Open Maps per a Garmin (mapes de tot el mon gratis)

Tot relacionat amb el mon de la navegacio per GPS (mapes,dispostius,suports,..)

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Open Maps per a Garmin (mapes de tot el mon gratis)

Entrada Autor: Steelman » dv. abr. 15, 2016 7:55 pm

A partír de que la ruta mensual d´aquest més no em sortia als mapes de garmin he estat buscant si havia algun altre mapa que podia incorporar al garmin , que fos rutejable i que tingues la carretera ..

Buscant he pensat en algun topografic... i al final he trobat els OPENMAPS.
http://www.openstreetmap.org

Buscant he trobat un enllaç on poder descarregar tota la pensinsula..
https://openmtbmap.org/donate/odbl/down ... in_en.html

I ja he pogut veure la ruta completa ..
MAPES GARMIN
Imatge

I amb el OPENMAPS
Imatge




Després buscant he trobat aquest enllaç on poder-se baixar el tros del mòn que volem..
http://garmin.openstreetmap.nl/
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Open Maps per a Garmin (mapes de tot el mon gratis)

Entrada Autor: Jordi » dv. abr. 15, 2016 9:07 pm

Et felicito Jordi. T'hauries de dedicar a això de la informàtica.

El que no entenc és, quan vols actualitzar els mapes de Garmin, has de pagar una llicència d'actualització, cert? Però si hi instal·les els de OpenMaps, apart de ser més complets, ja no et cal pagar res? El que està clar és que els mapes de Garmin deceben un xic.

Potser sembla una qüestió absurda, però els meus coneixements en aquest aspecte estan sota zero. Per si de cas, quan ens veiem, me'n fas cinc cèntims.

Jordi "Prony"
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Cuco
Presentats
Entrades: 418
Membre des de: dl. nov. 12, 2007 12:26 pm
Ubicació: Bages

Re: Open Maps per a Garmin (mapes de tot el mon gratis)

Entrada Autor: Cuco » dv. abr. 15, 2016 9:36 pm

Jo he anat per mig món amb aquests openstreet maps gratuits i m´he quedaqt bocabadat de que funcionen prou bé per exemple a la India o Pakistán..

Avatar de l’usuari
Siono1000
Presentats
Entrades: 2516
Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
Ubicació: Baix Empordà

Re: Open Maps per a Garmin (mapes de tot el mon gratis)

Entrada Autor: Siono1000 » dv. abr. 15, 2016 9:42 pm

Jo tots aquests problemes no els tinc pràcticament mai.
En el meu Tom Tom Rider "demodeee" hi ha quasi totes les carreteres que necessito per fer les rutes que m'agraden. Des de Google-Mapps pràcticament no en falla ni una.
Sembla que el Garmin és una passada de màquina però que te uns mapes que fan pena per el que expliqueu. Gratis, però de pena.
Deuen tenir un GRAN departament de marqueting i un PETIT departament d'actualització de carreteres. :riure

Permeteu-me aquesta llicència. -tongue
Salut i kilómetres

Avatar de l’usuari
Dodo
Presentats
Entrades: 1101
Membre des de: dl. nov. 10, 2008 10:28 pm
Ubicació: Montcal-Canet D'Adri

Re: Open Maps per a Garmin (mapes de tot el mon gratis)

Entrada Autor: Dodo » ds. abr. 16, 2016 12:12 am

Steelman ha escrit:A partír de que la ruta mensual d´aquest més no em sortia als mapes de Garmin he estat buscant si havia algun altre mapa que podia incorporar al Garmin , que fos rutejable i que tingues la carretera ..
Buscant he pensat en algun topogràfic... i al final he trobat els OPENMAPS.
http://www.openstreetmap.org
I ja he pogut veure la ruta completa ..
Compta amb aquest mapa i els topogràfics, estan pensats per MTB o per caminar, si coneixeu la carretera (que moltes vegades és una pista encimentada o asfaltada) de conya, sinó us pot portar molts mals de cap.
Una altre cosa que heu de tenir en compta és alhora de transportar al GPS, si no i teniu els mateixos mapes instal·lats ho pot reconvertir tot i la feinada no ha servit per rés.
També tenir en compta “ i molt important” la configuración del GPS, si no traiem “el recalculo automatico, autopistes, senders, peatges…” ens passarà el mateix que abans, la feina no ha servit per rés.

