Ja tinc el nou Tomtom Rider 400

Tot relacionat amb el mon de la navegacio per GPS (mapes,dispostius,suports,..)

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Ja tinc el nou Tomtom Rider 400

Entrada Autor: Jordi » dl. maig 11, 2015 8:00 pm

Hola,

Suposo que soc el primer en tenir-lo. No em feia gaire gràcia gastar-me els 399 euros que costa per internet i resulta que l'he trobat en una botiga per 330 i pico euros, per lo que em vaig animar a fer la despesa. També va ajudar el fet de que un company estià interessat en comprar-me el meu Rider I que va de meravella.

Què hi ha de nou? (comparat amb el Rider I)
Es pla, com els Garmin, no te aquella visera. Tot i així, l'he provat amb llum i es veu bastant millor que l'anterior.
Porta (comprar apart) targeta microSD, això deu voler dir que els amants de "trastejar-lo" podran jugar-hi una bona estona.
El suport, força xulo i petit, permet orientar el navegador en posició vertical per veure la ruta com millor ens convingui. (a mi em va funcionar ahir, alguna cosa he desconfigurat i ara no sé com fer-ho)
Porta mapes de tot Europa "para toda la vida". El que duia instalat d'origen era del febrer 2015 i ara, al conectar-lo al PC, m'ha actualitzat el mapa, els radars i no se que més, suposo que el firmware.
Els itineraris ja no son amb extensió ITN, sinó GPX.

Per la part (que em sembla) negativa:

No hi ha tantes opcions de pantalla, colors, fletxes i detalls per mostrar a la barra d'estat (que ja no és una barra sinó una transparència a la dreta del mapa).
Seleccionar algunes opcions "d'accés ràpid" tan sols picant a la pantalla ja no és possible. Per qualsevol cosa s'ha de navegar pels menús.

Com que el suport tipus RAM que incorpora per fixar-lo a la moto em sembla mal acabat i "armatoste", me'n he fet un amb polímer, el qual si va bé, el faré amb alumini negre.
A mida que vagi descobrint coses, les aniré posant. Ara us deixo unes imatges que he tret d'Internet.

Imatge
Imatge
Imatge
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Jordipm
Presentats
Entrades: 268
Membre des de: dg. feb. 22, 2009 12:24 am
Ubicació: Sant Sadurní d'Anoia

Ja tinc el nou Tomtom Rider 400

Entrada Autor: Jordipm » dl. maig 11, 2015 9:33 pm

En la foto de la imatge posterior es poden observar unes reixetes, son altaveus?


Enviat desde qui sap on ....

Avatar de l’usuari
Geroni
Presentats
Entrades: 3203
Membre des de: dc. gen. 10, 2007 12:57 pm
Ubicació: Juneda -Lleida--Jesus i Elvira

Re: Ja tinc el nou Tomtom Rider 400

Entrada Autor: Geroni » dl. maig 11, 2015 10:57 pm

Segons tinc entès, no és pot trastear com a els anteriors riders, en aquest aspecte, està capat però amb els mapes de per vida que no vol dir m'entres funciona sinó que es fins que tomtom dongui asistencia a aquest model, només et caldrà comprar els radars si es que no hi anaven també de per vida.
En aquest model específic, no ho sé però amb els darrers models que ha tret tomtom, molta gent es queixa de com funcionen, de totes maneres tot es acostumar.si.
Sort i ja diràs que tal va.
El mon s`está quedant sense GENIS:Einstein es vá morir,Beethoven es vá quedar sord i a MI,ja em comença a fer mal el cap.
Fa dos setmanes que vaig començar a fer dieta .Ja he perdut 14 dies.

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: Ja tinc el nou Tomtom Rider 400

Entrada Autor: Albert » dt. maig 12, 2015 9:20 am

Holaaaa,

Enhorabona Jordi per la comprea!!

Ja en a niras explicant com funciona!!


