Deixeu caure aquest fil

Espai per humor i altres temes

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Fiasco
Presentats
Entrades: 43
Membre des de: dl. set. 16, 2013 12:27 pm
Ubicació: Santa Coloma de Farners

Re: Deixeu caure aquest fil

Entrada Autor: Fiasco » dl. maig 04, 2015 5:08 pm

que tant la nevera com la suor serveixen per refredar "el que hi ha a dins"

Avatar de l’usuari
Fiasco
Presentats
Entrades: 43
Membre des de: dl. set. 16, 2013 12:27 pm
Ubicació: Santa Coloma de Farners

Re: Deixeu caure aquest fil

Entrada Autor: Fiasco » dl. maig 04, 2015 5:10 pm

Fiasco ha escrit:que tant la nevera com la suor serveixen per refredar "el que hi ha a dins"

amplío la resposta: serveixen per refredar l'interior fent servir el mateix mètode: extracció de calor a l'exterior.

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Deixeu caure aquest fil

Entrada Autor: Jordi » dl. maig 04, 2015 6:54 pm

Fiasco ha escrit:
Fiasco ha escrit:que tant la nevera com la suor serveixen per refredar "el que hi ha a dins"

amplío la resposta: serveixen per refredar l'interior fent servir el mateix mètode: extracció de calor a l'exterior.
Anem ben encaminats, ambdues coses extreuen el calor utilitzant el mateix procés, vaporitzant un fluid al reduir la seva pressió. Passar d'un estat liquid a gasós, requereix calor, i aquest calor s'obté dels punts mes propers, i quan a una cosa li traiem el calor, que li queda? El fred.
Si us fixeu, quan heu tingut premut el bec d'un esprai, es forma gel a la punta del dit, es tracta d'aprofitar aquest glaç per refredar el que ens interessi.

La suor es un fluid amb un elevat index de volatilitat, per la qual cosa la suor del nostre braç es converteix ràpidament en un vapor que s'escapa a l'atmosfera, assolint dos objectius que son: Reduir l'índex d'humitat del braç i disminuir la seva temperatura. Per aquest motiu sentim fred quan sortim de la piscina o quan ens posem perfum o alcohol a la mà.
Quan major sigui el volum d'aire que circuli pel braç, més eficaç serà el procés. I per aquesta raó tots busquem tenir un ventilador aprop quan fa calor.

"Bueno", així es com em sembla que funciona la cosa, segur que vosaltres, amb mes estudis, sabreu corregir-me.

Jordi "Prony"
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Deixeu caure aquest fil

Entrada Autor: Randy-650 » dl. maig 04, 2015 11:47 pm

El que jo em pregunto és si els gats passen calor si no suen. Fred segur, no?

Imatge
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Deixeu caure aquest fil

Entrada Autor: Jordi » dt. maig 05, 2015 9:56 am

Els gats tenen glàndules sudorípares però a diferència dels sers humans, que les tenim per tot el cos, tan sols les tenen als palmells de les potes i a la zona genital. La seva funció no es la de regular la temperatura corporal, sinó la de "marcar" territori. Per reduir la seva temperatura utilitzen la saliva que reparteixen pel cos amb la seva llengua. Els gossos utilitzen el panteix com a sistema principal d'equilibri tèrmic. Els gats també panteixen, tot i que no ho fan de manera tan ostensible o sorollosa com els cans.
Al menys això diu Google, d'on ho he tret.

Imatge
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: Deixeu caure aquest fil

Entrada Autor: 650X » dt. maig 05, 2015 4:58 pm

Les dos coses funcionen amb el mateix principi, evaporacio

Avatar de l’usuari
Xavier
Presentats
Entrades: 4379
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Re: Deixeu caure aquest fil

Entrada Autor: Xavier » dc. maig 06, 2015 7:31 pm

Prony ha escrit: I ara la pregunta científica del dia:

Que tenen a veure la suor i una nevera?

En el meu cas, la suor em fa venir set i haig d'obrir la nevera per trincar-me una cervesa.

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Deixeu caure aquest fil

Entrada Autor: Jordi » dc. maig 06, 2015 9:00 pm

Xavier ha escrit:
Prony ha escrit: I ara la pregunta científica del dia:

Que tenen a veure la suor i una nevera?

En el meu cas, la suor em fa venir set i haig d'obrir la nevera per trincar-me una cervesa.
Tu si que ets un bon scientífic!!!! La resta son punyetes!!!! :catok :catok :catok
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: Deixeu caure aquest fil

Entrada Autor: Albert » dj. maig 07, 2015 8:45 pm

Holaaaa,
Xavier ha escrit:
Prony ha escrit: I ara la pregunta científica del dia:

Que tenen a veure la suor i una nevera?