Prony ha escrit:………. El que no entenc és, quan vols actualitzar els mapes de Garmin, has de pagar una llicència d'actualització, cert? Però si hi instal·les els de OpenMaps, apart de ser més complets, ja no et cal pagar res? El que està clar és que els mapes de Garmin deceben un xic"
Els mapes de Garmin s’actualitzen cada 3 mesos aproximadament (els de Tom Tom no estic al dia), això té un cost, els altres ho fa gent de mode altruista i si fan pagar és per mantenir la web i les despeses que comporta.
El programa per fer rutes és gratuït, els mapes si compres un Garmin et venen amb ell. Ara com que varen veure que tothom piratejava els mapes, fan el pac de “mapes de per vida” només comprant l’aparell.
També estàvem parlant de mapes de carreteres, jo a més faig servir topogràfics i tinc la mateixa funció que els Open.
Cuco ha escrit:Jo he anat per mig món amb aquests openstreet maps……...
No dic pas que no Cuco, jo no he voltat tant com tú, però tampoc he tingut cap problema quan faig ruta inclòs de varis dies i passant per “carreteretes” que molta gent amb una trail no passarien.
Siono1000 ha escrit:Jo tots aquests problemes no els tinc pràcticament mai….
………. totes les carreteres que necessito per fer les rutes que m'agraden.
Sembla que el Garmin és una passada de màquina però que te uns mapes que fan ………
Com dius JM., .....Carreteres...... que és el problema de la majoria de gent, combinar carreteres i pistes.


Com a conclusió final dir:
-Garmin és o més ben dit, diria jo, el millor programa per fer rutes i navegador de carreteres. Sempre i quant entenguem el programa (jo de Photoshop no en sé i penso que és una …) li traurem tot el suc.
-Per tema mapes, avui dia no hi ha problema, a Sant Google es troben tots de franc.
-Coms a GPS des de el 2003 que utilitzo Garmin (no vull dir el preu) quan molts altres navegadors fa 4 dies que han nascut “más sabe el diablo por viejo que por diablo” i ja no parlo de programes rutejables.
-Es poden combinar tots els mapes al moment amb totes les activitats, però tenir en compta la configuració GPS
-Per més confiança que hi tinguem al GPS, sempre porto plànol de paper.


PD. No cal dir que sóc Garmin 100%, he provat varis programes (no GPS) i normalmeent combino Maps, Earth, Wikilooc,Mapsmy, ICGS.......... i com a mapes que no siguin de carreteres faig servir EspañaV5, FrançaV4, Topohispania, OpenMTBmaps.... Si voleu podríem fer una trobada per contrastar opinions.

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Open Maps per a Garmin (mapes de tot el mon gratis)

Entrada Autor: Jordi » ds. abr. 16, 2016 10:56 am

Jo tan sols sé que cada cop en sé menys. Mentrestant vosaltres parleu amb una fluïdesa que espanta i no em puc creure que sigueu de la generació de la EGB. Tampoc entenc que Garmin actualitza els mapes cada tres mesos i que nomes hi apareguin les carreteres principals. On son les carreteres terciàries? Amb el TomTom hi son pràcticament totes.

Jordi "Prony"
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Open Maps per a Garmin (mapes de tot el mon gratis)

Entrada Autor: Steelman » ds. abr. 16, 2016 11:13 am

Dodo ha escrit:
Steelman ha escrit:A partír de que la ruta mensual d´aquest més no em sortia als mapes de Garmin he estat buscant si havia algun altre mapa que podia incorporar al Garmin , que fos rutejable i que tingues la carretera ..
Buscant he pensat en algun topogràfic... i al final he trobat els OPENMAPS.
http://www.openstreetmap.org
I ja he pogut veure la ruta completa ..
Compta amb aquest mapa i els topogràfics, estan pensats per MTB o per caminar, si coneixeu la carretera (que moltes vegades és una pista encimentada o asfaltada) de conya, sinó us pot portar molts mals de cap.
Una altre cosa que heu de tenir en compta és alhora de transportar al GPS, si no i teniu els mateixos mapes instal·lats ho pot reconvertir tot i la feinada no ha servit per rés.
També tenir en compta “ i molt important” la configuración del GPS, si no traiem “el recalculo automatico, autopistes, senders, peatges…” ens passarà el mateix que abans, la feina no ha servit per rés.

Ostres... vaig tenir en compte el tema d´enviar-me tots els mapes (Els topo i els normals) al gps per poder tenir-ho tot .
I al posar la ruta al gps em feia de nou coses rares i no vaig caure en que era per aixó!!

Gràcies per l´observació MESTRE

dodo ha escrit:-Garmin és o més ben dit, diria jo, el millor programa per fer rutes i navegador de carreteres. Sempre i quant entenguem el programa (jo de Photoshop no en sé i penso que és una …) li traurem tot el suc.
-Per tema mapes, avui dia no hi ha problema, a Sant Google es troben tots de franc.
-Coms a GPS des de el 2003 que utilitzo Garmin (no vull dir el preu) quan molts altres navegadors fa 4 dies que han nascut “más sabe el diablo por viejo que por diablo” i ja no parlo de programes rutejables.
-Es poden combinar tots els mapes al moment amb totes les activitats, però tenir en compta la configuració GPS
-Per més confiança que hi tinguem al GPS, sempre porto plànol de paper.
Coincideixo al 100% en tu.
dodo ha escrit: com a mapes que no siguin de carreteres faig servir EspañaV5, FrançaV4, Topohispania, OpenMTBmaps....
Legals? si són de "botigues alternatives" em podràs psasar el link o el mapes?
Ex ...moltes coses

Respon

Torna a “El Racó del GPS”