Reparació grup de transmissió R1200GS
- 650X
- Moderador de MTC
- Entrades: 2246
- Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
- Ubicació: Folgueroles
- Contacta:
Reparació grup de transmissió R1200GS
Després de detectar un petit joc a la roda vaig decidir fotre mà al grup final de darrera de la meva moto, el problema habitual que es presenta és el desgast del rodament, si es detecta a temps i s'arregla no hi ha més contratemps que canviar rodaments i retens, si no, el desastre pot ser important.
Deixo unes imatges de l'operació a cor obert, cal dir que em feia respecte el tema, però un cop ja amb els calçotets bruts... palante!
Enviado desde mi LG-D802 mediante Tapatalk
Deixo unes imatges de l'operació a cor obert, cal dir que em feia respecte el tema, però un cop ja amb els calçotets bruts... palante!
Enviado desde mi LG-D802 mediante Tapatalk
- 650X
- Moderador de MTC
- Entrades: 2246
- Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
- Ubicació: Folgueroles
- Contacta:
Re: Reparació grup de transmissió R1200GS
Com a curiositat, una reparació molt semblant, al concessionari sol rondar els 300€ sense canviar el rodament d'agulles exterior, en el meu cas ja que m'estalviava la mà d'obra he tirat la casa per la finestra i també l'he canviat.
Ara no se exactament els costos per cada peça però més o menys és:
- Rodament gran FAG 6013 2RS uns 30€
- Retens interior i exterior i rodament d'agulles INA (a BMW) 85€
- Cargoleria nova de la carcasa i junta tòrica carcasa 20€
- 1L valvulina 75w90 GL-5 15€
Per tant m'he estalviat uns 150€ corresponents a mà d'obra que he invertit en canviar el disc de frè de darrera
Ara no se exactament els costos per cada peça però més o menys és:
- Rodament gran FAG 6013 2RS uns 30€
- Retens interior i exterior i rodament d'agulles INA (a BMW) 85€
- Cargoleria nova de la carcasa i junta tòrica carcasa 20€
- 1L valvulina 75w90 GL-5 15€
Per tant m'he estalviat uns 150€ corresponents a mà d'obra que he invertit en canviar el disc de frè de darrera
- Jordi
- Presentats
- Entrades: 3102
- Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
- Ubicació: El Vallès Occidental
Re: Reparació grup de transmissió R1200GS
Es tracta d'una de les coses que tinc a la agenda encara que tampoc no sé si tindré l'oportunitat de fer-la ja que ni em cal, ni tampoc crec que la moto hagi de tenir-la prou temps.
TOTES les BMW's acaben petant de les mateixes coses, i quan dic TOTES, em refereixo al MIL per MIL de les unitats fabricades. I ells ho saben. Els de Can Premium saben que TOTS els rodaments es faran malbé, saben que TOTS els caputxons de les ròtules es trencaran, saben que TOTS els col·lectors dels motors d'arranc s'embruten, saben que TOTES les creuetes dels cardans acaben fent soroll i finalment trenquen........
En CAP cas, en NI UN SOL de tots els casos, existeix NI UN SOL procediment preventiu en les revisions OFICIALS que es duen a terme en els concessionaris per evitar aquestes avaries. Es tracta d'avaries que passen amb un quilometratge elevat i que hom pot considerar dins del normal, que no genera reclamacions i molts beneficis als tallers "premium". Ells, simplement, esperen.......ja vindràs.....van pensant.....
Mai em cansaré de repetir-ho: A diferència de la majoria de vehicles, als quals no es necessari substituir mai la valvolina, a les nostres BMW's, ES IMPRESCINDIBLE reemplaçar la valvolina del canvi i del grup posterior CADA 10.000 quilòmetres.
Si mires el procediment al REPROM de BMW, el presenten com un proces extremadament complexe, només al seu abast. La meva enhorabona!!!
Jordi "Prony"
TOTES les BMW's acaben petant de les mateixes coses, i quan dic TOTES, em refereixo al MIL per MIL de les unitats fabricades. I ells ho saben. Els de Can Premium saben que TOTS els rodaments es faran malbé, saben que TOTS els caputxons de les ròtules es trencaran, saben que TOTS els col·lectors dels motors d'arranc s'embruten, saben que TOTES les creuetes dels cardans acaben fent soroll i finalment trenquen........