-thumbup -thumbup
Sort,

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Ja tinc el nou Tomtom Rider 400

Entrada Autor: Jordi » dt. maig 12, 2015 9:25 am

Jordipm ha escrit:En la foto de la imatge posterior es poden observar unes reixetes, son altaveus?
Efectivament, es tracta d'altaveus.
Geroni ha escrit://no és pot trastear com a els anteriors riders, només et caldrà comprar els radars si es que no hi anaven també de per vida.//
Ara que ho dius, els radars també van inclosos de per vida.
Vol dir això que no pic descarregar-me els radars d'on vulgui o instal.lar-hi aplicacions de tercers com per exemple l'altímetre o l'overlap?
Jordi "Prony"
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Ad_hoc
Presentats
Entrades: 146
Membre des de: dt. nov. 15, 2011 4:54 pm
Ubicació: Sant Celoni

Re: Ja tinc el nou Tomtom Rider 400

Entrada Autor: Ad_hoc » dt. maig 12, 2015 10:55 am

Moltes gràcies per la informació :aplaudiment

Avatar de l’usuari
Rad
Presentats
Entrades: 446
Membre des de: dl. abr. 15, 2013 10:59 pm
Ubicació: Penedès-Garraf
Contacta:

Re: Ja tinc el nou Tomtom Rider 400

Entrada Autor: Rad » dt. maig 12, 2015 1:35 pm

Enhorabona per la compra!
Té molt bona pinta.

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Ja tinc el nou Tomtom Rider 400

Entrada Autor: Jordi » dt. maig 12, 2015 9:06 pm

Ja he creat una ruta i la he inserit al navegador. Aquests han estat els passos donats:

He creat una ruta amb el Maps i amb el Tyre he generat dos fitxers, un amb extensió ITN i un altre amb extensió GPX. Ho he fet amb les dues per saber si ambdós tipus son importables. Abans, alhora d'inserir les rutes al navegador, tan sols havies de clicar sobre "importar a TomTom". Ara això no és possible perquè el Tyre no troba la unitat i dona error.
El que he hagut de fer es retirar la targeta Micro SD i posar-la al lector de targes que tinc al PC per, des d'allà, copiar els dos fitxers a l'arrel de la tarja. Desprès he posat la tarja un altre cop al navegador i al instant m'ha dit que tinc dues rutes (la ITN i la GPX) i m'ha demanat si vull importar-les, cosa que ha fet de manera correcta.

Així sembla que el procés és una mica més enrevessat que abans però tampoc n'hi ha per morir-s'hi.
La única pega a destacar és que, sense pinces, serà impossible poder treure o inserir la tarja Micro SD al sòcol del navegador. La solució serà enganxar una làmina de plàstic a la tarja que ens permeti utilitzar els dits.

Seguiré fent proves i, si us interessa, seguiré publicant els resultats.

Jordi "Prony"
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Geroni
Presentats
Entrades: 3203
Membre des de: dc. gen. 10, 2007 12:57 pm
Ubicació: Juneda -Lleida--Jesus i Elvira

Re: Ja tinc el nou Tomtom Rider 400

Entrada Autor: Geroni » dc. maig 13, 2015 6:40 am

Prony ha escrit:
Jordipm ha escrit:En la foto de la imatge posterior es poden observar unes reixetes, son altaveus?
Efectivament, es tracta d'altaveus.
Geroni ha escrit://no és pot trastear com a els anteriors riders, només et caldrà comprar els radars si es que no hi anaven també de per vida.//
Ara que ho dius, els radars també van inclosos de per vida.
Vol dir això que no pic descarregar-me els radars d'on vulgui o instal.lar-hi aplicacions de tercers com per exemple l'altímetre o l'overlap?
Jordi "Prony"

No crec que puguis insta-lar el altímetre pues com dius, el PC no reconeix el rider com un disc dur sinó que es té que actualitzar des-de el programa de tomtom.
Lo de instalar altres tipus de radars com per ejemple els Robser, ho tens que probar. Abans tenia un Star 60 que si que m'ho deixava fer, en canvi, en un star 40 de un amic mes nou, ja no deixa fer aquesta opció.
Ves provant coses i ja ens diràs que tal.
Sort
El mon s`está quedant sense GENIS:Einstein es vá morir,Beethoven es vá quedar sord i a MI,ja em comença a fer mal el cap.
Fa dos setmanes que vaig començar a fer dieta .Ja he perdut 14 dies.