En el meu cas, la suor em fa venir set i haig d'obrir la nevera per trincar-me una cervesa.
Aquest es el principi del peix que es mossega la cua... la cervesa que treus de la nevera encara et fa suar mes... i tornar a la nevera!!!


-wink -wink
Sort,

Avatar de l’usuari
Xavier
Presentats
Entrades: 4379
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Re: Deixeu caure aquest fil

Entrada Autor: Xavier » dg. maig 10, 2015 1:18 pm

Albert, m'has fet adonar que visc en un cercle viciós...

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: Deixeu caure aquest fil

Entrada Autor: Albert » dt. maig 12, 2015 9:42 am

Holaaa,
Xavier ha escrit:Albert, m'has fet adonar que visc en un cercle viciós...

Això de viciós... ho has dit tu!!!


-fisch
Sort,

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Deixeu caure aquest fil

Entrada Autor: Jordi » dl. ago. 31, 2015 9:49 am

"Buenu buenu buenu......"

L'altre dia em trobava al barber i mentre em preguntava "¿Como quieres las patillas?" se'm va ocórrer una teoria:

Si jo projecto un feix de llum cap la superfície de la lluna, de manera que aquest feix il.umini tota la seva superfície i, tot seguit passés el dit per davant del feix, la ombra del meu dit, projectada a la superfície de la lluna aniria a una vel.locitat superior a la de la llum.

Si la vel.locitat de la llum és inabastable, per què la vel.locitat de la projecció del meu dit es superior a aquesta??

A veure si algú me'n pot treure l'entrallat

Jordi "Prony"
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Mamut
Presentats
Entrades: 612
Membre des de: ds. jul. 09, 2011 6:51 pm
Ubicació: Andorra

Re: Deixeu caure aquest fil

Entrada Autor: Mamut » dc. set. 02, 2015 7:57 am

En el teu raonament jo hi veig dos errors de "bulto"
Qui els sap trobar?

Enviado desde mi Aquaris E5 HD mediante Tapatalk
.
Estem en guerra

Avatar de l’usuari
Xavier
Presentats
Entrades: 4379
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Re: Deixeu caure aquest fil

Entrada Autor: Xavier » dc. set. 02, 2015 1:01 pm

No hi entenc res però diria que l'ombra del teu dit no es projecta si no que el dit fa de pantalla i la lluna es fa fotre i no rep gens de llum.

Avatar de l’usuari
Pakillu
Presentats
Entrades: 157
Membre des de: dj. maig 28, 2015 6:53 am
Ubicació: Sant Hilari Sacalm (La Selva)

Re: Deixeu caure aquest fil

Entrada Autor: Pakillu » dj. oct. 22, 2015 1:23 pm

Prony ha escrit:"Buenu buenu buenu......"

L'altre dia em trobava al barber i mentre em preguntava "¿Como quieres las patillas?" se'm va ocórrer una teoria:

Si jo projecto un feix de llum cap la superfície de la lluna, de manera que aquest feix il.umini tota la seva superfície i, tot seguit passés el dit per davant del feix, la ombra del meu dit, projectada a la superfície de la lluna aniria a una vel.locitat superior a la de la llum.

Si la vel.locitat de la llum és inabastable, per què la vel.locitat de la projecció del meu dit es superior a aquesta??

A veure si algú me'n pot treure l'entrallat

Jordi "Prony"
A tot això que et va dir el barber Jordi?

Avatar de l’usuari
Mamut
Presentats
Entrades: 612
Membre des de: ds. jul. 09, 2011 6:51 pm
Ubicació: Andorra

Re: Deixeu caure aquest fil

Entrada Autor: Mamut » dv. oct. 23, 2015 10:16 am

Prony ha escrit:Si la vel.locitat de la llum és inabastable, per què la vel.locitat de la projecció del meu dit es superior a aquesta??
A veure si algú me'n pot treure l'entrallat
Aqui va l'entrellat (de La Vanguardia d'avui) :

