TomTom. Puc reduir nombre waypoints gravats?

Tot relacionat amb el mon de la navegacio per GPS (mapes,dispostius,suports,..)

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

TomTom. Puc reduir nombre waypoints gravats?

Entrada Autor: Jordi » ds. abr. 09, 2016 7:15 pm

Hola,

Desprès de una mala experiència amb el TomTom Rider 400 i de no veure'm capaç d'acostumar-me al Garmin Zümo 660 vaig fer un cop de cap i em vaig comprar el TomTom Rider de 4,3" (El trobareu amb el nom de Rider IV, Rider V i Rider 2013, encara que tots son el mateix i oficialment es diu Ridre 2013).
Cert es que es tracta d'un model que va sortir al mercat ja fa tres anys, però pel que he pogut llegir, es l'últim TomTom que "funciona", ja que l'interface és quasi be el mateix que el del Rider I i el Rider II encara que amb una pantalla de 4,3. La veritat és que n'estic força content, ja que disposa d'un bon grapat d'opcions de personalització, de càlcul i de visualització.

Resulta que avui he fet una ruteta de 640 quilometres i he volgut provar la opció de "gravar ruta". Cosa que vaig descobrir en el Garmin i trobo interessant. Tot ha anat bé, però quan, des del meu PC importo i obro la ruta gravada, aquesta té un total de 3.204 waypoints, la qual cosa "colapsa" el meu PC, doncs no hi ha programa que pugui fer front amb prou fluïdesa el recàlcul dinàmic (Fer zoom o al moure el mapa) d'aquest volum de punts de pas.

El menú del Tomtom no et permet seleccionar la densitat de waypoints que genera al gravar una ruta i, ni el Tyre, ni el ITN Converter (que cada dia m'agrada més), tenen cap filtre per poder reduir la llista (Cosa que sí té el "Base Camp" de Garmin).

Algú s'hi ha trobat alguna vegada i em pot suggerir com puc sortir-me'n?

Moles gràcies?

Jordi "Prony"
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Dodo
Presentats
Entrades: 1101
Membre des de: dl. nov. 10, 2008 10:28 pm
Ubicació: Montcal-Canet D'Adri

Re: TomTom. Puc reduir nombre waypoints gravats?

Entrada Autor: Dodo » dg. abr. 10, 2016 4:09 am

Podries fer servir el programa GPS Babel. http://www.gpsbabel.org/download.html
Passos:
-Entrada i sortida "TomTom (ITN)"
-Obres la pestanya "Filtros"
-"Rutas Y registro"
-"Simplificar"
-"Limitar a..."

També hi ha un altre programa que es diu WinGDB3 http://www.sackman.info/, però aquest fa la sortida en format Garmin GDB (jo amb el ITN Converter no le pogut obrir) o si tens instal.lat el BaseCamp la podries fer amb GPX o KML.

Com a última opció si no te'n surts, m'envies l'arxiu i o provo.

Jo és tot el que sé, segurament hi han programes més fàcils, però jo no els conec.

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: TomTom. Puc reduir nombre waypoints gravats?

Entrada Autor: Jordi » dg. abr. 10, 2016 9:08 pm

Doncs moltes gràcies Eduard,

He estat fent assaigs i no me'n he acabat de sortir, Sembla que em faig una mica d'embolic. De totes maneres, he descobert una aplicació, anomenada "GPS Visualizer" la qual em proporciona exactament el que necessito, poder visualitzar (i sobre un grapat de mapes disponibles) la ruta que he fet, la qual no sempre coincideix amb el propòsit inicial. En aquesta ocasió vaig anar d'explorador, ficant-me per camins, trencalls i indrets diversos per satisfer la meva curiositat, cosa que és impossible fer quan vas en grup.
També ofereix la possibilitat de compartir la ruta, afegint-hi informació, dades, imatges i llegendes.

Et passo el resultat de la meva ruta d'ahir:
http://www.gpsvisualizer.com/download/2 ... 1-map.html

Moltes gràcies un altre cop.

Jordi "Prony"
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Dodo
Presentats
Entrades: 1101
Membre des de: dl. nov. 10, 2008 10:28 pm
Ubicació: Montcal-Canet D'Adri

Re: TomTom. Puc reduir nombre waypoints gravats?

Entrada Autor: Dodo » dl. abr. 11, 2016 10:26 am

Ja el conec, si et fixes és un complement del Babel.
Segurament també té la opció de reduir punts, però com que l'anglès no és el meu fort o desconec.
Un de molt potent i bo, que té la opció de fer-ho en línia però ahir no i vaig pensar -ops (cosa de les nits) http://www.gpsies.com/home.do#10_40.408 ... 5_hikebike
En qualsevol idioma, inclòs en català :senyera

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: TomTom. Puc reduir nombre waypoints gravats?

Entrada Autor: Jordi » dl. abr. 11, 2016 7:35 pm

Dodo ha escrit:Ja el conec, si et fixes és un complement del Babel.
Segurament també té la opció de reduir punts, però com que l'anglès no és el meu fort o desconec.
Un de molt potent i bo, que té la opció de fer-ho en línia però ahir no i vaig pensar -ops (cosa de les nits) http://www.gpsies.com/home.do#10_40.408 ... 5_hikebike
En qualsevol idioma, inclòs en català :senyera
El problema que vaig veure al GPSBabel era que el GPX creat pel TomTom no incorpora dades de temps, tan sols coordenades, per això, desprès de diversos intents i errors vaig decidir deixar-ho estar. A part d'això, em va semblar una aplicació mes orientada a treballar-hi en la consola DOS que sota windows. Tot i que vaig descarregar-me diferents versions, no hi havia opció de idiomes ni apareixien les opcions que tu m'indicaves. Ho parlarem personalment.