En CAP cas, en NI UN SOL de tots els casos, existeix NI UN SOL procediment preventiu en les revisions OFICIALS que es duen a terme en els concessionaris per evitar aquestes avaries. Es tracta d'avaries que passen amb un quilometratge elevat i que hom pot considerar dins del normal, que no genera reclamacions i molts beneficis als tallers "premium". Ells, simplement, esperen.......ja vindràs.....van pensant.....
Mai em cansaré de repetir-ho: A diferència de la majoria de vehicles, als quals no es necessari substituir mai la valvolina, a les nostres BMW's, ES IMPRESCINDIBLE reemplaçar la valvolina del canvi i del grup posterior CADA 10.000 quilòmetres.
Si mires el procediment al REPROM de BMW, el presenten com un proces extremadament complexe, només al seu abast. La meva enhorabona!!!
Jordi "Prony"
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??
-
- Presentats
- Entrades: 405
- Membre des de: dc. nov. 18, 2009 10:49 am
- Ubicació: Banyoles
Re: Reparació grup de transmissió R1200GS
Ets un crak Enric!!!
Perqué ja tens xicota, que si no....... jajajaja
Bona feina.
Perqué ja tens xicota, que si no....... jajajaja
Bona feina.
- Xavier
- Presentats
- Entrades: 4379
- Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
- Ubicació: Torelló (Osona)
Re: Reparació grup de transmissió R1200GS
Mmmm, ehhhh, i dius que totes aquestes coses estan a dins de la moto?
- Ximetric
- Presentats
- Entrades: 540
- Membre des de: dl. gen. 03, 2011 4:33 pm
- Ubicació: Roda de Berà, a "l´encant de la Costa Daurada"
Re: Reparació grup de transmissió R1200GS
Ondia Enric, enhorabona i quins collons !!!
Jo no se si ho tinc que fer, porto 120.000 Km's i als 90.000 el mecànic em va dir lo del petit joc, però amb un viatge de 20.000 Km's per "terres llunyanes" estic una mica cagat. Veient que t'hi has atrevit, em sembla que tiraré pel dret a fer-ho, ja que em pensava que es necessitaven extractors especials, galgues per control·lar l'ajust en el grup corona-pinyó i no se que més.
Una hora et truco per que m'expliquis més.
Salut i merci pel post, treu una mica de por.
Ximet Ric
Jo no se si ho tinc que fer, porto 120.000 Km's i als 90.000 el mecànic em va dir lo del petit joc, però amb un viatge de 20.000 Km's per "terres llunyanes" estic una mica cagat. Veient que t'hi has atrevit, em sembla que tiraré pel dret a fer-ho, ja que em pensava que es necessitaven extractors especials, galgues per control·lar l'ajust en el grup corona-pinyó i no se que més.
Una hora et truco per que m'expliquis més.
Salut i merci pel post, treu una mica de por.
Ximet Ric
Moltes ganes d'anar en moto i poc temps per fer-ho.
Ex R1200GS ADV '06 ...però tornaré !!
MotoVolta 2016: repúbliques soviètiques + Pamir Highway
Ex R1200GS ADV '06 ...però tornaré !!
MotoVolta 2016: repúbliques soviètiques + Pamir Highway
- 650X
- Moderador de MTC
- Entrades: 2246
- Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
- Ubicació: Folgueroles
- Contacta:
Re: Reparació grup de transmissió R1200GS
Realment fa por! No ens enganyem, es necessiten útils especials per extreure la brida i una arandela cega per tapar el forat de l'eix, extractors, prensa hidràulica, escalfador per dilatar les peces, mascles per repassar rosques, grasses varies de muntatge... quan vulguis et donc més info!Ximetric ha escrit:Ondia Enric, enhorabona i quins collons !!!
Jo no se si ho tinc que fer, porto 120.000 Km's i als 90.000 el mecànic em va dir lo del petit joc, però amb un viatge de 20.000 Km's per "terres llunyanes" estic una mica cagat. Veient que t'hi has atrevit, em sembla que tiraré pel dret a fer-ho, ja que em pensava que es necessitaven extractors especials, galgues per control·lar l'ajust en el grup corona-pinyó i no se que més.
Una hora et truco per que m'expliquis més.
Salut i merci pel post, treu una mica de por.
Ximet Ric
Enviado desde mi LG-D802 mediante Tapatalk