Un experiment dut a terme per científics de la Universitat de Tecnologia de Delft, a Holanda, ha posat en dubte el principi de 'realisme local' d'Albert Einstein. La teoria del famós físic alemany, basada en dos axiomes, defensa, en primer lloc, que no hi ha res que pugui viatjar més ràpid que la velocitat de la llum; i en segon lloc, que l'Univers no permet esdeveniments aleatoris, que no hi ha espai per a l'atzar en ell (una idea que Einstein va plasmar en la famosa frase "Déu no juga als daus").
Doncs bé, aquests investigadors, gràcies a un 'donat quàntic' desenvolupat per l'ICFO (Institut de Ciències Fotòniques de Barcelona), han pogut demostrar que "possiblement una d'aquestes dues idees, o fins i tot les dues, sigui falsa", explica Morgan W. Mitchell, professor ICREA i un dels científics, al costat de Carlos Abellán, Waldimar Amaya i Valerio Pruneri, que ha participat en el desenvolupament del revolucionari 'donat'.
Les lleis de la Física, fins a l'arribada de la Física Quàntica, sempre han tingut la concepció d'un Univers regit per un ordre preestablert, "i Einstein tenia també aquesta perspectiva filosòfica", recorda Mitchell.
L'experiment dut a terme a Delft, publicat a Nature online, va consistir en 'entrellaçar' ('acoblar') dos electrons, atrapats a l'interior de dos vidres de diamant diferents, per després mesurar l'orientació del seu spin (o gir). En teoria quàntica, la propietat d'entrellaçat és molt poderosa, alhora que misteriosa, i serveix per "posar d'acord 'a les partícules.
En mesurar els electrons en l'experiment de Delft, es va observar que aquestes partícules apareixien orientades de forma aleatòria. Tanmateix, les dues semblaven entendre molt bé. Tan bé que, de fet, era impossible que haguessin tingut orientacions preestablertes o preexistents, tal com defensa la teoria de 'realisme local' d'Einstein.
Aquest enteniment només és factible si els electrons es comuniquen entre si, cosa molt sorprenent perquè estem parlant d'electrons atrapats en diferents diamants. I no només això (i aquí rau la part més sorprenent), i és que aquests diamants es trobaven, a més, en diferents edificis, a 1,3 km de distància l'un de l'altre.
Les mesures es van fer de manera tan ràpida que no hi va haver temps que els electrons puguin comunicar-se entre si, ni tan sols a través d'un senyal que hagués viatjat a la velocitat de la llum. Això posa en dubte la teoria del 'realisme local': si les orientacions d'electrons són reals, aquests han hagut de comunicar d'alguna manera; i si es van comunicar, van haver de fer-ho a una velocitat superior a la de la llum. No hi ha altra sortida. En conseqüència, o Déu juga als daus a l'Univers, o els espins dels electrons poden parlar-se entre si a una velocitat major de la qual viatja la llum.
Per dur a terme aquest test, els investigadors de Delft van utilitzar el 'donat quàntic' ideat a l'ICFO. "Es tracta d'un sistema que genera un nombre aleatori de manera molt ràpida. Un nombre el valor del qual no es pot predir ", apunta Mitchell. "Coincideix amb la idea del dau llançat a l'aire, no es pot predir el número que sortirà".
Si les mesures haguessin estat previsibles, els electrons haurien pogut acordar, amb anterioritat, cap a on apuntar, simulant l'existència de comunicacions que realment no van existir, un buit a nivell experimental conegut amb el nom de 'Loophole'. Per resoldre aquest buit, els investigadors de Delft van buscar l'ajuda dels científics de l'ICFO, que tenen el rècord d'haver desenvolupat, fins ara, l'equip que genera els nombres aleatoris més ràpids.
L'ICFO va dissenyar un parell de 'daus quàntics' per a l'experiment: una versió especial de la seva tecnologia patentada de generació de nombres aleatoris, incloent electrònica "d'extracció aleatòria" extremadament ràpida. Aquests van produir un bit aleatori extremadament pur per cada mesura realitzada en l'experiment de Delft.
Els bits es van produir en uns 100 nanosegons, el temps que triga la llum a viatjar únicament 30 metres i en conseqüència, un temps insuficient perquè els electrons puguin comunicar-se entre si.
"Delft ens va demanar anar més enllà de la frontera dels dispositius d'última generació en nombres aleatoris. Mai abans un experiment ha requerit de nombres aleatoris tan bons i en tan poc temps", esgrimeix Carlos Abellán, estudiant de doctorat de l'ICFO i coautor del estudi de Delft.
Amb l'ajuda dels generadors de nombres aleatoris quàntics de l'ICFO, l'experiment de Delft ha refutat de forma gairebé perfecta la visió del món d'Einstein, en què "res viatja més ràpid que la llum" i "Déu no juga als daus ". Almenys una d'aquestes afirmacions ha de ser falsa, i en conseqüència les lleis que regeixen l'Univers podrien estar regides per l'atzar.
.
Estem en guerra

