que aquest tema va sortir aqui fa un temps, però no l´hi trobat
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. set. 05, 2014 10:32 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Avatar de l’usuari
Jordi Pons
Presentats
Entrades: 713
Membre des de: dg. maig 22, 2011 7:13 pm
Ubicació: Mollerussa

Re: está o no prohibit portar intercomunicadors ??

Entrada Autor: Jordi Pons » dv. set. 05, 2014 10:30 am

una cosa es portar auriculars a les orelles i l'altra portar altaveus dins del casc
jo tinc entés que, efectivament i com tu dius, el que està prohibit son els auriculars, no els altaveus, ja que aquest últim dispositiu per prohibir-ho, entra dins d'un problema legal amb els altaveus dels cotxes, es a dir, prohibir els altaveus al casc, es un agravi comparatiu per les motos vers els altaveus dels cotxes que si estan autoritzats, el concepte es el mateix

Avatar de l’usuari
Paco64
Presentats
Entrades: 620
Membre des de: dc. gen. 02, 2013 6:19 pm
Ubicació: Barcelona

Re: está o no prohibit portar intercomunicadors ??

Entrada Autor: Paco64 » dv. set. 05, 2014 11:53 am

Efectivamente, se consideran altavoces y no te impiden escuchar el entorno.
En mi caso, también escucho música y procuro apagarla cuando hay riesgo de que me paren, porque ahí si que habría conflicto...

Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1849
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: está o no prohibit portar intercomunicadors ??

Entrada Autor: Trencaferro » dv. set. 05, 2014 6:48 pm

Doncs no, aneu molt equivocats, està totalment prohibit.

La normativa està molt clara, però passa exactament igual que amb les llums de dia de les noves bmw i ktm, et trobaràs gent que ho denunciarà i d'altres que no, però si ho denuncien ho fant amb tota la raó del món segons la normativa vigent, la qual ho deixa ben clar a l'article 18.2 del reglament general de conductors:

Artículo 18. Otras obligaciones del conductor.


2. Queda prohibido conducir y utilizar cascos o auriculares conectados a aparatos receptores o reproductores de sonido, excepto durante la correspondiente enseñanza y la realización de las pruebas de aptitud en circuito abierto para la obtención del permiso de conducción de motocicletas de dos ruedas cuando así lo exija el Reglamento General de Conductores.

Se prohíbe la utilización durante la conducción de dispositivos de telefonía móvil y cualquier otro medio o sistema de comunicación, excepto cuando el desarrollo de la comunicación tenga lugar sin emplear las manos ni usar cascos, auriculares o instrumentos similares (artículo 11.3, párrafo segundo, del texto articulado).



Que de normal es faci la vista grossa no vol dir que sigui legal, i si mireu algun dia la normativa, veureu moltes coses que de normal o s'han oblidat o es desconeixen com per exemple que SEMPRE és obligatori circular de nit amb les llums llargues excepte les excepcions detallades per normativa.
Una altre cosa, es que aquest reglament hi ha normes dels anys 40 que encara estant vigents i ningú s'ha entretingut mai a cambiar-les.

Salut!
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: está o no prohibit portar intercomunicadors ??

Entrada Autor: Steelman » dv. set. 05, 2014 7:33 pm

Segons el que tu dius Trencaferro... no està prohibit.

Mira...


Trencaferro ha escrit: Artículo 18. Otras obligaciones del conductor.


2. Queda prohibido conducir y utilizar cascos o auriculares conectados a aparatos receptores o reproductores de sonido, excepto durante la correspondiente enseñanza y la realización de las pruebas de aptitud en circuito abierto para la obtención del permiso de conducción de motocicletas de dos ruedas cuando así lo exija el Reglamento General de Conductores.

Se prohíbe la utilización durante la conducción de dispositivos de telefonía móvil y cualquier otro medio o sistema de comunicación, excepto cuando el desarrollo de la comunicación tenga lugar sin emplear las manos ni usar cascos, auriculares o instrumentos similares (artículo 11.3, párrafo segundo, del texto articulado).
A) Els ALTAVEUS que porten els intercomunicadors no són cascos ni auriculars....
B) L'excepció de la telefonia mobil... posa que si es sense utilitzar les mans es LEgal.


AH, fa temps em varen parar Mossos en un control rutinari,portava per aquell temps, els Autocom amb cables.
Em varen preguntar mil-i-una coses sobre el intercom, els hi agradava el sistema..... i no em varen dir absolutament res de que era il.legal.
I aixó fa molt de temps que la normativa era més poc concreta que ara
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: está o no prohibit portar intercomunicadors ??

Entrada Autor: Randy-650 » ds. set. 06, 2014 12:24 am

Trencaferro ha escrit:



Que de normal es faci la vista grossa no vol dir que sigui legal, i si mireu algun dia la normativa, veureu moltes coses que de normal o s'han oblidat o es desconeixen com per exemple que SEMPRE és obligatori circular de nit amb les llums llargues excepte les excepcions detallades per normativa.


Salut!

Explica això, si us plau. És la primera vegada que ho sento dir...
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1849
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: está o no prohibit portar intercomunicadors ??

Entrada Autor: Trencaferro » ds. set. 06, 2014 12:58 am

Randy-650 ha escrit:
Trencaferro ha escrit:



Que de normal es faci la vista grossa no vol dir que sigui legal, i si mireu algun dia la normativa, veureu moltes coses que de normal o s'han oblidat o es desconeixen com per exemple que SEMPRE és obligatori circular de nit amb les llums llargues excepte les excepcions detallades per normativa.


Salut!