Acabo de testar el GSPSIES que em dius: M'haig de registrar per poder-hi treballar :catnono :catnono i, com que GPSVisualizer em dona el que de moment requereixo, m'hi quedo.

Ens veiem ben aviat,

Jordi "Prony"
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Siono1000
Presentats
Entrades: 2516
Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
Ubicació: Baix Empordà

Re: TomTom. Puc reduir nombre waypoints gravats?

Entrada Autor: Siono1000 » dl. juny 20, 2016 10:03 pm

Al Myroute-app es poden importar Traks...ho has provat allà??? -grin
Salut i kilómetres

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: TomTom. Puc reduir nombre waypoints gravats?

Entrada Autor: Jordi » dj. juny 23, 2016 9:50 am

Siono1000 ha escrit:Al Myroute-app es poden importar Traks...ho has provat allà??? -grin
No ho he provat i potser funciona. Ho intentaré i et dic quelcom.

Mercí,

Jordi "Prony"
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Dodo
Presentats
Entrades: 1101
Membre des de: dl. nov. 10, 2008 10:28 pm
Ubicació: Montcal-Canet D'Adri

Re: TomTom. Puc reduir nombre waypoints gravats?

Entrada Autor: Dodo » dg. oct. 23, 2016 7:26 pm

Jordi ha escrit: ..... del meu PC importo i obro la ruta gravada, aquesta té un total de 3.204 waypoints, la qual cosa "colapsa" el meu PC, doncs no hi ha programa que pugui fer front amb prou fluïdesa el recàlcul dinàmic (Fer zoom o al moure el mapa) d'aquest volum de punts de pas.

El menú del Tomtom no et permet seleccionar la densitat de waypoints que genera al gravar una ruta i, ni el Tyre, ni el ITN Converter (que cada dia m'agrada més), tenen cap filtre per poder reduir la llista (Cosa que sí té el "Base Camp" de Garmin).
Quan converteixes un track GPX a ITN, aquest agafa cada punt d'informació i el transforma amb Waipoint (no viapoint),amb tots els programes que he provat incloses webs, no hi ha cap que et faci aquest filtratge ràpid (exepte el que diu el Siono) .

Pel què e pogut comprovar: -wacko2 -wacko2

ITN Converter, GPSIES, KML Manager, Route Converter, MyGPSFiles, GPS Converter i algún altre que em deixo, nececites filtrar els punts sí o sí.
El Babel ara mateix no m'en surto.
El mateix Basecamp o WinGDB pot fer aquest filtratge i després convertir a ITN amb ITNConverter.
Siono1000 ha escrit:Al Myroute-app es poden importar Traks...ho has provat allà??? -grin
Myroute faria tot el que diem :aplaudiment , carregues el track amb el format que vulguis i quan descarrega a ITN filtra el recorregut en 100 punts aprox, peró el problema és que has de pagar. :catnono :catnono

Falta provar la opció 2 que diu el TomTom:

Existen dos métodos para convertir archivos:
Mediante Tyre (opció 1 que ja es va descartar)

Abra el archivo GPX en Tyre.
Haga clic en el botón para copiar la ruta a su TomTom Rider.
Tyre convierte automáticamente el archivo en un itinerario.

Mediante conversión manual (opció 2)

Conecte su TomTom Rider a su ordenador.
Guarde los archivos GPX en la carpeta GPX2ITN del navegador.
Desconecte el navegador del ordenador.
Encienda el navegador.
Cuando la conversión finalice podrá cargar su itinerario. En el Menú principal, toque Gestionar itinerarios y, a continuación, Abrir.

Un cop feta la segona opció seria veure si aquest crea un arxiu ITN nou en algún lloc del GPS i així es podria exportar (no ho puc provar, em falta un TomTom). Seria una opció més cencilla!! -suicide

Una altre opció bona és fer una ruta manual amb l'ordinador (programa especific o de web) i passar-ho al GPS. -lamo


Seguiré provant -frustrated -frustrated -frustrated

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: TomTom. Puc reduir nombre waypoints gravats?

Entrada Autor: Albert » dj. oct. 27, 2016 9:40 am

Com ho portem això??


-groupwave
Sort,

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: TomTom. Puc reduir nombre waypoints gravats?

Entrada Autor: Jordi » dj. oct. 27, 2016 3:56 pm

Albert ha escrit:Com ho portem això??


-groupwave
Doncs ja fa un temps que vaig decidir apostar per la última opció: Fer la ruta de nou, de forma manual, a partir de la ruta publicada. Així me la faig posant els punts de pas en llocs on, tan si escolleixo "ruta és ràpida" com "ruta més curta" em fa passar per on tinc que passar. I, de passada, m'estudio la ruta una miqueta.

Penso que el Garmin ofereix moltes opcions, però s'equivoca més sovint que el Tomtom. I el Tomtom té una interficie més "lògica" i una millor presentació. Però compte!!!! Que els Tomtom d'última generació han perdut tot allò positiu que tenien els clàssics, fent un veritable pas enrere que molts usuaris fan palès a través de les xarxes socials.

Com deia, em quedo amb TomTom clàssic i gestió manual de les rutes.

Jordi
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Rad
Presentats
Entrades: 446
Membre des de: dl. abr. 15, 2013 10:59 pm
Ubicació: Penedès-Garraf
Contacta:

Re: TomTom. Puc reduir nombre waypoints gravats?

Entrada Autor: Rad » dt. nov. 01, 2016 12:30 pm

Has provat amb Google Earth?
Jo em miro les rutes que grabo al Navi i les mou prou bé.

Respon

Torna a “El Racó del GPS”