Avatar de l’usuari
Xavier
Presentats
Entrades: 4379
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Re: Deixeu caure aquest fil

Entrada Autor: Xavier » dv. oct. 23, 2015 10:45 am

L'afirmació "res viatja més ràpid que la llum" no és certa. Hi ha un acudit que ho deixa ben clar; la diarrea va més ràpid que no pas la llum. Va córrer fins al wàter i no va tenir temps ni d'encendre la llum que ja s'havia cagat. És evident que el Sr. Einstein no s'hi va trobar mai amb això.

En referència a l'altra que diu que "Déu no juga als daus" no ho tinc tan clar. Que hi hagi cap Déu vull dir. En canvi si que sembla que estem sotmesos a l'aleatorietat dels daus. En tot cas si existeix algun Déu, fa molt de temps que es va agafar vacances i encara no n'ha tornat. No hi ha com ser "el jefe".

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Deixeu caure aquest fil

Entrada Autor: Jordi » dt. oct. 27, 2015 7:29 pm

Si, però respecte l'aleatorietat dels nombres, potser aquesta aleatorietat no es tan real. Qui sap si en la seqüència de la generació del nombre existeix un factor, encara desconegut per nosaltres, que s'encarrega de "posar ordre" al que creiem que no te ordre.
Segueixo pensant que el límit no és la velocitat de la llum de la mateixa manera que observo quin nivell de coneixements tenien els scientífics a l'any 1.900, el comparo amb el que tenien al 2.000 i penso en el nivell de coneixements que s'assoliran l'any 2.100. Tenint, a mes, en compte que l'evolució de la tècnica ens serveix per accelerar el coneixement, es a dir, que el nivell de coneixements creix exponencialment i, per tant, al 2020 es possible que ja es conegui allò que al 2.000 es creia que trigaria cent anys en saber-se.

Sincerament penso que el que més greu em sap de morir es perdre'm l'evolució de la tècnica.

Jordi "Prony"
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
ARBE
Presentats
Entrades: 1893
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 12:17 pm
Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana

Re: Deixeu caure aquest fil

Entrada Autor: ARBE » dt. nov. 03, 2015 11:14 pm

hosti, doncs no acaba de caure no el coi de fil....

Tot això de la física quàntica... no sé... es fan molt el xulo em sembla a mi; elucubren teories que cal 4at de matemàtiques (i em refereixo a la carrera) per demostrar-ho i per tant per rebatre-ho... i clar, a veure qui és el maco que els porta la contrària!

Tot plegat no serveix ni per explicar el misteri de les prunes: Perquè les prunes negres són vermelles quan estan verdes?
-----------

Avatar de l’usuari
Siono1000
Presentats
Entrades: 2516
Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
Ubicació: Baix Empordà

Re: Deixeu caure aquest fil

Entrada Autor: Siono1000 » dj. nov. 05, 2015 11:20 pm

Hi ha limit ???
És pot saber tot de tot ???
Teòricament si que algun dia algú podria saber-ho tot de tot, però el cervell podria acceptar tota l'informació o potser quedaria penjat i sentirem una veu interior dient "memória llena" ??
Totes les teories poden ser certes fins que algú pot demostrar que no ho son. Posats a fer elucubracions ben raonades amb base científica i tot, no deixen de ser elucubracions de gent molt preparada. O no.

La tècnica facilita o complica moltes coses, encara que és fascinant. Jo soc del parer que la millor característica dels humans és l'adaptabilitat al mitjà i amb el pas de milers d'anys el nostre cos i capacitats es van adaptant a les necessitats reals. Si fem servir més el cervell segur que d'aquí molts d'anys els nostres descendents el tindran més gros i amb més capacitats. Amb el mateix raonament diria que si no pensem tant i ens dediquem només a follar...els descendents la tindran més grossa i amb més capacitats.
Ara al mirar-me a mi mateix penso...els avantpassats podien haver pensat una mica més i ara podria ser una eminència científica d'alt nivell. O potser un Nacho Vidal reconegut a reu.
Ja en va bé desenvolupar el cervell, però...coll*ns!! també podrien haver cardat una mica més i ara tindria una tranca monumental amb un aguant estratosfèric.

Posats a escollir tinc els meus dubtes, o no. -punk
Salut i kilómetres

Respon

Torna a “Cerveseta”