Avatar de l’usuari
Sergi3
Presentats
Entrades: 1451
Membre des de: dv. jul. 13, 2007 6:55 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Ja tinc el nou Tomtom Rider 400

Entrada Autor: Sergi3 » dj. maig 14, 2015 10:12 am

Te molt bona pinta.... El vaig estar mirant al salo de la moto. Ja ens diras la botiga on el vas comprar.. :catok

:catBirra
Només tu pots decidir que fer amb el temps que se t`ha donat

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Ja tinc el nou Tomtom Rider 400

Entrada Autor: Jordi » dv. juny 12, 2015 7:01 pm

NOVETATS!!!! NOVETATS!!!!! NOVETATS!!!!! NOVETATS!!!!! NOVETATS!!!!! NOVETATS!!!!!!

Finalment, desprès de mil i un empipaments amb la gent de TomTom i de verificar que aquest aparell ÉS UN FRAU he aconseguit vendre'l a un noi de Burgos. Us recomano que no el compreu perquè ÉS UNA CALAMITAT de dispositiu.
Abans de comprar-lo, feu una ullada al Forum Oficial del fabricant per copsar la opinió dels clients, conèixer les seves carències i les seves virtuts.

https://en.discussions.tomtom.com/searc ... =rider+400

NO EL COMPREU!!!!!!!!!!!! És un desastre absolut que us decepcionarà!!!!!

Jordi "Prony boig em torno a comprar un Rider 400"
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Geroni
Presentats
Entrades: 3203
Membre des de: dc. gen. 10, 2007 12:57 pm
Ubicació: Juneda -Lleida--Jesus i Elvira

Re: Ja tinc el nou Tomtom Rider 400

Entrada Autor: Geroni » ds. juny 13, 2015 9:09 am

Finalment has fet lo que vaig pensar per dins meu pero que no vaig gosar a dir-te ja que te'l havies comprat.
Els ultims models de Tomtom, siguin els que siguin, estan capats, no s'hi pot trastejar, son meins intuitius que els de sempre. Suposo que ho fan per el piratejat de mapes.
Prefereixo mil vegades mes un Rider Urban que te 64 MB de memoria ram i encara que no hi haigi suficient memoria interna per posar-hi el mapa sencer d' Europa, es mil vegades mes intuïtiu.
Avui en dia, crec que el Garmin Zumo 590 LM està molt per damunt de Tomtom.
El mon s`está quedant sense GENIS:Einstein es vá morir,Beethoven es vá quedar sord i a MI,ja em comença a fer mal el cap.
Fa dos setmanes que vaig començar a fer dieta .Ja he perdut 14 dies.

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Ja tinc el nou Tomtom Rider 400

Entrada Autor: Jordi » ds. juny 13, 2015 11:46 am

Buffffff!!!! Quina ferralla d'aparell. Ni s'ús passés mai de comprar-lo!!!! Realment no era una prioritat, però vaig passar per Andorra i se'm va ocórrer preguntar. Em van dir "Ahir ens van arribar dues unitats" i jo, amb tota l'il.lussió del món, vaig "picar". Els de Motocard no en tenen la culpa, tampoc sabien que allò era una porqueria.
Confio que els de Tomtom es posin les piles i canviïn completament la funcionalitat del catxarro, ja que sembla que finalment a algú se l'hi ha ocorregut treure un navegador estèticament atractiu.

Jordi "Prony"
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Ja tinc el nou Tomtom Rider 400

Entrada Autor: Steelman » ds. juny 13, 2015 12:13 pm

Amb els Garmins que hi ha .....
Ex ...moltes coses

Respon

Torna a “El Racó del GPS”