Explica això, si us plau. És la primera vegada que ho sento dir...
Home senyor Randy, quant de temps desaparegut!
Fas més vacances que els polítics tu eh, i amb perdó pels mestres, jajajaja :wink:

Doncs et passa com a la majoria, el codi de circulació és molt ampli, i com que la majoria fa molts anys que no passem per l'autoescola, moltes coses no es recorden, i després a vegades hi ha sorpreses... :evil:

Mira, ho tens ben especificat a l'article 100.1 del RGC:

Artículo 100. Alumbrado de largo alcance o carretera.

1. Todo vehículo equipado con luz de largo alcance o carretera que circule a más de 40 kilómetros por hora, entre el ocaso y la salida del sol, fuera de poblado, por vías insuficientemente iluminadas o a cualquier hora del día por túneles, pasos inferiores y tramos de vía afectados por la señal «Túnel» (S-5) insuficientemente iluminados, la llevará encendida, excepto cuando haya de utilizarse la de corto alcance o de cruce, de acuerdo con lo previsto en los artículos 101 y 102, especialmente para evitar los deslumbramientos.



Aqui ho tens ben detallat. Si es que sempre ens queixem, però llei amb mà, segurament tots tornariem amb 4 o 5 recòrds a casa cada cop que treiem el cotxe o la moto... :heat

I moltes salutacions "bandidu"!!!
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1849
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: está o no prohibit portar intercomunicadors ??

Entrada Autor: Trencaferro » ds. set. 06, 2014 1:45 am

Steelman ha escrit:Segons el que tu dius Trencaferro... no està prohibit.

Mira...


Trencaferro ha escrit: Artículo 18. Otras obligaciones del conductor.


2. Queda prohibido conducir y utilizar cascos o auriculares conectados a aparatos receptores o reproductores de sonido, excepto durante la correspondiente enseñanza y la realización de las pruebas de aptitud en circuito abierto para la obtención del permiso de conducción de motocicletas de dos ruedas cuando así lo exija el Reglamento General de Conductores.

Se prohíbe la utilización durante la conducción de dispositivos de telefonía móvil y cualquier otro medio o sistema de comunicación, excepto cuando el desarrollo de la comunicación tenga lugar sin emplear las manos ni usar cascos, auriculares o instrumentos similares (artículo 11.3, párrafo segundo, del texto articulado).
A) Els ALTAVEUS que porten els intercomunicadors no són cascos ni auriculars....
B) L'excepció de la telefonia mobil... posa que si es sense utilitzar les mans es LEgal.


AH, fa temps em varen parar Mossos en un control rutinari,portava per aquell temps, els Autocom amb cables.
Em varen preguntar mil-i-una coses sobre el intercom, els hi agradava el sistema..... i no em varen dir absolutament res de que era il.legal.
I aixó fa molt de temps que la normativa era més poc concreta que ara
Ja ho em parlat via sms però ho poso aqui per possibles dubtes que pugui tenir altre gent.
Els auriculars van per dins la orella, i els "cascos" van per fora. Un intercomunicador dins un casc de moto, no deixa de ser un "casco" d'un walkman, discman o mp3 però en comptes de tenir un semi-aro que et passa per sobre el cap, està montat dins d'un element més gros com és el casc. L'altaveu i la distància a l'orella és el mateix.

Queda molt clar en el punt on et diu les exepcions com autoescoles o cossos i forçes de seguretat que si els poden fer servir, i en tots dos casos el sistema és el mateix.

Quedan exentos de dicha prohibición los agentes de la autoridad en el ejercicio de las funciones que tengan encomendadas (artículo 11.3, párrafo tercero, del texto articulado).

Una altre cosa és que de normal no et diguin res, al igual que de normal tampoc et diguin res per circular amb un modular no homologat obert (per cert, a mi, en Carles, l'antic moderador de MTC A la sortida de Gabarnie em va explicar què li va passar i s'em varen treure les ganes de provar'ho) però en tots dos casos la sanció és de 200 leureles i la retirada de 3 punts.
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Avatar de l’usuari
Kinder
Moderador de MTC
Entrades: 2005
Membre des de: dl. ago. 20, 2012 7:50 am
Ubicació: Santa Perpètua de la Mogoda

Re: está o no prohibit portar intercomunicadors ??

Entrada Autor: Kinder » ds. set. 06, 2014 10:30 am

CULLERES !!!!

Així doncs el resultat és que qualsevol dia d'aquests que em pari un mosso que ha tingut un molt i molt i molt i molt mal dia.......... em pot multar amb 200 € i retirada de 3 punts només per portar intercomunicador ???????

Creuaré els dits dels peus cada cop que vegi un mosso !!!!!!!!!

Avatar de l’usuari
VMan
Presentats
Entrades: 803
Membre des de: dj. ago. 05, 2010 3:00 am
Ubicació: Manresa

Re: está o no prohibit portar intercomunicadors ??

Entrada Autor: VMan » ds. set. 13, 2014 8:24 pm

El problema es que ho foten tant re-cargolat que no ho enten ni el que ho redactar :Gun1 :Gun1 ,a mi no m'han dit mai res.
Estaria be que repassessin el codi de circulacio mes subint

Avatar de l’usuari
Silverwing
Presentats
Entrades: 36
Membre des de: ds. jul. 14, 2007 10:06 pm
Ubicació: Reus

Re: está o no prohibit portar intercomunicadors ??

Entrada Autor: Silverwing » dg. set. 14, 2014 1:38 am

Sempre i quant no portis res dintre de les orelles es poden portar intercomunicadors, aixo segons em va comentar un caporal dels mossos, pero el emisor i el receptor han de ser inalanbrics, si portes cable te la poden fotre.

Respon

Torna a “General”